fbpx

PIAGGIO BEVERLY S 300 ABS, Euro4: Πρώτη επαφή

To Best Seller που έγινε Euro4

Έχει σπάσει τα ταμεία εντός και εκτός. Αισίως διανύει το 17ο έτος της ζωής του και δεν αρκείται στο καλό του όνομα, αλλά αρέσκεται στη διαρκή βελτίωση, προκειμένου να παραμένει ψηλά στην προτίμηση του κοινού. Και για το 2018 ένα θα είναι το Piaggio Beverly 300i ABS/ASR. Κείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης

Το Beverly ξεκίνησε την καριέρα του στους δρόμους των πόλεων το 2001 σαν 200άρι και έκτοτε αποτελεί βασικό σημείο αναφοράς στις συγκρίσεις των υποψήφιων αγοραστών σκούτερ μικρο-μεσαίων κυβισμών.

Αν και μοντέλο best seller της Piaggio (δεύτερο σε πωλήσεις στην Ελλάδα, το 2016 και 2017), οι Ιταλοί έκριναν αναγκαίο το φρεσκάρισμα, που στοχεύει ξεκάθαρα στην εδραίωση του μοντέλου τους στην κορυφή των πωλήσεων.

Ο ανταγωνισμός βέβαια είναι από ισχυρός, έως ισχυρότατος και δεν μιλάμε μόνο για την απόδοση των κινητήρων, αλλά ευρύτερα για τη συνολική συμπεριφορά και ποιότητα.

Κάτι μας λέει, όμως, ότι αυτό ουδόλως θα εμποδίσει την πορεία του νέου Piaggio Beverly 300/300S προς την επιτυχία. Έχει τους δικούς του στόχους και ξέρει πού απευθύνεται, αυτό είναι το μόνο σίγουρο…

Έχει φινέτσα

Το 300/300S του 2017 και του 2018 ελάχιστα διαφέρει οπτικά από το τελευταίο -χρονικά- μοντέλο Beverly, που είναι κοντά μας πάνω από έξι χρόνια. Και αυτό κρίνεται απόλυτα δικαιολογημένο, καθόσον είναι δύσκολο να επέμβεις στην εμφάνιση και στο στυλ ενός μοντέλου που κρατά τα σκήπτρα της Piaggio στις πωλήσεις.

H ιταλική φινέτσα ξεχειλίζει, με τη σχεδιαστική φιλοσοφία που το έχει καθιερώσει να χαράζει κομψές γραμμές σε πλαστικά και μεταλλικά μέρη.

Ο διπλός προβολέας και τα φώτα LED προσδίδουν ένα παιχνίδισμα στην όλη κατασκευή και δηλώνουν παρόντα μπροστά και πίσω, η σέλα έχει διπλές ραφές (δίχρωμες στο «S»), το γατζάκι ανάρτησης αντικειμένων σταθερά «κρυμμένο» μετά πάσας επιμέλειας στην ποδιά, ενώ όμορφα πλαστικά προστατευτικά συμπληρώνουν το όλο κόνσεπτ.

Ειδοποιός αποδεικνύεται και η πρωτότυπη σχεδίαση των αλουμινένιων τροχών με τα 20 μπράτσα, σε ένα οπτικό πάντρεμα χυτών και ακτινωτών ζαντών που δεν έχουμε συνηθίσει!

Στο νέο Beverly S 300 βρίσκουμε νέες έξυπνες λύσεις, όπως για παράδειγμα το τηλεχειριστήριο με το οποίο μπορούμε να ανοίξουμε τη σέλα!

Aνήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και με αυτό μπορούμε επίσης να… ανιχνεύσουμε πού έχουμε παρκάρει (λειτουργία «Bike finder»), υποχρεώνοντας το scooter να αναβοσβήσει τα φλας του και με τον τρόπο αυτό να το εντοπίσουμε εύκολα.

Μπορεί να σας φαίνεται υπερβολή, αλλά δεν είναι αρκετές οι φορές που έχουμε σταθμεύσει σε σημείο όπου βρίσκονται δεκάδες άλλα δίτροχα; Έξω από γήπεδα, αεροδρόμια, συναυλιακούς χώρους κ.λπ.;

Οπότε προς τι ο παιδεμός; Πατάμε το σχετικό κουμπάκι στο τηλεχειριστήριο και το βρίσκουμε άμεσα, ακόμα κι αν είναι καλά κρυμμένο πίσω από μια ογκώδη τριβάλιτση on/off.

