… τα πράγματα θα δυσκολέψουν πολύ
Αν η ινδική εταιρία γίγας Bajaj φέρει στην ευρωπαϊκή αγορά τα ηλεκτρικά σκούτερ της, “ζήτω που καήκανε” πλήθος κατασκευαστών αντίστοιχων κατασκευών. Γιατί τα μεγέθη είναι ασύγκριτα, όπως και το δίκτυο διανομής που είναι έτοιμο.
Έτοιμο το δίκτυο διανομής; Από πού κι ως πού; Έχετε δει πολλά σημεία πώλησης ινδικών Bajaj;
Όχι, αλλά υπάρχουν σημεία πώλησης των KTM, μιας και η εταιρία που θα αναλάβει τη διανομή στην Ευρώπη, θα είναι η Pierer Mobility (ιδιοκτήτρια της KTM και της Husqvarna).
Η είδηση έρχεται μετά την κατάθεση πατεντών από την Bajaj στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) και τη δήλωση επιθυμίας στο παρελθόν του διευθύνοντα συμβούλου της Pierer Mobility, Stefan Pierer, να εισάγει το Chetak στην Ευρώπη.
Το σκούτερ θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις, τη βασική (Urbane) και την “ενισχυμένη” (Premium). Αμφότερες τροφοδοτούνται από ηλεκτροκινητήρα 3,8kW και πετυχαίνουν αυτονομία από 80 μέχρι 95 km/h.
Το πιο αστείο είναι ότι το σε γενικές γραμμές όμορφο Bajaj Chetak “εγκρίθηκε” μεν από το γραφείο EUIPO, αλλά αν κοιτάξετε προσεκτικά θα δείτε ότι έχει αντιγράψει κάποια στοιχεία από Vespa… και όπως ξέρουμε η Piaggio δεν διστάζει να περάσει στη – δικαστική – αντιπαράθεση.
Εκτός από το Chetak (εφόσον το επιτρέψει η Piaggio) που πιθανώς να το δούμε να καταφθάνει στην Ευρώπη, η Bajaj και η KTM έχουν επίσης συμφωνήσει να αναπτύξουν από κοινού μια ηλεκτρική πλατφόρμα 48V. Αυτό πιθανότατα θα είναι ένα σκούτερ με ισχύ από 3kW έως 10kW, προοριζόμενο να παραχθεί στην Ινδία και να κυκλοφορήσει το 2021/2022.
Υπάρχει επίσης στα σκαριά ένα ηλεκτρικό σκούτερ με το λογότυπο της Husqvarna που έρχεται την επόμενη χρονιά και που σχεδόν σίγουρα θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα.