Με ιταλιάνικο αέρα και μεγάλους τροχούς
* Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 11,2 ίπποι (11,1kW) στις 8.500 rpm * Τελική ταχύτητα: 109 km/h (πραγματική) * Βάρος: 155 kg (γεμάτο) * Τιμή: 2.695 €
Κάνοντας την πρώτη της κίνηση στην ανταγωνιστική “ευρωπαϊκή” κατηγορία των σκούτερ πόλης 125 cc με μεγάλους τροχούς, η Μorbidelli πετυχαίνει διάνα, όπως θα δούμε στη δοκιμή που ακολουθεί. Κείμενο: Scooternet, Γ. Α., Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
H ιταλική μάρκα καταφέρνει να τραβήξει τα βλέμματα, με μια γοητευτική σχεδίαση που υπενθυμίζει στους ανταγωνιστές της ότι μέσα από τις μοντέρνες γραμμές μπορούν να ενσωματωθούν και ρετρό τάσεις, έτσι όπως οι καμπύλες της αναμιγνύονται με τις αιχμές.
Ο προβολέας είναι στο τιμόνι, ενώ το πάτωμα, αν και δεν είναι απολύτως επίπεδο, αφού έχει ένα πολύ μικρό σκαλοπάτι στο κέντρο του, κατατάσσεται εύκολα στην κατηγορία των επίπεδων πατωμάτων.
Οι καλαίσθητες γραμμές τονίζονται στον μαύρο χρωματικό συνδυασμό, όπου χρησιμοποιούνται μαύρα ματ αλλά και μαύρα γυαλιστερά πλαστικά κομμάτια, ενώ οι κόκκινες λεπτομέρειες στα ελατήρια των αμορτισέρ, τα σήματα στα πλαϊνά καπάκια, καθώς και οι διπλές ραφές στη σέλα ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του σκούτερ.
Ο προβολέας είναι κάθετος (φωτιστικό σώμα πάνω–κάτω), δυνατός από πλευράς δέσμης και όμορφος, ενώ το ίδιο ισχύει και για το πίσω στοπ – γενικά το σύνολο πείθει συνολικά τον παρατηρητή, χάρη στο καλό φινίρισμα και την ποιότητα κατασκευής του.
Θα λέγαμε ότι το Morbidelli είναι ομορφότερο από αρκετά σκούτερ που κυκλοφορούν στην κατηγορία των 16άτροχων. Στο μεταξύ, πίσω υπάρχει ένας 14άρης τροχός ο οποίος δίνει και χώρο κάτω από τη σέλα, ώστε να μπορούν να φιλοξενηθούν είτε δύο κράνη, είτε μικροαντικείμενα, ενώ μπροστά, στο πίσω μέρος της ποδιάς, κάτω από το τιμόνι, υπάρχει ένα (φαινομενικά μεγάλο), ντουλαπάκι.
Tα αρχικά MBP αναγράφονται μέσα στον προβολέα σαν υπογραφή της εταιρίας, ενώ κάτω από αυτόν, στο μπροστινό τμήμα της ποδιάς, υπάρχει μια πολύ όμορφη γρίλια (με όμορφα διακεκομμένα χρωμιωμένα τμήματα, σε στυλ αυτοκινήτου).
Το ολοκαίνουργιο, ιταλικής σχεδίασης κομψό Morbidelli SC 125LX προτείνει μια μοντέρνα αισθητική, όντας ιδανικό για να οδηγείται με άδεια οδήγησης Α1, αλλά και αυτοκινήτου υπό προϋποθέσεις.
Το SC είναι εφοδιασμένο με keyless σύστημα, συναγερμό, αλλά και TCS (traction control) για τις δύσκολες περιπτώσεις κακής πρόσφυσης του δρόμου. που έχει δυνατότητα απενεργοποίησης!
