fbpx

SYM HD 300, 2019: Παρουσίαση και βόλτα στις εξοχές των Τρικάλων

Ένας νεοφερμένος που “τα έχει … τρακόσια”

Στα πλαίσια της παρουσίασης των νέων μοντέλων της SYM, κάνουμε λίγα χιλιόμετρα στην ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, πάνω στη σέλα του ολοκαίνουργιου SYM HD 300, ενός σκούτερ με 16άρηδες που κουβαλάει βαρύ όνομα. Kείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Floulis Photographers

Να λοιπόν κάτι που δεν γνωρίζαμε: το “HD” στον κωδικό του σκούτερ της SYM δεν σημαίνει High Definition (δηλαδή “υψηλή ευκρίνεια”), αλλά High Demands, “υψηλές απαιτήσεις”.

Υψηλές απαιτήσεις από πλευράς καταναλωτή, πελάτη, χρήστη, αναβάτη σκουτερίστα. Υψηλές απαιτήσεις από ένα σκούτερ που πρέπει να κάνει πολλά πράγματα μαζί και να τα κάνει καλά, όπως ακριβώς κι ένα εξαιρετικό μοντέλο του παρελθόντος που τόσο αγαπήθηκε στην Ελλάδα – το SYM HD 200.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι το HD 200, αφού πρώτα συνέβαλε στο να χτιστεί το όνομα της SYM στην Ελλάδα, να κερδίσει γίγαντες του χώρου και να την κάνει Νο1 στην αγορά, έγινε το best seller σκούτερ 200cc… επί οκτώ συναπτά έτη!

Η ιστορία του SYM HD 200 ξεκινάει το 2007 με το HD evo, για να συνεχίσει μετά με το HD2 από το 2008 μέχρι το 2014 και τώρα το κεφάλαιο των “υψηλών απαιτήσεων” συνεχίζεται με ένα σκούτερ 300 κυβικών. Χμ, 300 ε;

Καλωσήλθατε στον “κόσμο των πολλών απαιτήσεων” από πλευράς αγοραστών σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία, η οποία και στην Ελλάδα είναι από τις πιο δυνατές στις πωλήσεις.

Συγκεκριμένα πέρσι, η κατηγορία 250-300 κυβικά εκατοστά συγκέντρωσε 6.400 ταξινομήσεις, με το πρώτο σε πωλήσεις Piaggio Beverly 300 να αποσπά τις 2.000! Καλά νούμερα ακόμα και για τη δική μας μικρή αγορά, σε εποχές οικονομικής κρίσης.

Άρα… ιδού μια καλή κατηγορία για δραστηριοποίηση. Η SYM μέχρι σήμερα στηριζόταν από το τιμόνι του – αειθαλούς – Citycom 300 όσον αφορά τα “ψηλόροδα” σκούτερ, αυτά με 16άρηδες τροχούς.

Όμως, ο καιρός πέρασε, πολλές συζητήσεις έγιναν, η απόφαση πάρθηκε, το νέο HD 300 δημιουργήθηκε και τώρα το έχουμε στα χέρια μας.

Σημαντικό στοιχείο εδώ είναι πως οι άνθρωποι της Γκοργκόλης ΑΕ συνέδραμαν στην εξέλιξη και τη σχεδίαση του, μιας και η ελληνική αγορά είναι η μόνη αγορά στον κόσμο που η SYM είναι Νο1 σε πωλήσεις.

Κοιτάζοντας την εμφάνισή του HD 300, αυτό που διακρίνουμε είναι ότι “κάτι θυμίζει”. Πράγματι, το σχήμα είναι οικείο και αυτό δεν έχει γίνει κατά λάθος. Θυμίζει και Beverly, θυμίζει και Honda SH, λίγο από εδώ και λίγο από εκεί, ενώ ο σχεδιαστής έχει καταφέρει να του δώσει και το εταιρικό στίγμα.

