Πιο άνετα και εύκολα μεγάλα ταξίδια
Ίσως να μην το αντιλαμβάνεται κανείς με την πρώτη ματιά, αλλά το Kymco AK 550 ST του 2022 έχει αλλάξει από το πρώτο μέχρι το τελευταίο κομμάτι του κουστουμιού του, κάνοντας ένα συνολικό φρεσκάρισμα που σαφώς κινείται στις γνωστές γραμμές του προηγούμενου μοντέλου… ενώ παράλληλα πραγματοποιεί κι ένα βήμα προς τα εμπρός, στοχεύοντας στη χρήση σπορ τουρισμού. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το ΑΚ γίνεται το πρώτο σκούτερ στην αγορά, που εφοδιάζεται με σύστημα Cornering ΑΒS.
Το Kymco ΑΚ 550 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 και εκτιμήθηκε αμέσως για την τεχνολογία και τις σπορ επιδόσεις του, με παραπάνω από 10.000 μονάδες να έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα μόνο στην Ιταλία.
Το νέο Kymco AK 550 ST τείνει περισσότερο προς την γρήγορη και άνετη τουριστική χρήση, παρουσιάζοντας καίριες αλλαγές σε διάφορα σημεία, όπως φέρινγκ, ζελατίνα, traction control, θερμαινόμενα γκριπ και cruise control, εκτός των άλλων.
Το αγαπημένο δικύλινδρο σκούτερ πολλών σκουτεριστών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, το κορυφαίο μοντέλο της Kymco από πλευράς συνολικών επιδόσεων, αντικρίζει το 2022 με αισιοδοξία… αλλάζοντας καταρχάς την πολυτελή “ενδυμασία” του στην έκδοση ST.
Σχεδόν τίποτε δεν έμεινε ίδιο. Αλλεπάλληλα τμήματα, διαφόρων σχημάτων και χρωμάτων, δένουν το ένα πάνω στο άλλο με αρμονία, δημιουργώντας ένα κομψό και δυναμικό φέρινγκ που ενσωματώνει τους δυο, νέου σχήματος, προβολείς, που έχουν γίνει πιο σπορ.
Λίγο πιο πάνω, μια ψηλότερη και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη σε ύψος της ζελατίνα, κινείται διαμέσου ενός διακόπτη που βρίσκεται στο τιμόνι.
Αλλαγές υπάρχουν στο πάτωμα/μαρσπιέ, στα πλαστικά του μεσαίου τμήματος, τα “μπούμερανγκ” όπως έχει συνηθιστεί να αποκαλούνται, στη σέλα, στα πλαϊνά και οπίσθια καπάκια, ενώ το μόνο που δείχνει να μην έχει αλλαχτεί είναι η εξάτμιση και ο προφυλακτήρας της.
Το νέο Kymco ΑΚ 550 ST, το οποίο σημαίνει Sport Touring, διαθέτει φυσικά τον δικύλινδρο κινητήρα των 550 cc, που είναι 8βάλβιδος και αποδίδει 51 ίππους.
Ο κεντρικά τοποθετημένος στο αλουμινένιο πλαίσιο κινητήρας πετυχαίνει με αυτό τον τρόπο κατανομή βάρους, που έρχεται πολύ κοντά στα μοτοσυκλετιστικά επίπεδα, προσφέροντας πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ενώ από αλουμίνιο είναι φτιαγμένο και το ψαλίδι της πίσω ανάρτησης.
Η τελική μετάδοση γίνεται, όπως και πριν, με ελαστικό οδοντωτό ιμάντα, που είναι στενότερος. Είναι ήσυχος, “καθαρός” αφού δεν χρειάζεται λίπανση όπως μια αλυσίδα και δεν κάνει θόρυβο, ενώ μέσα στα πλεονεκτήματά του είναι και οι μικρές απαιτήσεις για συντήρηση.
Το γκάζι του ΑΚ 550 είναι πλέον ηλεκτρονικό, αλλά όχι κατευθείαν από την γκαζιέρα, η οποία συνεχίζει να χρησιμοποιεί συρματόσχοινα όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες.
Το σύστημα Ride by Wire της Kymco ονομάζεται Electronic Throttle System (ETS) και παράλληλα έχει προστεθεί και ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης του πίσω τροχού (TCS). Μαζί του έρχεται κι ένα ακόμα σύστημα – cruise control – που κάνει το ταξίδι πιο άνετο και εύκολο.
Δύο δισκόφρενα διαμέτρου 270 mm μπροστά με 4πιστονες δαγκάνες, κι ένας δίσκος 260 mm πίσω, αλλά και σύστημα ABS απαρτίζουν το σύστημα πέδησης του σκούτερ.
Η έκπληξη έρχεται στις λεπτομέρειες όμως: σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Kymco το ΑΚ 550 διαθέτει Cornering ABS, κάτι που το κάνει το πρώτο σκούτερ στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα.
Πρόκειται για μια μονάδα ABS που γίνεται πιο ευαίσθητη όταν το σκούτερ βρίσκεται υπό κλίση και επικοινωνεί με την αδρανειακή μονάδα μέτρησης IMU.
Οι τροχοί του 550 είναι και οι δύο διαμέτρου 15 ιντσών και φορούν ελαστικά 120/70 μπρoστά και 160/60 πίσω. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ φτάνει τα 15,0 λίτρα και το συνολικό βάρος τα 230 κιλά γεμάτο.
Το ανάποδο πιρούνι διατηρεί τα καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών, όπως παραμένει φυσικά και το λειτουργικό, μονόπλευρα (στα αριστερά) τοποθετημένο, ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ.
Το σύστημα εκκίνησης είναι χωρίς κλειδί (keyless), με τη διαφορά ότι ο κεντρικός περιστροφικός διακόπτης έχει καταργηθεί για να αντικατασταθεί από τέσσερα κουμπιά κάτω από το τιμόνι, κι ένα ακόμα κεντρικό στο μέσον του τιμονιού “click and go”, που απλοποιεί τις διαδικασίες ξεκλειδώματος κι εκκίνησης του κινητήρα.
Είναι τρεις οι έγχρωμες ψηφιακές οθόνες TFT που απαρτίζουν τα όργανα, τα οποία έχουν τοποθετηθεί βαθύτερα μέσα στο φέρινγκ και διαθέτουν πλέον υψηλότερη φωτεινότητα και ευκρίνεια, με μοντέρνους αριθμούς/ενδείξεις.
Το φόντο των οργάνων αλλάζει ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, ενώ η κεντρική στρογγυλή οθόνη φιλοξενεί το γνωστό σύστημα της Kymco πλοήγησης και ενημέρωσης Noodoe.
Το εξελιγμένο Noodoe παρέχει μέσω app για Smartphone, πρόσβαση σε GPS, πρόγνωση καιρού, πλοήγηση Turn by Turn, αλλά και χρήσιμες πληροφορίες όπως αναπάντητες κλήσεις, κοινωνικά δίκτυα και άλλα.
Η άφιξη του νέου Kymco AK 550 ST αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 και η τιμή του δεν έχει καθοριστεί ακόμη.