fbpx

Kymco Agility Carry 125i CBS, Πλήρης Δοκιμή: Δουλευταράς!

Carry… ο Μάστορας

* Κυβισμός: 125 cc * Ιπποδύναμη: 9,8 ίπποι, στις 8.500 rpm * Βάρος: 117 kg (πλήρες) * Τελική: 108 km/h (πραγματικά) * Τιμή: 1.995 ευρώ

Ένα σκούτερ αφιερωμένο “ψυχή και σώματι” στην υπηρεσία του εμπορίου. Το Kymco Agility Carry 125i CBS φτιάχτηκε για να ζήσει και να διαπρέψει μέσα στην πόλη, φορτωμένο μπροστά, πίσω και στη μέση εξυπηρετώντας τη μεταφορά αγαθών, δεμάτων, γραμμάτων, fast food… και για οτιδήποτε άλλο μπορεί να χρειαστεί ένας επαγγελματίας. Kείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Με μεγάλη χαρά παρατηρούμε ότι τα τελευταία χρόνια τα σκούτερ επαγγελματικής χρήσης γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή στην Ελλάδα, αφού ο εμπορικός κόσμος έχει αρχίσει να τα ανακαλύπτει.

Η διαφορά τους από τα κοινά σκούτερ είναι ότι είναι εξειδικευμένα και εξοπλισμένα με εξαρτήματα και με κάποιες “λεπτομέρειες” που κάνουν τη διαφορά.

Εδώ, στην περίπτωσή μας, αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι οι δυο σχάρες, μια μπροστά και μια πίσω.

Έπρεπε να δείτε πως γλυκοκοίταζαν το σκούτερ της δοκιμής μας οι διάφοροι επαγγελματίες: ήταν σαν να έβλεπαν μπροστά στα μάτια τους την απάντηση στο πρόβλημα των μέχρι τώρα πρόχειρων και επισφαλών μεταφορών τους.

Το Kymco Agility Carry 125i CBS είναι κομμένο και ραμμένο για σκληρή δουλειά, είναι ένα Heavy Duty εργαλείο που θα λύσει τα χέρια του επαγγελματία στις μικρομεταφορές μέσα στα πολυσύχναστα κέντρα της πόλης με τον καλύτερο τρόπο.

Το Carry βασίζεται πάνω σε ένα δημοφιλές σκούτερ της Kymco, το Agility, που έχει αποδείξει την αξιοπιστία του στο πέρασμα του χρόνου.

O κινητήρας του Carry είναι τετράχρονος, αερόψυκτος με δύο βαλβίδες και τροφοδοτείται από ψεκασμό. Αποδίδει 9,8 ίππους στις 8.500 rpm και έχει ροπή 8,9 Νm στις 6.500 rpm.

Για να αυξηθούν οι δυνατότητες φόρτωσης και η αποτελεσματικότητά του,  το σκούτερ διαθέτει επίπεδο βολικό δάπεδο στο οποίο μπορεί να μεταφέρει τα πιο βαριά αντικείμενα, χαμηλά τοποθετημένα ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Όπως βλέπετε, έχει δυο σχάρες: μια μεγάλη ενισχυμένη οπίσθια σχάρα, αλλά και μια αρκετά μεγάλη μπροστινή, σε επικλινή θέση μπροστά από την ποδιά.

Κάτω από αυτή τη σχάρα βρίσκεται ένας στρογγυλός προβολέας σε τέτοιο σημείο που δεν εμποδίζεται η δέσμη του όταν η σχάρα φορτώνεται με αντικείμενα.

Επίσης υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, αλλά κι ένα μεταλλικό πλαίσιο που βιδώνεται (και αφαιρείται εύκολα αν υπάρχει ανάγκη) κάτω από το τιμόνι στην ποδιά και το δάπεδο και στηρίζει μια τσάντα μεταφοράς εγγράφων, για εργασίες messenger.

Η σέλα είναι μονή, αποκλειστικά για τον αναβάτη – πολύ δύσκολα χωράει και συνεπιβάτης – και πίσω από αυτήν υπάρχει εξωτερική-εμφανής τάπα ρεζερβουάρ (χωρητικότητας 6,0 λίτρων) ώστε να μη χρειάζεται να ξεφορτώσει την πίσω σχάρα ο αναβάτης στον ανεφοδιασμό.

Οι τροχοί είναι μικρής διαμέτρου για να ενισχυθεί η ευελιξία του σκούτερ μέσα στην πόλη, είναι 12 ιντσών (χυτές αλουμινένιες ζάντες, με 8 μπράτσα) και τα ελαστικά είναι φαρδιά, ώστε να αντέχουν περισσότερο βάρος, στα 120/70 μπροστά και 130/70 πίσω.

