fbpx

ΙΑΠΩΝΙΑ, 2017: Τα κορυφαία σκούτερ της χρονιάς

… and the winner is PCX

Μακρινή χώρα η Ιαπωνία, με διαφορετικές δίτροχες συνήθειες από την Ευρώπη, αλλά στην όσον αφορά στην κατηγορία των σκούτερ υπάρχουν ομοιότητες. Τι ομοιότητες; Μα ότι το best seller και σε αυτή τη μεγάλη μοτοσυκλετιστική χώρα είναι ένα σκούτερ.

Είναι η κατηγορία των 125 μέχρι 250 κυβικών που είναι η δημοφιλέστερη στην αγορά της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου, παίρνοντας από την συνολική πίτα των πωλήσεων το μεγαλύτερο κομμάτι.

Μέσα στα 10 κορυφαία μοντέλα υπάρχουν 4 σκούτερ, ενώ τα υπόλοιπα είναι μοτοσυκλέτες δρόμου και on off με μονοκύλινδρους κυρίως ή δικύλινδρους κινητήρες, από Serow, CRF 250L, μέχρι R3 και CBR 250 RR.

Πρώτο σε πωλήσεις όλων των δίτροχων στην Ιαπωνία το 2017 ήταν το Honda PCX 150 με 4.132 μονάδες, με το Yamaha Majesty S 155 (με 3.196 μον.) πίσω του. Στην τρίτη θέση των σκούτερ και στην 8η της γενικής κατάταξης τερμάτισε το Yamaha NMAX 155 (2.659 μον.), με το Top 10 να κλείνει το Yamaha Tricity 155.

Βλέπουμε λοιπόν οτι οι Ιάπωνες πέρα από την προτίμησή τους στα σκούτερ της Yamaha και την πρωτιά που απέσπασε η Honda, αρέσκονται στον κυβισμό των 150 cc.

Yamaha Majesty S 155

Yamaha NMAX 155

Ο συγκεκριμένος κυβισμός δημιουργήθηκε κυρίως λόγω μιας ιδιαιτερότητας του ιταλικού ΚΟΚ που απαιτούσε τα δίκυκλα να είναι άνω των 150 κυβικών για να μπορούν να κυκλοφορούν στις Εθνικές οδούς.

Με τη δημιουργία της κατηγορίας “λίγο παραπάνω από τα 125” εκτός από την Ιταλία τα 150άρια διατέθηκαν και σε άλλες αγορές του κόσμου και απέσπασαν καλές πωλήσεις. Κάτι που ισχύει και για την Ελλάδα βεβαίως (βλ. Honda SH 150, για παράδειγμα, έναντι του 125).

Yamaha Tricity 155

Σημειώστε ότι στην κατηγορία των 126 ~ 250cc στην Ιαπωνία, τη χρονιά που πέρασε, πρώτη στην κατάταξη των πωλήσεων ήταν η Yamaha που απέσπασε 20.208 μονάδες, δεύτερη η Honda με 19.181, τρίτη η Suzuki με 7.825, τέταρτη η Kawasaki με 7.208 μονάδες. Οι υπόλοιπες εταιρίες συγκέντρωσαν 2.737 μονάδες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