fbpx
Motul Skyscraper Left
Motul Skyscraper Right

Yamaha ΧΜΑΧ 125 Tech Max, Δοκιμή: Πολυτέλεια στα 125 κυβικά

Με στόχο την ποιότητα… παντού

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 12,0 ίπποι (8,3 kW) στις 8.000 rpm * Τελική: 106,5 km/h (πραγματική) * Βάρος: 166 kg (γεμάτο)* Τιμή: 5.820 ευρώ (5/2023)

Δοκιμάζουμε ένα από τα πιο “προκλητικά” όσον αφορά την τιμή τους σκούτερ, το οποίο όμως παράλληλα καλύπτει το κομμάτι ποιότητα/τεχνολογία όσο κανένα άλλο 125άρι σκούτερ στην Ελλάδα. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολομού

Tα 125άρια σκούτερ κατηγορίας premium δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στην ελληνική αγορά για τον απλό λόγο ότι είναι ακριβά. Ακριβά όμως για τον Έλληνα σκουτερίστα, αφού τα 125 κυβικά παραπέμπουν κατά τα άλλα σε ένα οικονομικό δίτροχο καθημερινής χρήσης, που “θα λιώσει από τη σκληρή χρήση μέσα στην πόλη” και ουδεμία σχέση έχει με την “πολυτέλεια” που προσφέρουν τα υψηλής τιμής σκούτερ της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Όμως για τις πλούσιες χώρες της Ευρώπης δεν ισχύει το ίδιο. Εκεί μπορούν να αποκτήσουν ένα ακριβό για εμάς σκούτερ με μόλις δυο-τρία μηνιάτικα και θέλουν ένα 125άρι που θα οδηγούν με το δίπλωμα αυτοκινήτου τους, άρα προτιμούν τα υψηλής τιμής premium σκούτερ όπως για παράδειγμα το Honda Forza 125 ή το Yamaha XMAX 125.

Τόσο απλά είναι τα πράγματα και αυτή είναι η απάντηση σε όσους αναρωτιούνται ασταμάτητα “ποιος αγοράζει 125 με τέτοια λεφτά;”, νομίζοντας ότι λένε φοβερή σοφία . Φυσικά υπάρχει και στην Ελλάδα κοινό για premium σκούτερ 125 κυβικών, αλλά ήταν πάντοτε μικρό, όπως μας δείχνουν και οι πωλήσεις.

Οι μεγάλες διαστάσεις του Yamaha XMAX 125 Tech Max μεταφράζονται σε άριστη φιλοξενία τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, ενώ εκτός από άνεση παρέχει εξαιρετικούς αποθηκευτικούς χώρους,

Με καινοτομίες και μοναδικά στοιχεία, διαθέτει περισσότερη τεχνολογία από τους ανταγωνιστές του στην αγορά, όπως για παράδειγμα Start&Stop, βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού VVA, εκκίνηση χωρίς μίζα, traction control – χαρακτηριστικά που σε ένα σε κανένα 125άρι της αγοράς δεν συναντιούνται όλα μαζί .

Πρόκειται για την πέμπτη έκδοση της ναυαρχίδας της Yamaha στο όγδοο του λίτρου και σύντομα μέσα στο 2023 θα καταφτάσει και η έκτη έκδοση με face lifting κυρίως. Πρόκειται για μια ανανέωση που γίνεται τακτικά από πλευράς Yamaha κάθε 4 περίπου χρόνια, από τότε που κυκλοφόρησε το 125 στην αγορά το 2005.

Αν και κάθε ανανέωση συνοδεύεται από ένα restyling, μια αισθητική αναβάθμιση στο εξωτερικό του, η συγκεκριμένη έκδοση που δοκιμάζουμε σήμερα ήταν εξαίρεση αφού φορούσε τα ίδια πλαστικά και το πλαίσιο του προηγούμενου μοντέλου, που έκανε ντεμπούτο στο 2017.

Πολύ προσεγμένη είναι η δουλειά της Yamaha στο design, που εντυπωσιάζει τον παρατηρητή από την πρώτη στιγμή, μαζί με την άφθονη προσοχή στη λεπτομέρεια και το κορυφαίο φινίρισμα βα είναι τα στοιχεία που “στήνουν” το σύνολο που λέγεται ΧΜΑΧ 125.

Δύσκολα λοιπόν θα αναγνωρίσει κάποιος την τέταρτη από την πέμπτη έκδοση, ειδικά αν δεν κοιτάξει τον κινητήρα, αφού όλες οι τεχνολογικές καινοτομίες βρίσκονται πάνω σε αυτόν.

