fbpx

Yamaha XMAX 125 ’21: Aνανεωμένο

Έρχεται στην Ελλάδα

Το μικρότερο σε κυβισμό μέλος της οικογενείας των sport σκούτερ πόλης του οίκου της Iwata, το Yamaha ΧΜΑΧ 125, είναι και αυτό που έλαβε τη μεγαλύτερη σε έκταση ανανέωση για το 2021, με την προσθήκη VVA και Start Stop συστήματος στον κινητήρα του να αποτελούν τα σημαντικότερα στοιχεία.

Το νέο της υπόθεσης ΧΜΑΧ 125 δεν είναι μόνο η ανανέωσή του για το 2021, αλλά και η ενημέρωση της αντιπροσωπείας της γιαπωνέζικης εταιρίας στην Ελλάδα, ότι πρόκειται να εισάγει το “μικρό ΧΜΑΧ” στην αγορά μας στις αρχές του 2021.

Εμπλουτίζεται η γκάμα των ΧΜΑΧ με την προσθήκη ενός ακόμα μέλους, με τον μικρότερου κυβισμού κινητήρα.

Το όνομά του Yamaha ΧΜΑΧ 125, ένα μοντέλο που έχει γράψει ιστορία στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στη Γαλλία όπου πετυχαίνει πολύ υψηλές πωλήσεις.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, δεν υπήρξαν αλλαγές στις συγγενικές με τα TMAX και XMAX 300 γραμμές που προσδίδουν στο scooter μια δυναμική και σύγχρονη υπόσταση.

Το μοντέλο παραμένει επίκαιρο σχεδιαστικά, χωρίς να έχει απολέσει το στοιχείο του εντυπωσιασμού με την παρουσία του.

Οι περισσότερες αλλά αθέατες αλλαγές, έχουν σημειωθεί στον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο και τετραβάλβδιδο κινητήρα, ο οποίος αποτελεί μια νέα μονάδα Blue Core σχεδίασης, στα 124,6 cc.

Για το 2021, η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro 5 ήταν φυσικά μια αναμενόμενη εξέλιξη, ενώ η προσθήκη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού της Yamaha, VVA, αποτελεί αναμφίβολα μια σημαντική αναβάθμιση.

To VVA μεταβάλλει τον χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, εμπλέκοντας και απεμπλέκοντας αυτόματα δύο ζύγωθρα (κοκοράκια), που αντιστοιχούν σε δύο διαφορετικού προφίλ λοβούς, στον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο του κινητήρα.

Με τη μεταβολή αυτή στον χρονισμό, βελτιώνονται αντιστοίχως τα χαρακτηριστικά απόδοσης στη χαμηλή και στην υψηλή περιοχή λειτουργίας του μοτέρ και επιτυγχάνεται επίσης καλή διαχείριση του καυσίμου και οικονομία.

Στην οικονομία του καυσίμου στοχεύει επίσης και η προσθήκη του Start & Stop συστήματος, με τη Yamaha να ανακοινώνει κατανάλωση της τάξεως των 2,3 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, χωρίς ωστόσο να αναφέρεται βάση ποιου πρότυπου πραγματοποιήθηκαν οι μετρήσεις αυτές.

Το Start & Stop μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί, μέσω διακόπτη στο τιμόνι, κατά βούληση του αναβάτη, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ παραμένει σταθερά στα 13 λίτρα.

Η ισχύς του κινητήρα δεν αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, αυτό που εντυπωσιάζει όμως είναι η σημαντική μείωση του βάρους κατά 9 κιλά (!), από τα 175 στα 166 για το XMAX 125 του 2021.

Το Traction Control παραμένει από την προηγούμενη γενιά του XMAX 125 και μαζί με το δικάναλο ABS, συνιστούν ένα υψηλό για τα δεδομένα της κατηγορίας πακέτο συστημάτων ασφαλείας.

Στον εξοπλισμό του XMAX 125 συμπεριλαμβάνονται επίσης σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος – ξεκλειδώματος Smart Key, LED φώτα μπροστά και πίσω, ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα (!) και μεγάλος, φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα, ικανός να φιλοξενήσει δυο full face τύπου κράνη.

H Υamaha προχώρησε επίσης και σε κάποιες αλλαγές που αφορούν στη γεωμετρία του scooter, αυξάνοντας το μεταξόνιο από τα 1526 στα 1570 mm, προκειμένου να βελτιωθεί η σταθερότητά του.

Αύξηση είχαμε και στη διαδρομή των πίσω αμορτισέρ, από τα 75 στα 90 mm, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, από τα 130 στα 140 mm, αλλά και ελάχιστα υψηλότερη σέλα, στα 800 από τα 795 χλστ.

Το μπροστινό σύστημα δεν έχει δεχθεί αλλαγές, με ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 110 mm και ένα μονό δισκόφρενο 267 mm να ολοκληρώνουν την εικόνα, ενώ σε ό,τι αφορά στο πίσω φρένο, αυτό έχει διάμετρο δίσκου 245 mm.

Οι τροχοί παραμένουν επίσης σε διαστάσεις 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, φέροντας ελαστικά διαστάσεων 120/70-15 και 140/70-14.

Πέραν της βασικής έκδοσης του XMAX 125, θα διατίθεται επίσης και το XMAX 125 Tech MAX, με πρόσθετα στυλιστικά στοιχεία όπως:

-Ειδική σέλα πολυτελείας με χρωματιστές ραφές
-Αποκλειστική πολυτελής επένδυση με ασορτί χρωματιστές ραφές
-Ανοδιωμένα μαρσπιέ
-Έμβλημα Tech MAX
-Νέα γραφικά για τα καλύμματα του πιρουνιού σε χρώμα frost silver
-Νέα αντίβαρα τιμονιού της Gilles Tooling

Τα νέα XMAX 125 και XMAX 125 Tech MAX, θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά από τον Μάρτιο του 2021 και η τιμή τους δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