fbpx

QUADRO QOODER 400: Πρώτη Επαφή

Η εξέλιξη του Quadro4

Αν και δεν έχει άμεσο ανταγωνισμό, καθώς είναι το μοναδικό σκούτερ στην αγορά με τέσσερις τροχούς, η Quadro ξεπερνά τον εαυτό της εξελίσσοντας το παλαιότερο Quadro4 σε Qooder. Οι φίλοι μας από την Ισπανία και το www.moto125.cc αναλαμβάνουν να μας ενημερώσουν. Κείμενο: Álex Ruiz, Φωτογραφίες: Miguel Méndez (Quadro)

Το νέο μοντέλο, το Quadro Qooder υπερτερεί του προκατόχου τους αφού έχει πλέον κινητήρα 400 cc (από 350) και μεγαλώνει τον εξοπλισμό του, διατηρώντας παράλληλα το μοναδικό σύστημα διεύθυνσης/ανάρτησης/κλίσης HTS που κρατά πάντα σε επαφή όλους τους τέσσερις τροχούς με την άσφαλτο.

Αναμφίβολα, η σημαντικότερη ανακάλυψη του αιώνα που διανύουμε στο χώρο των σκούτερ και των μοτοσυκλετών είναι είναι η προσθήκη περισσότερων τροχών, χωρίς να χάνονται η ευελιξία και η ευκινησία, ενώ στις στροφές συνεχίζουν να γέρνουν όπως τα δίτροχα.

Πρώτη ήταν η Piaggio με τα MP3 και ακολουθούσαν οι Peugeot, Yamaha, Quadro και Kymco. To ενδιαφέρον είναι ότι στην πορεία, εμφανίστηκε επίσης στη σκηνή η Quadro που ανέβασε τον πήχη, βάζοντας έναν τέταρτο τροχό και προσφέροντας σαφές πλεονέκτημα στην ασφάλεια, αφού αυξάνεται η επαφή με το έδαφος και βελτιώνεται το κράτημα και το φρενάρισμα.

Ένα τρίτροχο βελτιώνει κατά 50% την επαφή με το έδαφος σε σύγκριση μέ ένα δίτροχο, ενώ οι τέσσερις τροχοί την βελτιώνουν κατά 100%.

Και το ενδιαφέρον είναι ότι τρίτροχα ή τετράτροχα αυτά τα σκούτερ μοιάζουν με σκούτερ και συμπεριφέρονται σαν σκούτερ. Αυτό που δεν είναι σαν τα περισσότερα σκούτερ είναι η τιμή που είναι υψηλή, αφού ένα Quadro Qooder ξεπερνάει – στην Ισπανία που έγινε η δοκιμή – τις 11 χιλιάδες ευρώ και φτάνει τις 11.629 €.

Όσον αφορά στο Quadro 4 (διαβάστε την δοκιμή του Scooternet εδώ) η βασική διαφορά του Quadro Qooder είναι ότι ο κινητήρας είναι πλέον στα 398,8 cc με αύξησης της διαμέτρου του προηγούμενου κινητήρα των 346 cc, ενώ ίδιες είναι οι διαστάσεις του, τα κάρτερ κ.λπ. κι έτσι το πλαίσιο έμεινε ίδιο, όπως και οι υδραυλικές αναρτήσεις HTS, οι οποίες είναι ανεξάρτητες.

Αλλαγές υπάρχουν στα περιφερειακά, το τιμόνι για παράδειγμα είναι ρυθμιζόμενο σε τέσσερις θέσεις, υπάρχουν προστατευτικά για τα χέρια, νέοι διακόπτες, νέα σχεδίαση του σώματος του σκούτερ, κ.λπ. Μπροστά από το τιμόνι συναντάμε ένα νέο παρμπρίζ-ζελατίνα, με μεγαλύτερο ύψος για περισσότερη προστασία. Με όλα αυτά το βάρος του Quadro Qooder πλησιάζει τα 300 κιλά!

Για την επόμενη χρονιά η εταιρία ετοιμάζει να λανσάρει το ηλεκτρικό E-Qooder, με μεγάλη αυτονομία, κτηνώδη ροπή 10,6 kgm και ισχύ 34 kW ή 46 ίππων.

Η αύξηση του κυβισμού του κινητήρα έχει άμεση επίδραση στις επιδόσεις, με την ιπποδύναμη να φτάνει τώρα τους 32,4 ίππους, ενώ η ροπή έχει αυξηθεί αρκετά φτάνοντας τα 3,8 kgm, στις 5.000 rpm.

Με αυτόν τον τρόπο το Qooder ξεκινάει γρήγορα από τα φανάρια, με τον κόφτη να επεμβαίνει στις 8.300 rpm. Το κοντέρ κατάφερε, στη σύντομη δοκιμή μας, να ξεπεράσει τα 130 km/h, με την Quadro να δηλώνει πραγματική τελική ταχύτητα 128 km/h.

Λόγω της συμπεριφοράς του Quadro στις στροφές, η καλύτερη φιλοφρόνηση που μπορεί να δοθεί είναι ότι δεν απαιτεί μεγάλη προσαρμογή για να το χειριστεί κάποιος, μιας και συμπεριφέρεται σαν ένα παραδοσιακό σκούτερ.

Δίνει μεγάλη εμπιστοσύνη στις γρήγορες στροφές όπου τα “τέσσερα πόδια” του είναι κολλημένα στο έδαφος, επιτρέποντας να αλλάξει και πορεία χωρίς κανένα πρόβλημα καθώς είναι γερμένο το σκούτερ. Σε πολύ κλειστές στροφές και ειδικά σε χαμηλή ταχύτητα οι κινήσεις του σκούτερ είναι κάπως αδέξιες.

Μεγάλη ευθύνη για την οδική συμπεριφορά του Qooder φέρουν τα ελαιοπνευματικά αμορστισέρ που δεν έχουν ελατήρια, και προσφέρουν προοδευτική λειτουργία (μαλακότερα στην αρχή και σκληρότερα καθώς συμπιέζονται).

Τα φρένα έχουν να σταματήσουν 300 κιλά και πολύ περισσότερα με τους επιβαίνονται και οι τέσσερις δίσκοι πάνω στους τροχούς των 14 ιντσών παρέχουν καλό φρενάρισμα, ενώ μπορούμε να πούμε ότι το ABS δεν είναι απαραίτητο στο συγκεκριμένο σκούτερ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