Επέστρεψε δριμύτερο
* Κυβισμός: 168,9 cc * Ιπποδύναμη: 12,0 ιπποι, στις 7.500 rpm * Βάρος: 129 kg (πλήρες) * Τιμή: 2.295 ευρώ
Το γνωστό και αγαπημένο στην Ελλάδα SYM Symphony ST 200i επανέρχεται ενισχυμένο. Βελτιώνεται σε σημεία, αλλάζει χαρακτηριστικά απόδοσης, πληροί τις προδιαγραφές Euro4 και εφοδιάζεται με ABS. Έτσι ώστε να ατενίζει δυναμικά το μέλλον. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Eίναι ένα σκούτερ για όλες τις δουλειές, με γνωστό όνομα στην εμπορική αρένα και βαριά κληρονομιά μιας και είναι το Best Seller δίτροχο στην Ελλάδα.
Με την ανανέωση που υποχρεωτικά έφεραν οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές το πιο ευπώλητο σκούτερ των τελευταίων δύο ετών – που διαδέχθηκε το επίσης πετυχημένο και σειρά ετών εμπορικά ισχυρό Symphony SR 150 – κατάφερνε να έχει ονοματεπώνυμο σιδηρόδρομο: SYM Symphony SΤ 200i ABS, Euro4.
Μοντέρνο αισθητικά, με καλαίσθητες πινελιές κλασικών επιρροών το 200 προτιμάται από τις νεαρότερες ηλικίες γιατί καταφέρνει να συνδυάζει τον δυναμισμό και τις κλασικές γραμμές της ευρωπαϊκής σχολής των σκούτερ πόλης; μεσαίες διαστάσεις, επίπεδο δάπεδο, μεγάλης διαμέτρου τροχοί και κυβισμός κοντά στα 150 κυβικά.
Στο δρόμο
Παρότι αερόψυκτο (για να μένει το συνολικό κόστος του σκούτερ χαμηλά) το μοτεράκι των 170 κυβικών εκατοστών, αερόψυκτο παράγει λίγους μηχανικούς θορύβους και απελευθερώνει από την εξάτμιση έναν μπάσο θόρυβο που “σοβαρεύει” το σκούτερ.
Τι σημαίνει “σοβαρεύει”; Θυμηθείτε τον οξύ ήχο των δίχρονων πενηνταριών που τα κάνουν να ακούγονται και το ανθρώπινο αυτί να τα αντιλαμβάνεται σαν “φτηνότερα”.
Λόγω του ότι οι προδιαγραφές Euro4 μειώνουν τις επιδόσεις των κινητήρων και κάτι τέτοιο στο συγκεκριμένο μοντέλο – ειδικά αν είχε διατηρηθεί η μακριά μετάδοση του προηγούμενου ST Euro3 – θα το έκανε αργό στις εκκινήσεις, τώρα η μετάδοση έχει κοντύνει.
Οι επιταχύνσεις από στάση στο νέο μοντέλο Euro4 είναι γρήγορες, κατεβάζοντας την περιοχή καλής απόκρισης στο γκάζι σε ταχύτητες 30-70 km/h, κάτι που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, αφού αυτές είναι οι ταχύτητες που χρησιμοποιούμε συνήθως μέσα στην κίνηση των πόλεων.
Από τα 70 και πάνω και μέχρι τα 90 km/h η απόκριση και οι ρεπρίζ είναι πιο αργές και μετά τα 90 τα νούμερα στο ψηφιακό κοντέρ ανεβαίνουν ακόμα πιο αργά, μέχρι την τελική των 116 km/h, ενώ το κοντέρ δείχνει κοντά στα 125.
Όλα αυτά πάντως με το συγκεκριμένο σκούτερ να μην έχει κάνει τα απαραίτητα χιλιόμετρα του στρωσίματος.
Η κατανάλωση με γρήγορη οδήγηση έφτασε τα 3,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και μπορεί να κατέβει στα 3,2-3,3 λίτρα αν το δεξί χέρι δεν είναι βαρύ.
