Τα κλασικά της πόλης
Νεο-ρετρό και γνωστό στην αγορά το SYM Fiddle επανέρχεται ανανεωμένο από πλευράς εμφάνισης και κινητήρα διατηρώντας την προσιτή του τιμή (κάτω από 2.200 ευρώ) και τον φιλικό χαρακτήρα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Η οικογένεια των Fiddle πρωτοπαρουσιάστηκε το 2008 και τώρα μετά από 6 χρόνια ανανεώνονται για να αντιμετωπίσουν τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό που έρχεται και στην κατηγορία των σκούτερ με κλασική εμφάνιση. Η τελευταία μάλιστα ενισχύεται ιδιαίτερα αφού η ταϊβανέζικη εταιρία προσφέρει πλέον και διχρωμίες που έρχονται από τη δεκαετία του ’60 να υπενθυμίσουν μια τάση που έχει σχεδόν εξαφανιστεί στα μοντέρνα σκούτερ.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: To νέο SYM Fiddle III 200i χρησιμοποιεί τετράχρονο κινητήρα 170 κυβικών με δυο βαλβίδες επικεφαλής που είναι αερόψυκτος. Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και για την εκκίνησή του υπάρχει μόνο μίζα.
Ο τετράχρονος κινητήρας αποδίδει ιπποδύναμη 12 ίππων, στις 7.500 rpm, ροπή 1,25 kgm/5.500 rpm με την SYM να ανακοινώνει ότι ο νέος κινητήρας έχει πετύχει οικονομία καυσίμου κατά 10% (σύγκριση με Fiddle II 150). Η κατανάλωση που ανακοινώνεται από το εργοστάσιο είναι τα 2 lit/100km (με ταχύτητα 50km/h) και η τελική ταχύτητα στα 100 km/h.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η ιδιαίτερη εμφάνιση του SYM Fiddle III 200i CBS με διαχρονικό στυλ χρησιμοποιεί επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες για να τονίσουν τον χαρακτήρα του. Τα φωτιστικά σώματα γύρω από τα φλας είναι LED (φώτα ημέρας), προσδίδοντας μία πιο μοντέρνα νότα στο σύνολο.
Η vintage σχεδίαση περιλαμβάνει ανανεωμένες καμπύλες στα πλάγια που τονίζουν τις δίχρωμες εκδόσεις. Ο προβολέας στο τιμόνι είναι πλέον οβάλ και η “γραβάτα” να πλαισιώνεται από επιχρωμιωμένο περίγραμμα και το σήμα της SYM σε ανάγλυφη μορφή.
Η ποιότητα κατασκευής και του φινιρίσματος είναι καλή, τα πλαστικά στο σύνολό τους μάλλον σκληρά και το μόνο που παρατηρήσαμε είναι η στήριξη και η κατασκευή του κεντρικού και πλάγιου σταντ που προεξέχουν και δεν πείθουν -οπτικά τουλάχιστον- για την αντοχή τους.
ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Το SYM Fiddle III 200i CBS είναι ένα scooter πόλης με μικρές διαστάσεις. Διαθέτει επίπεδο δάπεδο και τροχούς 12 ιντσών με χαμηλή απόσταση σέλας από το έδαφος, για εύκολη οδήγηση στην πόλη. Το μεταξόνιο είναι 1.350mm, το βάρος φτάνει τα 116 kg και το ντεπόζιτο χωράει 6.5 lt.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό, συμβατικό, με καλάμια διαμέτρου 33mm. Στον πίσω τροχό βρίσκουμε δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων. Ένας δίσκος διαμέτρου 190 mm βρίσκεται στον μπροστινό τροχό, με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω υπάρχει ένας μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκος που φτάνει τα 220 mm.
Τα φρένα είναι γεφυρωμένα, συνδυαζόμενης λειτουργίας με σύστημα CBS. Οι τροχοί των Fiddle είναι 12 ιντσών (ελαστικά 110 /70 μπροστά και 120/70 πίσω της εταιρίας Duro). Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.320mm. Οι ζάντες είναι 5μπρατσες βαμμένες μαύρες, με άβαφα-γυαλισμένα πλαϊνά που θυμίζουν σκούτερ του παρελθόντος.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Το Fiddle σε τοποθετεί πάνω του, το τιμόνι είναι σχετικά χαμηλά και τα πόδια ανεβαίνουν ψηλότερα από το ύψος της σέλας.
