Έρχεται η Vespa GTS 300 με ABS
Η Vespa ξαναφέρνει στο προσκήνιο το ABS, όπως είχε κάνει τότε… το 2005.
To 2005 η Piaggio είχε φέρει την επανάσταση στις Vespa λανσάροντας πάνω της ένα σωρό καλούδια. Η ιταλική εταιρία είχε υπερβεί τον εαυτό της τοποθετώντας “τα πάντα” πάνω στη νέα 250άρα Vespa . Κατ’ αρχήν είχε αυξήσει τον κυβισμό του προηγούμενου μοντέλου του Granturismo 200 (διατηρούσε την 4βάλβιδη κεφαλή) και τοποθετούσε για πρώτη φορά ψεκασμό στην τροφοδοσία.
Η πιο σημαντική καινοτομία πάνω στην Vespa GTS 250ie, ήταν ότι έβαζε – για πρώτη φορά στην ιστορία των Vespa – σύστημα ABS στα φρένα, με επιβάρυνση 500 ευρώ (και δύο κιλών παραπάνω, βλ. συνολικά 150 κιλά), αλλά και συνδυαζόμενο/γεφυρωμένο μπροστινό με οπίσθιο δισκόφρενο.
Η καινοτομία δεν εκτιμήθηκε δεόντως από το κοινό, που δεν συνειδητοποίησε ότι με ένα τέτοιο σύστημα οι μικροί τροχοί των Vespa μπορούσαν να προσφέρουν τουλάχιστον 30-70 παραπάνω ασφάλεια στο φρενάρισμα, ανάλογα την περίπτωση.
Σύντομα η Vespa GTS 250ie ABS εξαφανίστηκε από τη γκάμα της Piaggio.
Η ιστορία όμως επαναλαμβάνεται και η Piaggio κινείται ξανά προς τη λύση του ABS για λόγους ασφάλειας και καινοτομίας, αλλά και λόγω του ότι σε μερικά χρόνια η ευρωπαϊκή ένωση θα κάνει το παραπάνω σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος των τροχών, υποχρεωτικό.
Έτσι η νέα τεχνολογικά εξελιγμένη Vespa GTS που θα είναι σύντομα διαθέσιμη στα 125 και 300 cc (εμείς βεβαίως θα θέλαμε να δούμε να χρησιμοποιοεί τον κινητήρα των 330cc του Beverly, αλλά είναι δύσκολο χωροταξικά) με σύστημα ABS στα φρένα. Υπενθυμίζουμε ότι το πιο πρόσφατο πείραμα με ABS σε Vespa, έγινε πάνω στη Vespa 946 των 9.000 ευρώ.
Οι νέες Vespa GTS 125 και 300 που θα παρουσιαστεί σε μερικές μέρες σε δημοσιογράφους στην Τοσκάνη θα είναι πολύ πιθανά εφοδιασμένη με ABS κατασκευασμένο από την Continental, το οποίο συναντούμε στο Piaggio X10 και στο Beverly 350. Μένει να δούμε άν το σύστημα θα είναι 3κάναλο ή 2κάναλο (μάλλον το δεύτερο, λόγω κόστους).
Επίσης εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μέχρι το τέλος του 2014 οι νέες Vespa Sprint και Primavera θα κυκλοφορήσουν με ABS, που θα ενεργοποιείται μόνο στο μπροστινό δισκόφρενο, αφού τα μοντέλα αυτά χρησιμοποιούν ταμπούρο στον πίσω τροχό.