Βαστάτε παλικάρια!
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πωλήσεις των σκούτερ στην Ελλάδα για τους δύο πρώτους μήνες του 2012, κι αυτό για αρκετούς λόγους… και με την πτώση των πωλήσεων να “περιορίζεται” στο 44,6 %…
Βλέπετε και ακούτε τι γίνεται γύρω μας στην περίοδο που διανύουμε γι’ αυτό και τα ξεκάθαρα λόγια είναι υποχρεωτικά πλέον. Με το εμπόριο να πλήττεται έντονα σε όλους τους τομείς και τη μείωση του τζίρου να κατρακυλάει, ίσως να πρέπει να πούμε (όχι μοιρολατρικά – αλλά ρεαλιστικά)… “και πάλι καλά”. Ειδικά όταν μιλάμε για μείωση της τάξης του 45 τοις εκατό. Ευτυχώς που δεν είναι 50% δηλαδή…
Το δεύτερο ενδιαφέρον σημείο στην αγορά των σκούτερ είναι ότι φέτος – ενώ ο Φεβρουάριος συνήθως πουλάει κατά 20% λιγότερο από τον Ιανουάριο – με όλα αυτά που συνέβαιναν στην οικονομία ο, “κουτσός” έτσι κι αλλιώς, Φλεβάρης χτύπησε μια πτώση της τάξης του 40% σε σχέση με τις συνήθειές του. Ήταν βλέπετε κι αυτός ο βαρύς, μακρύς και μίζερος χειμώνας που μας καταπλάκωσε την ψυχή (μαζί με τους πολιτικούς βέβαια, που μας πλακώνουν τη ζωή).
Το σύνολο του διμήνου έκλεισε για την κατηγορία των σκούτερ στις 1.650 ταξινομήσεις, ενώ το ίδιο διάστημα του 2011 είχαν σημειωθεί 2.970 ταξινομήσεις. Αυτά τα 1.350 κομμάτια σίγουρα λείπουν από πολύ κόσμο: από αντιπροσωπείες, εμπόρους και πιθανούς αγοραστές, είναι βαρύ το αντίτιμο της κρίσης, αλλά σε γενικές γραμμές υπάρχει αντοχή στο χώρο, ο οποίος αναμένει με κάποια αγωνία τις πωλήσεις των επόμενων μηνών. Υπερ-συγκρατημένη είναι η αισιοδοξία μας, αλλά σημειώστε ότι από τη στιγμή που άρχισε να βγαίνει ο ανοιξιάτικος ήλιος, η κίνηση στα μαγαζιά κάπως σαν να βελτιώθηκε, κι αυτό είναι παρήγορο αν μη τι άλλο.
Πρώτο μοντέλο στις πωλήσεις των δύο πρώτων μηνών του 2012 είναι πλέον το Piaggio Beverly 350 Sport Touring, ένα μοντέλο που παίρνει τα σκήπτρα του πιο καλοπουλημένου σκούτερ στην Ελλάδα από τους προγονούς του, που δεν είναι άλλοι από τα Beverly 200, Beverly 250 και Beverly 300, με υπερ-δεκαετές παρελθόν. Με απλά λόγια: η οικογενειοκρατία των Beverly συνεχίζεται. Έτσι είμαστε εμείς στην Ελλάδα με τις οικογένειες, τις ψηφίζουμε για πολλά χρόνια…
Δεύτερο στις πωλήσεις είναι το best seller του 2011, το Piaggio Beverly 300 το οποίο ενώ στους επίσημους τιμοκαταλόγους διατηρεί μεν την τιμή του στα 4.450 ευρώ, στην πραγματικότητα γίνονται προσφορές και έχουν ακουστεί περιπτώσεις που η τιμή κατέβηκε και στα 3.900 ευρώ!
Στην τρίτη θέση έχει ανέβει το πιο καλοπουλημένο 150άρι της Ελληνικής αγοράς, το SYM Symphony 150 SR, που άφησε για 10 μονάδες τέταρτο το Honda PCX 125 idle stop.
Aκολουθεί 5ο το, δεύτερο 300άρι της κατάταξης, Honda SH 300 που ακολουθείται από το Honda Vision 110. Το μικρό Honda καταδιώκει κατά πόδας το, πρώτο maxi scooter της περιόδου, SYM Maxsym 400i.
Και εδώ αρχίζουν τα ενδιαφέροντα, αφού στις πέντε επόμενες θέσεις γίνεται μια μικρή σφαγή, με το νεοεισερχόμενο 150άρι, το Yamaha Xenter 150 να μπαίνει σφήνα ανάμεσα σε Honda SH 150 και SYM HD2 200. Το Kymco Agility City 150 βρίσκεται 11ο, ελάχιστα πιο πίσω. Και στη 12η θέση το 150άρι της Iταλίας, το Piaggio Liberty 150. Πως είπατε; Πόλεμος; Ακριβώς, και μάλιστα με πέντε διαφορετικούς κατασκευαστές: Honda εναντίον Yamaha, εναντίον SYM, εναντίον Kymco, εναντίον Piaggio. Iαπωνία εναντίον Tαϊβάν, εναντίον Ιταλίας…
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ 2012: IANOYAΡΙΟΣ + ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ = ΣΥΝΟΛΟ
- Piaggio Beverly 350… 57+131 = 188 μον.
- Piaggio Beverly 300… 68+31 = 99 μον.
- SYM Symphony 150 SR… 49+36= 85 μον.
- Honda PCX 125… 47+30= 77 μον.
- Honda SH300… 35+23=58 μον.
- Ηοnda Vision 110… 35+20=54 μον.
- SYM Maxsym 400i… 39+8=47 μον.
- Honda SH 150… 32+12=46 μον.
- Yamaha Xenter 150… 32+10=42 μον.
- SYM HD2 200… 26+19 = 45 μον.
- Kymco Agility City 150… 30+9=39 μον.
- Piaggio Liberty 150… 24+ 10=34 μον.
- Piaggio Typhoon 125… 23+10 =33 μον.
- Yamaha XMax 250… 21+11 = 32 μον.