Ο θρύλος που έγινε σκούτερ
Οι παλαιότεροι μοτοσυλετιστές θυμούνται την βρετανική εταιρία AJS σαν έναν θρύλο του παρελθόντος, που σύνδεσε το όνομά της με άριστης αισθητικής, αξιόλογες μοτοσυκλέτες, οι οποίες έγραψαν ιστορία στις πίστες ασφάλτινες και χωμάτινες, αφήνοντας την υπογραφή τους στο μεγάλο βιβλίο της μοτοσυκλέτας.
Η AJS ήταν η εταιρία που κατέκτησε και τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία των 500 cc το 1949, μια μεγάλη τιμή που θα την συνοδεύει σε όλη της τη ζωή.
Σήμερα όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά, αφού η εταιρία εξαγοράστηκε το 1974 μαζί με το στοκ των χωματερών αγωνιστικών και πολιτικών μοτοσυκλετών και από το 1987 άλλαξε τη στόχευσή της.
Η στόχευση βέβαια ήταν “μοντέρνα”, σαφής και εύκολη, αφού προτιμήθηκαν τα “οικονομικά, φθηνά, μικρά δίτροχα από την Κίνα” τα οποία θα φορούσαν το ένδοξο σήμα της AJS στα ντεπόζιτα και τα πλαστικά τους. Κυρίως στα πλαστικά τους, αφού θα υπήρχαν και αρκετά σκούτερ στη γκάμα.
Το “Σκούτερ με το σήμα της AJS”, θα μπορούσε να είναι ένα αστείο, μια τρολιά, είναι όμως σημάδι των καιρών μας.
Ένα από αυτά τα μοντέλα, που έστω αγγίζει – αν όχι τη φιλοσοφία και την εικόνα της εταιρίας – το παρελθόν, είναι το γνωστό Βεσποειδές που δανείζεται την εμφάνιση Vespa του ’60 είναι το Modena 50 και 125.
Το συγκεκριμένο σκούτερ μπορείτε να το δείτε και με διαφορετικά ονόματα ανά τον κόσμο.
Κλασικών γραμμών, υπερ-κλασικών θα λέγαμε, με μικρούς τροχούς, αλλά τετράχρονο κινητήρα και κυρίως σε 10 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς.
Ένα από τα σημαντικότερα του πλεονεκτήματα είναι η τιμή που δεν ξεπερνάει τα 1.900 ευρώ στη Μ. Βρετανία.
Πηγή: www.ajsmotorcycles.co.uk