Η θέση οδήγησης θα ήταν πιο άνετη αν τα πόδια ήταν χαμηλότερα, ενώ με αυτή την εργονομία οι τα ψηλότερα αναστήματα μάλλον δυσκολεύονται να χωρέσουν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το τιμόνι βρίσκει εύκολα στα γόνατά τους.
ΤΙΜΟΝΙ: Στενό τιμόνι που βρίσκεται στο ύψος των καθρεφτών αυτοκινήτων, αλλά δεν δημιουργεί πρόβλημα στη διήθηση. Τα γκρίπ είναι καλής ποιότητας και στα άκρα του δεν υπάρχουν αντίβαρα. Η ακτίνα στροφής του είναι καλή για δύσκολες μανούβρες μέσα στην πόλη.
ΣΕΛΑ: Πολύ καλή είναι η σέλα που έχει νέο, σχετικά σκληρό αφρώδες και αντιολισθητικό κάλυμμα με το λογότυπο του μοντέλου. Είναι πλατιά και επίπεδη δίνοντας άνεση. Το ύψος της είναι κοντά στον μέσο όρο (760mm) αλλά λόγω πλάτους ανοίγει τα πόδια και τα απομακρύνει από το έδαφος.
Ξεκλειδώνει από τον κεντρικό διακόπτη με το γύρισμα του κλειδιού και κλείνει κάπως δύσκολα, αφού το άγκιστρο με την κλειδαριά θέλουν ευθυγράμμιση για να κλείσουν. Το κάλυμμα της σέλας είναι καφέ δίνοντας έτσι μια ακόμα νότα σκούτερ του παρελθόντος.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Η επίπεδη σχεδίαση της σέλας συνεχίζεται και στον συνεπιβάτη που διαθέτει καλό πλάτος και μαλακό αφρώδες, αλλά όπως γίνεται συνήθως στα ρετρό σκούτερ, δεν υπάρχει στήριξη – σε συνδυασμό με τα ψηλά τοποθετημένα αναδιπλούμενα μαρσπιέ – κι έτσι στις εκκινήσεις πρέπει να γέρνει το σώμα του μπροστά ή να κρατιέται από τη βολική σωληνωτή χειρολαβή. Η επιβίβασή του συνεπιβάτη γίνεται εύκολα λόγω χαμηλού ύψους της σέλας.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Στον τομέα αυτό το SYM Fiddle III 200i CBS δεν παίρνει εύσημα, αλλά το αντίθετο. Ζελατίνα δεν υπάρχει, το σώμα είναι εκτεθειμένο, η ποδιά είναι κοντή, τα γόνατα βρίσκονται ψηλά κι έτσι δέχονται τον αέρα που περνάει κάτω από το τιμόνι.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Υπάρχει ένας ρηχός αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, που φιλοξενεί κράνος ανοιχτού τύπου, ντουλαπάκι που κλειδώνει για μικροπράγματα στο εσωτερικό της ποδιάς και άγκιστρο ποδιάς για την ανάρτηση τσαντών που εύκολα μεταφέρει το μεγάλο επίπεδο δάπεδο.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Κατ’ αρχήν το σκούτερ που οδηγήσαμε είχε έναν περίπλοκο χρωματικό συνδυασμό. Όμορφο από τα πλάγια ειδικά στη διχρωμία του, ενώ στο ανφάς και τις λήψεις τριών τετάρτων μάλλον μπέρδευε το χρώμιο με το χρυσό και το μαύρο… θα το προτιμούσαμε πιο απλό.
Για κάτι γούστα σαν τα δικά μας υπάρχουν και οι άλλοι χρωματικοί συνδυασμοί του Fiddle σε κόκκινο-άσπρο και γαλάζιο-άσπρο, αλλά και μονόχρωμο.Το Fiddle III 200i είναι ένα μικρό σκούτερ, εύκολο και γρήγορο στην πόλη, το οποίο μετά από λίγα χιλιόμετρα συνηθίζεις και σου προσφέρει απόλαυση ακόμα κι αν θέλεις να το οδηγείς σπορ, με τέρμα το γκάζι.
Είναι χαμηλό και ελαφρύ με έναν κινητήρα που έχει ροπή και ανεβάζει στροφές. Ο κινητήρας του αποδίδει “γεμάτα” από την αρχή τραβώντας από στάση και σε ωθεί γλυκά μέχρι τα 80 km/h, μετά πιο ήπια για να δείξει το αισιόδοξο κοντέρ του τα 110 περίπου km/h.
