Ένα πολυτελές maxi scooter στη δεκαετία του ’60
Το Fuji Rabbit S601 200 Superflow, που προοριζόταν αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά, ήταν μακράν το πιο πολυτελές σκούτερ στον κόσμο κατά τη δεκαετία του ’60. Εκτός των άλλων, την ώρα που οι Ευρωπαίοι παιδεύονταν με τις ταχύτητες στο χέρι, το Fuji Rabbit S601 C διέθετε ήδη αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Το Rabbit της φημισμένης εταιρίας Fuji Heavy Industries (στην οποία ανήκει σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία Subaru) δεν εισήχθη ποτέ στην Ευρώπη, ενώ είχε σαφέστατα ανώτερη ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμό και λύσεις από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ της εποχής και διέπρεψε στον τομέα της μηχανικής.
Το Fuji Rabbit S601 200 Superflow (στο μοντέλο του 1966) διέθετε ηλεκτρική εκκίνηση, αλλά και μανιβέλα για ανάγκη, οπίσθια ανάρτηση με υποβοήθηση αέρα, λάστιχα χωρίς σαμπρέλες, πλαίσιο με μονή μεγάλη σωλήνα “αλα Lambretta”, που διέτρεχε όλο το σκούτερ στον διαμήκη άξονα, πολλές ενδείξεις στο ταμπλό, ηλεκτρικό σύστημα 12v και μετρητή καυσίμου στα όργανα, υπερκαλύπτοντας αυτά που πρόσφεραν οι διάσημες τότε ανά τον κόσμο ιταλικές Vespa και Lambretta.
Στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η ιαπωνική εταιρία Nakajima Aircraft Co. , η οποία κατασκεύαζε πολύ αξιόλογα πολεμικά αεροσκάφη, αναγεννήθηκε ως Fuji Heavy Industries, με σκοπό την κατασκευή πολιτικών οχημάτων.
Η Fuji ήταν υπεύθυνη για το Rabbit S-1, το πρώτο μηχανοκίνητο σκούτερ της Ιαπωνίας. Το S-1 έκανε το ντεμπούτο του τον Ιούνιο του 1946 – ναι, μάλιστα, μερικούς μήνες πριν από την ιταλική Vespa!
Το Rabbit βασίστηκε – όπως και η Vespa – σε αμερικάνικο σκούτερ αλεξιπτωτιστών, στην περίπτωση της Fuji στο Powell Streamliner, κομμάτια από το οποίο είχαν φέρει στην Ιαπωνία Αμερικανοί αλεξιπτωτιστές κατά τη διάρκεια του πολέμου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ιστορία της Fuji Heavy Industries και τα σκούτερ
Τα σκούτερ ήταν τόσο σημαντικά για τη μεταπολεμική ιαπωνική βιομηχανία οχημάτων, που τον Μάιο του 1948 παρουσιάστηκαν στον Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας ένα Fuji Rabbit, κι ένα Mitsubishi Silver Pigeon.
Είκοσι πέντε διαφορετικά μοντέλα Rabbit κατασκευάστηκαν μεταξύ 1946 και 1968 και το δίχρωμο, πολυτελές Fuji Rabbit Superflow S601 του 1962, που ήταν και το τελειότερο σκούτερ της εταιρίας, ήταν ένα από τα καλύτερα σκούτερ που κατασκευάστηκαν ποτέ στην Ιαπωνία. Ακολουθώντας το στυλ “Jet Age” που άρεσε πολύ και “έπαιζε” τη δεκαετία του ’60, το Superflow συνοδεύεται από άφθονο χρώμιο.
Τα “αεροδυναμικά” πλαϊνά καπάκια του σκούτερ διέθεταν αεραγωγούς, δίνοντάς του μια εμφάνιση που σκόπιμα αντέγραφε την αισθητική των τζετ αεροπλάνων.
Στο κομμάτι της πολυτέλειας και του εξοπλισμού το Superflow κέρδιζε πολύ εύκολα τον ανταγωνισμό με μπροστά και πίσω φλας, πλήρως εξοπλισμένο ταμπλό οργάνων που περιλάμβανε βενζινόμετρο με προειδοποιητική λυχνία για ρεζέρβα, ρυθμιζόμενη ένταση προβολέων, χειρόφρενο και κυρίως, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με την αυτόματη μετάδοση «Superflow», ένα ιδιαίτερα καινοτόμο χαρακτηριστικό για σκούτερ των αρχών της δεκαετίας του 1960.
Μπορεί η Fuji να μην έκανε εξαγωγές σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου, όμως τις ΗΠΑ – ακολουθώντας το παράδειγμα της Honda – δεν τις ξέχασε.
Το 1957, η Rabbit Motor Sales του Σαν Φρανσίσκο ήταν η πρώτη που έφερε τα Fuji Rabbit στις Ηνωμένες Πολιτείες
Ο κινητήρας του Fuji S601 200 Superflow ήταν ένας 200cc, δίχρονος μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με ιπποδύναμη 11 ίππων και αυτόματη μετάδοση.
Το σκούτερ πετύχαινε 100 km/h τελικής και παράχθηκαν 75.000 κομμάτια μέχρι το 1967. Η τιμή του ήταν κοντά στα 500 δολάρια στις ΗΠΑ και ο κύριος ανταγωνιστής του στην αγορά ήταν το Mitsubishi Silver Pigeon, το οποίο ξεκίνησε την παραγωγή περίπου την ίδια περίοδο.
Καθώς η ιαπωνική οικονομία αναπτυσσόταν διαρκώς, η ζήτηση για σκούτερ μειώθηκε προς χάριν της μετακίνησης με τέσσερις τροχούς, άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα μικρά αυτοκίνητα (που ονομάζονταν kei cars), και η Fuji ακολούθησε το παράδειγμα και των υπολοίπων εταιριών, παρουσιάζοντας το 1958 το πρώτο της αυτοκίνητο, το Subaru 360.
Όσο για το σκούτερ Rabbit, το τελευταίο κατασκευάστηκε στις 29 Ιουνίου 1968. Η Fuji Heavy Industries άλλαξε επίσημα το όνομά της σε Subaru Corporation το 2016.
Σήμερα το Fuji Rabbit Superflow θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της γιαπωνέζικης μηχανολογίας αυτοκινήτων-μοτοσυκλετών στην ιστορία.