Κινείται από έναν υδρόψυκτο κινητήρα, τετράχρονο με δύο βαλβίδες, ισχύος 11.2 ίππων στις 8.500 rpm και 1,14 kgm ροπής στις 6.500 rpm, με την εταιρία να ανακοινώνει τελική ταχύτητα 95 km/h, ενώ η πραγματική τελική του είναι πολύ υψηλότερη.
Δισκόφρενα συναντάμε μπροστά και πίσω: διαμέτρου 240 mm μπροστά και 220 mm πίσω, που συνεργάζονται με δικάναλο ABS. Το SC125LX διαθέτει, όπως είπαμε, μεγάλης διαμέτρου τροχούς 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω (ελαστικά 100/80-16 μπροστά και 120/70-14 πίσω), το μεταξόνιό του δεν ξεπερνάει τα 1.420 mm και το ύψος σέλας φτάνει τα 800 mm.
Το βάρος του είναι 145 κιλά (άδειο), ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στα – πολλά για την κατηγορία – 9,5 λίτρα.
Το πιρούνι είναι συμβατικό και έχει διαδρομή 90 mm, ενώ στην πίσω ανάρτηση συναντάμε δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης, τα οποία προσφέρουν διαδρομή τροχού 76 mm.
Το Morbidelli SC125LX είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε μαύρο, γκρι και λευκό χρώμα.
Στο Δρόμο. Η ώρα της δοκιμής
Η θεση οδήγησης είναι κλασικά “αστική”, άνετη και πολύ καλή για χρήση μέσα στην πόλη, είναι τελείως “πάνω στο σκούτερ”, προσφέροντας πλήρες οπτικό πεδίο και στενό τιμόνι που βοηθάει στις διηθήσεις. Τα γόνατα τοποθετούνται στις 90 μοίρες και υπάρχει αρκετός χώρος για μικρομετακινήσεις των ποδιών. Το ύψος της σέλας είναι τα 800 χιλιοστά, αρκετά ψηλό μάλλον.
Η σέλα είναι εξαιρετική και σε σχεδίαση, καθώς και από πλευράς σωστής σκληρότητας-προοδευτικότητας αφρώδους, προσφέροντας στον αναβάτη όχι μόνο την αίσθηση του τι συμβαίνει κάτω από τα πόδια του, αλλά και την απαιτούμενη άνεση.
Συγχαρητήρια πρέπει να δοθούν στη Morbidelli για τη δουλειά που έχει κάνει στον συγκεκριμένο τομέα.
Υπάρχουν μεγάλα αναδιπλούμενα, αλουμινένια μαρσπιέ συνεπιβάτη και η σέλα που προορίζεται για αυτόν είναι οριακού μήκους, αλλά έχει στη διάθεσή του – για να στηρίζεται – εκτός από μια μικρή κοιλότητα στο αφρώδες της σέλας που τον σταθεροποιεί και μεγάλες χρήσιμες χειρολαβές ενσωματωμένες πάνω στη σχάρα.
Ο κινητήρας είναι πολύ ήσυχος από πλευράς μηχανικών θορύβων και το εντυπωσιακό είναι ότι δεν έχει καθόλου κραδασμούς σε όλο το φάσμα λειτουργίας του! Έχει “μακριά” μετάδοση που δίνει αργές εκκινήσεις από στάση, αλλά ανεβάζει προοδευτικά και με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να πιάσει υψηλή τελική, με το κοντέρ να δείχνει μέχρι και 120 km/h!
Η πραγματική τελική του είναι τα 109 km/h, μια καλή επίδοση για την κατηγορία των 125 κυβικών, ενώ στις 6.000-7.000 rpm εκπέμπει έναν βρυχηθμό, με το μοτεράκι να “θυμώνει” και να εμφανίζει καλή απόκριση στο γκάζι, κάτι χρήσιμο καθώς κινείσαι μέσα στην πόλη.
Η κατανάλωση μετρήθηκε στα 2,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, πράγμα που, σε συνδυασμό με το μεγάλο ντεπόζιτο των 9,5 λίτρων, προσφέρει σχεδόν 340 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό!