Κανένα θέμα, όλα καλά. Να οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως τα φιλέτα χρωμίου στην ποδιά και τη μάσκα του φαναριού, η σέλα με καφέ (όπως και τα γκριπ) κάλυμμα στους τρεις από τους τέσσερις χρωματικούς συνδυασμούς, να και το ανάγλυφο logo της SYM στο πίσω τμήμα του σκούτερ, με μια ουρά αιχμηρή με δύο φωτιστικά σώματα με πλήθος led.

Τα όργανα είναι συμμετρικά, είναι τρία αναλογικά (κοντέρ, στροφόμετρο, στάθμη καυσίμου) και στη βάση τους μία LCD οθόνη με ενδείξεις θερμοκρασίας νερού, εξωτερικής θερμοκρασίας, τάσης μπαταρίας, ώρας, ολικού και μερικού χιλιομετρητή και μερικού χιλιομετρητή ελέγχου λαδιού, ενώ στο επάνω τμήμα του πίνακα υπάρχουν λυχνίες ABS, φλας, φώτα μεγάλης σκάλας, ελέγχου λαδιού και ελέγχου κινητήρα.

Οι διαστάσεις του SYM HD 300 είναι compact, αλλά προσφέρουν άνεση ακόμα και σε υψηλότερα αναστήματα. Η εργονομία είναι προσεγμένη κι αυτό το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή.

Η σέλα είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένη και αρκετά σφιχτή, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντοτε σε σκούτερ με μεγάλους τροχούς που μεγαλώνουν την απόσταση της σέλας από το έδαφος και δεν επιτρέπουν την προσθήκη περισσότερου αφρώδους υλικού, γιατί τότε η απόσταση θα μεγάλωνε ακόμα περισσότερο.

Η σέλα είναι δύο επιπέδων με συνολικό μήκος 715mm. Το ύψος της στη θέση του οδηγού είναι στα 800mm και του συνεπιβάτη στα 910mm.

Οι αποθηκευτικοί χώροι του HD 300 είναι μεγάλοι, αφού διαθέτει 38 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος και διάφορα αντικείμενα, όπως φακέλους, tablet, αδιάβροχα ή μία τσάντα.

Στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχει ντουλαπάκι με εύκολο άνοιγμα και με αρκετό χώρο για φύλαξη μικροαντικειμένων. Μέσα στο ντουλαπάκι υπάρχει θύρα USB για γρήγορη φόρτιση κινητού την ώρα της οδήγησης.

Ένας έξυπνος κρυφός αναδιπλούμενος γάντζος βρίσκεται στη διάθεση του αναβάτη για τη μεταφορά τσαντών, κ.α.

Στην ουρά υπάρχουν χειρολαβές με ενσωματωμένη σχάρα ειδικά σχεδιασμένη για εύκολη και άμεση τοποθέτηση βαλίτσας.

Ο κεντρικός πολυδιακόπτης δίνει τη δυνατότητα για άνοιγμα της σέλας, ενώ το HD βρίσκεται σε κατάσταση λειτουργίας και για άνοιγμα του καλύμματος του ρεζερβουάρ χωρίς να χρειαστεί να βγει το κλειδί από τη θέση του. Για αποφυγή κινδύνου κλοπής, ο διακόπτης σφραγίζει με φραγή, με το πάτημα ενός κουμπιού.

Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, μοντέρνας σχεδίασης, ενσωματώνονται μέσα στη σχεδίαση του σκούτερ όταν βρίσκονται σε κλειστή θέση.

Αφού λοιπόν βολευτείς στην πλατιά σέλα του HD και βάλεις μπροστά τον κινητήρα, αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με έναν παλιό, καλό φίλο. Είναι ο κινητήρας F4 της SYM: υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με έναν εκκεντροφόρο που αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 26,12 Nm στις 6.250 σ.α.λ. Η τροφοδοσία πραγματοποιείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό με τη μονάδα ελέγχου ECU να προέρχεται από την Keihin.

