fbpx

Keeway Vieste 300, Δοκιμή: Σπορ για την πόλη

Compact στο μάτι, μεγάλο σε επιδόσεις

*Κυβισμός: 278 cc * Ιπποδύναμη: 18,7 ίπποι (14 ΚW), στις 6.500 rpm * Τελική: 127 km/h (πραγματική) * Βάρος: 147 kg * Τιμή: 4.150 ευρώ

Ένα ξεχωριστό μοντέλο στην κατηγορία μεσαίου κυβισμού των σκούτερ GT. Γιατί το Keeway Vieste 300 έχει τις διαστάσεις ενός Mini GT. Δεν πιάνεται, δεν πλησιάζεται, είναι από τα γρηγορότερα μέσα στην πόλη. Σαν ένα 125άρι με 300άρη κινητήρα… Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Mε μια κίνηση η κατηγορία μεσαίου κυβισμού αποκτά έναν νέο διεκδικητή, ο οποίος μάλιστα είναι τελείως διαφορετικός από τους άλλους.

Βλέποντας το από μακριά νομίζεις ότι είναι ένα μικρό σπορ σκούτερ και μάλιστα μικρού κυβισμού, 125 για την ακρίβεια.

Κι αυτή η πρώτη εντύπωση δεν είναι καθόλου λανθασμένη, μιας και πρόκειται όντως για ένα Μini GT, με τη μόνη διαφορά ότι κάτω από τα καπάκια του φωλιάζει ένας μεγάλος κινητήρας, 278 κυβικών.

 Έχουμε να κάνουμε με μια κλασική συνταγή που φτιάχνει δίτροχα-βολίδες: παίρνεις ένα μικρό πλαίσιο, του βάζεις έναν μεγάλο κινητήρα, κι έπειτα οι ανταγωνιστές σου τρέχουν και δεν σε προλαβαίνουν. Κυριολεκτικά.

Αυτό ισχύει και στο δρόμο, στα φανάρια, στις εκκινήσεις, αφού το 300 βάζει τα γυαλιά στην πλειοψηφία των σκούτερ που προσπαθούν να το ανταγωνιστούν.

Οι διαστάσεις του είναι για την ακρίβεια μικρότερες κι από ενός PCX του παρελθόντος: είναι κοντύτερο και μικρότερο συνολικά, με χαμηλότερη σέλα.

Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί δεν είναι άγνωστος. Πρόκειται για τον προηγούμενο κινητήρα των 278 κυβικών της Piaggio που φορούσαν τα Beverly, προδιαγραφών Euro5, ο οποίος στην περίπτωση του Keeway Vieste 300 αποδίδει 18,5 ίππους.

Βάλτε λοιπόν δίπλα-δίπλα δύο νούμερα. Δέκα οκτώ ίπποι και 147 κιλά. Τι βγαίνει; Δυναμίτης…

Ευτυχώς για το Vieste 300, ο “δυναμίτης” αυτός είναι πολιτισμένος,  παρά τις ταχύτατες επιδόσεις του.

Το δεύτερο ενδιαφέρον σημείο είναι ότι μιλάμε για το μοναδικό 300άρι σκούτερ της αγοράς με τέτοιες μικρές διαστάσεις και 13άρηδες τροχούς και εδώ είναι το ζουμί της υπόθεσης.

Η εμφάνισή του είναι κατά γενική ομολογία πολύ όμορφη, κι αυτό είναι κάτι που είπαν όλοι όσοι το είδαν στο δρόμο, όταν ζητήσαμε τη γνώμη τους – φίλοι, γνωστοί και αναγνώστες του Scooternet.

Το μπροστινό τμήμα με τους δύο προβολείς θυμίζει σπορ ακριβή μοτοσυκλέτα, οι γωνίες και ξεκινούν από το μπροστινό τμήμα του φέρινγκ, κινούνται προς το μέσον του σκούτερ όπου υπάρχει ένα ψηλό τούνελ.

