Το ποιοτικό, αλλά ακριβό 125άρι
Για λόγους υψηλής τελικής τιμής δεν θα εισαχθεί τελικά το νεότερο και πιο εξελιγμένο και πολυτελές 125άρι maxi scooter της Honda, το Honda Forza 125 του 2015, το οποίο διατίθεται ήδη σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Η αντιπροσωπεία της Honda στην Ελλάδα μάλλον φαίνεται να έχει δίκιο, αφού στη Γαλλία το πολύ όμορφο σε σχεδίαση νέο Honda Forza 125 κοστίζει 4.600 ευρώ. Υπάρχουν και χειρότερα όμως, αφού στην Ισπανία η τιμή του φτάνει τα 4.800 ευρώ! Με γραμμές που θυμίζουν σε κάποια σημεία Honda Integra 750 και σε κάποια άλλα κομίζουν νέες καλαίσθητες γωνίες και ακμές στα σκούτερ της γιαπωνέζικης εταιρίας, το Forza 125 έχει κινητήρα που έχει κατασκευαστεί και έρχεται έτοιμος από την Ιαπωνία, ενώ την συναρμολόγηση ανέλαβε το ιταλικό εργοστάσιο της Honda στην Atessa.
Τα σχόλια των συναδέλφων δημοσιογράφων από την Ιταλία και την Ισπανία μιλούν για ποιοτική συνολική κατασκευή με πολύ καλό φινίρισμα. Το βάρος του βρίσκεται στα 159 κιλά πλήρες υγρών, δηλαδή στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ ας πούμε ο αντίπαλός του Forza στη γαλλική αγορά, το best seller Yamaha XMAX 125 φτάνει τα 173 κιλά, δηλαδή 14 παραπάνω. Βεβαίως ο ανταγωνισμός αυτών των δύο μοντέλων δεν μας αφορά (μόνο σε θεωρητικό επίπεδο) αφού ούτε το ΧΜΑΧ 125 εισάγεται στην Ελλάδα.
Εύκολο στη χρήση είναι το Forza με ουδέτερη οδική συμπεριφορά στο δρόμο, με κινητήρα (eSP με Idle Stop) που εκπέμπει πολιτισμό, χωρίς θορύβους και κραδασμούς, 15 ίππους στα χαρτιά και κατανάλωση κοντά στα 3 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Άρα το μεγάλο ντεπόζιτο των 11,5 (παρακαλώ) λίτρων θα προσφέρει αυτονομία… 383 χιλιομέτρων. Ξεχνάς να βάλεις βενζίνη, που λένε…
Το κράτημα του Honda Forza 125, 2015 είναι πολύ καλό, λένε οι “ξένοι”, με την σταθερότητά του σε υψηλά επίπεδα, το φρενάρισμά καλό (ABS) και το κοντέρ να δείχνει τα 130 km/h (πραγματική τελική 118 km/h). Ποια είναι όμως η “αχίλλειος πτέρνα” του scooter, η “talon d’Achille” που λένε και οι Γάλλοι; Μα τα σκληρά δύο αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης. Τι σας θυμίζει; Γα ακόμα μια φορά την πλειοψηφία των σκούτερ που οδηγούμε σήμερα. Σκληρή είναι και η σέλα του συνεπιβάτη και στα αρνητικά του Forza σημειώνεται και η υψηλή τιμή.
Στα θετικά στοιχεία του Forza 125 μπαίνουν η ευελιξία και η σταθερότητα, το κράτημα, η αποτελεσματικότητα του κινητήρα, ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος για δύο (!) κράνη, η χειροκίνητα ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής. Ζηλεύετε; Αν ναι, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Α, ναι ξεχάσαμε να σας πούμε ότι η τιμή των 4.600 ευρώ στη Γαλλία είναι τιμή προσφοράς και ισχύει μέχρι τις 30 Ιουλίου. Έχουμε απορία: δηλαδή μετά πόσο θα πάει το 125αράκι; Θα σας το πούμε όταν μάθουμε…