Όχι ένα ακόμα συνηθισμένο 400άρι
Καινοτομεί η SYM, καινοτομεί και η αντιπροσωπεία της στην Ελλάδα. Ένα από τα σημαντικότερα σκούτερ της ιστορίας της ταϊβανέζικης εταιρίας είχε την τιμή να κάνει την Πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στη χώρα μας, στην οποία κρατάει τα σκήπτρα του Νο1 στις πωλήσεις τα τελευταία δέκα χρόνια. Κυρίες και κύριοι, το “έξω από τα συνηθισμένα” και τεχνολογικά προηγμένο SYM ADXTG 400 μας αποκαλύπτεται σε μια πρώτη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος
Αφού πρώτα πέρασαν ειδικοί δημοσιογράφοι απ’ όλες τις γωνιές της Ευρώπης – Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Βέλγιο, Σερβία, Πορτογαλία, Ελβετία, Γερμανία, Ρουμανία, Κύπρο, Πολωνία, Ουγγαρία, κ.λπ. – ήρθε η σειρά των Ελλήνων την προηγούμενη Πέμπτη, να κάνουν τη δική τους γνωριμία με το SYM ADX 400 TG.
Mιλάμε για το καινοτομικό μεσαίου κυβισμού μονοκύλινδρο σκούτερ – που δεν είναι ακριβώς σκούτερ, αλλά, όπως και το πρώτο, πρόσφατο Adventure Crossover Honda Χ-ADV 750, είναι ένα υβρίδιο ανάμεσα σε μοτοσυκλέτα και σκούτερ.
Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις ένα δίτροχο που έχει στιβαρό “μοτοσυκλετιστικό” πλαίσιο με τον κινητήρα στο κέντρο του, ανάποδο πιρούνι μπροστά με δύο “μοτοσυκλετιστικές” πλάκες, καθώς κι ένα ωραιότατο χυτό αλουμινένιο “μοτοσυκλετιστικό” ψαλίδι στην πίσω ανάρτηση; Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας είναι “σκουτερίσιος” με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT με κάποιες εκπλήξεις παράλληλα.
Υβρίδιο λοιπόν το ADX 400, που η ονοματοδοσία του ήθελε να του προσθέσει κι ένα TG … που θα μπορούσε να είναι και GT εδώ που τα λέμε, αφού τα ταξίδια είναι μέσα στο μενού για ένα τέτοιο ισχυρό και μεσαίου κυβισμού σκούτερ.
Καλύπτοντας θεωρητικά την – εδώ και επτά χρόνια επανιδρυθείσα από το Χ-ADV – κατηγορία των urban-adventure-crossover, η SYM δεν κινήθηκε στην πεπατημένη, αλλά έφτιαξε το “ιδανικό” της σκούτερ που θα ξεχωρίζει και σαν σχεδίαση και σαν τεχνολογία.
Ο κινητήρας μπορεί να είναι μονοκύλινδρος αλλά αυτό προτιμήθηκε για λόγους βάρους και χωροταξίας, αφού ένας δικύλινδρος θα ζόριζε παραπάνω τη ζυγαριά και θα διεκδικούσε περισσότερα εκατοστά πλάτους-ύψους, δυσκολεύοντας όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα με όφελος… μικρό στην απόδοση. Για λόγους μεγέθους του κινητήρα (βλ μικρότερος) προτιμήθηκε η λύση του ημί-ξηρου κάρτερ στη λίπανση.
Έτσι, το SYM ADX 400 TG φοράει έναν ολοκαίνουργιο, υγρόψυκτο, 4βάλβιδο κινητήρα κυβισμού 399 cc προδιαγραφών Euro 5+ φυσικά, με σύστημα στην κεφαλή του Hyper-VVS, που μεταβάλλει τον χρονισμό, αλλά και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, αλλάζοντας το προφίλ του εκκεντροφόρου, στις 5.500 rpm!
Είναι ο πρώτος κινητήρας τέτοιου κυβισμού στην ιστορία των σκούτερ που χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία, ενώ θυμηθείτε τα Yamaha ΝΜΑΧ, που χρησιμοποιούν μεν παρόμοιο σύστημα, αλλά στα 125-155 κυβικά.
Η ιπποδύναμη ανακοινώνεται στους 35 ίππους στις 7.000 rpm και η ροπή στα 3,78 kgm στις μόλις 5.500 rpm, ενώ όπως λέει η SYM ήδη στις 4.500 rpm είναι διαθέσιμο το 90% της μέγιστης ροπής!
Έμφαση στη ροπή, λοιπόν, με έναν “γεμάτο” κινητήρα να μας υποδέχεται σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, έναν κινητήρα που από τις περιορισμένες πληροφορίες που έδωσε η εταιρία λέει πως διαθέτει υγρό πολύδισκο συμπλέκτη, όπως επίσης ότι το φυγοκεντρικό κιβώτιο CVT δεν χρησιμοποιεί ιμάντα, κάτι που υπαινίσσεται είτε καδένα, είτε γρανάζια, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται και αυτή “μοτοσυκλετιστικά” με αλυσίδα.