Με διαστάσεις κυλίνδρου 75x63mm και χιτώνιο που έχει δεχτεί ειδική επεξεργασία SiC (κεραμική επίστρωση), έχει παράλληλα νέα πηνία και ελαφρύτερο βολάν, με την συνολική οικονομία βάρους να φτάνει τα 3 κιλά. Έτσι ο κινητήρας δουλεύει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και με μικρότερες τριβές, κάτι που πρακτικά σημαίνει μεγαλύτερη αξιοπιστία και μακροζωία.

Ο νέος σχεδιασμός του πλαισίου, που επιτεύχθηκε χάρη στην ειδική μελέτη των ενισχύσεων στο διπλό σωληνωτό πλαίσιο και το ελαφρύτερο ψαλίδι, το οποίο διατήρησε όμως την ακαμψία του, είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού βάρους κατά 12kg.

Η συνολική απώλεια βάρους επιφέρει βελτιωμένες επιδόσεις, κάτι που γίνεται αισθητό και στις επιταχύνσεις.

Η κατανάλωση βάσει επίσημων μετρήσεων EURO4 φτάνει τα 3,46 λίτρα τα 100 χλμ. Η χωρητικότητα του ντεπόζιτου είναι 10 λίτρα, με την αυτονομία του να πλησιάζει τα 290 χιλιόμετρα.

Ξεκινώντας τις διαδρομές αρχικά στα περίχωρα των Τρικάλων και αργότερα μέσα στην πόλη, έχεις να κάνεις με οικεία θέση οδήγησης και γνωστό κινητήρα, άρα πολύ γρήγορα συνηθίζεις το σκούτερ και μπορείς να το οδηγείς σαν να το έκανες χρόνια.

Η μετάδοση είναι ελαφρώς μακριά, η επιτάχυνση από στάση είναι προοδευτική και “απλώνεται” όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Το μεταξόνιο στα 1.505mm προσφέρει σταθερότητα, το ίδιο και οι σφιχτές αναρτήσεις που φροντίζουν να το κρατούν σε διαρκή έλεγχο, ανεξάρτητα από τις ανωμαλίες του δρόμου που συναντάει. Στη σταθερότητα συμβάλλουν και οι 16άρηδες τροχοί με τα ελαστικά διαστάσεων 110/70-16 μπροστά και 140/70-16 πίσω.

Στον τομέα των αναρτήσεων, το HD300 διαθέτει διπλή οπίσθια ανάρτηση διαδρομής 100mm, με 4 θέσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και εμπρόσθιο τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 115mm, με καλάμια διαμέτρου 35mm.

Το HD 300 χρησιμοποιεί ένα δισκόφρενο τύπου μαργαρίτα, διαμέτρου 288mm μπροστά -στην αριστερή πλευρά του τροχού – κι ένα διαμέτρου 260mm πίσω, με διπίστονες δαγκάνες και σωληνάκια υψηλής πίεσης. To σύστημα ABS, που χρησιμοποιείται, είναι το δικάναλο σύστημα της Bosch 9.1 και γενικά, στη μικρή μας δοκιμή, τα φρένα απέδωσαν τα αναμενόμενα, αν και θα πρέπει να δοκιμαστούν διεξοδικά στη μεγάλη μας δοκιμή για να βγουν καλύτερα συμπεράσματα.

Θα είναι μια δοκιμή που αναμένουμε με ενδιαφέρον, γιατί όπως είπαμε και παραπάνω, το SYM HD 300 δεν είναι ένα ακόμα σκούτερ, αλλά ένα πολύ σημαντικό μοντέλο που θα συμπληρώσει τη γκάμα της εταιρίας με τον καλύτερο τρόπο και που όλα δείχνουν πως διαθέτει τα εφόδια για μια λαμπρή ευρωπαϊκή καριέρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:Αναμένεται κοντά στις 4.000 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 279 cc, με 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, με ηλεκτρονικό ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:27,5 ίπποι, στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 288mm /Δίσκος 260mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ίντσες / 16 ίντσες (ελαστικά 110/70, 140/70
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.505 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:10,0 lt
ΒΑΡΟΣ:174 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης AE, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