Η ζωντάνια του κινητήρα στις ταχύτητες που είπαμε παραπάνω συνδυάζεται με ένα στιβαρό σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων που δίνει σιγουριά στον αναβάτη και σε αυτό βοηθούν και οι σχετικά σκληρές αναρτήσεις που έχουν σωστές αποσβέσεις.
Τα τραντάγματα στο τιμόνι πάνω από αλλεπάλληλες ανωμαλίες του δρόμου είναι παρόντα, αλλά δεν είναι τόσο ενοχλητικά για τα χέρια του αναβάτη.
Παρά το γεγονός ότι το SYM Symphony SΤ 200i ABS φοράει μια “σοβαρή” εμφάνιση αυτό δεν το εμποδίζει να έχει σπορ χαρακτήρα κάτω από τα πλαστικά του.
Προσφέρει μεγάλη σιγουριά στις στροφές και γενικά στα “δύσκολα” των δρόμων, κάνοντάς σε να το εμπιστευτείς, σε συνδυασμό με τα καλά λάστιχα της CST που για άλλη μια φορά μας κέρδισαν.
Η αίσθηση που μεταφέρει στον αναβάτη συνολικά το ST 200 είναι ενός ενιαίου, προβλέψιμου συνόλου που “ακούει” στις εντολές του αναβάτη και τελικά από ενα σημείο και μετά γίνεται διασκεδαστικό, πέρα από ασφαλές.
Το καλό είναι ότι στη δημιουργία της παραπάνω αίσθησης του SYM Symphony SΤ 200i ABS συνδράμουν και τα φρένα, που είναι δισκόφρενα καλής απόδοσης και αίσθησης. Το μπροστινό μάλιστα μας έδινε την εντύπωση ότι θα μπορούσε να μπει και σε 300άρι σκούτερ.
Κι επειδή η δύναμη του 260άρη δίσκου τύπου μαργαρίτα με τα δύο έμβολα και το μεταλλικό σωληνάκι είναι μπόλικη και το πιρούνι αντιμετωπίζει μεγάλες δυνάμεις στο φρενάρισμα και έχει την τάση να στρεβλώσει τα καλάμια του (θα απαιτούσε ισχυρές “συνδέσεις” και πλάκες για να μην το κάνει) τότε επεμβαίνει καίρια το ABS κι έτσι το 200 πετυχαίνει πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης.
Προσέξτε μια λεπτομέρεια: ABS υπάρχει μόνο στον μπροστινό τροχό, είναι μονοκάναλο, οι Euro4 δεν απαιτούν ABS και στους δυο τροχούς.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ σωστή για σκούτερ αστικών μετακινήσεων, με το σώμα, τα πόδια και τα χέρια να τοποθετούν τον αναβάτη σε θέση ελέγχου.
Το τιμόνι δεν εμποδίζει τα γόνατα ακόμα και σε ψηλότερους αναβάτες και γενικά η εντύπωση που σου δίνεται από το ευέλικτο scooter είναι ότι η εργονομία είναι ένας τομέας που έχει γίνει προσεκτική δουλειά.
Υπάρχουν οι προδιαγραφές, υπάρχουν και οι επιδόσεις, υπάρχει και το προηγούμενο. Ο κόσμος που γνωρίζει την αξία του SYM Symphony SΤ 200i, τώρα μπορεί να αγοράσει ένα βελτιωμένο σκούτερ, ενισχυμένο – ως προς την ενεργητική ασφάλεια – από το ABS, αλλά και τις αλλαγές του Euro4.
Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την τιμή του που είναι στα 2.295 ευρώ δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να διατηρήσε το SYM Symphony SΤ 200i τον τίτλο του best seller για άλλη μια χρονιά στην ελληνική αγορά.