Ακόμη μία καλοδεχούμενη αλλαγή είναι η αντικατάσταση της παροχής ρεύματος 12V με θύρα USB, σίγουρα πιο λειτουργική και χρήσιμη για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών μας (κινητά, tablets, laptops κ.λπ.).

Euro4 και ασφάλεια

Κινητήρια μονάδα παραμένει ο γνωστός υγρόψυκτος «Quasar» των 278 κ.εκ. με τον 1ΕΕΚ και την τετραβάλβιδη κεφαλή, έχοντας όμως δεχθεί τις απαραίτητες επεμβάσεις για να εναρμονιστεί με τις νέες προδιαγραφές Εuro4.

Προκειμένου, λοιπόν, να καίει αλλά και να μολύνει λιγότερο, διαθέτει νέο καταλύτη και τελικό εξάτμισης, όπως επίσης και αναθεωρημένη χαρτογράφηση στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.

Διαθέτει όμως και κάπως μειωμένη απόδοση, συνολικά 20,7 ίππους έναντι των 22,2 του κινητήρα προδιαγραφών Εuro3, όπως επίσης και χαμηλότερη κατανάλωση κατά τουλάχιστον μισό λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Οι Ιταλοί έκριναν ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν μετράνε τα πολλά «άλογα» αλλά ο τρόπος που αυτά αποδίδονται.

Έτσι, γυρίζουν την πλάτη στα αρκετά περισσότερα του κύριου ανταγωνισμού και ποντάρουν στη μεστή και γραμμική απόδοση του δικού τους «ψεκαστού» συνόλου.

Ποντάρουν, όμως, πολλά και στην ασφάλεια και εφοδιάζουν το νέο Beverly με στάνταρ συστήματα ABS και ASR (Anti Spin Regulator). Το ABS είναι δικάναλο, ενώ το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης μπορεί και να απενεργοποιηθεί.

Εμείς το είχαμε μόνιμα στη θέση «off», καθόσον ο τρόπος που επεμβαίνει είναι ολίγον τι άκομψος στην απότομη επιτάχυνση από στάση και παράλληλα κόβει αρκετή από τη δύναμη του κινητήρα. Πάντως, σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος και βροχής, αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο και εξαιρετικά ασφαλές.

Στο δρόμο

Τα 100-120 km/h στο ταχύμετρο είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία, αριθμός ικανοποιητικός για την περίπτωση που κάποιος θέλει να ξεφύγει από το κλεινόν άστυ και να κινηθεί σε λίγο πιο ανοιχτούς δρόμους. Από την άλλη, εκτιμάς τη συνολική συμπεριφορά του συνόλου εντός ορίων πόλης, με τη μετάδοση και την ανάρτηση να κλέβουν την παράσταση.

Τα φρένα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και δεν μπλοκάρουν σχεδόν ποτέ, απλώς θέλουν αρκετή δύναμη για να αποδώσουν τα μέγιστα.

Οι οδικές κακοτεχνίες φιλτράρονται σωστά από πιρούνι και αμορτισέρ, που θα δείξουν τα όριά τους μόνο σε συνθήκες οδηγικής υπερβολής (λέγε με όριο). Είναι μελετημένα και φτιαγμένα με γνώμονα την άνεση και όχι τις επιδόσεις.

Οι οποίες επιδόσεις είναι μια χαρά στις επιταχύνσεις εν κινήσει, όπου η δύναμη αποδίδεται γραμμικά και μεστά προσφέροντας ασφαλή προσπεράσματα.

Πολλοί θα «γκρινιάξουν» όμως για την απόδοση στις ψηλές στροφές, καθόσον το νέο Beverly δεν ικανοποιεί όσο θα ήθελαν. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα τελικά.

Παρά τον 16άρη μπροστινό τροχό, η αίσθηση είναι ανάλαφρη στις εναλλαγές πορείας, γενικότερα θα λέγαμε πως το Beverly διαθέτει μια «αέρινη» συμπεριφορά στον τρόπο που κινείται. Είναι στιβαρό, όχι όμως τόσο που να δημιουργεί την επιθυμία να το πιέσεις στο όριο, όπου οι ελαστικότητες παραμονεύουν για να μας επαναφέρουν στην τάξη.

Η θέση οδήγησης δείχνει μελετημένη για κάθε σωματότυπο, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση σε έντονο κυκλοφοριακό πήξιμο ο αναβάτης θα παραμείνει ακμαίος. Kάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον/τη συνεπιβάτη, που κάθεται ψηλότερα από τον οδηγό, έχοντας στη διάθεσή του ευμεγέθεις χειρολαβές και μαρσπιέ.

