Η γοητεία της πολυτέλειας
Είναι ό,τι λέει το όνομά του, είναι executive. Είναι επιβλητικό, μεγάλο και πολυτελές, όχι μόνο στην όψη αλλά και στην πράξη. Πρόκειται για ένα από τα ακριβότερα και πιο καλοφτιαγμένα σκούτερ της αγοράς, ράθυμο σε ταμπεραμέντο, που κάνει την κάθε του κίνηση τελείως διαφορετικά από οποιοδήποτε άλλο δίτροχο. Τη θέση του στο πάνθεον των σημαντικών σκούτερ της αγοράς το Burgman 650 δεν τη διεκδικεί – την έχει κατακτήσει εδώ και χρόνια. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Αν και πολλοί νομίζουν ότι ο πατριάρχης των Burgman, της οικογένειας σκούτερ της Suzuki, είναι το 650, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Η ιστορία των Burgman (ένα όνομα που τόσο μας είχε παραξενέψει όταν πρωτοβγήκε) ξεκίνησε από τα τέλη του προηγούμενου αιώνα… δηλαδή από το 1999, με την παρουσίαση του Burgman 250 και του 400. Το 650 θα παρουσιαστεί τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2003, ενώ παρά τον πολυτελή εξοπλισμό με τον οποίo έχει εφοδιαστεί σαν μοντέλο, η Suzuki θα θελήσει ένα χρόνο μετά, παρουσιάζοντας το Executive, να το φορτώσει με έξτρα, σχεδόν μέχρι σημείου υπερβολής.
Θα σας πω ένα μόνο πράγμα: το αριστερό άκρο του τιμονιού διαθέτει – δεν αστειεύομαι – 10 κουμπιά, μπουτόν ή διακόπτες. Το Playstation ωχριά μπροστά του. Όμως αυτά είναι λεπτομέρειες. Ας μιλήσουμε για μεγέθη: το μέγεθος του 650 μπορεί να είναι μεγάλο, αλλά εξίσου μεγάλη είναι και η άνεση που σου προσφέρει, κάτι σαν να ταξιδεύεις πάνω στην αγαπημένη σου πολυθρόνα, και αντί για τηλεόραση, να έχεις το δρόμο που κυλάει γύρω σου.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος μεν, δικύλινδρος δε, με 4 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους. Ο 638 κυβικών κινητήρας εκπέμπει έναν μοναδικό, χαρακτηριστικό ήχο, και διαθέτει επιλογές για το πώς θέλεις να μεταφέρεται η δύναμη στον πίσω τροχό. Αυτόματα ή χειροκίνητα ημιαυτόματα.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Πολύ λίγες αιχμές, καθόλου επιθετικότητα, στρογγυλεμένες άκρες, μεγάλες επιφάνειες, κανένα λάθος αισθητικό για την τουριστική χρήση που προορίζεται το σκούτερ, με μόνη παραφωνία το πλάτος του πίσω ελαστικού που εξαφανίζεται κάτω από τον μεγάλο όγκο της ουράς. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, αφού το σκούτερ κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.
ΜΕΓΕΘΟΣ-ΒΑΡΟΣ: Το Burgman είναι το χαρακτηριστικό Mega Scooter. Μεγάλων διαστάσεων και όγκου, φτιαγμένο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Άνεση απολαμβάνουν και οι δύο επιβαίνοντες. Το βάρος του σκούτερ πλησιάζει τα 250 κιλά
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Δεκαπεντάρης μπροστά και δεκατεσσάρης πίσω. Ο μπροστινός δίνει σταθερότητα και ο πίσω έχει μειωμένη τη διάμετρό του, για να επιτρέπει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Οι ζάντες είναι 10 ακτίνων, πέντε διπλών δηλαδή, που όμως έχουν λεπτές ακτίνες, ενώ θα έπρεπε, κανονικά, να δείχνουν πιο ρωμαλέες. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω. Οι δίσκοι είναι τρεις (260mm μπροστά και 250mm πίσω) και διαθέτουν ABS. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό και πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η στάση του κορμού είναι φυσική, με τα χέρια ελαφρώς ψηλά τοποθετημένα, αλλά σε βολική θέση, έτσι ώστε να μπορείς να έχεις καλό έλεγχο του σκούτερ. Τα πόδια είναι και αυτά τοποθετημένα άνετα, σε γωνίες άνω των 90 μοιρών, πατώντας στο μεγάλο δάπεδο/μαρσπιέ. Το δάπεδο στο οπίσθιο τμήμα του λεπταίνει, έτσι ώστε να επιτρέπει στα πόδια του αναβάτη να πατούν εύκολα στο έδαφος.
Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό, κάνοντας τον χρήστη να αισθάνεται άνετα πάνω στο μεγάλο σκούτερ. Το μεγάλο τούνελ/νεύρο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη τον υποχρεώνει να σηκώνει ψηλότερα το πόδι του για να “καβαλήσει”.
ΤΙΜΟΝΙ: Το ύψος του τιμονιού είναι ικανό, έτσι ώστε να περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων, άρα να μην δυσκολεύεται το σκούτερ κατά τη διήθηση. Το θέμα είναι πως επειδή το τιμόνι είναι αρκετά ψηλά, οι σχεδιαστές/μηχανικοί της Suzuki αποφάσισαν να μην βάλουν ακόμα ψηλότερα τους καθρέφτες, καταστρέφοντας έτσι την αεροδυναμική.
Γι’ αυτό και τους τοποθέτησαν σε σωστό σημείο που παρέχει άριστη ορατότητα, αλλά κάτω από το τιμόνι , σε ίδιο ύψος με τους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Πολύ έξυπνα πράττοντας, το 650 διαθέτει ηλεκτρικά μοτεράκια για να κλείνουν οι καθρέφτες με το πάτημα ενός διακόπτη, κι έτσι να γίνεται δυνατή η σφήνα. Το κόψιμο του τιμονιού είναι αρκετά καλό και λόγω των μεγάλων άκρων/μοχλών του είναι εύκολο για τον αναβάτη να το στρίψει.
ΣΕΛΑ: “Να φάνε και οι κότες”, σέλες να δουν τα μάτια σου. Διώροφη, με υποστήριξη στην πλάτη του αναβάτη, εξοπλισμένη με καλό αφρώδες υλικό σωστής σκληρότητας και απόσβεσης κραδασμών, αλλά και ποιοτικό αντιολισθητικό κάλυμμα.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Κάθε συνεπιβάτης πάνω στο Burgman θα μπορούσε να φοράει T-Shirt που να γράφει “Ι Love Burgman”, ξέρετε αυτό με την καρδούλα. Όλοι χωράνε πάνω στη σέλα του και όπως σωστά παρατήρησε κάποιος, ακόμα και δύο λεπτές συνεπιβάτιδες θα μπορούσαν να βολευτούν πάνω της. Τα πόδια πατούν πάνω σε μεγάλα σταθερά μαρσπιέ (μέρος του δαπέδου) και ο συνεπιβάτης διαθέτει χειρολαβές στα πλάγια.
Δημιουργείται, όμως, ένα πρόβλημα, όταν ο συνεπιβάτης ακουμπά στην – περίεργα γερμένη προς τα μπροστά – υποστηρικτική του πλάτη για περισσότερη άνεση, απομακρύνοντας έτσι το σώμα του από τον αναβάτη, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται ο δεύτερος να στρίψει, αφού ελαφραίνει ο μπροστινός τροχός! ‘Ξάπλωμα’ στην πλάτη, λοιπόν, μόνο στις ευθείες.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Καλή η προστασία από αέρα και βροχή, με στροβιλισμούς θορύβου, όμως, που ξεφεύγουν πίσω από αυτήν, κουράζοντας τελικά τον αναβάτη. Μιας και η ζελατίνα είναι εύκολα ρυθμιζόμενη με διακόπτη από το τιμόνι στη χαμηλότερη θέση, ο αναβάτης έχει καλή ορατότητα μέσα στην πόλη και στην υψηλότερη θέση ικανοποιητική προστασία στο ταξίδι. Ωστόσο, η ζελατίνα κάνει αρκετή παραμόρφωση, αλλοιώνοντας τα είδωλα.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Πολύ μεγάλος ο χώρος κάτω από τη σέλα, που χωράει δύο full face κράνη, ενώ περισσεύει χώρος και για αδιάβροχα. Η σέλα ανοίγει πανεύκολα από τον κεντρικό διακόπτη, ο χώρος διαθέτει φωτάκι και αμορτισέρ για να μένει η σέλα ανοιχτή, τη στιγμή που υπάρχει και άφθονος ακόμα χώρος στα 3 ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι!
