fbpx

Thrust DSR 125 AC, Δοκιμή: Oυσία και οικονομία

Είσοδος με αξιώσεις και χαμηλή τιμή

Κυβισμός: 124,9cc * Ιπποδύναμη: 9,5 ίπποι (8,5 kW) στις 7.500 rpm * Τελική: 101 km/h (πραγματική) * Βάρος: 124 kg (άδειο)* Τιμή: 2.090 ευρώ (Απρ. ’24)

Η επέκταση της γκάμας της Thrust Motor δεν θα μπορούσε να μην περάσει από τη δημοφιλέστερη κατηγορία σκούτερ στην Ελλάδα, τα 125άρια. Ένα οικονομικό και νοστιμότατο Mini GT με τιμή λίγο παραπάνω από τις 2.000 €, αποτελεί την πρώτη κίνηση της εταιρίας που δεν διστάζει να τα βάλει με γίγαντες του χώρου. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Eίναι αξιέπαινο αυτό που συμβαίνει με τα σκούτερ της Thrust (κατασκευάζονται στην Κίνα από την εταιρία Taro) τα οποία, στο πέρασμα του χρόνου και όπως έρχεται το ένα μοντέλο πίσω από το άλλο, αποδεικνύουν το καλό τους γούστο και την ιδιαίτερα προσεγμένη τους εμφάνιση!

Έχει αρχίσει να γίνεται κανόνας να στεκόμαστε αμέσως στο θέμα της εμφάνισης, λέγοντας: ένα ακόμα πολύ όμορφο Thrust!

H μητρική Taro, βλέπετε, δεν αστειεύεται με το συγκεκριμένο ζήτημα και αναθέτει σε Ιταλούς σχεδιαστές τη δουλειά.

Ένα πιο “γωνιώδες” και αιχμηρό PCX είναι το DSR 125, με δυναμικές ακμές, “βάρος” στο μπροστινό του τμήμα και μυτερή ουρά.

Κομψά χρώματα (κόκκινο-βυσσινί μεταλλικό ματ στην περίπτωσή μας με μια γκρίζα-ασημένια πινελιά στο τούνελ του) και προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια.

Δείτε τις πολύμπρατσες ζάντες του, το δίχρωμο τριών τμημάτων μπροστινό φτερό, τον προσεγμένου design προβολέα, όπως επίσης και το εμπνευσμένο οπίσθιο φωτιστικό σώμα.

Η μεγάλη οθόνη LCD, η κοντή φιμέ σπορ ζελατίνα, το βαμμένο μπρούτζινο πλαϊνό καπάκι του κινητήρα στην αριστερή πλευρά και η καλοφτιαγμένη εξάτμιση, οι εξωτερικές ραφές της σέλας, δίνουν κι άλλους θετικούς πόντους. Άριστα όλα.

Μαζί πηγαίνει και η ποιότητα των πλαστικών και του φινιρίσματος, σε μια κατασκευή που χαρακτηρίζεται “πλήρης”.

Όλα τα παραπάνω, μαζί με τις κόμπακτ διαστάσεις, τυπικές των Mini GT σκούτερ δημιουργούν έναν κομψό ολοκληρωμένο χαρακτήρα, ο οποίος μάλιστα καταφέρνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα σκούτερ της αγοράς και να γίνεται αναγνωρίσιμος βασικά λόγω του ιδιαίτερου διπλού προβολέα  (full LED όπως όλα τα φωτιστικά). Σημαντικό και αυτό.

Τα Thrust DSR 125 AC CBS διατίθενται σε τρία χρώματα: Γκρι Ματ, Λευκό και Κόκκινο Ματ. Το τελευταίο, που ήταν και το σκούτερ της δοκιμής μας, πιστεύουμε πως αναδεικνύει καλύτερα απ’ όλα τη σχεδίαση του DSR.

Στο Δρόμο – Η ώρα της αλήθειας

Mε μια πολύ μελετημένη θέση οδήγησης και καλή εργονομία καλωσορίζει τον αναβάτη το DSR, που παρότι είναι μικρών διαστάσεων σκούτερ πόλης (με μικρό μεταξόνιο στα 1.375 mm) τον τοποθετεί   “πάνω στο σκούτερ”, σε μια άνετη θέση οδήγησης που ταιριάζει ακόμα και σε αναβάτες υψηλότερων αναστημάτων.