Μεγαλύτεροι χώροι, περισσότερη εργονομία

Οι χώροι για επιβάτη, συνεπιβάτη και αντικείμενα είναι άπλετοι. Η χωρητικότητα των 35,3 λίτρων κάτω από τη σέλα επιτρέπει τη φιλοξενία δύο κρανών τύπου «full jet»! Ιδανική λύση για όσους απεχθάνονται τη χρήση των ογκωδών και αντι-αεροδυναμικών top case βαλιτσών (πέραν του εξτρά κόστους που επιβάλλει η after market αγορά)!

Εξαιρετικά χρήσιμη αποδείχθηκε και η… τριπλή επιλογή για το άνοιγμα της σέλας. Και λέμε τριπλή, γιατί μπορεί να ανοίξει α) με μπουτόν στο τιμόνι, β) με το στάνταρ τηλεχειριστήριο και γ) με μηχανικό μοχλό που βρίσκεται μέσα στο ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι (για την περίπτωση που το όχημα έχει ξεμείνει από μπαταρία).


Ο πίνακας των οργάνων διαθέτει ένα κεντρικό και δύο περιφερειακά αναλογικά όργανα για ταχύμετρο, θερμόμετρο και βενζινόμετρο αντίστοιχα, ενώ πέραν των ενδεικτικών λυχνιών υπάρχει και μια ευμεγέθης οθόνη υγρών κρυστάλλων με ρολόι και πληροφορίες για χιλιομετρητές, τάση μπαταρίας και θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Θα θέλαμε να υπήρχε ένδειξη αυτονομίας, όπως επίσης και μια πιο εργονομική θέση για την κεντρική κλειδαριά. Εκεί χωμένη που βρίσκεται, πολλές φορές δεν… βρίσκεται!

Πρέπει ο οδηγός να σκύψει για να δει πού θα βάλει το κλειδί και αν είναι νύχτα, σίγουρα τον περιμένει μια μικρή ταλαιπωρία.

Στη δεξιά πλευρά του τιμονιού, δίπλα στο μπουτόν της μίζας, υπάρχει ένα αντίστοιχο που γράφει MODE και από αυτό ο αναβάτης μπορεί να διαχειριστεί τις ψηφιακές πληροφορίες του πίνακα.

Δεν χρειάζεται, δηλαδή, να βγάλει το χέρι από το τιμόνι και αυτό εξυπηρετεί πολύ τη χρηστικότητα, αυξάνοντας σημαντικά και τη συνολική ασφάλεια.

Στην κάτω πλευρά των οργάνων υπάρχει ένα όχι και τόσο καλαίσθητο μπουτόν για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του ASR, ενώ δίπλα του υπάρχει και η σχετική -χονδροκομμένη- φωτεινή ένδειξη.

Τέλος, στα συν της όλης ευχρηστίας είναι η εξωτερική τοποθέτηση της τάπας του ρεζερβουάρ, που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ, ανάμεσα στα πόδια του οδηγού.

Σκέψεις πριν από την αγορά

Συνοψίζοντας όλα όσα γράψαμε παραπάνω, έχουμε να κάνουμε με ένα καταξιωμένο scooter, που πλέον είναι και πολύ καλά εξοπλισμένο.

Στάνταρ ABS, ASR, τηλεχειρισμό, χώρο για δύο κράνη και θύρα USB δεν συναντάς εύκολα στις μέρες μας και τα 4.140 ευρώ που κοστίζει σήμερα το φρεσκαρισμένο Beverly 300, το αναδεικνύουν σε απόλυτα συμφέρουσα αγορά.

Στα υπέρ του η ευκολία οδήγησης, η εμφάνιση, η χρηστικότητα, η οικονομία καυσίμου, η μεταπώληση και ο εξοπλισμός.

Στα μείον η απόδοση του κινητήρα στις υψηλές στροφές, η επέμβαση του ASR στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού από στάση, άντε και η θέση του κεντρικού διακόπτη. Τα ζυγίζετε και αποφασίζετε…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.140 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος 4χρονος 4βάλβιδος, 278cc, με ψεκασμό και ASR
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:20,78 ίπποι, στις 7.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 90mm /Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 81mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 300mm, δαγκάνα 2 εμβόλων/ Δισκόφρενο 240mm, δαγκάνα 2 εμβόλων
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ίντσες/ 14 ίντσες (ελαστικά 110/70-16 μπροστά, 140/70-14 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.535 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:790mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:12,5 lt
ΒΑΡΟΣ:173,5 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