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Βασανίζεται άραγε το μεγάλο και ογκώδες ΑΝ 650 μέσα στην κίνηση της πόλης; Το ίδιο σκούτερ καθόλου, ο αναβάτης του όμως ναι αν θέλει να πάει γρήγορα. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή τα πράγματα. Η μίζα δεν βάζει κατευθείαν μπροστά τον κινητήρα, αλλά μοιάζει να παίρνει φόρα προηγουμένως για να χτυπήσει το γρανάζι που θα σπρώξει τον στρόφαλο να γυρίσει.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δυσκολεύεται, αλλά ότι κάνει πρώτα τρεις στροφές. Ο ήχος του κινητήρα είναι υποβλητικός και εντυπωσιάζει. Θυμίζει κάτι από σφύριγμα turbo, πείθει για την άριστη μηχανολογία που εφαρμόζεται πάνω του, υπενθυμίζοντας το λόγο για τον οποίο θαυμάζουμε τους Ιάπωνες. Δικύλινδρος με τα όλα του, ο 8βάλβιδος κινητήρας – χρησιμοποιεί μάλιστα δύο εκκεντροφόρους – είναι γραμμικός και προοδευτικός στην απόδοσή του.
Η διαφορά του σε σχέση με τους μονοκύλινδρους γίνεται γρήγορα αντιληπτή. Η επιτάχυνση είναι πιο ήρεμη, αλλά είναι γεμάτη ροπή, μεστή απόδοση, ενώ η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού δεν είναι απότομη αλλά είναι «γεμάτη» και διαρκής. Η μετάδοση με γρανάζια στον πίσω τροχό κάνει ένα ακόμα σφύριγμα, γοητευτικό κι αυτό, αρκεί να σου αρέσουν οι ήχοι των μηχανών: τα γρανάζια, οι αλυσίδες, οι βαλβίδες και τα κοκοράκια συνθέτουν μια μοναδική συναυλία.
Όλα αυτά ανεβαίνουν φιμωμένα μέχρι τον αναβάτη, και η εξάτμιση εκπέμπει έναν μεγαλοπρεπή θόρυβο. Συμπτωματικά, αυτή είναι η λέξη που χαρακτηρίζει το Burgman 650: μπορεί η ευελιξία του να είναι μειωμένη, οι επιτόπιοι ελιγμοί να μην είναι το καλύτερό του, όταν στρίβει να πρέπει να ξέρεις τι ακριβώς θα κάνεις αλλιώς αρνείται να φερθεί πρόθυμα, και το βάρος του να αποδεικνύεται μειονέκτημα αν θελήσεις να κάνεις κάτι διαφορετικό από το να κινείσαι στην ευθεία. Ωστόσο, όλα αυτά γίνονται με μεγαλοπρέπεια.
Η αλήθεια είναι πως δυσκολεύτηκα να βρω τον τρόπο του, να ξεκλειδώσω τον χαρακτήρα του, έφαγα μέρες μέχρι να καταλάβω πώς στρίβει, πώς θέλει να του φερθώ για να μπει σωστά στην καμπύλη της στροφής και όχι με μια τάση να ανοίξει την πορεία του. Το Burgman 650 θέλει να σημαδεύεις πρώτα, να ρίχνεις τον μπροστινό τροχό στην επιθυμητή πορεία και να ανοίγεις γκάζι αποφασιστικά. Αν κρατάς το γκάζι σου σταθερό, τότε το 650 δηλώνει μια τάση υποστροφής. Το ίδιο συμβαίνει κι αν πατήσεις φρένα πάνω στη στροφή.