Παράλληλα, η σέλα του δεν απέχει πολύ στα 770 mm από το έδαφος, το τιμόνι είναι σε σωστό, βολικό ύψος, με τα γόνατα να είναι απομακρυσμένα από το τιμόνι και να μην παρεμποδίζουν την κίνησή του.

Η σέλα έχει μεγάλο μέγεθος (για το σκούτερ) είναι μαλακή και “καλοφορμαρισμένη”, όπως και η θέση του συνεπιβάτη που κάθεται ελαφρώς ψηλότερα από τον οδηγό και πατάει τα πόδια του πάνω σε μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Όταν κλείσουν ενσωματώνονται πλήρως στα πλαϊνά καπάκια του σκούτερ.

Ο κινητήρας, αν και αερόψυκτος είναι πολύ ήσυχος, με λίγους μηχανικούς θορύβους. Η κινητήρια μονάδα του Thrust DSR 125 AC αποδίδει 9,5 ίππους στις 7.500 rpm και 9,8 Nm ροπής χίλιες πεντακόσιες στροφές παρακάτω, στις 6.000 rpm.

Η μετάδοση του τετράχρονου μοτέρ είναι “μακριά κλιμακωμένη” και αρχίζει να εμπλέκεται πλήρως πάνω από τα 30 km/h, επιτυγχάνοντας γλυκές και προοδευτικές επιταχύνσεις – ιδιαίτερα φιλικές σε αρχάριους αναβάτες – από στάση, ενώ παράλληλα φροντίζει τη χαμηλή κατανάλωση και την καλή τελική, η οποία στην περίπτωσή μας ξεπερνάει στο κοντέρ τα 110 km την ώρα, που είναι πραγματικά 101 km/h.

Σχετικά με την κατανάλωση, υπολογίστε 2,52,7 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει – αφού το ντεπόζιτο είναι μεγάλης χωρητικότητας, στα 10,5 λίτρα – ότι με ήπια οδήγηση η αυτονομία του ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα!

Στην πόλη, που είναι και το βασίλειο του, το Thrust DSR διαπρέπει λόγω μικρού μήκους και μεγάλου κοψίματος του τιμονιού (μικρή ακτίνα στροφής), που συνδυάζεται με χαμηλό βάρος (κάνοντας το σκούτερ ακόμα πιο ευέλικτο) και φυσικά ένα ζευγάρι αναρτήσεων που είναι ρυθμισμένες για να αντεπεξέρχονται σε μεγάλο βαθμό τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Ιδιαίτερα η πίσω ανάρτηση (με σχεδόν κάθετα, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με διαβαθμισμένα ελατήρια) αποτελεί μια ευχάριστη νότα, φροντίζοντας να μην καταπονείται η μέση των αναβατών καθώς αποσβαίνει τις ανωμαλίες του δρόμου.

Μπροστά υπάρχει ένα τηλεσκοπικό συμβατικό πιρούνι με μεγάλο νύχι (η μπότα του καλαμιού κατεβαίνει κάτω από τον άξονα έδρασης) για να αυξάνεται η διαδρομή του και το οποίο δύσκολα μεταφέρει  κραδασμούς στα χέρια του αναβάτη.

Οι γρήγορες αντιδράσεις στο στρίψιμο του τιμονιού έρχονται από έναν 14άρη τροχό μπροστά και έναν 13 ιντσών πίσω, με τα λάστιχα να έχουν διαστάσεις 100/80-14 και 130/70-13 πίσω. Είναι κατασκευασμένα από την CST και κρατάνε πολύ καλά στη στεγνή και πολύ μέτρια στη βρεγμένη άσφαλτο.

Αμφότεροι οι τροχοί φορούν δίσκους για το φρενάρισμά τους, έναν διαμέτρου 240 mm μπροστά και έναν 220 mm πίσω.

Αυτά τα φρένα διαθέτουν ικανή δύναμη, ενώ θα θέλαμε να έχει περισσότερη αίσθηση το μπροστινό φρένο.

Λόγω του ότι υπάρχει σύστημα γεφυρωμένης λειτουργίας των δύο δίσκων και πατώντας την αριστερή μανέτα (του πίσω φρένου) ενεργοποιείται ταυτόχρονα και το μπροστινό, ένας αναβάτης που δεν έχει πείρα από έντονο φρενάρισμα ή προέρχεται από δίπλωμα αυτοκινήτου, μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο αυτό, με το σκούτερ να πετυχαίνει πολύ ικανοποιητικές ακινητοποιήσεις.