Το όργανο είναι απλό LCD, μεγάλο, με ευκρινή την ταχύτητα στο κέντρο, στροφόμετρο με μπαρίτσες και πολλές πληροφορίες – συμπεριλαμβανομένης και της θερμοκρασίας περιβάλλοντος – με μόνη ένσταση τα μικρά ψηφία της ώρας πάνω αριστερά.
Στο ανώτερό του τμήμα έχει τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες, ενώ το όργανο ελέγχεται από δύο κουμπιά στη βάση του.
Στα πρακτικά, καθημερινά που προσφέρει το SC 125 σημειώνουμε τον keyless διακόπτη που παράλληλα διαθέτει μέσω ενός μεγάλου “μπρελόκ” και συμβατικό κλειδί για περίπτωση ανάγκης.
Οι διακόπτες στα άκρα του τιμονιού είναι λίγο σκληροί στη λειτουργία τους, ειδικά το ακυρωτικό τού φλας, ενώ η σέλα ανοίγει από τρία σημεία – από το κοντρόλ, από διακόπτη αριστερά στο τιμόνι και από διακόπτη μέσα στο ντουλαπάκι!
Όταν ανοίξει η σέλα, αποκαλύπτεται σε όλο της το μήκος ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που χωράει μέχρι και δύο κράνη, αρκεί να έχουν το κατάλληλο μέγεθος και σχήμα.
Το φαινομενικά μεγάλο, όπως είπαμε ντουλαπάκι στην ποδιά, στην πραγματικότητα έχει ένα μεγάλο πορτάκι αλλά μικρή χωρητικότητα και αν δεν το κλείσεις σωστά μπορεί να ανοίξει μόλις πέσεις σε λακκούβα. Πάντως χωράει ένα κινητό και κάνα-δυο μικροαντικείμενα, έχει και παροχή ρεύματος.
Αριστερά του κεντρικού διακόπτη που είναι περιστρεφόμενος με αρκετές θέσεις, υπάρχει αναδιπλούμενος γάντζος για τσάντες και μικροαποσκευές.
Ο ανεφοδιασμός γίνεται αφού ανοίξει το καπάκι που ενσωματώνεται στο “νεύρο” του μικρού τουνελ που έχει το σκούτερ στο πάτωμα.
Τα φωτιστικά σώματα είναι full LED, υπάρχει και διακόπτης σινιάλου high beam στους διακόπτες, καθώς και kill switch και alarm που ανάβει και τα τέσσερα φλας, όπως και το ακυρωτικό του traction control και on/off κινητήρα στη δεξιά ομάδα διακοπτών.
Ο τομέας στον οποίο διαπρέπει το Morbidelli SC125LX είναι οι αναρτήσεις του, που αποτελούν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη σε έναν χώρο (τα σκούτερ γενικότερα) που συνήθως πάσχει σε αυτό το θέμα. Και το πιρούνι, αλλά κυρίως τα αμορτισέρ πίσω (με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και κόκκινα ελατήρια) προσφέρουν άνεση στο πέρασμα πάνω από τις λακκούβες και τις ανωμαλίες των δρόμων της πόλης.
Τα φρένα από την άλλη θα τα θέλαμε λίγο ισχυρότερα, ειδικά το μπροστινό, ενώ το πίσω δεν έχει πολλή αίσθηση στη μανέτα, και αμφότερα πρέπει να πατηθούν με δύναμη για να δουλέψουν πιο αποτελεσματικά.
Με ένα πλαίσιο που εμφανίζει ελεγχόμενες ελαστικότητες και καλές αναρτήσεις, αλλά και ένα σχετικά βαρύ και ακριβές τιμόνι, το Morbidelli SC125LX θα στρίψει με ασφάλεια και σιγουριά, ακόμα και στις πιο γρήγορες στροφές.
