fbpx

ZONTES M310: Oι πρώτες δοκιμές στην Ισπανία

Πολύ καλές οι πρώτες εντυπώσεις

Έφτασε στην Ισπανία το νέο Zotes M310, ένα σκούτερ που έχει προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο από το κοινό, όσο και από τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Κι ενώ η ελληνική αγορά αναμένει εντός των επομένων εβδομάδων τις πρώτες παραλαβές, οι Ισπανοί δημοσιογράφοι-δοκιμαστές το έχουν ήδη τεστάρει. Μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Το Zontes M310, λένε οι Ισπανοί συνάδελφοι, μπήκε δυναμικά στη συγκεκριμένη κατηγορία των maxi scooter σπάζοντας πολλά κλισέ.

Οι υπεύθυνοι της φίρμας επιμένουν ότι δεν πρόκειται για maxi scooter ή GT, αλλά για ένα σπορ μοντέλο. Αυτό φαίνεται σε διάφορα σημεία του κουστουμιού του, ενώ κάποια άλλα είναι ελαφρώς πιο συντηρητικά.

Σπορ και κομψό, λοιπόν, το Zontes M310, με πολύ μοντέρνες γραμμές στις οποίες ξεχωρίζει το γεμάτο γωνίες μπροστινό τμήμα του – εξοπλισμένο με φωτισμό full LED, με ένα κεντρικό φωτιστικό σώμα “στο κούτελό” του, που το πλαισιώνουν δύο οριζόντια φώτα ημέρας.

Κάτω από αυτά, δύο προεξέχουσες εισαγωγές αέρα τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα, ο οποίος εκτείνεται και στο πίσω μέρος του σκούτερ που φιλοξενεί ένα πλήρες συγκρότημα φωτιστικών σωμάτων.

Ο εξοπλισμός του 310 είναι ιδιαίτερα πλούσιος, με ηλεκτρικά ελεγχόμενη ζελατίνα, όργανο TFT με δυνατότητα αλλαγής γραφικών, διακόπτες τιμονιού με φωτισμό, ρυθμιζόμενες μανέτες, ανάφλεξη χωρίς κλειδί, στην οποία το κλασικό χειριστήριο έχει αντικατασταθεί από ένα άνετο βραχιόλι (!).

Περιλαμβάνει επίσης δυο ντουλαπάκια μπροστά στην ποδιά, το αριστερό μεγαλύτερο με δύο υποδοχές USB. Κάτω από τη σέλα, ο αποθηκευτικός χώρος, χωράει δυστυχώς ένα μόνο φουλφέις κράνος.

Σε τεχνικό επίπεδο, ένα από τα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του M310 είναι το κοντό μεταξόνιό του, το οποίο καθορίζει όχι μόνο τη δυναμική συμπεριφορά του σκούτερ,  αλλά και την εργονομία και τη λειτουργικότητά του.

Μόλις 1.390 χιλιοστά, το μεταξόνιο του Zontes είναι πολύ πιο κοντό από οποιοδήποτε άλλο αντίπαλο μοντέλο, πράγμα που του δίνει τεράστια ευελιξία και ευκολία στη χρήση.

Για να επιτευχθούν αυτές οι διαστάσεις, στο μπροστινό μέρος τα δύο ψυγεία του κινητήρα είναι αντισυμβατικά τοποθετημένα, καθιστώντας έτσι δυνατή τη μείωση του απαραίτητου μήκους, ενώ το εύρος του χώρου κάτω από τη σέλα έχει θυσιαστεί για να τακτοποιηθεί ο κινητήρας.

Οι αναρτήσεις διαθέτουν ένα μπροστινό πιρούνι με διαδρομή 109 mm και δυο αμορτισέρ πίσω ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση (αν και για να ρυθμίσετε το αριστερό αμορτισέρ πρέπει να αφαιρέσετε το φίλτρο αέρα).

Οι τροχοί είναι 14 ιντσών μπροστά και πίσω, ενώ ο εξοπλισμός πέδησης είναι κάτι παραπάνω από καλός, με δύο αποδοτικούς δίσκους 265 mm εξοπλισμένους με ABS της Bosch.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρης παρουσίαση του Zontes M310

Ο πανίσχυρος 4βάλβιδος, υψηλής συμπίεσης, υγρόψυκτος κινητήρας της Zontes αποδίδει εξαιρετικές τιμές ισχύος και ροπής, 33 ίππων και 32 Nm αντίστοιχα. Η Bosch είναι υπεύθυνη για το σύστημα ψεκασμού.

Πάμε τώρα στη δοκιμή του 310. Η προσβασιμότητα στη σέλα του περιορίζεται από το υψηλό κεντρικό τούνελ, το οποίο αναγκάζει το πόδι να σηκωθεί αρκετά, για να βρεθούμε μετά πάνω στην άνετη σέλα. Η τελευταία έχει χαμηλό ύψος, καλή απόσταση από το τιμόνι και το σωστό φάρδος.

Το Zontes M310 είναι πολύ εύκολο να ανέβει και να κατέβει από το κεντρικό σταντ, ενώ διαθέτει επίσης και πλάγιο σταντ που φαινόταν να είναι λίγο κοντό, κάπως δύσκολο στη χρήση του λόγω του κοντού βραχίονα στο άκρο του. Επίσης στήνει το σκούτερ κάπως κάθετα όρθιο.

Στο τιμόνι, η ορατότητα της οθόνης TFT αρνητικής ανάγνωσης είναι εξαιρετική ακόμη και σε έντονο ηλιακό φως, οι επιλογές του φόντου της οθόνης δεν μεταβάλλουν τον όγκο των πληροφοριών.

Οι διακόπτες είναι καλής ποιότητας και εύκολοι στη λειτουργία, αν και με τόσες πολλές διαθέσιμες επιλογές, θα χρειαστεί μια περίοδος εκμάθησης για να τους γνωρίσει κάποιος.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η ευελιξία και το χαμηλό βάρος του σκούτερ αποκαλύπτονται αμέσως.

Το Zontes M310 είναι απολαυστικό για χρήση στην αστική κυκλοφορία, αλλά και σε δρόμους με στροφές. Λάστιχα, πλαίσιο, αναρτήσεις προσφέρουν καλές επιδόσεις, ενώ σε πιο γρήγορες διαδρομές το κοντό μεταξόνιο σηματοδοτεί τη συνολική συμπεριφορά, καθώς το σκούτερ είναι κάπως νευρικό σε αντιδράσεις.

Να σημειωθεί ότι ο κινητήρας έχει δυο προγράμματα λειτουργίας, Eco και Sport, αν και δεν παρατήρησαν οι Ισπανοί συντάκτες κάποια υπερβολική διαφορά μεταξύ τους.

Συμπερασματικά, οι δοκιμές επί ισπανικού εδάφους αποδείχθηκαν πολύ καλές για το Zontes που μπαίνει στην κατηγορία των μεσαίων maxi scooter με ένα εξαιρετικό προϊόν, πολύ επίκαιρο και σε πολύ ανταγωνιστική τιμή.

Φανταστείτε ότι στην Ελλάδα έχει ανακοινωθεί κάτω από 4.200 ευρώ, ενώ στην Ισπανία οι συντάκτες μιλούν για ανταγωνιστική τιμή κάτω από τις 5.000 €!

Είναι η αναλογία βάρους/ισχύος που βοηθάει τη συμπεριφορά του στο δρόμο, αφού είναι το ελαφρύτερο και το πιο ισχυρό στην κατηγορία του.

Ανυπομονούμε να το δοκιμάσουμε και στους δικούς μας δρόμους.

Φωτογραφίες, πηγή: Motociclismo