Έρχεται τον Αύγουστο, με 1.990 ευρώ!
Φρέσκα νέα και μάλιστα άμεσα “εφαρμόσιμα”. Από τον επόμενο κιόλας μήνα στην ελληνική αγορά θα πωλείται το ολοκαίνουργιο – για την Ευρώπη – σκούτερ που θα ακούει στο όνομα Yamaha D’elight 115 και καλύπτει την απαίτηση του κοινού για οικονομικά σκούτερ, απλής, καθημερινής μετακίνησης.
Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στην απάντηση της Yamaha πάνω στο θέμα “οικονομικό 125άρι” σκούτερ που θα απευθυνόταν σε ένα κοινό χαμηλότερου οικονομικού badget (ένας κομψός τρόπος να πεις χαμηλότερο κόστος), που θα μονομαχούσε με τα φθηνά 125άρια του ανταγωνισμού.
Με τον ερχομό του D’elight 115, η Yamaha εμπλουτίζει τη γκάμα της, ενώ παράλληλα προσφέρει ένα σκούτερ 114 κυβικών εκατοστών με τιμή κάτω από τις 2.000 ευρώ.
Το συμπαθέστατο αυτό σκούτερ το είχαμε ανακαλύψει εδώ στο SCOOTERNET από πολύ νωρίς, ήδη από τον Μάρτιο του 2012 (!) στο Βιετνάμ, (κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη) και πωλείται σαν Nozza 125, (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) ενώ η Yamaha το παρουσίασε επίσημα στο σαλόνι της Κολωνίας και του Μιλάνο, στα τέλη του 2012.
Μαζεμένες διαστάσεις, με όνομα D’elight στις ευρωπαϊκές αγορές, και μικρό βάρος και μέγεθος που ταιριάζει στην απαιτητική οδήγηση της πόλης, έτσι ώστε να είναι ευέλικτο σαν 50άρι. Τα 125άρια κατακτούν στην Ευρώπη το 60% των πωλήσεων σκούτερ και με την εμφάνιση του D’elight ο οίκος της Ιwata θέλησε να διεισδύσει δυναμικά στην κατηγορία.
Το νέο D’elight (Ντιλάϊτ) θα διατίθεται στην ελληνική αγορά μέσω του Πανελληνίου Δικτύου Συνεργατών ΥΑΜΑΗΑ, από τον επόμενο κιόλας μήνα Αύγουστο, σε τρία χρώματα : καφέ (Magnetic Bronze), άσπρο (Milky White) και μαύρο (Midnight Black). H τιμή του ορίστηκε στα 1.990 ευρώ.
Καρδιά του D’elight είναι προφανώς ο κινητήρας, ένας μονοκύλινδρος 114cc, που ψύχεται από αέρα και χρησιμοποιεί την τεχνολογία YMJET-FI (Yamha Mixture Jet-Fuel Injection), ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τον αέρα για να βοηθά την “αναπνοή” του κινητήρα, βοηθώντας την είσοδο του καυσίμου στον αυλό της εισαγωγής, ενισχύοντας τη συμπίεση και βελτιώνοντας την κατανάλωση.
Ο 2βάλβιδος κινητήρας με υποτετράγωνες διαστάσεις 50,0 mm x 57,9 mm (μεγάλης διαδρομής, σε σχέση με τη διάμετρο) προσφέρει καλή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αποδίδοντας 0,76 kgm, στις 5.500 σ.α.λ, κάτι που αποβαίνει πολύ χρήσιμο στις επιταχύνσεις μέσα στην πόλη. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 7,3 ίππους.
Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό, όπως είπαμε και παραπάνω, και η αυτονομία του αναμένεται να πλησιάζει τα 200 χιλιόμετρα, παρόλο που το ντεπόζιτο χωράει μόλις 4,4 λίτρα. Υπολογίστε μια τελική ταχύτητα κοντά στα 90 χ.α.ω.
Το νέο Yamaha D’elight 125 είναι από τα πιο ελαφρά σκούτερ της κατηγορίας του, αφού “επιβαρύνει” τη ζυγαριά με μόλις 98 κιλά άδειο.
Εξίσου χαμηλή είναι και απόσταση της σέλας από το έδαφος, στα 755mm, στοιχεία που θα καθιστούν το scooter βολικό, ακόμα και στα χαμηλότερα αναστήματα, αλλά και τους όχι τόσο έμπειρους αναβάτες, άνδρες και γυναίκες.
Το Yamaha D’elight εκφράζει μια νέα κατεύθυνση για τη Yamaha, αφού αποτίνει φόρο τιμής στις αρμονικές γραμμές και τη ρομαντική διάθεση στη μετακίνηση, με μεγάλη σέλα για δύο.
Ο αναβάτης πατάει τα πόδια του σε επίπεδο, άνετο δάπεδο και ο συνεπιβάτης σε μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ.
Προβολέας, μπροστινό φτερό και όργανα θυμίζουν τη δεκαετία του ’60, όπως και τα φλας και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα.
Το παρελθόν θυμίζει φυσικά και όλη η υπόλοιπη εμφάνιση, προσφέροντας έτσι η Yamaha ένα μοντέρνο-ρετρό σκουτεράκι καθημερινής μετακίνησης, με έμφαση στο στιλ.
Οι τροχοί των 12 ιντσών με τις τρίμπρατσες ζάντες κινούνται στην ίδια σχεδιαστική διάθεση.
Στον μπροστινό τροχό υπάρχει δισκόφρενο 180 mm και στον οπίσθιο ταμπούρο. Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος ανοικτού τύπου.
Aντίπαλοι του Yamaha D’elight 125 στην ελληνική αγορά θεωρούνται τα SYM Symphony SR 125, Kymco Agility 125, Honda Vision 110 και Piaggio Fly 125 3V.