Σημειώσεις και Παρατηρήσεις
- Το ευρύχωρο – ιδιαίτερα στα πλάγια – δάπεδο επιτρέπει στα πόδια του αναβάτη μικρομετακινήσεις
- Γυρίζοντας το κλειδί της ανάφλεξης ανάβει ο φωτισμός του οργάνου στο τιμόνι που και εμφανίζει “χίλιες-μύριες” ενδείξεις τρομάζοντάς σε. Ευτυχώς, αμέσως μετά σβήνουν οι περισσότερες και μένουν οι αναγκαίες. Εντυπωσιακό…
- Η κόρνα είναι ήπιας απόδοσης και θα την θέλαμε ισχυρότερη, έτσι ώστε να ξυπνάει τον περίγυρο όταν χρειάζεται
- Ο αερόψυκτος, τετράχρονος κινητήρας του SYM Symphony SΤ 200i ABS έχει κεφαλή με 2 βαλβίδες και τροφοδοτείται με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Ο κυβισμός του είναι 168,9 cc, η ιπποδύναμή φτάνει τους 12,0 ίππους στις 7.500 rpm και η ροπή τα 1,25 kgm, στις 6.000 rpm. Το χιτώνιο, όπως συνηθίζει η SYM έχει δεχθεί επεξεργασία κεραμικής ηλεκτρολυτικής επιµετάλλωσης, μειώνοντας τις τριβές με στόχο την αντοχή στα χιλιόμετρα, εκτός των άλλων
- Η ποιότητα κατασκευής του SYM Symphony SΤ 200i ABS, η ποιότητα των πλαστικών, βαφή και φινίρισμα είναι παντού καλή
- Το παραπάνω στοιχείο αποδεικνύει ότι οι προδιαγραφές και ο έλεγχος από την πλευρά της SYM προς το κινεζικό εργοστάσιο όπου κατασκευάζεται το 200 (Xiamen Xiashing Motorcycle CO, όπως αναγράφεται σε ταμπελάκι κάτω από τη σέλα) είναι υψηλός
- Κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν παρατηρήσαμε τριγμούς, συντονισμούς πλαστικών, κ.λπ.
- Τα δύο αμορτισέρ πίσω είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
- Η σέλα ανοίγει με δυο τρόπους: είτε πατώντας προς τα κάτω τον διακόπτη των φώτων ή στρίβοντας το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη.
- Ο συνεπιβάτης κάθεται λίγο ψηλότερα από τον αναβάτη, τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ είναι αλουμινένια, αρκετά μεγάλα, αλλά χωρίς λάστιχο στην πάνω τους πλευρά
- Υπάρχει ντουλαπάκι μπροστά στην ποδιά που κλειδώνει, διαθέτει παροχή USB, ενώ από πάνω του υπάρχει και γάντζος για τσάντες
- Καλοσχεδιασμένη η σέλα, καλή θέση και για τον συνεπιβάτη, ενώ από κάτω της υπάρχει χώρος για ένα φουλφέις κράνος
- Οι ενδείξεις του ψηφιακού οργάνου δεν είναι ιδιαίτερα ευδιάκριτες την ημέρα. Η πληροφορίες που παρέχει όμως είναι πολλές και χρήσιμες
- Η ένταση του προβολέα είναι βελτιωμένη από το προηγούμενο μοντέλο και πολύ ικανοποιητική
- Ο ανεφοδιασμός του ντεπόζιτου των 7,5 λίτρων του SYM Symphony SΤ 200i ABS γίνεται αφού ανοίξει πρώτα η σέλα
- Οι καθρέφτες είναι αρκετά λειτουργικοί, αν και ξερυθμίζονταν κάπως εύκολα.
- Υπάρχει κάτω από τη σέλα ένας αντικλεπτικός διακόπτης ασφαλείας που δεν επιτρέπει στον κινητήρα να εκκινήσει
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ SYM SYMPHONY ST 200i ABS E4, ME TON ANTΑΓΩΝΙΣΜΟ