Το Yamaha XMax 125 προσαρμόστηκε στις προδιαγραφές Euro 5 προσθέτοντας συστήματα που γνωρίζαμε ότι υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά όχι όλα μαζί.

Πρόκειται για το “Start&Stop” στο ρελαντί που σταματά τον κινητήρα όταν το σκούτερ είναι σταματημένο για περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα (για παράδειγμα σε φανάρι) εκκινώντας τον αμέσως μόλις το γκάζι γυρίσει έστω και ελάχιστα.

Ή την ενοποίηση του βολάν με τη μίζα, για εξοικονόμηση βάρους στον κινητήρα, αλλά και το σύστημα VVA (Variable Valve Actuation) που συνδυάζει δύο διαφορετικές λειτουργίες κινητήρα: μια αθόρυβη, ροπάτη και οικονομική σε καύσιμο, που λειτουργεί πολύ καλά στις χαμηλές στροφές και μια πιο σπορ που ενεργοποιείται μετά τις μεσαίες, προσφέροντας επιδόσεις στις υψηλές στροφές.

Αυτό το τεχνολογικό πακέτο προστίθεται σε ό,τι ήταν ήδη γνωστό από την προηγούμενη έκδοση, όπως το έξυπνο κλειδί, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS, οι δύο θέσεις του τιμονιού για προσαρμογή στην εργονομία του αναβάτη

Ο κινητήρας είναι τύπου Blue Core, κοινός με αυτόν του NMΑΧ 125, που είναι καλός για το σκούτερ των 130 κιλών αλλά μάλλον θα δυσκολευτεί λίγο για να κινήσει τα 166 (γεμάτο) αυτού του Gran Turismo σκούτερ με το όνομα ΧΜΑΧ.

Με άλλα λόγια, μιλάμε για έναν κινητήρα που αποδίδει 12,0 ίππους (9 kW), ενώ η προηγούμενη έκδοση του ΧΜΑΧ 125 απέδιδε 14,3 ίππους, δηλαδή στην πορεία έχουν χαθεί 2,3 άλογα, ελέω Euro 5, τα οποία σε ένα 125 είναι πολύτιμα.

Και πάλι όμως αυτό το παράπονο ξεπερνιέται στη χρήση όπως θα δούμε παρακάτω, αφού από πλευράς επιδόσεων το ΧΜΑΧ δεν τα πηγαίνει τόσο άσχημα.

Λόγω του συγκεκριμένου κινητήρα που φοράει, το μεταξόνιο ανέβηκε από το παλαιότερο μοντέλο, από τα 1.526 σε 1.570 mm, νούμερα που συναντάμε ακόμα και σε σκούτερ άνω των 400 cc, ενώ υπάρχει και μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αφού έχει αυξηθεί από το προηγούμενο μοντέλο από τα 130 στα 140 mm… κάτι που βοηθάει και στο ανέβασμα πεζοδρομίων.

Τα νέα αμορτισέρ που δέχτηκε η πέμπτη έκδοση του 125 έχουν κατά 15 mm μεγαλύτερη διαδρομή για την προσαρμογή τους στις συνολικές διαστάσεις και την κατανομή βάρους.

Στο Δρόμο

Είναι το μεγάλο μέγεθος του Yamaha XMAX 125 Tech Max που κερδίζει με την πρώτη βόλτα τον αναβάτη, όπως και η ποιότητα κατασκευής του που είναι κορυφαία. Αυτό το στοιχείο “ξεχειλίζει” πάνω στο σκούτερ, όπου κι αν πέσει το βλέμμα του αναβάτη.

Ανεβαίνοντας στο Yamaha XMΑΧ 125 θα συναντήσεις μια σέλα 800 mm, που απαιτεί ανάστημα άνω των 1,70 μέτρων γιατί αλλιώς ο αναβάτης θα πατάει κάτω οριακά για να στηρίξει σταθερά και τα πόδια του στο έδαφος.

Είναι σαφές ότι οι λιγότερο ψηλοί θα πρέπει να αρκεστούν στο να ακουμπούν είτε στις μύτες των ποδιών ή με το ένα πόδι, γέρνοντας το σκούτερ προς τη μία πλευρά. Το ότι το XMΑΧ είναι αρκετά στενό στην περιοχή της σέλας και του πατώματος γενικά βοηθάει… όλα τα αναστήματα.

Οι ψηλότεροι αναβάτες δεν θα έχουν προβλήματα φιλοξενίας και θα αισθανθούν ακόμα πιο άνετα με τη μετακίνηση του τιμονιού κατά 20 mm προς τα μπροστά, ώστε να προσαρμόσουν την εργονομική τους στάση.

Τα όργανα του 125 είναι μεγάλα και θα μπορούσε να πει κάποιος ότι προέρχονται από αυτοκίνητο, κάτι που δεν έγινε κατά λάθος αφού το σκούτερ προορίζεται κυρίως για “αυτοκινητάδες” που περνάνε και στους δυο τροχούς.

Έχοντας το “έξυπνο κλειδί” στα χέρια του ο αναβάτης μπορεί να κλειδώσει εύκολα το τιμόνι, να ανοίξει το καπάκι του ρεζερβουάρ και τη σέλα, αλλά και το αριστερό ντουλαπάκι στην ποδιά.

Η χωρητικότητά του είναι μικρή, αλλά με το καπάκι ανοιχτό μπορείτε να μεταφέρετε πράγματα που προεξέχουν. Μέσα στο αριστερό ντουλαπάκι βρίσκουμε και μια υποδοχή αναπτήρα αυτοκινήτου (12V) και όχι θύρα USB.

Το δεξί ντουλαπάκι είναι συμμετρικό, αλλά δεν έχει ούτε κλειδαριά, ούτε πρίζα.

Κατά την κίνηση λίγη διαφορά κάνει το μεγαλύτερο μεταξόνιο του ΧΜΑΧ, αλλά τουλάχιστον φαίνονται τα σχεδόν 10 κιλά λιγότερα που έχουν μειωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Ο κύκλος στροφής είναι ίδιος με αυτόν του ΧΜΑΧ 300 λόγω γεωμετρίας, αλλά παρ’ όλα αυτά, το 125 είναι ένα από τα ελαφρύτερα σκούτερ GT στην αγορά (μόνο το Forza στην κατηγορία premium το κερδίζει) και σου επιτρέπει να κινείσαι στην πόλη με ευελιξία.

Περιέργως, παρότι ο κινητήρας είναι κοινός με το πολύ ελαφρύτερο ΝΜΑΧ, το ΧΜΑΧ επιταχύνει καλύτερα για κάποιο λόγο.

Το πλαϊνό ψυγείο εξοικονομεί βάρος και διασφαλίζει ότι, ακόμη και όταν το σκούτερ είναι ακίνητο, ο κινητήρας ψύχεται αφού δεν εξαρτάται από τον αέρα που περνάει από μέσα του, αλλά αντίθετα από έναν ανεμιστήρα τοποθετημένο στον στροφαλοφόρο άξονα πίσω από το ψυγείο που σπρώχνει τον εξωτερικό αέρα.

Το τελικό της εξάτμισης είναι ακριβώς το ίδιο με του NMΑΧ, με το προστατευτικό περίβλημα (κατά των εγκαυμάτων των ποδιών) να εκτείνεται και μετά το τέλος του. Ο ήχος που εκπέμπει είναι πολύ διακριτικός.

Στην πόλη, αλλά κυρίως εκτός αυτής το 125 αισθάνεται πολύ άνετα χάρη στη σταθερότητα που παρέχουν το μεγάλο μεταξόνιο και οι τροχοί 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, δίνοντας τη σιγουριά ενός mega scooter.

Το ΧΜΑΧ διαγράφει τις στροφές χωρίς δισταγμό και με τη ζελατίνα χαμηλωμένη, θα δει στο ταχύμετρό του τα 118 km/h, τα οποία αντιστοιχούν σε 106,5 km/h πραγματικά. Εδώ σημειώστε πως το NMΑΧ “έβγαλε” μόλις ενάμιση χιλιόμετρο τελικής παραπάνω, κι αυτό λόγω μικρότερης μετωπικής επιφάνειας.

Αυτό που ενδιαφέρει εδώ δεν είναι βέβαια η απόλυτη τελική και τα 2 ή 3 χιλιόμετρα λιγότερα-περισσότερα από 125άρι σε 125άρι, αλλά ο τρόπος λειτουργίας του καθενός.

Στην περίπτωση του ΧΜΑΧ το σκούτερ μπορεί να ταξιδεύει με ένα άτομο (και με δύο με υπομονή) άνω των 100 km/h, ενώ η ζελατίνα που ρυθμίζεται μπορεί να προσαρμοστεί σε δύο ύψη, που διαφοροποιούνται κατά 5 cm (δεν υπάρχουν ενδιάμεσες θέσεις) χρησιμοποιώντας όμως εργαλεία.

Η χαμηλότερη θέση της ζελατίνας είναι πιο αεροδυναμική, ιδανική για την πόλη, αφού μπορείς να βλέπεις μπροστά πιο εύκολα, όπως επίσης να δέχεσαι περισσότερο δροσερό αέρα στο σώμα το καλοκαίρι.

Η ψηλότερη θέση είναι πιο κατάλληλη για το χειμώνα και τις κρύες, βροχερές μέρες.

Στο δρόμο η ενεργοποίηση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων γίνεται αισθητή, μιας και εκεί που τα άλλα 125άρια κρεμάνε την απόδοσή τους, το ΧΜΑΧ μετά τις 6.000 rpm αλλάζει τον θόρυβό του και ορμάει μπροστά!

Η επιτάχυνση 0-50 m έρχεται σε 5,03 δευτερόλεπτα, η επιτάχυνση 0-100 m σε 8,00”, ενώ στη δοκιμασία 0-400 m το 125άρι της Yamaha “έπιασε” 20,99 δευτερόλεπτα. Τώρα όσον αφορά την κατανάλωση είδαμε 3,0 λίτρα στα 100 km, κάτι που δίνει μια εξαιρετική αυτονομία (13 λίτρα ρεζερβουάρ) άνω των 430 χιλιομέτρων!

Από τότε που πρωτοβγήκε το XMΑΧ χρησιμοποιούσε δίσκους 267 mm μπροστά και 245 mm πίσω, τους ίδιους με αυτούς που σταματούν τους 28 ίππους του XMΑΧ 300, με δαγκάνες δύο εμβόλων μπροστά και ενός πίσω.

Υπάρχει δύναμη και καλή αίσθηση στο πάτημα της μανέτας και σε αυτά προστίθεται ένα δικάναλο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS, με την υπογραφή της γερμανικής Bosch.

Το πίσω δισκόφρενο έχει διάμετρο 245 mm, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του ΧΜΑΧ και πολύ μεγαλύτερο από αυτό του ΝΜΑΧ των 220 mm.

Όσο για τα ελαστικά, επειδή είναι ένα σκούτερ που κατασκευάζεται στη Γαλλία από την MBK, είναι Michelin City Grip 2 από το εργοστάσιο, ένα καλό χειμερινό ελαστικό λόγω του συγκεκριμένου πλαισίου που διαθέτει και της χάραξής του, που δουλεύει καλά στην αποστράγγιση του νερού.

Οι αναρτήσεις ολοκληρώνουν την καλή δουλειά που έχει γίνει στο XMΑΧ, μπροστά, το πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 35 mm και διαδρομή 110 mm, που διατηρεί έναν συμβιβασμό μεταξύ σταθερότητας και άνεσης, ενώ πίσω, τα νέα μακρύτερα αμορτισέρ σε σχεδόν κάθετη θέση παρέχουν μεγαλύτερη διαδρομή (από 75 στα 90 mm) με λειτουργία που συνδυάζεται με αυτήν του πιρουνιού, αποσβένοντας ομαλά τις λακκούβες.

Πολύ σημαντική η συνδρομή του πιρουνιού “τύπου μοτοσυκλέτας” με δύο πλάκες στήριξης που κάνει το ΧΜΑΧ να διαφέρει από όλα τα άλλα 125άρια.

Με διαστάσεις mega scooter, το XΜΑΧ προσφέρει σέλα με αρκετό πλάτος και μήκος, έτοιμη να φιλοξενήσει δύο άτομα χωρίς να κολλάνε ο ένας πάνω στον άλλον.

Ίσως η μόνη δυσκολία που θα βρει ο συνεπιβάτης μας είναι το ύψος της σέλας του, αφού πρέπει να χρησιμοποιήσει ένα από τα μαρσπιέ σαν σκαλοπάτι για να ανέβει – τεχνική που πρέπει να αποφεύγεται ειδικά στα σκούτερ, που δεν έχουν καλή στήριξη στα μαρσπιέ του συνεπιβάτη και μπορεί να στραβώσουν και να υποχωρήσουν.

Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα και αλουμινένια και βρίσκονται σε σωστή και άνετη θέση, ενώ υπάρχουν και καλές χειρολαβές με αεροδυναμικό προφίλ για να κρατιέται.

Είναι και η εξαιρετική χωρητικότητα φόρτωσης κάτω από το κάθισμα που φτάνει τα 45 λίτρα και επιτρέπει να φιλοξενήσετε άνετα δύο κράνη φουλφέις και να έχετε λίγο ακόμα χώρο και για άλλα πράγματα μεταξύ τους!

Το έξυπνο κλειδί περιλαμβάνει ένα κουμπί που μας επιτρέπει εκτός των άλλων να εντοπίσουμε το XMΑΧ μας σε ένα γεμάτο πάρκινγκ με σκούτερ. Μαζί με το σκούτερ σας δίνεται και ένα συμβατικό κλειδί για να ανοίξετε το κάθισμα αν μείνει από μπαταρία.

Συμπέρασμα

Πολύ καλά κάνει η Yamaha και κατασκευάζει ένα τέτοιο σκούτερ, κι ας κοστίζει ένα ποσό που φτάνει στο διπλάσιο άλλων 125αριών.

Είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και η κορυφαία τεχνολογία που διαθέτει, που κάνει το Yamaha ΧΜΑΧ 125 να διαφέρει από τον ανταγωνισμό. Το σκούτερ της δοκιμής μας ήταν ακόμα πιο ακριβό κατά 500 ευρώ από το απλό μοντέλο, φτάνοντας τις 5.820 ευρώ, λόγω έκδοσης Tech Max με μερικά διακοσμητικά στοιχεία και λεπτομέρειες που το έκαναν να διαφέρει ακόμα περισσότερο και να είναι ακόμα πιο όμορφο.

Ασχέτως αν εμείς θα το αγοράζαμε ή όχι, υπάρχει κοινό στην Ελλάδα, έστω και περιορισμένο, που θα το προτιμήσει και θα το επιλέξει ως έναν άριστο καθημερινό σύντροφο κορυφαίας ποιοτικής μετακίνησης και πολυτέλειας.

Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Δύο είναι τα σταντ, με το κεντρικό να ανεβάζει εύκολα το σκούτερ, ενώ το πλάγιο είναι κοντό και θέλει προσοχή σε τι έδαφος θα πατήσει και σε πόση κλίση.
  • Ο φωτισμός των προβολέων είναι 100% LED με ένα φως θέσης που λειτουργεί σαν “μαύρος κύκλος”.
  • Η ζελατίνα μπορεί να ρυθμιστεί, ωστόσο, δυσκολεύει λίγο τον αναβάτη λόγω της ανάγκης χρήσης εργαλείων.
  • Η σέλα του συνεπιβάτη έχει το μέγεθος ώστε να τον απομονώνει από τον αναβάτη, διαθέτει καλή αντιολισθητική επιφάνεια και άνετο αφρώδες, αλλά είναι πολύ ψηλά.
  • Οι πλαϊνές χειρολαβές είναι άνετες, υιοθετώντας ένα προφίλ «τύπου σπόιλερ» που ενισχύει τη σπορ όψη.
  • Η σέλα του αναβάτη στενεύει μπροστά για να διευκολύνει την πρόσβαση στο έδαφος και με τα δύο πόδια, φαρδαίνει πίσω και καταλήγει σε ένα φαρδύ “οσφυϊκό στήριγμα” που κάνει τα ταξίδια πολύ πιο άνετα.
  • Το X-Max διαθέτει δύο τύπους μαρσπιέ για να υιοθετήσει ο αναβάτης δύο θέσεις οδήγησης. Οι οριζόντιες είναι για την πόλη όπου απαιτείται να πατάτε συχνά το πόδι σας στο έδαφος ενώ οι κεκλιμένες είναι για χαλάρωση στον αυτοκινητόδρομο.
  • Στο αριστερό άκρο του τιμονιού υπάρχουν πολλοί διακόπτες που το κάνουν να μοιάζει με χειριστήριο αεροπλάνου.
  • Από την άλλη πλευρά, οι δεξιοί διακόπτες περιορίζονται σε τρία χειριστήρια: το κόκκινο κουμπί σβησίματος που λειτουργεί και σαν μίζα, τα φλας έκτακτης ανάγκης και ένα κουμπί για τον έλεγχο των λειτουργιών του ταμπλό.

Δυνατά σημεία

  • Τεχνολογία – Εξοπλισμός

  • Ποιότητα κατασκευής

  • Εμφάνιση

  • Αποθηκευτικοί χώροι

  • Άνεση

Αδύνατα σημεία

  • Τιμή

  • Ύψος σέλας

  • Πλάγιο σταντ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:5.350 ευρώ (απλό), 5.820 ευρώ (Tech Max)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος 125 cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:12 ίπποι (9,0 kW) στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 267 mm / Δισκόφρενο 267 mm με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και 140/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.570 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:13 lt.
ΒΑΡΟΣ:166 Kg (πλήρες υγρών)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 – 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X