Μια γκάμα με πολλά σκούτερ
Ούτε πέντε, ούτε δέκα, αλλά 28 ολόκληρα, ναι είκοσι οκτώ σκούτερ, διαθέτει η Honda στη γιαπωνέζικη αγορά. Η συνολική γκάμα δίτροχων που προσφέρεται από τη Honda στην Ιαπωνία έχει 86 μοντέλα… άρα τα σκούτερ καλύπτουν σχεδόν το 30% του συνόλου. Τα μοντέλα δε, είναι λίγο διαφορετικά από τα ευρωπαϊκά.
Δεν είναι παράδοξο ότι η κάθε αγορά έχει τις ιδιοτροπίες και τις ιδιαιτερότητές της και το ίδιο ισχύει για τη μακρινή Ιαπωνία.
Για παράδειγμα κάτι που μας έκανε εντύπωση είναι ότι η Honda έχει διατηρήσει στην γιαπωνέζικη αγορά μερικά μοντέλα που όχι μόνο δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο, αλλά εύκολα κάποιος μπορεί να τα χαρακτηρίσει εκκεντρικά.
Για παράδειγμα στην Ιαπωνία μπορεί να αγοράσει κάποιος το Honda DN-01! Θυμάστε το περίεργο εκείνο “δίτροχο” ανάμεσα σε μοτοσυκλέτα, σκούτερ και μελλοντικό όχημα με το “διαστημικό” σχήμα, το οποίο βέβαια αποτελούσε την πρόγευση για τις αυτόματες μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ-μοτοσυκλέτα όπως το Integra που θα παρουσίαζε αργότερα η Honda.
Έτσι αν κάποιος θελήσει να ιδιαίτερα δύσχρηστο στην πόλη (λόγω πλάτους και ύψους καθρεπτών) αποκτήσει το DN-01 δεν έχει παρά να αφαιρέσει από τον τραπεζικό του λογαριασμό γύρω στις 9.500 ευρώ. Επίσης υπάρχει το Integra και το σούπερ-περίεργης σχεδίασης Vultus σε δυο εκδόσεις μάλιστα.
Θυμάστε κάποτε που το κέντρο της Αθήνας και όχι μόνο, ήταν γεμάτο από τρίτροχα (ένας τροχός μπροστά και δύο πίσω) Gyro X; Εκείνα τα “επαγγελματικά” σκουτεράκια με την μικρή καρότσα για μεταφορά μικρών φορτίων σιγά-σιγά εξαφανίστηκαν, αφού είχαν εισαχθεί μεταχειρισμένα από την Ιαπωνία που ήταν και η μόδα της εποχής.
Δεν συμβαίνει το ίδιο και στην Ιαπωνία όπου τα Gyro X συνεχίζουν να κυκλοφορούν κανονικά ανά χιλιάδες και είναι “χρυσάφι” στα χέρια των επαγγελματιών. Η τιμή τους φτάνει τα 2.600 ευρώ και δεν είναι από τα φθηνότερα σκούτερ της αγοράς.
Τα φθηνότερα σκούτερ της γκάμας της Honda στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου είναι φυσικά τα 50άρια που είναι 10 τον αριθμό, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο όλων των σκούτερ της εταιρίας. Εκτός από δυο ακόμα “επαγγελματικά” δίτροχα με σχάρες μπροστά και πίσω, υπάρχουν και δυο ρετρό σκουτεράκια τα Giorno και Today.
To Today 50 κοστίζει μόλις 1.000 ευρώ, ενώ στην Ιαπωνία συνεχίζουν να πωλούνται τα Honda Dio 50, ένα ακόμα συμπαθητικό σκουτεράκι που είχε φτάσει στην Ελλάδα μεταχειρισμένο από την Ιαπωνία και κάποτε οδηγούσαν πλήθος γυναικών, λόγω του μικρού τους μεγέθους.
Πέρα από τα γνωστά μας PCX 125 και 150, το SH Mode, το Vision 110, το Forza 300 (έκδοση Si με κόκκινες λεπτομέρειες) στη γκάμα της Honda σημειώνουμε ότι δεν υπάρχουν τα ιταλικά SH 125/150/300 (!), ενώ υπάρχουν δυο 250άρια το Faze και το Forza, αλλά και τα Silverwing σε 400 και 600 κυβικά.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι στην κατηγορία των 125 κυβικών πωλούνται δύο Lead, ένα “μυτερό” σε στυλ Vision (που ονομάζεται Dio στην Ιαπωνία) με κινητήρα 124 cc, και ένα “παλιακό”, συντηρητικό με τον κινητήρα των 107 κυβικών. Το πρώτο κατασκευάζεται στην Ινδία και κοστίζει 2.100 ευρώ και το δεύτερο στην Κίνα και πωλείται 1.800 ευρώ.
Πολύ σκούτερ η Honda στην Ιαπωνία πάντως…