Μετά περνάμε στο ανάποδο boomerang, που ενώνει το μπροστινό τμήμα με το πίσω και συνεχίζει στα πλαϊνά καπάκια που ολοκληρώνονται σε μία αιχμηρή ουρά στην οποία ενσωματώνεται ένα πολύ κομψό φωτιστικό σώμα.

Το μεταξόνιο είναι πολύ περιορισμένο στα 1.380 mm, η σέλα απέχει 770 mm από το έδαφος.

Η εξάτμιση είναι μαζεμένη, δεν προεξέχει ιδιαίτερα και οι χυτές ζάντες των δεκατριών ιντσών διαθέτουν πολλά μπράτσα. Δέκα για την ακρίβεια.

Ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, στην περιοχή του κεντρικού τούνελ, φιλοξενείται το σχετικά μεγάλο ρεζερβουάρ, χωρητικότητας 9,5 λίτρων.

Όταν κοιτάζεις από τα πλάγια το σκούτερ, παρατηρείς το υψηλά τοποθετημένο τιμόνι καθώς και την κοντή μαύρη ζελατίνα, που δημιουργούν ένα compact σύνολο.

Το Κeeway Vieste 300 διατίθεται σε δύο μόνον χρωματικούς συνδυασμούς, λευκό και μαύρο ματ. To σκούτερ της δοκιμής μας ήταν μαύρο ματ, που τόνιζε την Sport εμφάνισή του και αναδείκνυε τις γωνίες του design με έναν ιδιαίτερο τρόπο.

Κοιτώντας τώρα το 300 από μπροστά, οι προβολείς του θυμίζουν αρκετά Ducati Ρanigale, ενώ τα μεγάλα φλας LED είναι ενσωματωμένα στα πλάγια του φέρινγκ.

Στο Δρόμο

Είναι μικρές οι διαστάσεις του Κeeway Vieste 300, όπως είπαμε και παραπάνω, που οριακά χωρούν έναν αναβάτη ύψους 1,80μ, αν και έχει υπάρξει πρόβλεψη για τα γόνατά του.

Η θέση οδήγησης είναι όρθια πάνω στο σκούτερ, η σέλα είναι αρκετά σκληρή, το τιμόνι βρίσκεται κοντά στο σώμα του, κι έχει χαρακτηριστικά μεγάλο ύψος.

Έτσι τα γόνατα, ακόμα κι ενός ψηλότερου αναβάτη, δεν εμποδίζονται ακόμα και αν στρίψει πλήρως δεξιά-αριστερά.

Μιας και η επιφάνεια των μαρσπιέ είναι περιορισμένη, οι μύτες των ποδιών πρέπει να σμίξουν προς τα μέσα, διαγώνια για να προφυλαχθούν από τον αέρα και τα νερά.

Η κοντή σέλα διαθέτει μία κόντρα στο πίσω της μέρος, και ο συνεπιβάτης κάθεται ελαφρώς ψηλότερα, σε μικρότερο κομμάτι σέλας, πατώντας τα πόδια του σε αλουμινένια αναδιπλούμενα μασπιέ.

Το τούνελ είναι αρκετά ψηλό για να περάσεις το πόδι σου από πάνω γρήγορα και όταν καθίσεις στη σέλα (με αντιολισθητικό κάλυμμα και εξωτερικές ραφές) καταλαβαίνεις ότι είναι αρκετά σκληρή.

Στην αρχή σε ξενίζει, σε λίγες μέρες όμως τη συνηθίζεις και δεν σε ενοχλεί πια.

Το τιμόνι έχει επίσης και αρκετό πλάτος, κάνοντας την κίνηση του μπροστινού τροχού παιχνιδάκι, ενώ σε συνεργασία με τη μικρή ακτίνα στροφής δημιουργείται ένα πολύ γρήγορο και εύκολο σύνολο μέσα στην πόλη.

