Ιδού ο δρόμος
Πανέμορφα, ρετρό, με διχρωμίες, άριστη εμφάνιση απ’ έξω… και κάτω από τα ρούχα μοντέρνοι κινητήρες. Οι τελευταίες δημιουργίες της βρετανικής Scomadi χτυπούν στο κέντρο του στόχου.
Συνηθίζουμε να λέμε και να πιστεύουμε ότι οι “μεγάλοι” ξέρουν, ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές δεν κάνουν ποτέ λάθος, όταν φτιάχνουν κάτι το έχουν ψάξει διεξοδικά. Συνηθίζουμε να ακούμε ότι, “κάτι παραπάνω από εμάς ξέρουν”, ότι δεν έκαναν τίποτε στην τύχη και τις περισσότερες φορές είναι έτσι. Όχι όμως πάντοτε και για αυτό είμαστε κι εμείς το κοινό εδώ, με τη δυνατότητα να κρίνουμε, να κριτικάρουμε, να βρούμε τα λάθη και να προτείνουμε βελτιώσεις και λύσεις.
Πόσες φορές λοιπόν δεν έχετε δει αποτυχημένα design, αποτυχημένης εμφάνισης σημαντικά μοντέλα υποτίθεται που θέλουν να κυριαρχήσουν την αγορά… και τα βλέπεις, ξύνεις το κεφάλι σου και αναρωτιέσαι πως και τους ήρθε να φτιάξουν τέτοιο σκούτερ, τέτοια μοτοσυκλέτα, κ.λπ.
Η μικρή βιοτεχνία από την Αγγλία που λέγεται Scomadi παρουσιάζει τα νέα της Turismo Leggera, κι όταν κάποιος ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει, απλά το κάνει. Στην προκειμένη περίπτωση οι άνθρωποι αυτοί ήθελαν ένα περίβλημα παλιάς Lambretta του ’60-70 με σύγχρονους κινητήρες.
Δέκα χρόνια το πάλευαν για να μπορέσουν να στήσουν ένα πλαίσιο που να είναι σύγχρονο και να έχει κράτημα που να θυμίζει μοντέρνο σκούτερ, αλλά και το κουστούμι που θα παραμείνει πιστό στις γραμμές του παρελθόντος.
Χρησιμοποιώντας την εμπειρία από το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας (αφού στη Μεγάλη Βρετανία οι αγώνες με κλασικά σκούτερ είναι συνηθισμένοι), φέρνουν όπως λένε οι ίδιοι τη νέα εποχή στο εμβληματικό ιταλικό design. Ο στόχος επιτεύχθηκε όπως βλέπετε τα νέα “Modern Classic” σκούτερ είναι παρόντα. Είναι σκούτερ που συνδυάζουν την κλασική εμφάνιση και την αξιοπιστία, αλλά και την ευκολία χρήσης ενός μοντέρνου κινητήρα. Υπάρχουν τρία μοντέλα, ένα δίχρονο 50άρι που βλέπετε και στις φωτογραφίες, ένα 125 και ένα 300, τα δυο τελευταία με τετράχρονους κινητήρες.
Όπως είχαμε παρουσιάσει παλαιότερα το Turismo Leggera 250 ήταν αρχικά φτιαγμένο από carbon fibre, τα 10 πρώτα κομμάτια εξαφανίστηκαν εν ριπή οφθαλμού, ακόμα 30 κατασκευάστηκαν και στο δρόμο – λόγω του ότι δεν υπήρχαν πια 250άρηδες της Piaggio, απ’ όπου η Scomadi προμηθεύεται κινητήρες – ο κυβισμός ανέβηκε στα 300. Το νέο μοτέρ είναι το γνωστό Quasar με τις 4 βαλβίδες, υδρόψυκτο, με ιπποδύναμη 22 ίππων.
Εξαιρετική δουλειά λοιπόν από την Scomadi, άριστη προσαρμογή του σήμερα με το χθες και άσχετα αν η τιμή των σκούτερ δεν είναι χαμηλή, αποδεικνύουν ότι και οι μικροί κατασκευαστές “κάτι σκαμπάζουν”…