Οι μικροί τροχοί μαζί με το χαμηλό βάρος του Kymco Agility Carry 125i CBS που φτάνει τα 117 κιλά, αλλά και με το τιμόνι μικρής ακτίνας στροφής, το κάνουν εύχρηστο και ευέλικτο σε μεγάλο βαθμό, κάτι που ανακαλύπτει ο αναβάτης μόλις αρχίσει να “μπλέκει στην κίνηση” των δρόμων της πόλης.

Δισκόφρενα υπάρχουν στον μπροστινό και στον πίσω τροχό, με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS. Πατώντας την αριστερή μανέτα στο τιμόνι – μαζί με το πίσω φρένο – ενεργοποιείται εν μέρει και ο μπροστινός δίσκος.

Στο Δρόμο

Η σέλα του Carry είναι πλατιά και σκληρή και βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένη στα 78 εκατοστά από το έδαφος.

“Χαμηλά” στέκεται όμως κι όλο το σκούτερ, αφού ο αναβάτης κάθεται ψηλά “πάνω” του.

H μικρή απόσταση από τη σέλα μέχρι το δάπεδο θα σηκώσει τα γόνατα του αναβάτη κοντά στο τιμόνι.

Στους επιτόπιους ελιγμούς όταν θα γυρίσει το τιμόνι πλήρως δεξιά ή αριστερά, αυτός πρέπει είτε να βγάζει το εσωτερικό πόδι από την ποδιά, είτε να σμίγει τα γόνατα έτσι ώστε να μην βρουν στο τιμόνι.

Όλη η θέση οδήγησης είναι επιλεγμένη για εύκολες αστικές μετακινήσεις-διαδρομές, προσφέροντας παράλληλα στον αναβάτη ευκολία χειρισμού και μέγιστο οπτικό πεδίο.

Όσον αφορά το μπροστινό τμήμα του σκούτερ, χρειάζεται εκ μέρους του αναβάτη μια εξοικείωση αφού η τετράγωνη σταθερή σχάρα κρύβει την κίνηση του τροχού καθώς αυτός στρίβει.

Το μικρό τιμόνι γυρίζει πολύ τον τροχό δεξιά-αριστερά, επειδή η ακτίνα στροφής του 125 είναι πολύ μικρή, έτσι όπως αρμόζει σε ένα τέτοιας χρήσης σκούτερ.

Ο κινητήρας είναι πολύ ήσυχος, πολιτισμένος και εντυπωσιακά απαλλαγμένος από κραδασμούς – σε οποιεσδήποτε στροφές!

Παρότι περιμέναμε να έχει κοντή μετάδοση, να επιταχύνει δυνατά από στάση, οι τεχνικοί της Kymco έχουν επιλέξει να βάλουν μακριά μετάδοση και η “πλήρης σύμπλεξη” του φυγοκεντρικού συμπλέκτη να γίνεται κοντά στα 25 χιλιόμετρα.

Ο κινητήρας έχει δύναμη (σχεδόν 10 ίππων) και αυτό φαίνεται καθώς ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα: φτάνεις τα 80 km/h, λες “τελείωσε, αυτό ήταν”, κι αυτός συνεχίζει να ανεβάζει στροφές.

Φτάνεις στα 100 km/h και λες πάλι τα ίδια – “τελείωσε” –  αλλά ο κινητήρας συνεχίζει να ανεβάζει μέχρι το κοντέρ να δείξει 115 και 120 km/h!

Η πραγματική τελική είναι στα 108 km/h, και φτάνουμε εδώ σε αυτό που λέγαμε νωρίτερα, ότι ένα επαγγελματικό σκούτερ θα έπρεπε να έχει κοντή μετάδοση – έτσι κι αλλιώς μέσα στην πόλη το ταχύτερο που χρειάζεται να πάει είναι τα 60 km/h – και μια τελική κοντά στα 90.

Από την άλλη, το σκουτεράκι της Kymco μπορεί να κινείται στα 70-90 km/h με άνεση, έτσι όπως είναι ρυθμισμένο. Η μέση κατανάλωση φτάνει κοντά στα 3,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, κι έτσι το ντεπόζιτο των 6 λίτρων θα δώσει αυτονομία κοντά στα 190 χιλιόμετρα.

Εξαιρετική είναι η απόδοση του συστήματος CBS ακόμα και με τη χρήση μόνο της αριστερής μανέτας, που πατάει και το μπροστινό φρένο συγχρόνως και “γονατίζει” το σκούτερ, προσφέροντας πολύ καλή ακινητοποίηση.

Τα λάστιχα της Cheng Chin είναι αρκετά καλά στο στεγνό και στην καινούργια άσφαλτο, αλλά δεν τα καταφέρνουν στην “κουρασμένη” άσφαλτο και ιδίως στη βρεγμένη, όπου γλιστρούν.