Το πιρούνι του είναι «πλήρες» και όχι «μισό» όπως ισχύει στα περισσότερα σκούτερ, πράγμα που σημαίνει πως διαθέτει και πάνω πλάκα, κι έτσι έχει μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη συμπεριφορά από τα πιρούνια που στηρίζουν την κορυφή των καλαμιών με μια μόνο πλάκα. Με τη σταθερότητα να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, τις αναρτήσεις να κρατάνε την πορεία των τροχών και τη σέλα να σε υποδέχεται εσένα και τον συνεπιβάτη σαν βασιλιάδες, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κινείσαι ήρεμα και χαλαρά σε ανοιχτές διαδρομές.
Η πόλη είναι ένας χώρος το οποίο το 650 απλά τον διασχίζει με την ευκολία που έχει κληρονομήσει από τη ράτσα του, δηλαδή τα σκούτερ. Αν ήταν τουριστική μοτοσυκλέτα, το Burgman θα ήταν δυσκίνητο μέσα στην πόλη, επειδή όμως είναι σκούτερ τη γλιτώνει: έχει μικρούς τροχούς, χαμηλή σέλα, χαμηλό «μανιτζέβελο» κέντρο βάρους κι ας είναι μακρύ σε μήκος.
Απολαμβάνεις έτσι την εξαιρετική λειτουργία ενός πανέξυπνου και μοναδικού ηλεκτρονικού ημιαυτόματου κιβωτίου, το οποίο μπορείς να χρησιμοποιείς είτε αυτόματα, είτε χειροκίνητα, με το πάτημα δύο κουμπιών: ένα για ανέβασμα των «σχέσεων» και ένα για κατέβασμα. Ποιο είναι το πλεονέκτημα; Μπορείς να βάλεις την ταχύτητα που επιλέγεις και να την κρατήσεις μέχρι το κόκκινο.
Σε διαδρομές με στροφές, επιλέγεις πόση δύναμη θέλεις να έχεις στο δεξί σου χέρι, τι έξοδο θα έχεις από τη στροφή, ή σε ανηφόρα μπορείς να έχεις ακρίβεια στην κίνηση και τράβηγμα. Επίσης σημαντικό είναι πως στο κλείσιμο του γκαζιού υπάρχει φρενάρισμα από τον κινητήρα και όταν πέσουν οι στροφές χαμηλά, το σασμάν κατεβάζει ταχύτητα μόνο του. Πάντως στις περισσότερες περιπτώσεις το τελείως αυτόματο θα χρησιμοποιείς γιατί είναι βολικό και εύκολο.
Τα φρένα του 650 ενώ είναι ισχυρά και πετυχαίνουν ικανές επιδόσεις σε καλή άσφαλτο, ενώ στη γλιστερή άσφαλτο συνεργάζονται με ένα σύστημα ABS που ενεργοποιείται σύντομα και τους στερεί την αίσθηση στην αρχή του φρεναρίσματος.
Ειδικά το πίσω φρένο ενεργοποιεί πολύ γρήγορα το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος, μειώνοντας την αποτελεσματικότητά του, αφού μεγαλώνει τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Για τους αρχάριους αναβάτες όμως είναι σωτήριο. Οι αναρτήσεις είναι σκληρές, προσφέρουν ακρίβεια κυρίως, αλλά θα δυσκολευτούν και θα ενοχλούν τους επιβαίνοντες σε δύσκολο επαρχιακό δίκτυο.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: “Δώστε μου δρόμους και πάρτε μου την ψυχή”, φωνάζει το Burgman, που στον αυτοκινητόδρομο δείχνει όλο του τον καλό εαυτό. Μακρύ, σταθερό, ατάραχο, με έναν βελούδινο σε λειτουργία κινητήρα, δεν αργεί να σε κάνει να χαμογελάς ικανοποιημένος, όπως ακριβώς και ο συνεπιβάτης. Όπως είπαμε και πιο πάνω, στις στροφές θα ζητήσει αποφασιστικότητα από τον αναβάτη, ο οποίος δεν μπορεί να τεμπελιάζει και να περιμένει να στρίψει μόνο του το μεταξόνιο των 1.600 σχεδόν χιλιοστών.
