Επτά χρόνια φαγούρα… και μονομαχίες
Τα δύο αυτά μοντέλα μάχονται εδώ και επτά χρόνια μεταξύ τους για τη διεκδίκηση του στέμματος στην λίστα με τα best seller δίτροχα στην Ελλάδα, έχοντας μετατρέψει αυτή την κόντρα στο “el classicο” των ταξινομήσεων! Στο θέμα που ακολουθεί κάνουμε μια αναδρομή στο 2014, οπότε και ξεκίνησαν οι… αψιμαχίες, για να φτάσουμε μέχρι και το σήμερα. Ποιος έχει σηκώσει τις περισσότερες κούπες;
Η μοναδική σχέση που έχουν μεταξύ τους αυτά τα δύο μοντέλα, είναι ο αριθμός των τροχών τους και η ευρύτερη κατηγορία στην οποία ανήκουν, τα σκούτερ.
Από εκεί και έπειτα κανένας δεν θα έμπαινε σε διαδικασία άμεσης σύγκρισης, ούτε και θα βασανιζόταν από το δίλημμα επιλογής του ενός έναντι του άλλου.
Γενικά, υπό άλλες συνθήκες, πολύ δύσκολα θα έβλεπε κανείς την περιγραφή των δύο μοντέλων με το Vs (versus = εναντίον) ανάμεσά τους.
Ούτε και εμείς πρόκειται να το πράξουμε, αφού το συγκεκριμένο θέμα έχει να κάνει με το πώς εξελίχθηκαν οι μεταξύ τους μάχες στις ταξινομήσεις.
Βλέπετε… η μοίρα έφερε αυτά τα δύο μοντέλα όχι μια, όχι δύο, ούτε τρεις, αλλά επτά φορές αντιμέτωπα, να μάχονται για την πρώτη θέση στον πίνακα των ταξινομήσεων των πιο ευπώλητων όχι μόνο σκούτερ αλλά δίτροχων στην ελληνική αγορά. Τυχαίο;
Όχι βέβαια, και μάλιστα ήταν πάντα τέτοια η διαφορά τους από τα υπόλοιπα μοντέλα που ακολουθούσαν, που έκανε αυτή την κόντρα ακόμα πιο προσωπική.
Ξεκινώντας το 2014 λοιπόν, το SYM Symphony SR 150 (τότε) είναι πρώτο στις ταξινομήσεις του έτους, με 1.293 μονάδες, που μεταφράζεται στο 6,98% του ποσοστού των συνολικών ταξινομήσεων. Το Beverly 300 είναι δεύτερο, με 1.195 μονάδες και 6,45% του ποσοστού των συνολικών ταξινομήσεων.
Έχουμε έτσι το 1-0 υπέρ του Symphony SR (αν και πρόκειται για το προηγούμενο μοντέλο, πριν το ST 200), με μια διαφορά της τάξεως των μόλις 98 μονάδων.
Το 2015 το Beverly παίρνει το αίμα του πίσω, με 1.600 ταξινομήσεις και ποσοστό 8,22% επί των συνολικών ταξινομήσεων, παρότι στο στρατόπεδο της SYM επικρατούσαν εσωτερικές ανακατατάξεις που οδήγησαν σε μετατοπισμένο προπονητικό πλάνο. Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ως βασικοί έπαιζαν τόσο το Symphony SR 150, όσο και η νέα είσοδος στην ομάδα, το Symphony ST200i, με αποτέλεσμα οι ταξινομήσεις να μοιραστούν για την ταϊβανέζικη εταιρία.
Το Symphony SR 150 είχε 1.037 ταξινομήσεις και το Symphony ST200i είχε με την σειρά του 828 ταξινομήσεις. Συνολικά αυτό μας κάνει 1.865 ταξινομήσεις και πρωτιά κατά κάποιο τρόπο, αλλά τέτοιες ενστάσεις δεν περνάνε, ούτε και το αποτέλεσμα αλλάζει όσο και αν απειλούν με επεισόδια και οδοφράγματα οι οπαδοί. Το σκορ στο 1-1 λοιπόν.
Το 2016, με το Symphony SR 150 να υποσκελίζεται από τον νέο δελφίνο της SYM – το ST 200 – και να βρίσκεται εκτός ενδεκάδας (γκάμας), τον επιθετικό ρόλο ανέλαβε εξολοκλήρου η 200άρα έκδοση.
Από την αρχή έδειξε το ταλέντο της, κατακτώντας με 184 μονάδες διαφορά τον τίτλο του Best Seller. SYM Symphony ST200i, 1.792 ταξινομήσεις, Piaggio Beverly 300, 1.608 ταξινομήσεις. 2-1 το σκορ, υπέρ του SYM.
