Επίθεση, από τη μεσαία γραμμή
To νέο Forza, διαθέτει μεσαίες διαστάσεις, φοράει κινητήρα 300 κυβικών, μεγάλη σέλα για δυο άτομα και θέλει να γεφυρώσει τη χρήση εντός πόλης- με τις εκδρομές εκτός αυτής. Διατηρεί χαμηλά τη σέλα του, φοράει χαμηλή ζελατίνα και αφήνει το τιμόνι του γυμνό. Μήπως τελικά το νέο Forza θέλει να αποτελέσει το PCX των 300 κυβικών;
H Honda είναι μια εταιρία που έχει παράδοση στα maxi σκούτερ μεσαίου κυβισμού και αυτό αποδεικνύεται ιστορικά, αφού η εμπλοκή της εταιρίας ξεκινάει με την παρουσίαση του Freeway 250 το 1984, ενώ το 1986 φτιάχνει το Fusion 250. Το 2000 παρουσιάζει το Forza 250, το οποίο στο πέρασμα των χρόνων εξοπλίζεται ολοένα και περισσότερο. Το 2004 με εξελιγμένη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη-διαρκώς μεταβαλλόμενη, φυγοκεντρική μετάδοση S-Μatic, αλλά και με Smart Key στην ανάφλεξη και ψεκασμό PGM-FI.
Το 2005 μπαίνει ABS και το 2008 ένα ηχοσύστημα και το εξελιγμένο S MATIC με δύο λειτουργίες και το Combined ABS. Όλα αυτά όμως αύξησαν την τιμή του Forza με αποτέλεσμα να γίνει ιδιαίτερα ακριβό για την ευρωπαϊκή αγορά. Το 2013 η Honda επιστρέφει επί του θέματος “μεσαίο σκούτερ, πόλης-ταξιδιού”… όχι δριμύτερη, αλλά οικονομικότερη, παρουσιάζοντας το νέο NSS 300 Forza…
O κύριος Kenichi Sueda, Project Leader του νέου σκούτερ της Honda, δηλώνει ότι: το Honda NSS300 Forza, είναι ένα σκούτερ που κινείται πάνω στους τρεις βασικούς άξονες της Honda: “περιβάλλον, ασφάλεια, διασκέδαση”, προσεγγίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες σε κάθε άκρη του κόσμου, που θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν τη χαρά του να τους ανήκει ένα προϊόν της Honda, προσφέροντάς τους επιδόσεις, ποιότητα και προσιτή τιμή”.
Το δελτίο τύπου της Honda αναφέρει ότι: “Οι διαστάσεις του Forza είναι αρκετές, έτσι ώστε να φιλοξενούν με άνεση δύο άτομα και να προσφέρουν μεγάλη προστασία από τον αέρα και τη βροχή και χώρο για δύο φούλφέις κράνη κάτω από τη σέλα. Παράλληλα το σκούτερ δεν είναι τόσο ογκώδες, κι έτσι μπορεί να ελίσσεται μέσα στην πόλη και περιορισμένους χώρους”.
Οι αναλυτές της αγοράς μιλούν για μια Honda που λόγω της υψηλής τεχνολογίας και των “καλουδιών” που πρόσφερε στις διάφορες εξελιγμένες εκδόσεις του προηγούμενου μοντέλου maxi scooter της, του Honda Forza 250, μέσα στη δεκαετία του 2000, δυσκολευόταν να βρει αγοραστές, αφού η τιμή του είχε ανέβει ψηλά.
Έτσι, τώρα στο Σαλόνι του Μιλάνου έρχεται η νέα έκδοση του Forza, με 300άρη κινητήρα, μεγαλύτερη ιπποδύναμη, χαμηλότερο βάρος, λιγότερα τεχνολογικά “κόλπα”, αλλά κυρίως χαμηλότερη τιμή, προσφέροντας ένα πιο οικονομικό σκούτερ. (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε τι γράφαμε στο Scooternet τον Αύγουστο του 2011, για αυτό το θέμα…)
Το Smart Key του Forza 250 έχει εγκαταλειφθεί για ένα κλειδί με ηλεκτρονικό immobilizer (HISS-Honda Ignition Security System) και το ίδιο έγινε και με τη μετάδοση S-Matic, που αντικαταστάθηκε από ένα κοινό φυγοκεντρικό σύστημα CVT.
O κινητήρας προέρχεται από το SH 300, με 279 cc, με απόδοση όμως 24.3 ίππων-8250 σ.α.λ. (27 ίπποι στο SH) και μέγιστη ροπή 2,5 kgm, στις 6.000 σ.α.λ. Η Honda ανακοινώνει κατανάλωση 3.2 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα (τυποποιημένος κύκλος πόλης), δηλαδή 350 χιλιόμετρα αυτονομία με το ντεπόζιτο των 11.6 λίτρων.
Το πλαίσιο, σχεδιασμένο με τη χρήση CAE (Computer Aided Engineering), είναι κρεμαστό, σωληνωτό, χρησιμοποιεί την πατενταρισμένη λύση της Honda (rigid & flex) με σταθερά και αιωρούμενα με συνδέσμους μέρη, προσπαθώντας να πετύχει ακαμψία εκεί που χρειάζεται, αλλά και μείωση των κραδασμών που περνούν στον αναβάτη.
Παράλληλα έχουν καταργηθεί οι ενισχυτικές γέφυρες και το πλαίσιο έχει ελαφρύνει κατά 10% από το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.546mm, οι συνολικές διαστάσεις στα 2,166(Μήκος) x 753(Πλάτος) x 1,189mm(Ύψος). Το βάρος του φτάνει τα 192 kg, δηλαδή 10 kg λιγότερα από το Forza 250 του 2008, ενώ για το μοντέλο με το ABS το βάρος ανέρχεται στα 194kg.
Ο μπροστινός τροχός είναι 14 ιντσών και ο πίσω 13 ιντσών με ελαστικά 120/70-14 και 140/70-13, αντίστοιχα. Τα φρένα είναι ένας δίσκος 256mm με 2έμβολη δαγκάνα για τον μπροστινό και δίσκος 240mm με μονοέμβολη δαγκάνα, για τον πίσω τροχό. Το σύστημα Combined Braking System (CBS) της Honda, “γεφυρώνει” με το πάτημα της αριστερής μανέτας το πίσω με το μπροστινό φρένο, ενώ η δεξιά μανέτα ενεργοποιεί μόνο το μπροστινό φρένο. Παράλληλα θα υπάρχει και έκδοση Forza 300 με σύστημα Combined ABS.
Το χαμηλό ύψος σέλας στα 716 mm κάνει το NSS300 Forza εύκολο στους ελιγμούς και τους χειρισμούς με πλάτος 580mm και μαρσπιέ/δάπεδο που λεπταίνει στο πίσω του μέρος. Παράλληλα για τον συνεπιβάτη, εκτός από τη σέλα δύο επιπέδων υπάρχουν και αναδιπλούμενα, φαρδιά μαρσπιέ, αλλά και χειρολαβές για τη στήριξή του.
Το νέο Honda NSS300 Forza θα διατίθεται σε τρία χρώματα άσπρο (Pearl Himalayas White), μαύρο (Asteroid Black Metallic) και ασημί (Seal Silver Metallic), με την τιμή του στην Ευρώπη να αναμένεται κοντά στις 5.000 ευρώ.