SYM JET14 125 A/C: Πρώτη Επαφή

Jet-Force, για την πόλη

* Κυβισμός: 124,6 cc * Ιπποδύναμη: 10,5 ίπποι, στις 8.500 rpm * Βάρος: 128 Kg * Τιμή: 2.195 ευρώ

Ολοκαίνουργιο είναι το σχεδιαστικό στυλ του νέου SYM Jet14 125 A/C. Η προσωπικότητα του SYM Jet του παρελθόντος αλλάζει εντελώς από αυτά που γνωρίζαμε. Το ευέλικτο αστικό σκούτερ, γίνεται ακόμα καλύτερο και είναι ξανασχεδιασμένο στο σύνολό του. Συνάδελφοι δημοσιογράφοι από την Ισπανία και το www.moto125.cc οδηγούν SYM Jet14 125 A/C, σε μια πρώτη επαφή. Κείμενο: Vicente Arenas


Ήταν ένα από τα νέα μοντέλα της SYM που παρουσιάστηκε στην έκθεση Intermot της Κολωνίας (Γερμανία) τον Οκτώβριο του περασμένου χρόνου.

Στο γερμανικό σαλόνι το SYM Jet14 125 είχε παρουσιαστεί σε δύο εκδόσεις: μία με τον νέο υδρόψυκτο κινητήρα με πλευρικό ψυγείο και άλλη μια με αερόψυκτο κινητήρα, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Symphony ST, με ψεκασμό και προδιαγραφές Euro4.


Για την Ισπανία, όπου έγινε η πρώτη δοκιμή (από τη δημοφιλή και έγκριτη ιστοσελίδα www.moto125.cc), ο τοπικός αντιπρόσωπος έχει αποφασίσει να εισάγει μόνο την οικονομική έκδοση με τον αερόψυκτο κινητήρα.

Στην Ελλάδα, η αντιπροσωπεία Γκοργκόλης ΑΕ, διαθέτει προς το παρόν μόνο την αερόψυκτη έκδοση (που δοκιμάζεται σε αυτό το άρθρο) εν αναμονή της υγρόψυκτης, που θα εισαχθεί και αυτή σε λίγο καιρό.

Στην πράξη το Jet 14 είναι η απάντηση της SYM προς το Honda PCX, ένα σκούτερ που έχει γίνει δημοφιλές λόγω μεγέθους, βάρους, διαμέτρου τροχών, αλλά λόγω των λειτουργικών λύσεων που προτείνει.

Για ξεκίνημα, το SYM Jet14 125 A/C έχει επίπεδο δάπεδο για τα πόδια του αναβάτη, στοιχείο που προσφέρει πλεονεκτήματα: το σκούτερ είναι πιο άνετο στο πέρασμα των ποδιών, αφού ο αναβάτης δεν χρειάζεται να περάσει το πόδι του πάνω από κάποιο κεντρικό τούνελ.

Επίσης η μεγαλύτερη επιφάνεια του δαπέδου επιτρέπει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, εκτός απο τη προστασία από το κρύο και τη βροχή το χειμώνα, ενώ το επίπεδο πάτωμα είναι πολύ βολικό για το γυναικείο κοινό.


Μια άλλη λεπτομέρεια στην οποία που διαφέρει το Jet14 σε σύγκριση με το PCX είναι κατά 10% μεγαλύτερο πλάτος του ελαστικού, παρέχοντας καλύτερη πρόσφυση με την άσφαλτο.

Τα δυο φρύδια – φώτα πορείας – πάνω από τους προβολείς είναι LED (9 λάμπες LED – DRL), όπως και το πίσω στοπ, με 18 LED.

Ο σχεδιασμός του SYM Jet14 125 A/C θυμίζει περισσότερο μυώδες σκούτερ GT, με σπορ λεπτομέρειες, όπως ο σχεδιασμός των οργάνων, το ρύγχος κάτω από τον προβολέα, τα ασημένια πλευρικά διακοσμητικά σχήματος βέλους, κάτω από τα πίσω φλας.


