Aυτόματα στο χώμα
Είναι εντυπωσιακό το πόσοι άνθρωποι ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν τα σκούτερ τους σε μια δραστηριότητα κι ένα τεραίν, που καμία σχέση δεν έχει με αυτό για το οποίο σχεδιάστηκαν. Τα σκούτερ είναι κυρίως δίτροχα για την πόλη και σίγουρα για κίνηση στην άσφαλτο. Οι αγώνες μοτοκρός δεν περιλαμβάνονται μέσα στις χρήσεις τους, παρόλα αυτά τα καταφέρνουν περίφημα: όχι τόσο στη χωμάτινη πίστα και στα άλματα, αλλά κυρίως στο να κάνουν τους ιδιοκτήτες τους χαρούμενους.
Στην ερώτηση “γιατί μοτοκρός με σκούτερ;” Οι απαντήσεις είναι αφοπλιστικές: “γιατί έχει πλάκα”, και φυσικά “γιατί όχι;”. Συνήθως τα σκουτεράκια – 50άρια, 70άρια, 100άρια – απογυμνώνονται από τα πλαστικά τους κομμάτια, για να απομείνουν τα απολύτως απαραίτητα, δηλαδή πλαίσιο, κινητήρας, τροχοί αναρτήσεις… μια σέλα κι ένα τιμόνι. Επίσης ευρεία είναι η χρήση κλασικών σκούτερ όπως οι Vespa… και η διασκέδαση ξεκινά!
Όσο εύκολα είναι τα σκούτερ στην άσφαλτο, τόσο είναι και στο χώμα. Ανοίγεις το γκάζι, κλείνεις το γκάζι και μετά πατάς τα φρένα, κι αυτό είναι όλο. Αρκεί να μην υπάρχουν άλματα στην πίστα που θα βάλουν σε δοκιμασία τις μικρές αναρτήσεις, τους μικρούς τροχούς και επομένως, το πλαίσιο και τον αναβάτη. Αλλιώς “πάει το πλαίσιο, πάει και η μέση του σκουτερο-μοτοκροσέρ”… Κι αν παρατηρήσετε στα βίντεο η διαδρομή είναι γενικώς ομαλή, δεν έχει πολλά σαμαράκια και ανωμαλίες.
Ένα από τα βίντεο μάλιστα, το πρώτο, όπου συμμετέχουν εκτός από σκούτερ και 50άρια κάθε τύπου, ο αγώνας ολοκληρώνεται μετά από 4,5 ώρες, ένας χωμάτινος μαραθώνιος με μικρά μηχανάκια. Κάτι όχι εύκολο.