Τελικά – Η γνώμη μας

Το Thrust DSR 125 AC που οδηγήσαμε και μας συντρόφευσε σε καθημερινές μετακινήσεις άκοπα, κάνοντας τα δύσκολα (του μποτιλιαρίσματος) εύκολα, είναι το φθηνότερο μοντέλο της οικογένειας DSR, η οποία διαθέτει δυο ακόμα μοντέλα: το ένα με 125άρη υδρόψυκτο κινητήρα 11,6 ίππων με ABS και Traction Control, εξοπλισμός που ισχύει και για το επίσης υδρόψυκτο DSR 150 με κινητήρα 14,7 ίππων που είναι και το ακριβότερο της γκάμας στις 2.890 ευρώ.

Αντίθετα, το 125 AC κοστίζει 800 ευρώ φθηνότερα, στα 2.090€, γεγονός που το κάνει από τα οικονομικότερα της αγοράς.

Σημειώστε πως και στα τρία μοντέλα – DSR 125 AC, DSR 125 LC και DSR 150 LC – το κουστούμι, το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, αλλά και τα φρένα είναι κοινά, με τα ακριβότερα μοντέλα να διαθέτουν και πλουσιότερο εξοπλισμό.

Στην καυτή ερώτηση για το αν το Thrust DSR 125 AC είναι ένα σκούτερ “Value for Money”, όπως έχουμε συνηθίσει να λέμε, πρέπει να αποφανθούμε ότι … φυσικά και είναι, αφού ζητάει λίγα για να προσφέρει περισσότερα…

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Τους καθρέφτες θα τους θέλαμε λίγο μεγαλύτερους για καλύτερο οπτικό πεδίο
  • Πρακτικά είναι τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του συνεπιβάτη
  • Ο ανεφοδιασμός του μεγάλου 10+ λίτρων ντεπόζιτου γίνεται από πορτάκι που βρίσκεται πάνω στο τούνελ

  • Δυνατή είναι η κόρνα και καλά τα φώτα του 125 AC
  • Στους αριστερούς διακόπτες υπάρχει και κουμπί Alarm που ανάβει όλα τα φλας μαζί, ενώ στους δεξιούς υπάρχει το κουμπί της μίζας και kill switch
  • Αριστερά στην ποδιά υπάρχει ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα και (ευτυχώς) στο κέντρο της γάντζος για βολική μεταφορά τσαντών
  • Το τιμόνι στηρίζεται σε (μοτοσυκλετιστικά) καβαλέτα και μπορεί να ρυθμιστεί μπροστά ή πίσω αναλόγως των προτιμήσεων του κάθε αναβάτη

  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα Jet κράνος και όχι φουλφέις, αλλά και μερικά ακόμα πράγματα, μιας και είναι μακρύς
  • Η μεγάλη LCD οθόνη έχει ευμεγέθη ένδειξη για την ταχύτητα, στροφόμετρο γύρω από αυτήν, ένδειξη στάθμης βενζίνης και φόρτισης της μπαταρίας, αλλά και χιλιομετρητές και ώρα, ενώ δεξιά-αριστερά έχει τις ενδεικτικές λυχνίες
  • Οι “ανοικτές” χειρολαβές στην ουρά βοηθάνε και στο (εύκολο) στήσιμο του σκούτερ στο κεντρικό στάντ

  • Εντυπωσιακή είναι η σχεδίαση του οπίσθιου φωτιστικού σώματος σε τέτοιο βαθμό, που θέλεις να προσπεράσεις πάση θυσία για να δεις “ποιό είναι αυτό το σκούτερ που έχει τέτοιο στοπ”!
  • Τo DSR διαθέτει θύρα φόρτισης USB, αλλά και συναγερμό!

Περισσότερες πληροφορίες: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected] thrust-motor.com

Θετικά σημεία

  • Σχέση ποιότητας/τιμής
  • Εμφάνιση
  • Κατανάλωση – Αυτονομία
  • Πίσω ανάρτηση

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αίσθηση φρένων
  • Χώρος κάτω από τη σέλα
  • Λάστιχα στη βροχή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.090 ευρώ (Απρ. '24)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 124,9cc και ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9,5 ίπποι στις 7.500 rpm (ροπή 9.8N.m/6.000 rpm)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 240mm / Δισκόφρενο 220 mm με CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά100/80 μπρ. 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.375 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:10,5 lt
ΒΑΡΟΣ:124 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected]

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