Ένα ακόμα θύμα της κρίσης…
Άλλη μια ιταλική εταιρία μοτοσυκλετών και σκούτερ έκλεισε τον κύκλο της δυστυχώς. Οι τίτλοι τέλους για την Malaguti έπεσαν, όπως είχε γίνει νωρίτερα και με την Moto Morini.
Η Malaguti που πέρσι γιόρταζε τα 80α της γενέθλια δεν κατάφερε να βρει αγοραστή, όπως είχε ανακοινωθεί πριν από μερικούς μήνες με αποτέλεσμα οι περίπου 180 εργαζόμενοι να μείνουν χωρίς δουλειά και έτσι ένα ακόμα όνομα να προστίθεται στον κατάλογο των εταιριών που έβαλαν λουκέτο.
Η επιχείρηση που παρέμενε οικογενειακή επί 8 δεκαετίες – ιδιοκτησία των Τoni, Mark και Learco Μalaguti – με έδρα το Castel San Pietro Terme, δήλωσε πως θα προσφέρει – πέρα από τις αποζημιώσεις απολύσεων – 30 χιλιάδες ευρώ σε κάθε εργαζόμενο σαν εξτρά αποζημίωση, αν το εργοστάσιο δεν ανοίξει και πάλι μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο. Με τα χρέη να φτάνουν κοντά στα 5,0 εκατομμύρια ευρώ η εταιρία η Malaguti αναζητούσε απεγνωσμένα αγοραστή, με τις ελπίδες να μειώνονται πρόσφατα στο ελάχιστο.
Η Malaguti ήταν μια εταιρία που πάντοτε απευθυνόταν στο νεανικό κοινό, σημειώνοντας μάλιστα επιτυχία ειδικά από την έκρηξη της αγοράς των αυτόματων σκούτερ στην Ιταλία και την Ευρώπη. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 η Malaguti είχε πετύχει με τα δημοφιλή της 50άρια, πωλήσεις 250.000 μονάδων.
Η οικονομική κρίση όμως, η πτώση των πωλήσεων και οι ανταγωνιστικότερες τιμές των αντιπάλων της στην αγορά την ώθησαν στην απόφαση του λουκέτου. Η στασιμότητα στην παραγωγή είχε ξεκινήσει στο εργοστάσιο από τον Απρίλιο και οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως έχει αρχίσει η αποσυναρμολόγηση γραμμών παραγωγής.
Η “μοτοσυκλετο-μάνα” περιοχή της Ιταλίας, η Emilia Romagna που κάποτε έσφυζε από εργοστάσια και δραστηριότητα, θυμίζει σκιά του παλιού της εαυτού. Μόνο η Ducati και η Minarelli μένουν να θυμίζουν τις άλλες χρυσές εποχές. Ονόματα όπως Cimatti, Demm, Gitan, Italjet, Malanca, Milani, Franco Morini, Negrini, Omer, Oscar, Tecnomoto, Testi, είναι μερικά από αυτά που πέρασαν από την περιοχή, καθώς και δεκάδες εταιρίες, μικρότερες ή μεγαλύτερες, κατασκευής εξαρτημάτων, από αναρτήσεις, μέχρι ηλεκτρικά, πιστόνια, πλαίσια κ.λπ.
Ας ελπίσουμε ότι το χρονικό περιθώριο που δίνουν έστω και θεωρητικά οι ιδιοκτήτες της Malaguti να είναι πραγματικό.
Στο μεταξύ στο εργοστάσιο υπάρχουν αρκετές εκατοντάδες δίτροχα που περιμένουν την παράδοσή τους σε αντιπροσώπους, ενώ σύμφωνα με πηγές, από πλευράς επάρκειας ανταλλακτικών δεν υπάρχει πρόβλημα προς το παρόν.