Εκτός του οτι οι επιβαίνοντες έχουν χώρο για μικρο-μετακινήσεις και αλλαγές στάσης του σώματος, ώστε να ξεμουδιάσουν, το ίδιο μπορούν να κάνουν και με τα πόδια τους που πατούν πάνω σε μεγάλα μαρσπιέ. Με την τοποθέτηση μιας μπαγκαζιέρας πίσω, τη χρησιμοποίηση δύο μαλακών σαμαριών δεξιά-αριστερά και μιας μεγάλης τσάντας tank-bag ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, το Burgman κάνει το γύρο της Ευρώπης με ποιότητα Gold Wing (για όσους ξέρουν κι από μοτοσυκλέτες). Εδώ βρίσκουμε ένα πολύ βολικό και χρήσιμο σύστημα ελέγχου ύψους της ζελατίνας με ηλεκτρικό μοτέρ. Με το πάτημα ενός διακόπτη μπορείς να ρυθμίζεις ανά στιγμή το ύψος της: χαμηλά στην πόλη, ψηλά στο ταξίδι.
Η ζελατίνα είναι μεγάλη, αλλά η αεροδυναμική της είναι τέτοια που επιτρέπει σε μικρο-στροβιλισμούς να φτάνουν τον αναβάτη ύψους από 1,80 μ. και πάνω (για τους «χαμηλότερους» τα πράγματα είναι καλύτερα γιατί προστατεύονται περισσότερο). Το πρόβλημα είναι πως με τον θόρυβο της συγκεκριμένης ζελατίνας, το 650 μοιάζει να πηγαίνει με 30 χιλιόμετρα παραπάνω απ’ ό,τι πηγαίνει στην πραγματικότητα, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει παραμόρφωση στα είδωλα μιας και το πάχος της (για λόγους αντοχής) είναι μεγάλο. Μικρό το κακό αφού υπάρχουν – όχι υψηλού κόστους – after market ζελατίνες που λύνουν το πρόβλημα άμεσα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ημιαυτόματο κιβώτιο είναι χάρμα…αυτιών, αφού αλλάζει σαν τέλεια αλλαγή αγωνιστικής μοτοσυκλέτας. Έχεις στη διάθεσή σου 5 σχέσεις και μια όβερντραϊβ, επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση που επιθυμείς, αν δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις το αυτόματο κιβώτιο. Επίσης διαθέτεις και ένα κουμπί που λέγεται Power Mode και μαστιγώνει τα 45 περίπου άλογα που φτάνουν στο φαρδύ πίσω λάστιχο, κονταίνοντας την τελική σχέση και δίνοντας καλύτερες επιταχύνσεις.
Η επιτάχυνση από στάση είναι δυνατή μέχρι τα 130-140 χ.α.ω, τη στιγμή που ο κινητήρας τελειώνει κοντά στα 175 χ.α.ω τελικής. Τα 0-400 διανύονται περίπου σε 15.6 με 15.9 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται από 5,7 λίτρα για 100 χιλιόμετρα σε οικονομική χρήση, για να εκτιναχθεί στα 8,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα σε γρήγορη χρήση. Αυτό δίνει στο Burgman αυτονομία από 260 στην καλύτερη περίπτωση με 180 χιλιόμετρα στη χειρότερη.
