Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν;
Ένα μοντέλο που είχε αφαιρεθεί εδώ και καιρό από τους καταλόγους της Ευρωπαϊκής αγοράς όχι μόνο συνεχίζει να φτιάχνεται στην Κίνα, αλλά είναι φρεσκαρισμένο και βελτιωμένο, διαθέτοντας νέα ενδιαφέροντα στοιχεία που θα το έκαναν κατάλληλο για επιστροφή προς τα μέρη μας. Το Aprilia SR MAX 300 της Zongshen Piaggio αποκαλύπτεται.
Ούτε τα άλογα πρέπει να τα σκοτώνουν – αλλά να τα αφήνουν να πεθάνουν από φυσικά αίτια – ούτε τα παλαιότερα σκούτερ πρέπει να τα εξαφανίζουν από την αγορά γιατί μπορεί να είναι χρήσιμα σε κάποια άλλη χώρα, υποτίθεται “όχι τόσο προηγμένη” όσο οι Δυτικές.
Η Ζοngshen Aprilia είναι θυγατρική της μητρικής Zongshen Piaggio Foshan Co. που βρίσκεται στην πόλη Foshan στην επαρχία Guangdong της Κίνας και κατασκευάζει εδώ και χρόνια κάμποσα μοντέλα της Piaggio.
Πρόκειται για μια συνεργασία που ξεκίνησε το 2004 σαν Joint Venture από το Piaggio Group και την Zongshen Industry Group και το εργοστάσιο, που είναι το μεγαλύτερο της Piaggio στον κόσμο, έχει εγκαταστάσεις 110.000 τετραγωνικών μέτρων και τμήμα R&D με περισσότερους από 50 μηχανικούς.
Η δυνατότητα παραγωγής είναι οι 500.000 μονάδες ετησίως. Όλα τα εξαρτήματα και τα τμήματα κατασκευάζονται στην Κίνα, ενώ το εργοστάσιο διαθέτει τμήμα συγκόλλησης, βαφής, κατασκευής πλαστικών και φυσικά γραμμή συναρμολόγησης, με τον εξοπλισμό παραγωγής και δοκιμών να προέρχονται από την Ιταλία.
Το εργοστάσιο της Zongshen Piaggio κατασκευάζει μοντέλα ανεξάρτητα από την Piaggio και τα διαθέτει στην τοπική αγορά μέσω του δικτύου της, αλλά και τα εξάγει – μερικά φτάνουν και στην Ευρώπη. Η εταιρία κατασκευάζει επίσης κάποιες μοτοσυκλέτες και σκούτερ της Aprilia και τον τελευταίο χρόνο είχε λανσάρει στην αγορά το γνωστό μας Aprilia SR MAX 250, με τον παλαιότερο κινητήρα της Piaggio, τον Quasar των 244 κυβικών και των 21 ίππων.
Πρόσφατα η Zongshen Aprilia παρουσίασε το Aprilia SR MAX 300 με τον πιο μεγάλο κινητήρα της Piaggio, τον γνωστό μας (από τα Beverly 200) Quasar των 278 κυβικών που τροφοδοτείται από ψεκασμό και αποδίδει κοντά στους 24 ίππους.
Το σκούτερ είναι χονδρικά αυτό που γνωρίζαμε στο παρελθόν (δείτε εδώ τη δοκιμή του) με τη μόνη διαφορά ότι έχουν γίνει βελτιώσεις και προσθήκες που το κάνουν ακόμα καλύτερο.
Το δυναμικό σπορτίβικο design και στυλ του κινέζικου SR MAX 300 έχει ενισχυθεί περισσότερο, με το μπροστινό τμήμα του φέρινγκ και το σχήμα των προβολέων να έχουν αλλάξει ελαφρά, όπως και η ουρά και το φωτιστικό της σώμα, ενώ έχουν επιλεγεί νέα χρώματα.
To τελικό της εξάτμισης βγαίνει και πάλι δεξιά, αλλά διαγώνια προς τα πάνω και όχι παράλληλα με το έδαφος όπως πριν.
Η σέλα έχει βελτιωθεί στην περιοχή του συνεπιβάτη, τα όργανα τώρα διαθέτουν έγχρωμη οθόνη TFT, αλλά κυρίως το κινέζικο Zongshen Aprilia SR MAX 300 έχει αποκτήσει ζελατίνα που ρυθμίζεται σε ύψος!
Κατά τα άλλα, παραμένει με δυο δισκόφρενα μπροστά και πίσω (ίδιας διαμέτρου όπως το γνωστό μας SR MAX) που διαθέτουν και ABS, οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω και το συνολικό βάρος φτάνει τα 188 κιλά.
Εκτός από το πολιτικό SR MAX υπάρχουν και δυο εκδόσεις ακόμα για χρήση από την αστυνομία και το “166” της Κίνας.
Λοιπόν, τι λέτε, “σκοτώνουν τα σκούτερ όταν γεράσουν;” Κάθε άλλο, τα βελτιώνουν σε καίρια σημεία και τα ξαναβγάζουν στην αγορά. Άσε που το συγκεκριμένο – λόγω των κλασικών σπορ γραμμών του, της ανανέωσης και του εξοπλισμού του – θα μπορούσε κάλλιστα να έρχεται και στην Ευρώπη.