Ακόμα και τα πιο δύσκολα, στενά σημεία ανάμεσα στα αυτοκίνητα του μποτιλιαρίσματος, περνιούνται “με μια ανάσα”, με ελάχιστο κόπο, αφού το σκούτερ ελίσσεται ταχύτατα και με πλήρη αρμονία.

Αυτό είναι και το δεύτερο χαρακτηριστικό του Vieste 300 που σε κερδίζει. Μπορεί το σκούτερ να είναι μικρό και στενό, αλλά ο μεγάλος κινητήρας εδράζεται σε κατάλληλο σημείο, έτσι ώστε το σύνολο να αποδεικνύεται ζυγισμένο.

Αυτό λέγεται σωστή κατανομή βάρους, η οποία φορτίζει κατάλληλα και τους δυο τροχούς των 13 ιντσών.

Οι γρήγορες αντιδράσεις του 300 υποβοηθούνται φυσικά από το χαμηλό του βάρος αφού το Vieste ζυγίζει μόλις 147 κιλά, σαν ένα βαρύ 125άρι!

Από πλευράς επιδόσεων το Keeway Vieste 300 δεν πιάνεται εύκολα κι αφήνει πίσω του πολλούς μνηστήρες των γρήγορων εκκινήσεων.

Η λειτουργία του κινητήρα του είναι πολιτισμένη, πράγμα που σημαίνει ότι και προοδευτικά μοιρασμένη είναι η “γεμάτη” του ιπποδύναμη και η μετάδοση είναι ήσυχη και οι κραδασμοί  επαρκώς “φιμωμένοι”.

Tα λάστιχα του 300 είναι κατασκευασμένα από την κινέζικη Timsun και διαθέτουν πρόσφυση σε καλή άσφαλτο, ενώ δεν είχαν την πρόσφυση που θα θέλαμε στους ελληνικούς δρόμους.

Τα δυο δισκόφρενα, ένα για κάθε τροχό, είναι αμφότερα τύπου μαργαρίτα της J.Juan και έχουν αρκετή δύναμη επιβράδυνσης, αλλά θα χρειαστούν πίεση στις μανέτες για να επιτευχθεί καλό φρενάρισμα και υπολείπονται της αίσθησης που θα επιθυμούσαμε. Το ABS παρεμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις κάπως απότομα.

Στις πιο ανοικτές, έξω από την πόλη, διαδρομές τα πόδια πρέπει να ανέβουν στα δευτέρα σκαλοπάτια των μαρσπιέ, που βρίσκονται ανηφορικά τοποθετημένα μπροστά στην πόδια, για να ξεμουδιάσουν. Παράλληλα η κοντή ζελατίνα προσφέρει μικρή προστασία από τον αέρα.

Στις υψηλότερες ταχύτητες – άνω των 80 km/h – οι αλλαγές κατεύθυνσης του Keeway Vieste 300, λόγω πολύ γρήγορης γεωμετρίας (μεταξόνιο μόλις 1.385 mm) πρέπει να γίνονται ντελικάτα.

Τραβάς το τιμόνι με προσοχή, γιατί οι μεγάλοι του μοχλοί γυρίζουν έντονα τον τροχό. Το κράτημα είναι καλό στις στροφές και οι σκληρές αναρτήσεις (κατασκευής Kayaba), που έχουν όμως σωστές αποσβέσεις, δίνουν σιγουριά στον αναβάτη.

Ανοίγοντας το γκάζι σε μεσαίες ταχύτητες, η ροπή του κινητήρα το σπρώχνει με όρεξη μπροστά μέχρι τα 100 km/h, κι από κει και πέρα αρχίζει το “κυνήγι της τελικής” που τελειώνει στα 134 στο κοντέρ. Η πραγματική τελική είναι τα 127 km/h.

Η κατανάλωση ξεκινάει στην καλύτερη περίπτωση από τα 3,6 λίτρα και φτάνει στα 3,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με την αυτονομία να κυμαίνεται από τα 260 χιλιόμετρα με οικονομική οδήγηση έως τα 240 με γρήγορη οδήγηση.

