fbpx

ΣΚΟΥΤΕΡ 50cc: ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ EURO 3

Αυστηρότερες προδιαγραφές

Οι νέες αυστηρότερες προδιαγραφές θορύβου/ρύπων, που θα ισχύσουν σύντομα για τα πενηντάρια σκούτερ και μοτοποδήλατα, δημοσιεύθηκαν από την εφημερίδα της ευρωπαϊκής ένωσης.

Μετά από αρκετό καιρό έρευνας και διαπραγματεύσεων με τους εμπλεκόμενους κλάδους η Ε.Ε. κατέληξε στις προδιαγραφές που θα υποχρεωθούν τα 50άρια στο άμεσο μέλλον. Έτσι τα  δίτροχα με κινητήρες 50 cc που θα βγάλουν έγκριση τύπου μετά την 1η Ιουλίου 2014, σύμφωνα με τις Βρυξέλες, θα πρέπει να πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 3.

Μεγάλη πρόκληση για τους μηχανικούς είναι οι εκπομπές των δίχρονων κινητήρων 50cc

Μεγάλη πρόκληση για τους μηχανικούς είναι οι εκπομπές των δίχρονων κινητήρων 50cc

Για να μην υπάρξει παρεξήγηση, σημειώστε: τα μοντέλα με προδιαγραφές Euro 2 που έχουν μείνει απούλητα σε διανομείς και καταστήματα, θα μπορούν να πωλούνται κανονικά μέχρι εξαντλήσεώς των αποθεμάτων και μόνο τα καινούργια 50άρια που θα βγάλουν νέα έγκριση τύπου μετά τον Ιούλιο ’14, θα πρέπει να έχουν προδιαγραφές Euro 3.

Mε το καινούργιο πρωτόκολλο Euro 3, είναι ότι υπάρχει νέα μέτρηση ρυπογόνων εκπομπών με κρύο κινητήρα, εκτός της μέτρησης με κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας (ζεστό) που γινόταν πριν. Σύμφωνα με τους ευρω-νομοθέτες (που πρέπει να πούμε ότι πολλές φορές εμφανίζονται “αποστασιοποιημένοι” από την πραγματική ζωή και τις συνθήκες που επικρατούν) πρόσθεσαν αυτή τη δοκιμασία ώστε να καλύψουν και τις περιπτώσεις των χρηστών που καλύπτουν μικρές αστικές διαδρομές με τον κινητήρα να μην προλαβαίνει να φτάσει τη θερμοκρασία που ορίζει ο κατασκευαστής σαν “θερμοκρασία λειτουργίας”.

Πιο ήσυχους και καθαρούς κινητήρες ζητούν οι ευρω-νομοθέτες. Το κόστος όμως θα επιβαρύνει τους καταναλωτές;

Πιο ήσυχους και καθαρούς κινητήρες ζητούν οι ευρω-νομοθέτες. Το κόστος όμως θα επιβαρύνει τους καταναλωτές;

Επίσης τα 50άρια με την Euro 3 θα έχουν πλέον μόνιμα αναμμένα τα φώτα και δεν θα υπάρχει διακόπτης on-off για να ανάβουν με τη θέληση του αναβάτη.

Για παράδειγμα αυτή η τελευταία προδιαγραφή είναι που αμφισβητείται στο κατά πόσον βοηθά τους σκουτερίστες-μοτοσυκλετιστές να είναι εμφανέστεροι, κι αυτό γιατί οι αυτοκινητιστές (και ο χρήστης του δρόμου γενικότερα) μετά από λίγο καιρό εξοικειώνονται στα αναμμένα φώτα και έτσι… αγνοούν τους δικυκλιστές όπως έκαναν και πριν!

Στην εξάτμιση καταλήγουν όλα: θόρυβος, ρύποι και όλη η δουλειά που έχει γίνει από τα εργοστάσια

Στην εξάτμιση καταλήγουν όλα: θόρυβος, ρύποι και όλη η δουλειά που έχει γίνει από τα εργοστάσια

Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι οι επόμενες αυστηρότερες προδιαγραφές θορύβου, ρύπων (καυσαερίων) για τα σκούτερ “άνω των 50cc” θα έρθουν σε ισχύ την περίοδο 2016-2018, ενώ παράλληλα ετοιμάζονται και οι Euro 5.

Τι μας ενδιαφέρουν όλα αυτά, πέρα από την ατμοσφαιρική ρύπανση (έναν τομέα που πάσχει στην Ελλάδα γενικότερα, κι όχι μόνο από τα οχήματα) και την ηχορύπανση; Η ολοένα και πιο τεχνολογικά εξελιγμένες γενιές σκούτερ θα έχουν πλήθος περιορισμών και προδιαγραφών – όπως το υποχρεωτικό ABS π.χ. – με αποτέλεσμα τα εργοστάσια να αυξάνουν το κόστος, μετακυλώντας την επιβάρυνση προς τον καταναλωτή.

Αυτό σημαίνει ακριβότερα σκούτερ και μοτοσυκλέτες, κι αν προσθέσουμε και τη μείωση των πωλήσεων των δίτροχων στην Ευρώπη. Αυτό το αντιλαμβάνονται άραγε οι αποστειρωμένοι γραφειοκράτηες ευρω-παντογνώστες που φτιάχνουν νόμους;

X