Το κράτημα του Kymco Agility Carry 125i CBS είναι καλό, ειδικά για τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του, αφού είναι μικρό (σε μεταξόνιο) και γρήγορο (σε γωνία κάστερ).

Τώρα όσον αφορά στις αναρτήσεις, αυτές είναι τόσο σκληρές όσο χρειάζεται ώστε να κουβαλούν βάρη μπροστά και πίσω και να μην τερματίζουν ή να δημιουργούν προβλήματα αστάθειας.

Το είδαμε και στην πράξη το τελευταίο, αφού φορτώσαμε και τις δυο σχάρες του σκούτερ – με παραπάνω κιλά απ’ όσα ορίζει ο κατασκευαστής – και το Carry πήγαινε με 80 km/h με άνεση και σιγουριά σαν να μην κουβαλούσε βάρος.

Τελικά

Σε γενικές γραμμές το Kymco Agility Carry 125i CBS διαθέτει ένα πολύ συμπαθητικό σχήμα που φωνάζει για τις επαγγελματικές του χάρες.

Πρέπει να ομολογήσουμε ότι ψάχνοντας να δώσουμε τίτλο για τη δοκιμή του Kymco Agility Carry 125i CBS ανακαλύψαμε τον καλύτερο  σε ένα άρθρο που είχε ήδη δημοσιευθεί και στεναχωρηθήκαμε γιατί θα έπρεπε να τον επαναλάβουμε.

Ο τίτλος ήταν “Ο Δουλευταράς” κι ευτυχώς τον είχαμε γράψει εμείς στο Scooternet πριν από λίγους μήνες – στην επίσημη, πλήρη παρουσίαση του σκούτερ.

Ο τίτλος αυτός είναι ιδανικός, γιατί αντικατοπτρίζει άριστα την αξία και τη χρήση του σκούτερ. Πρόκειται για ένα κοντό, στενό, χαμηλό δίτροχο όχημα έτοιμο για μάχη. Είναι ένα σκούτερ που θα δώσει αρκετές φορές πίσω τα λεφτά του (1.995 ευρώ για την ακρίβεια) στον επαγγελματία που θα επενδύσει σ’ αυτό.

Αν και πιστεύουμε ότι αργά ή γρήγορα τα επαγγελματικά σκούτερ πόλεων θα γίνουν όλα ηλεκτρικά, μέχρι εκείνη τη στιγμή το Kymco Agility Carry 125i CBS θα διαπρέπει στον επαγγελματικό στίβο.

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Το φως που εκπέμπει ο στρογγυλός προβολέας είναι απλά ικανοποιητικό
  • Τα όργανα είναι μόλις δύο, τα βασικότατα: ένα κοντέρ κι ένας δείκτης βενζίνης.
  • Αυτό που λείπει σίγουρα από το Carry είναι ένα ψηφιακό ρολόι
  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα jet κράνος
  • Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι ενσωματωμένα στην ποδιά, αλλά για ποιον συνεπιβάτη μιλάμε; Το σκούτερ είναι μονόσελο.
  • Κοντά και μαζεμένα είναι τα φλας
  • Η χαμηλά τοποθετημένη βάση του κεντρικού σταντ χρειάζεται προσοχή όταν ανεβαίνει το σκούτερ πάνω στα πεζοδρόμια.
  • Το πλάγιο σταντ κλείνει αυτόματα μόλις σηκωθεί το σκούτερ, ένα σύστημα που γενικώς δεν το πολυσυμπαθούμε
  • Οι καθρέφτες είναι μικροί και δίνουν μικρό οπτικό πεδίο.
  • Η τσάντα ποδιάς αφαιρείται σχετικά εύκολα από την σχάρα που την κρατάει με έξι κοπίλιες συνδέσμους
  • Η σέλα ανοίγει από ξεχωριστή κλειδαριά που βρίσκεται σε εμφανές σημείο πάνω στο αριστερό πλαϊνό καπάκι
  • Ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση είναι τα δυο πίσω αμορτισέρ
  • Μεγάλες χειρολαβές έχει στα πλάγιά της η σωληνωτή πίσω σχάρα

ΥΠΕΡ

  • Σχάρες – χρηστικότητα
  • Ευελιξία
  • Κινητήρας
  • Φρένα

ΚΑΤΑ

  • Μονόσελο (όχι δεύτερο άτομο)
  • Σκληρή σέλα
  • Μακριά μετάδοση
  • Λάστιχα στη βροχή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:αρκετές φορές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος, με ψεκασμό, 125cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9,8 ίπποι στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος /Δίσκος με CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών/ 12 ιντσών (ελαστικά 120/80 μπροστά, 130/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.310mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,0lt.
ΒΑΡΟΣ:117 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