fbpx

YΑΜΑΗΑ ΧΕΝΤΕR 150, ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ!

Σύγκριση με πέντε 150άρια της αγοράς

Η πρόσφατη άφιξη του Yamaha Xenter 150 (προφέρεται Έξ-Έντερ) ταράζει τα, ήδη ταραγμένα, νερά της κατηγορίας των σκούτερ πόλης 150 κυβικών, με επίπεδο πάτωμα και 16άρηδες τροχούς. Το νέο Yamaha διατηρεί τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, που έτσι κι αλλιώς υιοθετούν όλα τα 150άρια αυτής της κατηγορίας και φέρνει καινοτομίες που το κάνουν να διαφέρει. Όπως για παράδειγμα η διάταξη της οπίσθιας ανάρτησής του, τα “γεφυρωμένα”, συνδυαζόμενα φρένα και το βαλιτσάκι μέσα στην τιμή αγοράς του που ξεπερνάει τις 3.000 ευρώ κατά 90 ευρώ.

Απέναντι στο Yamaha Xenter 150 στέκονται πέντε μοντέλα που είναι “γνωστές ποσότητες” στην Ελλάδα. Τα Kymco Agility, SYM Symphony SR, Honda SH, Piaggio Liberty και Suzuki UX Sixteen, με παρεμφερή τεχνικά χαρακτηριστικά σε γενικές γραμμές, αλλά με πολλές διαφορές… στο δια ταύτα. Επιχειρούμε μια σύγκριση “επί χάρτου” και τεχνικών χαρακτηριστικών στα έξι αυτά μοντέλα σε κάποιους καίριους τομείς.

Yamaha Xenter 150: Έκανε τις πρώτες του πωλήσεις στην Ελλάδα και είναι έτοιμο για τη μεγάλη αντιπαράθεση με τα υπόλοιπα 150άρια της αγοράς

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ

1. HONDA SH 150i: 15,8 ίπποι (υδρόψυξη)
2. ΥΑΜΑΗΑ ΧΕΝΤΕR 150: 15,5 ίπποι (υδρόψυξη)
3. SUZUKI UX 150 SIXTEEN: 15,2 ίπποι (υδρόψυξη)
4. PIAGGIO LIBERTY 150: 11,9 ίπποι (αερόψυξη)
5. SYM SYMPHONY SR 150: 10,9 ίπποι (αερόψυξη)
6. ΚYMCO AGILITY CITY 150i: 10,5 ίπποι (αερόψυξη)
Όσο πιο δυνατό, τόσο πιο καλά. Λογικό. Όπως θα δείτε παραπάνω οι γιαπωνέζικοι υδρόψυκτοι κινητήρες αποδίδουν σχεδόν 50% παραπάνω ιπποδύναμη από τους αερόψυκτους που ακολουθούν και προέρχονται από την Ταϊβάν (Κymco, SYM) και την Κίνα (Piaggio). Ισχυρότερος όλων ο κινητήρας της Honda, ο οποίος υπερισχύει αυτού της Yamaha κατά 0,2 του ίππου και της Suzuki κατά 0,6 του ίππου.

SYM Symphony SR 150

BAΡΟΣ

1. SYM SYMPHONY SR 150: 109 κιλά
2. KYMCO AGILITY CITY 150i: 114 κιλά
3. PIAGGIO LIBERTY 150: 116 κιλά
4. SUZUKI UX 150 SIXTEEN: 135 κιλά
5. HONDA SH 150i: 134 κιλά
6. ΥΑΜΑΗΑ ΧΕΝΤΕR 150: 142 κιλά
Όσο χαμηλότερα ανεβαίνει ο δείκτης της ζυγαριάς τόσο πιο καλό είναι για τον αναβάτη, την ευελιξία του σκούτερ στην κίνηση της πόλης και γενικά στον συνολικό χειρισμό ενός σκούτερ. Πρώτο αναδεικνύεται το Symphony και το ακολουθούν από κοντά το Agility και το Liberty. Tα αερόψυκτα 150άρια δηλαδή της σημερινής μας παρουσίασης, που είναι κατά 20 περίπου κιλά ελαφρύτερα. Η επιβάρυνση για τα τρία σκούτερ των γιαπωνέζικων εταιριών (που δεν κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, αλλά και τα τρία στην Ευρώπη) δεν προέρχεται μόνο λόγω υδρόψυξης, αλλά και λόγω του ότι οι ισχυρότεροι κινητήρες απαιτούν πιο ενισχυμένα πλαίσια και αναρτήσεις. Σε αυτό το σημείο σημειώνουμε (αν και είναι κάπως άσχετο με το βάρος) ότι τα φρένα όλων των 150αριών είναι δισκόφρενα, εκτός των Yamaha και Piaggio που φορούν ταμπούρα στον πίσω τους τροχό.