ΤΕΛΙΚΑ…
Είναι από τα τρία ακριβότερα της αγοράς (10.995 ευρώ), η ναυαρχίδα των σκούτερ της Suzuki, όγκος και διαστάσεις θωρηκτού, επιβλητική όψη. Παράλληλα έχει χώρους, ποιότητα κύλισης, απόκριση, ήχο, φώτα, αποθηκευτικούς χώρους, σούπερ-σέλες, φρένα, πλουσιότατο εξοπλισμό, ένα εξαιρετικό ημιαυτόματο κιβώτιο αν το χρειαστείς.
Ναι θα ταξίδευα πολύ ευχάριστα με το Burgman στην Ελλάδα. Θα ήταν ένα ταξίδι άνετο και ευχάριστο, κι επίσης εύκολα θα μπορούσε κάποιος να ταξιδέψει και εκτός συνόρων. Η άνεση με την οποία ροκανίζει τα χιλιόμετρα το Burgman είναι χαρακτηριστική. Νομίζω ότι όλοι μας βάζουμε στόχους-προορισμούς που θέλουμε να κατακτήσουμε πάνω σε δύο τροχούς.
Ένα από τα ταξίδια που θα ήθελα κάποτε να κάνω είναι το κλασικό «Coast to Coast» των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ίσως επειδή έχω κι εγώ πεισθεί για την αξία του ύστερα από τόσων ετών πλύση εγκεφάλου από κινηματογράφο, βιβλία, μουσική και τηλεόραση. Θύμα – ξεθύμα, πραγματικά ονειρεύομαι να το κάνω κάποτε. Έχοντας εμπειρίες για το τι συμβαίνει σε αυτή τη χώρα από πλευράς αστυνομίας (αυτό είναι μια άλλη ιστορία, για την οποία θα μιλήσουμε άλλη φορά) στις ΗΠΑ και γνωρίζοντας πως ο παραβάτης των ορίων ταχύτητας δεν προλαβαίνει να πάει μακριά, το Burgman πιθανά να είναι το ιδανικό δίτροχο γι’ αυτή τη δουλειά, ακόμα και σε σύγκριση με μεγάλη τουριστική μοτοσυκλέτα (η οποία με τόσο αυστηρά όρια ταχύτητας θα μπορούσε να αξιοποιήσει μόλις το 1/6 του γκαζιού της) .
Χαλαρό, άνετο, καθόλου αγχωτικό, σταθερό και ζωντανό στο άνοιγμα του γκαζιού το Burgman 650. Είκοσι μίλια θα έλεγε η πινακίδα, είκοσι θα πήγαινα, πενήντα θα έλεγε, πενήντα θα πήγαινα, και ούτω καθ’ εξής. Τι να τις κάνεις τις τελικές όταν έχεις τον “μεγάλο αδελφό, τον αστυνόμο” να σε παρακολουθεί από όλες τις πλευρές; Ίσως και για αυτό το λόγο το Suzuki Burgman 650 είναι από τα ελάχιστα σκούτερ στην Αμερική που έχουν ισχυρό κλάμπ ιδιοκτητών. Ίσως και για αυτό το λόγο, αν παρατηρήσετε γύρω σας στο δρόμο, κυκλοφορούν αρκετά Burgman 650, παλαιότερα και νεότερα πάντα σε άριστη κατάσταση – επειδή έχουν πιστούς, φανατικούς ιδιοκτήτες. Γιατί με τέτοιες υψηλές αξίες που κουβαλάει πάνω του, δεν το εγκαταλείπεις μετά από 1-2 χρόνια συμβίωσης – αντίθετα γερνάς μαζί του.
