MAHINDRA GENZE: ΙΝΔΙΚΗ EIΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

Η θεά Κάλι και το αμερικάνικο όνειρο

Και όμως οι Ινδοί τα κατάφεραν. Έκαναν αυτό που είχαν ανακοινώσει και είχαμε δημοσιεύσει ήδη από τον Οκτώβριο του 2013. Πάτησαν πόδι στις ΗΠΑ και μάλιστα “ηλεκτρικό”. Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα σκούτερ της μεγάλης ινδικής εταιρίαςκολοσσού Mahindra κύλησαν τους τροχούς τους στην αμερικάνικη άσφαλτο.

Πολύ ιδιαίτερης σχεδίασης είναι το σκούτερ της Mahindra που ονομάζεται GenZe 2.0 και υπόσχεται να λύσει τα προβλήματα μικρο-μετακινήσεων των αστών στις μεγάλες πόλεις. Άσχετα αν οι Αμερικάνοι σε γενικές γραμμές – εκτός των κέντρων των μεγαλουπόλεων σε ώρες αιχμής – δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα “ευρωπαϊκού τύπου” μποτιλιαρίσματος το GenZe 2.0 προτείνεται σαν οικονομικό, καινοτομικό όχημα μιας Generation Zero (εξ ου και το όνομα) που ευαισθητοποιείται στο κομμάτι των μηδενικών ατμοσφαιρικών ρύπων από ένα δίτροχο.

Έχοντας πρώτα κάνει τη γνωριμία της με το αμερικάνικο κοινό μέσω ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου, η Mahindra περνάει και στο σκούτερ. Η GenZe είναι μια Καλιφορνέζικη εταιρία που ειδικεύεται και φυσικά ανήκει στην Mahindra & Mahindra (που είναι και το πλήρες όνομα) εταιρίας που εξαγόρασε στα τέλη του ’14 την γαλλική Peugeot Motorcycles.

Mahindra_GenZE_2.0-2

Mahindra_GenZE_2.0-7

Mahindra_GenZE_2.0-6

Mahindra_GenZE_2.0-3

Mahindra_GenZE_2.0-8

To Mahindra GenZe 2.0 θα διατίθεται αρχικά σε συγκεκριμένες πολιτείες των ΗΠΑ (που εκτός των άλλων έχουν και υποδομές-σταθμούς για ηλεκτρικά οχήματα) ξεκινώντας με την Καλιφόρνια, το Μίσιγκαν και το Όρεγκον.

Με το δυνατό σλόγκαν “Made in The Motor City, via Silicon Valley” το GenZe πλασάρεται σαν αμερικάνικη υπόθεση ενώ στην πραγματικότητα είναι καθαρά ινδική. Το μάρκετινγκ είναι μια τέχνη με πολλά ποδάρια. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους το ηλεκτρικό σκουτεράκι σχεδιάστηκε στην κομπιουτερο-πεδιάδα της Καλιφόρνια την Silicon Valley και κατασκευάζεται στην κοιτίδα (την πρώην κοιτίδα μάλλον, αφού έχει πλέον εγκαταλειφθεί, ερημώσει και χρεοκοπήσει) της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, το Ντητρόιτ, τo περίφημο, πάλαι ποτέ “Motor City”.

Σαν Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στο… USA” διαφημίζεται το Mahindra GenZe 2.0, κάτι που φυσικά ισχύει. Στον ιστότοπο μάλιστα του GenZe και το προφίλ της Mahindra Group δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη Ινδία. Αντίθετα γράφεται ότι η Mahindra Group είναι κομμάτι της Αμερικής για πάνω από 25 χρόνια και παγκόσμιος ηγέτης στην αεροδιαστημική, την αυτοκινητοβιομηχανία, τα επαγγελματικά οχήματα, τα τρακτέρ, τις μοτοσυκλέτες, την ενέργεια και πολλά άλλα.

Mahindra_GenZE_2.0-4

Mahindra_GenZE_2.0-10

Mahindra_GenZE_2.0-5

Mahindra_GenZE_2.0-1

Το Mahindra GenZe 2.0 έχει ένα “εξωσκελετικό”, εμφανές πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και διαθέτει γενικά αεροδυναμική όψη. Χαρακτηριστικό του είναι το ανοικτό, πρωτότυπο καλάθι/“καρότσα” του πίσω μέρους του, που όπως θα δείτε και στο βίντεο είναι πολύ πρακτικό στο φόρτωμα.

Το GenZe 2.0 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα brushless (χωρίς ψήκτρες) και μπαταρία ιόντων λιθίου που προσφέρει αυτονομία κοντά στα 50 χιλιόμετρα, με την φόρτιση να διαρκεί 3,5 ώρες. Το σκούτερ ζυγίζει μόλις 105 κιλά, έχει τροχό 16 ιντσών μπροστά και 12 (!) πίσω και χρησιμοποιεί δισκόφρενο σε κάθε τροχό. Η τιμή του έχει ανακοινωθεί στα 2,999 δολάρια και για να οδηγηθεί δεν χρειάζεται κάποιο δίπλωμα από τον αναβάτη.

Στα παράδοξα του GenZe να σημειώσουμε τον λίγο χώρο της ποδιάς, το υπερυψωμένο (και επικίνδυνο να μπλέξεις τα πόδια σου) “χείλι” στην άκρη του δαπέδου, αλλά κυρίως το απονενοημένο σύστημα της σέλας που ανοίγει και ασφαλίζει σε υψηλό σημείο, τοποθετώντας τον αναβάτη σε τέτοια θέση που οδηγεί όρθιος! Για του λόγου το αληθές δείτε το βίντεο που ακολουθεί και συγκεκριμένα στο 2.46΄΄.

X