Ερχόμαστε στο 2017, όπου και οι δύο ομάδες είναι φορμαρισμένες και αυτό αποδεικνύεται από τα τελικά μερίδια επί των πωλήσεων, που είναι 11,17% για το πρώτο μοντέλο και 8,44% για το δεύτερο. Είναι η χρονιά που τα δύο αυτά σκούτερ θα αρχίσουν να ανοίγουν σταδιακά την ψαλίδα από τα υπόλοιπα της αγοράς σημειώνοντας μεγάλες αυξήσεις στις πωλήσεις, που συνδυαστικά αγγίζουν ή και ξεπερνούν το 20% των συνολικών πωλήσεων!
Το 2017 είναι επίσης η χρονιά που το SYM Symphony ST200i πετυχαίνει την πιο εμφατική νίκη επί του αιώνιου αντιπάλου του Piaggio Beverly 300, με διαφορά 488 μονάδων. 1.996 ταξινομήσεις για το πρώτο, 1.508 ταξινομήσεις για το δεύτερο και το σκορ στο 3-1, υπέρ του SYM.
To 4-1 που σημειώνεται το 2018, με 2.241 ταξινομήσεις για το Symphony και τις 2.068 για το Beverly, προκαλεί αναβρασμό στις τάξεις της Piaggio, η οποία και επιστρατεύει τη μείωση των τιμών ως λύση απέναντι στο σερί νικών της SYM και του Symphony.
Η στρατηγική αυτή φέρνει αποτελέσματα! Το 2019, το Beverly κατακτά την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις, με τη μεγαλύτερη μέχρι τότε διαφορά από τον αντίπαλο του, στις 349 μονάδες. Το φύλλο αγώνα γράφει Piaggio Beverly 300, 2.562 ταξινομήσεις και SYM Symphony ST200i, 2.177 ταξινομήσεις.
Αν και το 4-2 δεν προμηνύει ανατροπή, το 4-3 που γράφτηκε το 2020, σίγουρα κάνει το σενάριο πολύ πιο πιστευτό. Το Beverly 300 ήταν και πάλι πρώτο για την χρονιά που μας πέρασε, με 2.392 ταξινομήσεις και το Symphony ST200i δεύτερο, με 2.229 ταξινομήσεις.
Μάλιστα στην Piaggio έχουν κι άλλον ένα λόγο να χαίρονται, αφού το μερίδιο της τάξεως του 11,54% επί των συνολικών ταξινομήσεων που πέτυχε το μοντέλο τους, είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί σε αυτή την επταετή κόντρα!
Τι μας επιφυλάσσει, λοιπόν, το μέλλον; Οι συνθέσεις των δύο ομάδων έχουν αλλάξει για το 2021, με την Piaggio να παρουσιάζει το πολλά υποσχόμενο Beverly 300 ΗΡΕ, ενώ στις τάξεις της SYM προστέθηκε το ανανεωμένο συνολικά Symphony SΤ200i ABS.
ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ BEVERLY 300 vs SYMPHONY 200 (2015-2020)
Aμφότερα είναι Euro 5 και ανανεωμένα, έτοιμα να διασταυρώσουν και πάλι τα ξίφη τους στην αρένα των ταξινομήσεων, που για το 2021 θα έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον, αφού θα συμμετέχουν επίσης και οι Euro 4 παλαίμαχοι SYM Symphony ST200i και Piaggio Beverly 300, λόγω της ετήσιας παράτασης που έχει δοθεί από την ΕΕ.
Λέτε οι παλιοί να ξαναριχτούν στην μάχη με δελεαστικές τιμές και προσφορές; Θα δείξει, καθότι οι προπονητές ποτέ δεν αποκαλύπτουν τα πλάνα τους πριν τον αγώνα!
Τέλος, μια διευκρίνιση, επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας και πολλά περισσότερα έχουν ακούσει τα αυτιά μας. Το κείμενο αποδόθηκε με ανάλαφρο και χιουμοριστικό τρόπο. Τα στοιχεία είναι πραγματικά και βασίζονται στις λίστες του ΣΕΑΑΔ.
Προφανώς καμία εταιρία δεν λειτουργεί όπως μια ΠΑΕ ούτε και η αγορά αποτελεί πεδίο ανάλογο της Super League. Οι νοοτροπίες και οι στρατηγικές που περιγράφηκαν είναι πλασματικές και ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Δυστυχώς, βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου τέτοιες υποσημειώσεις μερικές φορές είναι απαραίτητες…