Των Honda το τραγούδι
Στην Honda ανήκουν οι τρεις πρώτες θέσεις της ιταλικής αγοράς σκούτερ στην Ιταλία για το πρώτο εξάμηνο του 2013, μιας αγοράς που εμφανίζει συνολικά μείωση της τάξης του 18%, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012.
Το πρώτο μισό του 2013 σημείωσε στην Ιταλία 91.453 ταξινομήσεις όλων των τύπων των δικύκλων, μια μείωση της τάξης του -23.8%, με τα σκούτερ να λαμβάνουν – ως γνωστόν – την μερίδα του λέοντος με 57.656 μονάδες και τις μοτοσυκλέτες με 33.797. Τα 50άρια στο αντίστοιχο διάστημα ταξινόμησαν 16.612 μονάδες κι έτσι από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο η Ιταλία έκλεισε με σύνολο 108.065 μονάδων
- Τρία Honda φιγουράρουν στις 3 πρώτες θέσεις του ιταλικού TOP 100 των πωλήσεων σκούτερ του πρώτου εξαμήνου του 2013. Πρώτο το 150, δεύτερο το 300 – που έκανε δυναμικό comeback – και τρίτο το 125αράκι αδελφάκι τους.
- Το επόμενο Honda που εμφανίζεται στην κατάταξη είναι το Integra 700 (!) με παραλίγο 1.000 κομμάτια, το οποίο νικά κατα κράτος το οικονομικό και κατά πολύ φθηνότερο Honda Vision 110 (με 734 μον.). Φαίνεται ότι οι Ιταλοί προτιμούν τα γκάζια (700), παρά τα “οράματα” (Vision) οικονομίας.
- Στην 4η θέση έχει καταταγεί το best seller πέρσι Yamaha ΤΜΑΧ 530 που παρά 92 θα έπιανε τις 3.000 μονάδες! Καθόλου άσχημα.
- Καθόλου άσχημα δεν τα έχει πάει και το επόμενο Yamaha του Top 10 το Xenter 150 στην 9η θέση, που κατάφερε να αφήσει πίσω του το αειθαλές ΧΜΑΧ 250.
- Η Piaggio έχει κατακτήσει τρεις συνεχόμενες θέσεις μέσα στην δεκάδα, με πρώτο το επίσης “αειθαλές” Piaggio Liberty 125 RST, εν αναμονή του βελτιωμένου Liberty που αποκλειστικά παρουσιάσαμε στο Scooternet που φτιάχνεται στο Βιετνάμ και θα φοράει τον 3βάλβιδο 125άρη κινητήρα. Πολύ κοντά του στην 6η θέση τερμάτισε το Beverly 300 το οποίο περιέργως (λόγω του ότι είναι παλαιότερο μοντέλο, αλλά τελικά αυτό δεν σημαίνει τίποτα) ξεπέρασε σε ταξινομήσεις το νεότερο Beverly 350 και μάλιστα κατά 660 κομμάτια.
- Πρώτη Vespa κατατάσσεται η GTS 300 Super στην 11η θέση, που άφησε πίσω της την LX 125 3V στην 15η θέση.
- Πρώτο Kymco στην Ιταλία είναι το Agility 125 με τους 16άρηδες τροχούς στην 8η θέση, με 13ο το “γνωστή ποσότητα και αξία” Downtown 300i, με κολλητά πάνω του το Agility 200 και λίγο πιο πίσω το K-XCT 300i που μπήκε πολύ δυναμικά στην κατάταξη παρ’ όλο που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
- Ακριβώς το ίδιο ισχύει και με το Yamaha ΧΜΑΧ 400 που δεν πρόλαβε να παρουσιαστεί στην αγορά και κατέλαβε την 16η θέση με 806 κομμάτια. Έχουμε την εντύπωση ότι και το Kymco K-XCT 300 και το Yamaha XMAX 400 έχουν μεγάλη δυναμική στην ιταλική αγορά και ίσως μέχρι το τέλος του χρόνου να βελτιώσουν ακόμα πιο πολύ την θέση τους στην κατάταξη. Κοντά τους θα βρίσκεται και το καινούργιο Kymco Xciting 400 που καταλαμβάνει την 19η θέση.
- Σχετικά χαμηλή χαρακτηρίζεται η θέση του Honda PCX 125 (21η) και του PCX 150 (27η) κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι το BMW C 600 Sport έχει πουλήσει στο 6μηνο μόλις 9 κομμάτια λιγότερα από το PCX 150!
- Από την άλλη πρέπει να υπενθυμίσουμε την φιλοδοξία της BMW που ήθελε να φτάσει με το C 600 Sport τις πωλήσεις και την αίγλη του Yamaha ΤΜΑΧ 530, με τις πραγματικές πωλήσεις μέχρι στιγμής να αποδεικνύουν ότι ο δρόμος θα είναι μακρύς.
- Μόνο σαν αξιόλογες μπορούν να σημειωθούν οι 618 πωλήσεις του ανανεωμένου αισθητικά Suzuki Burgman 650 που έφτασε στην 22η θέση και είναι το πρώτο Suzuki σε πωλήσεις! Σχεδόν 10 θέσεις πιο πίσω τερμάτισε και το Burgman 400.
- Πλάκα έχει η περίπτωση του ανταγωνισμού του “αντίγραφου” με το “αυθεντικό”, με τις LML (τις “βέσπες” από την Ινδία) να κοντράρουν στα ίσια τις Vespa PX. Πρώτη τερματίζει η δίχρονη LML NV 125 στην 30ή θέση, με την Vespa ΡΧ 150 στην 33η θέση, πίσω όμως (!) από την άλλη LML, την Star 200 με τον τετράχρονο κινητήρα! Πολύ καλά πηγαίνει και η τετράχρονη, αυτόματη 125 της LML που έφτασε κιόλας μέχρι την 42η θέση.
- Δύο ακόμα LML συναντάμε στην 52η και 55η θέση και όλες μαζί οι LML δημιουργούν ένα σύνολο… 1.480 κομματιών.
- Πρώτο 3τροχο σκούτερ στην Ιταλία για το εξάμηνο του ’13 τερμάτισε το νεανικής εμφάνισης Piaggio MP3 300 Yourban.