Kymco Agility City 150

METAΞΟΝΙΟ

1. PIAGGIO LIBERTY 150: 1.325 χιλ
2. SYM SYMPHONY SR 150: 1.330 χιλ.
3. HONDA SH 150i: 1.335 χιλ.
4. KYMCO AGILITY CITY 150i: 1.355
5. ΥΑΜΑΗΑ ΧΕΝΤΕR 150: 1.385 χιλ.
6. SUZUKI UX 150 SIXTEEN: 1.385 χιλ.
Ένα “κοντό”, μικρότερο μεταξόνιο (η απόσταση δηλαδή μεταξύ των δύο αξόνων των τροχών) δίνει περισσότερη ευελιξία, ενώ ένα μακρύτερο μεταξόνιο προσφέρει περισσότερη σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες. Yamaha και Suzuki έχουν ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο, το Honda είναι στη μέση, ενώ κοντά είναι και τα δυο Ταϊβανέζικα σκούτερ με το Piaggio να είναι “κοντύτερο” και θεωρητικά το πιο ευέλικτο όλων.

Honda SH 150i

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

1. ΥΑΜΑΗΑ ΧΕΝΤΕR 150: 785 χιλ.
2. KYMCO AGILITY CITY 150i: 790 χιλ.
3. SYM SYMPHONY SR 150: 790 χιλ.
4. HONDA SH 150i: 790 χιλ.
5. PIAGGIO LIBERTY 150: 795 χιλ.
6. SUZUKI UX 150 SIXTEEN: 800 χιλ.
Μικρότερο ύψος σέλας από το έδαφος διαθέτει το Yamaha και το ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα σκούτερ από κοντά, με λίγα χιλιοστά διαφορά. “Ψηλότερη” σέλα όλων έχει το Suzuki και γίνεται φανερό ότι και τα έξι scooter κινούνται γύρω από τα 79 εκατοστά.

Suzuki UX 150 Sixteen

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

1. SUZUKI UX 150 SIXTEEN: 8,5 λίτρα
2. ΥΑΜΑΗΑ ΧΕΝΤΕR 150: 8,0 λίτρα
3. HONDA SH 150i: 7,5 λίτρα
4. PIAGGIO LIBERTY 150: 7,5 λίτρα
5. KYMCO AGILITY CITY 150i: 6,0 λίτρα
6. SYM SYMPHONY SR 150: 5,5 λίτρα
Μεγάλο ρεζερβουάρ σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία; Περίπου. Κι αυτό γιατί πρέπει να υπολογιστεί και η κατανάλωση του κινητήρα. Πιο ισχυρός κινητήρας, σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση. Οι αερόψυκτοι κινητήρες είναι πιο οικονομικοί σε αυτή την περίπτωση, ενώ χρυσή τομή φαίνεται να είναι το Piaggio (αερόψυκτος κινητήρας-μεγάλο ρεζερβουάρ).

Piaggio Liberty 150

TIMH

1. SYM SYMPHONY SR 150: 1.795 ευρώ, μετρητοίς (από 1.945 ευρώ)
2. KYMCO AGILITY CITY 150i: 1.887 ευρώ
3. PIAGGIO LIBERTY 150: 1.995 ευρώ, προσφορά (από 2.185 ευρώ)
4. ΥΑΜΑΗΑ ΧΕΝΤΕR 150: 3.190 ευρώ (με top case)
5. SUZUKI UX 150 SIXTEEN: 3.295 ευρώ
6. HONDA SH 150i: 3.330 ευρώ
7. HONDA SH 150i R: 3.435 ευρώ
8. HONDA SH 150i Top Box: 3.435 ευρώ
Εδώ μιλάει η τσέπη. Φθηνότερο όλων και λόγω εποχικής προσφοράς στην τιμή μετρητοίς είναι το SYM, με το Agility να το ακολουθεί από κοντά και το Piaggio, άλλα εκατό ευρώ πιο πάνω και αυτό να βρίσκεται σε καθεστώς προσφοράς αυτόν τον καιρό. Από τα υδρόψυκτα-γιαπωνέζικα φθηνότερο είναι το νεοφερμένο Yamaha, που φιλοδοξεί με αυτόν τον τρόπο να ροκανίσει τις πωλήσεις της κατηγορίας, με τιμή λίγο παραπάνω από τις 3,0 χιλιάδες ευρώ. Στην πέμπτη θέση είναι το Suzuki κατά 200 ευρώ ακριβότερο και ακολουθείται από το απλό SH, με 35 ευρώ παραπάνω και τέλος έρχονται οι εκδόσεις R και Top Box (δηλαδή με βαλιτσάκι) του Honda SH, που πλησιάζουν τις 3,5 χιλιάδες ευρώ. Στις τιμές που παραθέτουμε είναι σαφής η διαφορά τιμής των τριών πρώτων (Kymco, SYM, Piaggio, τα αερόψυκτα που λέγαμε…) που είναι φθηνότερα κατά μέσο όρο στο -30%, σε σύγκριση με τα άλλα τρία 150άρια (Suzuki, Yamaha, Honda).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