Με προσιτά ηλεκτροκίνητα για την «άλωση» της αγοράς στην Κίνα
Μέσω της Wuyang Honda, της θυγατρικής με την οποία η Honda δραστηριοποιείται στην Κίνα, ξεκινά ένα στρατηγικό πλάνο διείσδυσης στην τεράστια ηλεκτροκίνητη σινική αγορά – ένα πλάνο που, προς το παρόν, βασίζεται σε δύο προσιτά μοντέλα.
Η Κίνα μπορεί να μάχεται με την Ινδία για την πρώτη θέση όσον αφορά το συνολικό μέγεθος της αγοράς, αλλά σε ό,τι αφορά τα ηλεκτροκίνητα, είναι μακράν πρώτη στον κόσμο.
Ο στόχος των μοιρασμένων πωλήσεων μεταξύ συμβατικών και ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην κινεζική αγορά έχει σχεδόν επιτευχθεί, με την κυβέρνηση να προσφέρει πληθώρα κινήτρων για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού, e-οχήματος.
Δεδομένου αυτού, η συγκεκριμένη αγορά έχει μπει στο στόχαστρο για τους κατασκευαστές, που έχουν στρέψει για τα καλά το βλέμμα τους στην Κίνα, θέλοντας να αποσπάσουν ένα μερίδιο αγοράς από τα ηλεκτροκίνητα.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η Honda, η οποία παρά το ότι ακόμα είναι πολύ διστακτική σε σχέση με την «ηλεκτρική» δραστηριοποίησή της στις δυτικές αγορές, λειτούργησε ταχύτατα σε ό,τι αφορά την παρουσία της στην Κίνα, με δύο νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα σκούτερ.
Τα Honda U–GO και U–be έχουν κατασκευαστεί με στόχο αποκλειστικά την αστική μετακίνηση. Ξεκινώντας από το μεγαλύτερο σε διαστάσεις U–GO, η σχεδίασή του αποτελείται από καθαρές και απλές γραμμές.
Χαρακτηριστικό είναι το μεγάλης επιφανείας επίπεδο πάτωμα που μοιράζονται τα U-GO και U-be.
Με ύψος σέλας στα 740mm και τροχούς με διάμετρο 12 και 10 ιντσών μπροστά και πίσω αντιστοίχως, το U–GO είναι ένα ευέλικτο και εύκολο να οδηγηθεί από όλους σκούτερ.
Οι εκδόσεις είναι δύο, μια με ηλεκτροκινητήρα 1.2 kW και μια με ηλεκτροκινητήρα 800W, οι οποίες έχουν δυνατότητα τελικής στα 53 και στα 43 km/h.
H (αφαιρούμενη) μπαταρία είναι κοινή και στις δύο εκδόσεις και πρόκειται για μια συστοιχία 48V/30Ah ιόντων του λιθίου, με χωρητικότητα 1.44kWh.
H αυτονομία που προσδίδει είναι της τάξεως των 64 χιλιομέτρων, ωστόσο προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα για τοποθέτηση μπαταρίας με διπλάσια χωρητικότητα, που διπλασιάζει αντίστοιχα και την αυτονομία.
Κατά τα άλλα, το Honda U–GO είναι ένα κλασικό σε όλα του σκουτεράκι, με αποθηκευτικό χώρο 26 λίτρων κάτω από τη σέλα, ντουλαπάκι στην ποδιά, LED φώτα, παροχή φόρτισης USB και μια ψηφιακή οθόνη με βασικές ενδείξεις.
Η πέδηση γίνεται μέσω δισκόφρενου μπροστά και ταμπούρου πίσω, ενώ το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η τιμή του, που στην Κίνα διαμορφώνεται κάτω από τα 1.000 ευρώ.
Ακόμα πιο προσιτό είναι το Honda U–be, με την τιμή του να ξεκινά από τα 400 ευρώ (όσο ένα μέτριο ποδήλατο στην Ευρώπη δηλαδή!) και να φτάνει μέχρι τα 500 ευρώ στην κορυφαία του έκδοση.
Πρόκειται για ένα μονόσελο… σκουτεροποδήλατο κατηγορίας «φτερού», που ζυγίζει λίγο πάνω από 50 κιλά και προορίζεται για αστικές μετακινήσεις μικρού βεληνεκούς.
Ο κινητήρας του έχει ισχύ 350W και όταν χρειάζεται, ο αναβάτης συνδράμει επικουρικά στο παραγόμενο έργο μέσω των πεταλιών.
Η μπαταρία του είναι 48V και διατίθεται σε εκδόσεις 15, 20 και 24 Ah, με αντίστοιχες μεταβολές στη χωρητικότητα, κάτι που μεταφράζεται σε 55, 70 και 85 χιλιόμετρα αυτονομίας αντιστοίχως.
Το U–be έχει ηλεκτρονικό (ε τι άλλο;) κόφτη στα 25 km/h, οπότε η κίνηση τού επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένους δρόμους, εντός των τεράστιων αστικών κέντρων της Κίνας.
Όπως και το U–GO, το U–be έχει τροχούς με διάμετρο 12 και 10 ιντσών και φρενάρει με δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω.
Έχει LED προβολέα, την ίδια ψηφιακή οθόνη με το U–GO και παροχή φόρτισης USB, αλλά δεν φέρει αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα ούτε και ντουλαπάκι στην ποδιά.
Η κορυφαία του έκδοση όμως (αυτή που κοστίζει 500 ευρώ…) εξοπλίζεται με smart key.
Το ερώτημα που προκύπτει φυσικά για τα δύο αυτά μοντέλα και ειδικά για το U–GO, είναι αν θα τα δούμε ποτέ στα μέρη μας.
Άγνωστες οι βουλές της Honda, αν και η λογική λέει ότι θα δραστηριοποιηθεί με άλλη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων στις δυτικές αγορές.
Το σίγουρο είναι, για να μην μας ανοίγουν οι ορέξεις, ότι e-σκούτερ με 500 και 1.000 ευρώ στην Ευρώπη το πιθανότερο είναι ότι δεν πρόκειται να δούμε, ειδικά αν αναγράφει Honda στην ούγια. Έστω και Wuyang Honda…