fbpx

CAN AM SPYDER F3: ΜΕ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 1,3

Ακριβό και εξεζητημένο 3τροχο “παιχνίδι”

Ένα από τα πιο εκκεντρικά οχήματα που κυκλοφορούν στην αγορά της Β. Αμερικής είναι σίγουρα το σκουτερο-μοτοσυκλετο-3τροχο τέρας της καναδέζικης Can Am. Μια κατασκευή που πάντα μας συναρπάζει όχι μόνο σαν -υπερβολική- ιδέα, αλλά και σαν σύλληψη και αριστοτεχνική, ιδιαίτερη κατασκευή. Πρόσφατα, πέρα από τον δικύλινδρο κινητήρα θα διατίθεται και το μοντέλο Can Am Spyder F3 με τρικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1.330 κυβικών!

can-am-spyder-f3_12

2015-Can-Am-Spyder-F3Sc

2015-Can-Am-Spyder-F3Sf

Μέχρι σήμερα τα 3τροχα της Can Am κινούσε ο γνωστός κινητήρας της -θυγατρικής της Bombardier – αυστριακή Rotax ο δικύλινδρος V 60 μοιρών, τον οποίο προμήθευε πριν από μερικά χρόνια και σε πλήθος μοντέλων της Aprilia (RSV, Tuono, Caponord, κ.λπ). Τώρα η Can Am τοποθετεί στο μεγάλο 3τροχό της έναν νέο κινητήρα με πολύ ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά και το ονομάζει Spyder F3. Κατ’ αρχήν να πούμε μερικά πράγματα για τη Rotax, την εταιρία κινητήρων που είναι από τις παλαιότερες στον χώρο και αξίζει να της αφιερώσουμε δυο-τρεις γραμμές για να διευρύνουμε αν μη τι άλλο και το εύρος των γνώσεών μας.

Η Rotax ιδρύθηκε το 1920 (!) στη Δρέσδη της Γερμανίας, το ’30 αγοράστηκε από την Fichtel-Sachs, το ’43 μεταφέρθηκε στην Αυστρία, για να την αγοράσει το ’59 η αυστριακή Lohner. Το 1970 περνάει στα χέρια της μεγάλης καναδέζικης Bombardier, μιας εταιρίας με πλήθος δραστηριοτήτων (αεροπλάνα, σιδηρόδρομοι, τραμ, κ.α.) αλλά και οχήματα χιονιού και jet ski τα οποία χρησιμοποιούν κινητήρες της θυγατρικής Rotax. Eπίσης η Rotax είναι γνωστή για τους κινητήρες αεροπλάνων και καρτ, αλλά και τους κινητήρες μοτοσυκλέτας που κατασκευάζει.

can-am-spyder-f3_13

can-am-spyder-f3_7

can-am-spyder-f3_6

can-am-spyder-f3_5

can-am-spyder-f3_4

can-am-spyder-f3_3

Ο νέος κινητήρας της καναδο-αυστριακής εταιρίας που ονομάζεται Rotax 1330 Ace είναι τρικύλινδρος σε σειρά, μοναδικής σχεδίασης, διάταξης και κυβισμού, το πιθανότερο, ειδικά σχεδιασμένος για το Can Am Spyder F3. H ιπποδύναμη από τα 1.330 cc του κινητήρα φτάνει τους 115 hp στις 7.250 rpm, με τη ροπή να αγγίζει τα 13,1 kgm στις 5.000 rpm. To πλαίσιο είναι σωληνωτό, φτιαγμένο από μεγάλης διατομής σωλήνες κάνοντας το νέο F3 ακόμα πιο εντυπωσιακό , ακόμα κι αν δεν έφτανε η επιβλητική του όψη που θυμίζει σπορ αυτοκίνητο. Μια καινοτομία ακόμα είναι ότι ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει τη θέση της σέλας, των μαρσπιέ και του τιμονιού όπως επιθυμεί σε διάφορες θέσεις.

Οι αναρτήσεις των δυο μπροστινών τροχών διαμέτρου 15 ιντσών είναι με ψαλίδια και αμορτισέρ της Fox με το μονό αμορτισέρ πίσω της Sachs να δουλεύει πάνω σε ένα συμβατικό ψαλίδι δύο μπράτσων. Διάμετρο 15 ιντσών έχει και ο πίσω τροχός του Spyder, που διαθέτει ABS και traction control. Η τιμή του στην Ευρώπη υπολογίζεται να πλησιάζει τις 20.000 ευρώ. Σίγουρα ένα παιχνίδι για παχιά πορτοφόλια.

Clip_14

can-am-spyder-f3_17

can-am-spyder-f3_16

Can-Am-Spyder-F3a

Το Spyder F3 δεν είναι μοτοσυκλέτα ή σκούτερ, ούτε οδηγείται σαν τέτοια και απαιτεί συγκεκριμένη τεχνική για να το κουμαντάρει κάποιος στις στροφές με χρήση του εξωτερικού μαρσπιέ, του σώματος του οδηγού και του τιμονιού και σίγουρα θέλει εξοικείωση. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις είτε με ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων είτε με συμβατικό 6άρι κιβώτιο (αμφότερα διαθέτουν όπισθεν), διαθέτει σύστημα ασφαλείας Vehicle Stability System (VSS), και γκάζι ride-by-wire που κάνει τις επιταχύνσεις και τις επιβραδύνσεις πιο ομαλές. Το φρενάρισμα, όπως σε όλα τα Spyder αναλαμβάνουν τρεις δίσκοι της Brembo που ελέγχονται από πεντάλ στο δεξί πόδι, ενώ υπάρχει στον στάνταρ εξοπλισμό ABS της Bosch.

Το βάρος του Can Am Spyder F3 φτάνει τα 385 κιλά. Συνολικά, εντυπωσιακό…

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