Τελικά

Με εμφάνιση που θυμίζει Supersport μοτοσυκλέτα και καλές επιδόσεις, πρόκειται για ένα δίτροχο που παλιά θα αποκαλούσαν “Φονεύς γιγάντων”. Το Vieste είναι ένα “μικρό” που τα βάζει με τους μεγάλους. Πανεύκολο στη χρήση, γρήγορα γίνεται κτήμα του αναβάτη και θα τον βγάλει ασπροπρόσωπο μέσα στην πυκνή, αγχωτική κίνηση της πόλης. Οι σπορ ικανότητές του γίνονται αντιληπτές όταν το σκούτερ αρχίσει να πηγαίνει πιο γρήγορα.

Με τιμή που ξεπερνάει κατά μιάμιση εκατοντάδα τις 4.000 ευρώ, το Keeway Vieste 300 αποτελεί μια πολύ ξεχωριστή κατασκευή, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που ταιριάζει σε αναβάτες που θέλουν να συνδυάζουν καθημερινά το “γρήγορο”, με το “εύκολο”.

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Αριστερά, κολλητά στο γκριπ υπάρχει ένα μυστηριώδες κουμπάκι που ανάβει ένα φωτάκι όταν πατιέται… Πρόκειται για χρήσιμο γκατζετάκι-έκπληξη αφού από κει ενεργοποιούνται τα θερμαινόμενα γκριπ!
  • Πολύ δυνατοί (σαν μικρού αυτοκινήτου) είναι οι προβολείς LED τη νύχτα
  • Τα όργανα είναι ένα ημικυκλικό αναλογικό κοντέρ αριστερά κι ένα ημικυκλικό αναλογικό στροφόμετρο δεξιά, με μια ορθογώνια οθόνη LCD στη μέση.
  • Την ταχύτητα την πληροφορείται ο αναβάτης με δύο τρόπους. Και ψηφιακά και αναλογικά!
  • Στα όργανα υπάρχουν ενδείξεις εξωτερικής θερμοκρασίας, πίεσης ελαστικών, ρολόι, θερμοκρασία κινητήρα, μερικός και ολικός χιλιομετρητής, βενζινόμετρο, εκτός των άλλων.
  • Υπάρχει συμπληρωματικό πλαστικό φτεράκι κάτω από τον τροχό για να μην λερώνεται το πίσω μέρος του σκούτερ.
  • Μικρή κλίση παίρνει το σκούτερ όταν κάθεται πάνω στο πλαϊνό στάντ, κι εμείς προτιμούσαμε παντού το κεντρικό για σιγουριά.
  • Ρηχός είναι ο αρκετά μακρύς αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα και δύσκολα χωράει κράνος.
  • Πρέπει να χωράει μέσα του μόνο μισό, ανοικτό κράνος.
  • Υπάρχει ανοιχτή θήκη στα αριστερά της ποδιάς και εξωτερική θύρα φόρτισης USB
  • Η σέλα και το πορτάκι που αποκαλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγουν από ξεχωριστά κουμπιά κάτω από τον Keyless κεντρικό διακόπτη.

Θετικά

  • Εμφάνιση-Τιμή

  • Επιδόσεις – Κινητήρας

  • Ευελιξία – κόψιμο τιμονιού

Θέλει Βελτίωση

  • Συνεπιβάτης
  • Ελαστικά
  • Αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα
  • Αίσθηση μπροστινού φρένου

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.150 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 278cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:18.7 ίπποι στις 6.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 240mm / Δισκόφρενο 220mm, με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 110/70 μπροστά και 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.385 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:9,5 lt.
ΒΑΡΟΣ:147 kg (άδειο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: MOTOWAY Α.Ε., Γιαννιτσών 59, Θεσσαλονίκη, 2310-515557

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