Το ότι καλύπτεται σχεδόν πλήρως η αλυσίδα με πλαστικά καπάκια έχει περισσότερο να κάνει με το γεγονός ότι αν φαινόταν θα ξένιζε κάποιους σκουτερίστες, οπότε με αυτό τον τρόπο έχει πιο διακριτική εμφάνιση.
Aπό πλευράς σχεδίασης, το SYM ADX 400 TG έχει όλα τα στοιχεία που στοιχειοθετούν ένα Adventure σκούτερ, με γωνίες στο σώμα του, στενούς-κομψούς προβολείς και σχετικά κάθετη ζελατίνα, τιμόνι σωληνωτό, μεγάλα μαρσπιέ, αρκούντως τρακτερωτά λάστιχα, καθώς και μια heavy duty εμφάνισης ουρά και διαγώνιο τελικό εξάτμισης.
Το 400 έρχεται να συμπληρώσει μια γκάμα Adventure σκούτερ της SYM που είχε μέχρι σήμερα τα ADX 125 και 300.
Με κύριους ανταγωνιστές τα Honda ADV350, Kymco DT 360 και το Peugeot XP400GT, και εν αναμονή των πιθανών, νέων ανταγωνιστών από τις παραπάνω ή λοιπές εταιρίες, το 400άρι της SYM καταφέρνει να ξεχωρίσει λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών του.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο είναι περιμετρικό και τύπου χωροδικτυώματος, ανοικτό στο κάτω του τμήμα, απ’ όπου κρέμεται ο κινητήρας, αποτελώντας άκαμπτο και ενεργό μέρος του. Ένα ακόμα σωληνωτό χωροδικτύωμα χρησιμοποιείται για τη δημιουργία βάσης της ουράς του σκούτερ που δείχνει και αυτό γεροδεμένο.
Στον μπροστινό τροχό υπάρχει ανάποδο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 41 mm (!) με πάνω και κάτω πλάκα και διαδρομή 140 mm, ενώ πίσω υπάρχει ένα εξίσου στιβαρό αλουμινένιο ψαλίδι, χυτό και κομψό, με εμφανείς κοιλότητες και νεύρα, τη στιγμή που το κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ, που δίνει διαδρομή τροχού 115 mm, διαθέτει μοχλικό σύστημα για προοδευτική λειτουργία!
Στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο μπροστά (θα περιμέναμε δύο και για λόγους εμφάνισης, εκτός των άλλων) με διάμετρο 275 mm, με 4πίστονη ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα, ενώ υπάρχει δίσκος διαμέτρου 233 mm με 2πίστονη δαγκάνα.
Το σύστημα πέδησης διαθέτει δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς Bosch 10.3ΜΒ, ενώ υπάρχει και πρόγραμμα “Off-Road” που απενεργοποιείται στον πίσω τροχό, “μαλακώνοντας” και το σύστημα του μπροστινού τροχού και “καθυστερώντας” τη λειτουργία του. Εκτός από τη μερική απενεργοποίηση του ABS το ίδιο μπορεί να γίνει και στο traction control, σε περίπτωση που ο χρήστης θέλει να δοκιμάσει τις ικανότητές του στις πλάγιες μετακινήσεις… στο χώμα.
Οι τροχοί του 400 είναι μεσαίας διαμέτρου μπροστά και πίσω: 15 ιντσών μπροστά (ελαστικό 120/70) και 14 ιντσών πίσω (ελαστικό 150/70). Τα οποία ελαστικά είναι διπλής προσωπικότητας (άσφαλτος και χώμα) κατασκευασμένα από τη Maxxis.
Το μεταξόνιο του σκούτερ φτάνει τα 1.535 mm, η σέλα απέχει από το έδαφος 790 mm και αρκετά καλή είναι και η απόσταση κάτω από τον κινητήρα. Το ρεζερβουάρ χωράει 13 λίτρα και το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 213 κιλά.
Ο εξοπλισμός του ADX 400 TG περιλαμβάνει, εκτός από τα full LED φωτιστικά σώματα, μια έγχρωμη οθόνη LCD, θύρα USB, καθώς και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί keyless με τηλεχειριστήριο που ανοίγει και τη σέλα.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος που φωτίζεται μάλιστα, χωρητικότητας 32 λίτρων. Στα άκρα του τιμονιού υπάρχουν πλαστικές προστατευτικές χούφτες και ρυθμιζόμενες μανέτες των φρένων.
Πέρα από τα μεγάλα μαρσπιέ αναβάτη/συνεπιβάτη, το πλάγιο και το κεντρικό σταντ, η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος με δύο χέρια (και όχι εν κινήσει) σε δύο θέσεις.
Πάμε τώρα να δούμε τι έκανε το SYM ADX 400 TG στη σύντομη δοκιμή μας από την Ανάβυσσο μέχρι το Λαύριο και πίσω, σε ένα τεραίν που διέθετε στροφές ανοικτές και κλειστές, ευθείες καθώς και στενό επαρχιακό δρόμο και λίγο χώμα για να πάρουμε μια ιδέα (σκόνης).
Εργονομικά πληθωρικό και άνετο είναι το 400, παρότι ζυγίζει πάνω από 210 κιλά, δεν θα προβληματίσει τον αναβάτη που έχει την εντύπωση πως κουμαντάρει (όταν αρχίσει να κινείται) κοντά στα 170-180 κιλά το πολύ.
Καλή ποιότητα κύλισης, ωραίο “ρολάρισμα” με τον 15άρη μπροστινό τροχό να θυμίζει 17άρη περισσότερο σαν δύναμη που απαιτεί για να στρίψει (παρά το μεγάλο τιμόνι) και ο οποίος εκτός από σταθερότητα δίνει και ακρίβεια στις κινήσεις του.
Η θέση οδήγησης είναι τυπική, άνετη Adventure-άδικη, δηλαδή με όρθιο τον κορμό του αναβάτη και τα χέρια ψηλά, παράλληλα με το έδαφος και ανοικτά. Αν δείτε στις φωτογραφίες τα γόνατα σχηματίζουν ανοικτή γωνία 90 μοιρών, άρα προσφέρουν και άνεση στις μεγαλύτερες διαδρομές.
Στις πλατφόρμες/μαρσπιέ, ειδικά στο πίσω τους τμήμα δεν υπάρχει κόντρα, κι έτσι ο αναβάτης μπορεί να πατήσει τα άκρα τους στις μύτες των ποδιών, έτσι ώστε να βρει το κατάλληλο ζύγισμα για να οδηγήσει όρθιος το σκούτερ σε διαδρομές εκτός δρόμου.
Σταθερό το σύνολο, σε όλες τις περιπτώσεις στροφών ανταποκρίνεται “σαν μοτοσυκλέτα” κι αυτό λόγω της κατανομής βάρους ανά τροχό και συγκέντρωσης των μαζών στην κατάλληλη περιοχή του σκούτερ έτσι ώστε να του δοθεί ένα άριστο κράτημα.
Μιας και τα ελαστικά δεν μας ενέπνεαν απόλυτη εμπιστοσύνη σε κάποιες περιτπώσεις, θα κρατήσουμε έναν και μόνο μικρό ενδοιασμό… γιατί η άποψή μας είναι ότι με καλύτερης ποιότητας ελαστικά το 400 θα πρέπει να “απογειώνεται”. Θα το δούμε στο μέλλον.
Ακόμα όμως και στη σύντομη βόλτα μας, η αυτοπεποίθηση που κέρδιζε ο αναβάτης σε οποιαδήποτε κλίση στις στροφές και ο τρόπος που άλλαζε πορεία το σύνολο, μας λέει πως εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πολύ καλή δουλειά από πλευράς εργοστασίου.
Ο κινητήρας χωρίς να είναι θορυβώδης, ξεκινάει ήπια το ADX TG και μετά “φορτσάρει” για να σπρώξει το σύνολο σε πολύ καλές ταχύτητες, ενώ μπορεί να το ταξιδεύει άνετα στα 110-125 km/h διαρκώς.
Τα φρένα είχαν δύναμη και μένει να τα δούμε προσεκτικότερα στη μεγάλη δοκιμή του Scooternet όταν έρθει ή ώρα, για να διαπιστώσουμε τι κάνουν και στον τομέα της αίσθησης.
Φυσικά – κάτι που είχαμε για σίγουρο κοιτάζοντας τις προδιαγραφές – οι αναρτήσεις “λάμπουν” από πλευράς λειτουργίας, αφού εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ καλό και στιβαρό ανάποδο πιρούνι και μια εξαιρετική πίσω ανάρτηση… ίσως την καλύτερη της αγοράς! Θα το δούμε και αυτό σε μελλοντική μας δοκιμή.
Για το τέλος αφήσαμε αυτό που θα ρωτήσουν οι περισσότεροι αμέσως μετά την πρώτη τους επαφή με το SYM ADX 400 TG και δεν είναι άλλο από το “πόσο θα κάνει;”.
Καυτή ερώτηση και δύσκολη η απάντηση γιατί παρότι οι Ευρωπαίοι μιλούν για ένα ποσό “γύρω στις 7.000 ευρώ” η ελληνική αντιπροσωπεία, όπως έχει κάνει μέχρι σήμερα, προσπαθεί να δώσει την καλύτερη δυνατή τιμή στους ενδιαφερόμενους.
Σίγουρα η τιμή του 400 θα είναι “συμφέρουσα” και ανταγωνιστική, ενώ χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν υπάρχουν τέτοιες καινοτόμες κινήσεις από εταιρίες σκούτερ που “σπάζουν το κατεστημένο” για το δικό μας καλό, προσφέροντας ασφαλέστερα και εξελιγμένα μοντέλα σαν αυτό, το ξεχωριστό SYM ADX 400 TG.