Ο μπροστινός 16άρης τροχός και ο οπίσθιος 14άρης συνεργάζονται αρμονικά στις αλλαγές κατεύθυνσης, στρίβοντας το σκούτερ με μια κίνηση, χωρίς “σκαλοπάτι”/δισταγμό που συναντάμε σε κάποια μοντέλα. Καλά απέδωσαν και τα λάστιχα της CST, χωρίς να εμφανίζουν κάποιο πρόβλημα πρόσφυσης, ακόμα και όταν πιέστηκε στις στροφές το σκούτερ.
Το καλό είναι πως το τιμόνι κόβει πολύ δεξιά-αριστερά, παραπάνω απ’ ότι έχουμε συνηθίσει με 16άρη τροχό, κι έτσι ελίσσεται πολύ εύκολα στην κυκλοφορία της πόλης και ανάμεσα τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα στα φανάρια.
Τελικά – Η ώρα της κρίσης
Το Morbidelli SC125LX είναι ένα πολύ κομψό, καλοφτιαγμένο και στενό/ψηλό σκούτερ, με όρθια θέση οδήγησης, που ταιριάζει απόλυτα σε συνθήκες… πόλης φυσικά.
Ξεχωρίζει χάρη στον ήσυχο και οικονομικό κινητήρα του, την καλή σέλα και τις αναρτήσεις του που χαρίζουν άνεση στους επιβαίνοντες, ενώ και η τιμή του στα 2.690 ευρώ το τοποθετεί σε καλό σημείο έναντι του ανταγωνισμού.
Η Morbidelli είναι ένα νέο όνομα για την αγορά μας, αλλά οποιαδήποτε αμφιβολία γύρω από το κομμάτι του after market καλύπτεται από το γεγονός πως η αντιπροσωπεία της μάρκας – η Motoway-Kαμπράνης – είναι μια καταξιωμένη εταιρία στην Ελλάδα, με πολλά χρόνια στο ενεργητικό της.
Περισσότερες πληροφορίες: www.morbidelli.com
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Η κόρνα είναι πολύ δυνατή, έτσι όπως πρέπει, ώστε να αφυπνίζει τους απρόσεκτους αυτοκινητιστές
- Για κάποιο λόγο τα γκριπ στο τιμόνι είναι χoντρά (μεγάλης διαμέτρου) και θα δυσκολέψουν περισσότερο αυτούς/αυτές με μικρότερα χέρια, κάτι που γίνεται ακόμα πιο εμφανές όταν χρησιμοποιείς χειμερινά γάντια
- Με μια έξυπνη σχεδιαστική κίνηση, τα μπροστινά φλας ενσωματώνονται μαζί με τα φωτιστικά DRL στην ποδιά
- Πολύ όμορφο είναι το αιχμηρό design του σκούτερ με βαμμένα ματ μαύρα τμήματα, μαζί με μαύρα γυαλιστερά πλαστικά
- Ο δείκτης βενζίνης δεν ήταν ακριβής κατά τη δοκιμή μας, αργώντας πολύ να αφαιρέσει μπάρες και να πληροφορήσει σωστά τα εναπομείναντα λίτρα
- Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το μικρό σκαλοπατάκι στο πάτωμα που θυμίζει Vespa
- Στην ουρά, πάνω από το κομψό στοπ, υπάρχει χειρολαβή, με σχάρα μεταλλική και βάση για top box
- Το SC125LX είναι εφοδιασμένο – όπως συνηθίζεται – με πλάγιο, αλλά και κεντρικό σταντ, με το δεύτερο να είναι λίγο βαρύ στη χρήση του
Θετικά στοιχεία
- Τιμή – Εμφάνιση
- Κόψιμο τιμονιού
- Κινητήρας χωρίς κραδασμούς
- Αναρτήσεις – Σέλα
- Αυτονομία
Χρειάζεται Βελτίωση
- Δύναμη μπροστινού φρένου
- Ακρίβεια δείκτη βενζίνης
- Μακριά μετάδοση