Χτίζοντας κομμάτι-κομμάτι
Πρόκειται για μια καταλανική-ισπανική εταιρία που βρίσκεται στην αγορά από τα μέσα της δεκαετίας του ’30 και μάλιστα… οικογενειακή εταιρία που έχει παραμείνει 100% Ισπανική παρόλη την επέλαση των ξένων κεφαλαίων. Η γκάμα των σκούτερ της έχει ένα παραπάνω ενδιαφέρον αφού πρόκειται για τα σκούτερ της χρεωκοπημένης ιταλικής Malaguti, τα οποία συνεχίζει να παράγει και να διαθέτει στην αγορά η Rieju με επιτυχία.
Δυο οικογένειες ξεκινούν μιαν εταιρία το 934 που ονομάζουν Rieju, από τα αρχικά των επωνύμων τους. Από τους Riera παίρνουν το “RIE” και τους Juanola το “JU”.
Η παραγωγή των δίτροχων Rieju ξεκινάει το 1945 και μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει 400 χιλιάδες μονάδες. Η ετήσια παραγωγή του εργοστασίου φτάνει σήμερα τις 6.000 μονάδες και το 90% της παραγωγής προορίζεται για εξαγωγές.
Η γκάμα μοτοσυκλετών και σκούτερ φτάνει τα 27 διαφορετικά μοντέλα. Για την γκάμα των σκούτερ η Rieju μάλλον ευνοημένη βγήκε από την χρεοκοπία της Μalaguti πριν από 5 χρόνια, αφού πήρε τη γραμμή παραγωγής ατόφια αποκτώντας αυτόματα αξιόλογα σκούτερ διαφόρων κυβισμών.
Επιτυχίες υπάρχουν και στους αγώνες αφού η Rieju είναι δύο φορές πρωταθλήτρια ταχύτητας Ισπανίας, πρωταθλήτρια κόσμου εντούρο, 8 φορές πρωταθλήτρια εντούρο Ισπανίας με όλες τις διακρίσεις σε κατηγορίες 80 κυβικών εκατοστών.
Επίσης είναι νικήτρια Dakar 2011 και πρωταθλήτρια Supermotard.
Πάντοτε προμηθευόταν κινητήρες από εξωτερικούς συνεργάτες: από την Villiers το 1961–1965 και από την Minarelli από το 1964. Λόγω του ότι η ιταλική Minarelli αργότερα πέρασε στον έλεγχο της Yamaha, η Rieju έχει πρόσβαση σε κινητήρες από 50cc μέχρι 450 cc.
Επίσης προμηθεύεται κινητήρες από την Piaggio. Όλα τα μοντέλα της Rieju συναρμολογούνται στο εργοστάσιο των 12,000 m² στο Figueres κοντά στην Βαρκελώνη.
Η παρουσία της Rieju στην ισπανική – και όχι μόνο – αγορά είναι αισθητή αφού κατέχει το 30% περίπου, εδώ και 10 χρόνια στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων (50άρια με ταχύτητες), αλλά και 17% των πωλήσεων στους μικρούς κυβισμούς των ευρωπαϊκών αγορών. Λόγω της ισχυρής θέσης της στην ισπανική αγορά τα τοπικά σώματα ασφαλείας προτιμούν τα Rieju, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες.
Στην γκάμα των σκούτερ υπάρχουν από 50άρια, 125άρια αλλά και το μεγαλύτερο scooter της εταιρίας το Rieju Cityline 300 με 4βάλβιδο κινητήρα Piaggio. Παράλληλα η Rieju κατασκευάζει το ηλεκτρικό σκούτερ MIUS που ζυγίζει μόλις 89 Kg έχει ισχύ 2.0 KW και αυτονομία 50 km.