Όσον αφορά στις πρακτικές λεπτομέρειες, υπάρχει μπροστινό ντουλαπάκι στην ποδιά, αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα για ένα φουλφέις, αναδιπλούμενο άγκιστρο για τσάντες στην ποδιά, αντικλεπτικός διακόπτης κάτω από τη σέλα, χειρολαβή στην ουρά, αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη.

Πρώτη βόλτα – Πρώτες εντυπώσεις
Μπορεί το σκούτερ να μην ήταν κατάλληλο για το μεγάλο ύψος του δοκιμαστή που βλέπετε στις φωτογραφίες , αλλά το ύψος στα 770 χιλιοστά θα το κάνει προσιτό σε όλους τους χρήστες.

Από την άλλη, καθώς κάθεται ο αναβάτης ψηλά πάνω στο σκούτερ, τα γόνατά του δεν “βρίσκουν” στο τιμόνι του Jet 14, όσο κι αν αυτό περιστραφεί.


Ο κινητήρας από το Symphony ST μπορεί να υπερηφανεύεται για την απόκρισή του σε κάθε άνοιγμα γκαζιού, όχι μόνο στις εκκινήσεις απ’ τα φανάρια, αλλά και στις ρεπρίζ σε μέσες ταχύτητες πόλης.

Η εταιρία δηλώνει 10,5 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 1,0 kgm, στις 6.000 rpm για ένα κινητήρα με δύο βαλβίδες με βεβιασμένη (βεντιλατέρ) ψύξη αέρα.

Η ιπποδύναμη του να είναι μικρότερη κατά μόλις 0,7 ίππους από τον υδρόψυκτο κινητήρα του Honda PCX. Το χιτώνιο του κινητήρα έχει κεραμική επίστρωση όπως συνηθίζουν πολλά μοντέλα της SYM.

Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός υπογράφεται από Synerject και εκτός των άλλων βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, όπως θα δούμε αργότερα στη δοκιμή μας, και φέρνει τη βελόνα του ταχύμετρου στα 110 km/h, που είδαμε στην πρώτη μας επαφή με το SYM Jet14 125 A/C, που έγινε στη Βαλένθια.

Οι τροχοί των 14 ιντσών είναι η μέση λύση μεταξύ της σταθερότητας που προσφέρουν οι τροχοί 16 ιντσών και των γρήγορων τροχών των 12 ιντσών. Το πλάτος των ελαστικών είναι 100/90 μπροστά και 110/80 πίσω.


Οι αναρτήσεις του SYM Jet14 125 A/C είναι συμβατικό πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, με εύκολη ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου του. Αμφότερες οι αναρτήσεις προσφέρουν καλό συμβιβασμό άνεσης και σταθερότητας σε όλες τις συνθήκες της πόλης.

Όσο για φρένα και με δεδομένο το βάρος των 128 κιλών η δύναμη πέδησης του μπροστινού δίσκου 260 mm και του ταμπούρου των 130 mm πίσω – που είναι συνδυασμένα, πατώντας την αριστερή μανέτα ενεργοποιούνται και τα δύο – είναι πολύ ικανοποιητική, αν και θα προτιμούσαμε δισκόφρενο και πίσω, όπως η υγρόψυκτη έκδοση. Αλλά κάτι τέτοιο προφανώς θα επηρέαζε την τελική τιμή του σκούτερ.

Το SYM Jet14 125 A/C διατίθεται ήδη στην Ελλάδα στην τιμή των 2.195 ευρώ και σε πέντε χρώματα: λευκό, μαύρο ματ, καφέ ματ, κόκκινο και μπλε.

Περισσότερες πληροφορίες: Γκοργκόλης ΑΕ, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880, www.sym.gr

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.195 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, 124,6 cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 10,5 ίπποι, στις 8.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 260mm/ Tαμπούρο 130mm, με σύστημα CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών/ 14 ιντσών (ελαστικά 100/90 μπρ., 110/80 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.350 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,5 lt
ΒΑΡΟΣ:128 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης ΑΕ, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880