Οι αναρτήσεις του Fiddle είναι σκληρές, ιδιαίτερα η μπροστινή που μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του αναβάτη. Πιο ιο μαλακά είναι τα αμορτισέρ, που όμως έχουν μικρές διαδρομές. Ακόμα και έτσι το σύνολο διατηρεί τη συνοχή του και δεν προβληματίζει τον αναβάτη στον τομέα του κρατήματος.
Το compact που λέγαμε παραπάνω μεταφέρεται και στην οδική συμπεριφορά, όπου το σκούτερ συμπεριφέρεται χωρίς εκπλήξεις και σταθερότητα, ενώ καλή δουλειά κάνουν και τα λάστιχα της Duro, που διατηρούν αξιοπρεπώς την πρόσφυση, όπως και στη βροχή! Καλά συμπεριφέρεται το 200άρι και με δύο άτομα και σε ανηφόρες, αφού ο κινητήρας διαθέτει πολύ χρήσιμη ροπή.
Με το Fiddle 200 να χρησιμοποιεί γεφυρωμένα φρένα και μεγαλύτερο (του μπροστινού) δισκόφρενο 220mm στον πίσω τροχό, ο αναβάτης μπορεί να “στίψει” την αριστερή μανέτα και το φρενάρισμα να ολοκληρωθεί σαν να έχεις ABS. Το μπροστινό φρένο είναι ξερό χωρίς αίσθηση και δύναμη, άρα συμπληρωματικό του πίσω φρένου.Με τον συγκεκριμένο κινητήρα και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του το SYM Fiddle III 200i CBS συμπεριφέρεται άριστα μέσα στην πόλη όπου αποδεικνύεται το φυσικό του περιβάλλον.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Όσο καλό είναι το σκούτερ μέσα στην πόλη, τόσο καλό… δεν είναι έξω από αυτήν. Αν σώνει και καλά θέλετε να κάνετε μεγαλύτερες διαδρομές, τότε μια ψηλή ζελατίνα και ένα βαλιτσάκι θα είναι απαραίτητα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 105 km/h και η μέση κατανάλωση τα 3.8 l/100 km. Με το ντεπόζιτο να έχει κερδίσει 1.6 lt παραπάνω χωρητικότητα τώρα η αυτονομία πλησιάζει τα 180 km. Τα 100 χιλιόμετρα την ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 9,4 sec.
ΤΕΛΙΚΑ…
Το SYM Fiddle III 200i CBS είναι ένα εύκολο στη χρήση σκούτερ και διαθέτει ρετρό “ιταλική” εμφάνιση που επανέρχεται φρεσκαρισμένο και δριμύτερο για να ανταποκριθεί στις μάχες των άστεων και των αγορών. Κι αυτό γιατί κοστίζει 2.195 ευρώ και πέρα από την ρετρό εμφάνισή του είναι ένα καθαρόαιμο πόλης.
ΟΡΓΑΝΑ: Πολύ διακριτικής εμφάνισης όργανο με αναλογικές ενδείξεις ταχύτητας και στάθμης βενζίνης με βασικές ενδείξεις και ένα μικρό ψηφιακό ρολόι. Ο φωτισμός είναι χαμηλός και δεν υπάρχει μερικός χιλιομετρητής.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Η κόρνα είναι μέτριας απόδοσης και ρετρό ήχου. Όμοιας απόδοσης και ο μονός προβολέας στο τιμόνι που έχει περιορισμένης έκτασης δέσμη. Οι διακόπτες είναι λίγο σκληροί στη λειτουργία τους. Σκληρός και ασαφής είναι και ο κεντρικός διακόπτης στο κλείδωμα του τιμονιού. ….
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα του ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα, πίσω από τον αποθηκευτικό χώρο.
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Υπάρχει κεντρικό στάντ που λειτουργεί πολύ εύκολα και πλάγιο σταντ που λόγω χαμηλής έδρασης του “βρίσκει” σε ορισμένες περιπτώσεις π.χ. πεζοδρόμια όταν περνάει κοντά τους. Σχάρα δεν υπάρχει στην ουρά, παρά μόνο μια χειρολαβή για τον συνεπιβάτη. Οι καθρέφτες είναι μικρού μεγέθους, στρογγυλού σχήματος και είναι μεγενθυντικοί μπερδεύοντας τον αναβάτη για την απόσταση των οχημάτων που τον ακολουθούν.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Υπάρχει ντουλαπάκι που κλειδώνει, πλάγιο σταντ, άγκιστρο αποσκευών, χειρολαβή στην ουρά και αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη.