fbpx

Thrust Caesar 125, Δοκιμή: Ορμή στην πόλη

Το οικονομικό maxi scooter των 125 κυβικών

Κυβισμός: 124,6cc * Ιπποδύναμη: 11,0 ίπποι (8,3 kW) στις 7.300 rpm * Τελική: 110 km/h (πραγματική) * Βάρος: 149 kg * Τιμή: 2.590 ευρώ

Κεραυνός εν αιθρία η είσοδος της νέας εταιρίας Τhrust (που σημαίνει ώθηση, ορμή) στην ελληνική αγορά. Μια είσοδος-έκπληξη, που έχει να κάνει όχι μόνο με τον ερχομό της εταιρίας στη χώρα μας, αλλά και με τα οικονομικά σκούτερ που διαθέτει στη γκάμα της. Το πρώτο σκούτερ που δοκιμάζουμε είναι το Thrust Caesar 125. Kείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

H Thrust εταιρία του Δ. Γκουντούφα, με εμπειρία και εμπλοκή δεκαετιών στο χώρο των δύο τροχών διαθέτει στη γκάμα της σκούτερ που κατασκευάζονται από μία πεπειραμένη κατασκευάστρια του χώρου, την κινέζικη Taro.

Πολύ σύντομα, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, το Caesar φανέρωσε ότι είναι φτιαγμένο από ανθρώπους που ξέρουν από σκούτερ.

Η εμφάνιση του Caesar είναι μοντέρνα κι επειδή χρησιμοποιεί αιχμές και γωνίες αποδεικνύεται συνολικά δυναμική.

Το design και του Caesar αλλά και όλων των Thrust που έχουμε δει, είναι γνώριμο χωρίς όμως να μπορείς να προσδιορίσεις τι ακριβώς θυμίζει, ενώ παράλληλα καταφέρνουν να έχουν μια ενιαία εταιρική ταυτότητα.

Το Thrust Caesar 125 είναι ένα σκούτερ 125 κυβικών που διαθέτει ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο: τις μεγάλες του διαστάσεις, που το κάνουν να μοιάζει με 300άρι!

Το σκούτερ φοράει ένα μεγάλο και ελκυστικό φέρινγκ-ποδιά κι έναν καλοσχεδιασμένο διπλό προβολέα, που είναι ενσωματωμένος πάνω στο σφηνοειδές μπροστινό τμήμα του.

Φωτιστικά LED και κομψότητα σχεδίασης

Μία κοντή ζελατίνα ολοκληρώνει τη σπορ σχεδίαση, ενώ οι άνθρωποι της εταιρίας συνεχίζουν την καλή δουλειά και στο κεντρικό τμήμα του σκούτερ και στην περιοχή των πλαϊνών καπακιών.

Τα τελευταία διαθέτουν νεύρα τα οποία κάνουν την όψη τους πιο ρωμαλέα, ενώ το 125 ολοκληρώνεται με ένα πολύ κομψό οπίσθιο φωτιστικό σώμα. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.

Αυτό που αντικρίζει μπροστά του ο αναβάτης μόλις ανέβει στη σέλα του Thrust Caesar 125, είναι όργανα μιας μάλλον συντηρητικής “αυτοκινητάδικης” όψης, τα οποία περιλαμβάνουν δύο αναλογικά και ένα ψηφιακό όργανο με καίριες ενδείξεις.

Αναλογικά στροφόμετρο και ταχύμετρο (στο κέντρο) με βοηθητική ψηφιακή οθόνη ενδείξεων αριστερά

Στο κέντρο δεσπόζει το μεγαλύτερο αναλογικό κοντέρ και δεξιά το επίσης αναλογικό μικρότερο στροφόμετρο, με κόκκινο στις 10.000 στροφές. Κι αν κατά τη διάρκεια της ημέρας τα όργανα δείχνουν την απλή τους όψη, στο σκοτάδι ομορφαίνουν αφού φωτίζονται από ένα κομψό φόντο.

Διαβάστε επίσης: Πλήρης παρουσίαση του Thrust Caesar 125

Η καλή δουλειά στο κομμάτι της εμφάνισης συμπληρώνεται κι από μια έξυπνη κίνηση, αφού ο κινητήρας καλύπτεται από μεγάλο μαύρο καπάκι που τον κάνει να μοιάζει με μεγαλύτερου κυβισμού. Για αυτό και όποιοι έβλεπαν το σκούτερ στο δρόμο, δήλωναν σίγουροι ότι το Caesar ήταν τουλάχιστον 300 κυβικών.

Στο Δρόμο

Άνετη θέση χεριών, άνετη θέση ποδιών, ευρυχωρία και όλα αυτά πάνω σε ένα σύνολο που έχει χαμηλό βάρος, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή. Έτσι σε υποδέχεται το Caesar 125 πάνω στη σέλα του. Η θέση οδήγησης είναι “πάνω” στο σκούτερ και η σέλα βρίσκεται σε χαμηλή απόσταση από το έδαφος, στα  780 mm.

Λόγω του πλάτους της, που προσφέρει άνετες βόλτες στον αναβάτη τα πόδια ανοίγουν ελαφρά προς τα πλάγια.

Το αρκετά υψηλό τούνελ θα απαιτήσει από το πόδι να σηκωθεί λίγο ψηλότερα για να περάσει από πάνω του,  ενώ τα μαρσπιέ δεξιά και αριστερά έχουν αρκετό χώρο για να επιτρέψουν στα κάτω άκρα του αναβάτη να μετακινηθούν και να τοποθετηθούν σε διάφορες θέσεις.

Το ψηλότερο σκαλοπάτι ποδιών πάνω στην ποδιά υπάρχει μεν, αλλά είναι δύσχρηστο λόγω της μεγάλης του κλίσης.

Η σέλα είναι καλοφτιαγμένη, το κάλυμμά της είναι τριών διαφορετικών υφασμάτων, ενώ για τον  συνεπιβάτη υπάρχει ένα επίσης μεγάλο τμήμα, κι έχει στη διάθεσή του αναδιπλούμενα μαρσπιέ και μεγάλες χειρολαβές για τη στήριξή του.

Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στη σχάρα, η οποία αποτελεί και βάση για top box.

Μεγάλη σέλα που προσφέρει άνεση σε αναβάτη και συνεπιβάτη

Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι αρκετά μεγάλος, χωράει κράνος φουλφέις και μπορεί να φιλοξενήσει και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα.

Η σέλα ανοίγει από κουμπί δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη και έχει αμορτισέρ για να στέκεται όρθια και να διευκολύνει τη φόρτωση.

Εξίσου καλαίσθητο – με το υπόλοιπο σκούτερ – το οπίσθιο φωτιστικό σώμα

Ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με μακριά μετάδοση που προσφέρει ομαλή και φιλική επιτάχυνση σε οποιαδήποτε ταχύτητα. Είναι αθόρυβος στο ρελαντί, ενώ όταν αρχίζει να επιταχύνει μετά τα 30 km/h διατηρεί το νεύρο του μέχρι τα 70.

Στο άνοιγμα του γκαζιού αρχίζει να βρυχάται από το φιλτροκούτι και σε μεγάλη ευθεία το σκούτερ θα φτάσει τα 110 πραγματικά km/h.

Από τις καλύτερες αναρτήσεις της κατηγορίας του… και όχι μόνον

Χαρακτηριστικό του διβάλβιδου, αερόψυκτου κινητήρα είναι η όρεξη που εμφανίζει για πολλές στροφές, φτάνοντας μέχρι και τις 9.500 rpm.

Παρότι ο κινητήρας ήταν άστρωτος ,δυστυχώς έπρεπε να τον πιέσουμε στον τομέα των επιδόσεων. Αν και γενικά δούλευε σε υψηλές στροφές κατά τη διάρκεια της δοκιμής εμφάνισε πολύ καλά νούμερα κατανάλωσης με 3,2 με 3,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι δεν επιβαρύνει το πορτοφόλι του ιδιοκτήτη του.

Επίσης σημαίνει ότι με κανονική οδήγηση το Thrust θα πετύχει μεγάλη αυτονομία που ξεπερνάει τα 430 χιλιόμετρα!

Οι ήπιες επιδόσεις του Caesar δικαιολογούνται από τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 5 που γενικά έχουν “φιμώσει” τα 125άρια και γενικότερα θα λέγαμε ότι η κατηγορία προτείνεται πλέον για μεταφορά ενός ατόμου και όχι δύο, κι αν συμβεί κάτι τέτοιο… καλό είναι να αποφεύγονται οι ανηφόρες.

Η γενικότερη αίσθηση που μεταφέρεται από το Thrust Caesar είναι ότι απευθύνεται περισσότερο σε “αυτοκινητάδες” που περνούν στα σκούτερ και δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για σπορ επιδόσεις, αλλά για άνεση και καθημερινή, οικονομική μετακίνηση χωρίς υπερβολές.

Κοντή σπορ ζελατίνα, ιδανική για οδήγηση στην πόλη

Μέσα στην πόλη το 125, παρότι έχει μεγάλες διαστάσεις και μακρύ μεταξόνιο στα 1.560 mm, είναι το μικρό του βάρος και το αρκετά καλό κόψιμο δεξιά-αριστερά του τιμονιού που το κάνει εύχρηστο και ευχάριστο.

Το τιμόνι μάλιστα είναι καλό και στη διήθηση, μιας και είναι σχετικά στενό, επιτρέποντας στο σκούτερ να περνάει εύκολα ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Άφθονος ο χώρος κάτω από τη σέλα

Τώρα, το πλεονέκτημα της χαμηλής ζελατίνας στο φέρινγκ-ποδιά, που επιτρέπει στον αναβάτη να εποπτεύει εύκολα το χώρο μπροστά του μέσα στην πόλη (πολύ σημαντικό στοιχείο σε σκούτερ για τέτοια χρήση) στις υψηλότερες ταχύτητες γυρνάει ανάποδα, αφού αφήνει τον αέρα να περάσει στο σώμα του αναβάτη.

Μια ακόμα έκπληξη έρχεται από τα φρένα του Thrust Caesar 125 που θυμίζουν “άγκυρες”, ειδικά αν πατήσεις την αριστερή μανέτα, η οποία γεφυρώνει το μπροστινό και πίσω δισκόφρενο (αμφότερα τύπου μαργαρίτα) φρενάροντας πολύ καλά το σκούτερ.

Iσχυρός ο μονός κυματιστός δίσκος του Caesar

Τα συστήματα συνδυασμένης πέδησης (CBS) να θυμάστε ότι βολεύουν τους οδηγούς αυτοκινήτων, οι οποίοι με το πάτημα μιας μανέτας έχουν τελειώσει με το φρενάρισμα.

Αυτοί που θέλουν και έχουν συνηθίσει να πατούν περισσότερο το μπροστινό φρένο, θα βρουν στο Caesar έναν ισχυρότατο σύμμαχο, που θα “γονατίσει” το σκούτερ, πετυχαίνοντας πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Οι αναρτήσεις του Thrust είναι ο επόμενος τομέας που κερδίζει άφθονους θετικούς πόντους, αφού προσφέρουν μια άνεση που δεν συναντάμε συχνά στον χώρο των σκούτερ.

Με τα αμορτισέρ ρυθμισμένα στη χαμηλότερη θέση προφόρτισης, τα γνωστά χτυπήματα των ελληνικών δρόμων φιλτράρονται σε μεγάλο βαθμό, ενώ το ίδιο καλά λειτουργεί και το συμβατικό πιρούνι!

Δύο βοηθητικά ντουλαπάκια στην ποδιά που κλειδώνουν και παροχή ρεύματος

Το κράτημα του 125 είναι καλό, με τον μπροστινό τροχό να εμφανίζει σταθερότητα και τον πίσω να τον ακολουθεί γρήγορα μέσα στην στροφή, ενώ και η σταθερότητα του συνόλου βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.

Τώρα όσον αφορά το ταξίδι… τα είπαμε και παραπάνω. Είναι προτιμότερο να γίνεται με ένα άτομο στη σέλα, ενώ αν επιλεχθεί το σκούτερ για τέτοια χρήση, τότε καλύτερα να τοποθετηθεί μια ψηλότερη ζελατίνα που θα προστατεύει τον αναβάτη από τον αέρα. Είπαμε, το Caesar είναι φτιαγμένο για την πόλη, αυτός είναι ο χώρος δράσης του.

Τελικά

Τα του Καίσαρος… τω Καίσαρι λοιπόν, έρχεται η ώρα της ετυμηγορίας. Δηλαδή ο καθένας να παίρνει αυτό που του αξίζει.

Στην περίπτωση του Thrust Caesar 125, πρέπει να δώσουμε θετική ψήφο, αφού αποδεικνύεται  τίμιο για αυτά που προσφέρει.

Άνεση, ευρυχωρία, φιλικές επιδόσεις, πολύ καλά φρένα και αναρτήσεις, στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει στην κατηγορία του.

Η μοναδικότητα αυτού του maxi scooter είναι ότι όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με μια πολύ συμφέρουσα τιμή αγοράς στις 2.590 ευρώ.

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη υπάρχει αντικλεπτική φραγή ασφαλείας
  • Πολύ μεγάλα είναι τα νύχια του πιρουνιού, κι αυτό πρέπει να παίζει ρόλο στην καλή του λειτουργία

Οι απαραίτητοι διακόπτες του αριστερού άκρου του τιμονιού

  • Τα φώτα LED και το φως που βγάζουν το βράδυ είναι πάνω από τον μέσο όρο
  • 2.590 ευρώ κοστίζει η απλή έκδοση και 2.755 με top box
  • Υπάρχει διακόπτης on/off για τα φώτα στη δεξιά πλευρά του τιμονιού
  • Tα δύο χρήσιμα ντουλαπάκια της ποδιάς κλειδώνουν και το αριστερό έχει και παροχή ρεύματος USB
  • Έξυπνα μεγάλο είναι το κάλυμμα της εξάτμισης που κι αυτό βοηθάει στο να κάνει το σκούτερ να μοιάζει με 300άρι

  • Πορτάκι ντεπόζιτου καθώς και η σέλα ανοίγουν από κουμπί δίπλα στον κεντρικό διακόπτη
  • Οι καθρέφτες παρότι είναι μικροί προσφέρουν καλή εικόνα προς τα πίσω
  • Εκτός από το πλάγιο υπάρχει και κεντρικό (διπλό) σταντ πάνω στο 125, το οποίο όμως δεν έχει καλό μοχλό και σηκώνει δύσκολα το σκούτερ πάνω του.
  • Μάλιστα λόγω έδρασής του το σταντ χρειάζεται προσοχή όταν ανεβαίνει το σκούτερ σε ψηλότερα πεζοδρόμια

Θετικά σημεία

  • Αναρτήσεις

  • Φρένα

  • Μέγεθος – Άνεση

  • Κατανάλωση – Αυτονομία

Χρειάζονται βελτίωση

  • Κεντρικό σταντ

  • Εμφάνιση οργάνων

  • Προστασία από τον αέρα

Περισσότερες πληροφορίες: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected]thrust-motor.com

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.590 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2 βαλβίδων, 124cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11 ίπποι στις 7.300rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο / Δισκόφρενο με σύστημα CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 120/80 μπροστά και 130/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.560mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:14 lt.
ΒΑΡΟΣ:149 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected] thrust-motor.com

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X