ΟΡΓΑΝΑ: Πλήρως ψηφιακά όργανα, χωρίς την παραμικρή αναλογική ένδειξη. Ο σχεδιασμός τους είναι συντηρητικός και το στροφόμετρο κινείται ημικυκλικά πάνω από τα μεγάλα ψηφία της ταχύτητας. Μικρή είναι η ένδειξη της ρεζέρβας αριστερά και η μόνη έλλειψη είναι πως δεν υπάρχει εμφανέστερη λυχνία για τη ρεζέρβα. Κατά τα άλλα, υπάρχουν: ολικός και 2 μερικοί χιλιομετρητές, στάθμη λαδιού, αλλαγή λαδιού, θερμοκρασίας ψυκτικού, ώρας, ενδείξεις αυτόματου κιβωτίου, σχέσης στο χειροκίνητο CVT κιβώτιο, μεγάλης σκάλας, ψεκασμού, ΑΒS, χειρόφρενου, φωτισμός, πληρότητα, ελλείψεις, αναλογικά ψηφιακά, απαρίθμηση λυχνιών και ενδείξεων. Ρολόι κ.λπ.
ΦΩΤΑ: Από τα καλύτερα που έχουν μπει ποτέ σε… φορτηγάκι, απλώς εξαιρετικά.
ΚΟΡΝΑ: Από τις καλύτερες που έχουν μπει ποτέ σε… φορτηγάκι και πάλι. Ξυπνάει ακόμα και κοιμισμένους οδηγούς αυτοκινήτων.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα βρίσκεται στην πίσω αριστερή πλευρά του σκούτερ στην ουρά κάτω από τη χειρολαβή. Ανοίγει ένα πορτάκι που φανερώνει μια τάπα που κλειδώνει.
ΣΤΑΝΤ: Υπάρχει κεντρικό σταντ (διπλό) που λόγω του αυξημένου βάρους της κατασκευής, αλλά και του κοντού μοχλού που εφαρμόζει, κάνει το στήσιμο μια διαδικασία που θέλει συντονισμό. Λόγω του ότι υπάρχει και πλάγιο σταντ, η διαδικασία έχει ως εξής: πριν κατέβεις, ανοίγεις το πλάγιο και στήνεις το σκούτερ πάνω του. Ξεκαβαλάς από αριστερά, σηκώνεις το σκούτερ, πατάς το άκρο/μοχλό του κεντρικού σταντ και ρίχνεις όλο σου το βάρος πάνω του με το δεξί πόδι. Όταν στηθεί στο κεντρικό σταντ, τότε κλείνεις και το πλάγιο… Safety first.
ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: O εφιάλτης του ηλεκτρολόγου. Κουμπιά και κουμπάκια που χρειάζονται εξοικείωση για να τα χρησιμοποιείς όλα με άνεση, αν και εργονομικά οι βασικές λειτουργίες βρίσκονται στη σωστή θέση.
ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Σχάρα δεν υπάρχει, χειρολαβές υπάρχουν και μάλιστα απολαυστικά μεγάλες.
ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μεγάλοι , πλατιοί και αεροδυναμικοί, με καλό οπτικό πεδίο, με τα φλας ενσωματωμένα πάνω τους. Βρίσκονται μακριά και κάτω από το τιμόνι και διαθέτουν μοτεράκια για να κλείνουν και έτσι να μπορεί το 650 να περνάει ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Απλά απαιτείται εξοικείωση με την ταχύτητα κλεισίματός τους. Πλησιάζεις τη στιγμή της σφήνας και πρέπει να γνωρίζεις αφού πατήσεις το κουμπί σε πόσο χρόνο κλείνουν, αλλιώς παίρνεις μαζί σου καθρέφτες αυτοκινήτων.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Η χαρά του ιδιοκτήτη, όλο έξτρα εξοπλισμό έχει πάνω του το Burgman. Πάρε ανάσα και ξεκίνα: Θερμαινόμενη σέλα κατ’ επιλογή: μόνο για αναβάτη ή και για τους δύο. Θερμαινόμενα γκριπ, ηλεκτρικοί καθρέφτες, ρυθμιζόμενη κόντρα σέλας αναβάτη, παροχή ρεύματος, ντουλαπάκι μπροστά που κλειδώνει, θήκες, χειρόφρενο, ηλεκτρικά κινούμενη ζελατίνα, ασφάλιση κεντρικής κλειδαριάς, φώτα πάρκινγκ.