SUZUKI BURGMAN AN 650Ζ ABS EXECUTIVE, Πλήρης Δοκιμή

Θωριά και Αρχοντιά

Στον κόσμο των σκούτερ είναι αποδεδειγμένη η ποσότητα που ακούει στο όνομα Suzuki Burgman 650. Με την ανανέωση που δέχτηκε το 2013 στοχεύει να διατηρήσει δυνατό το όνομά του για τα επόμενα 10 χρόνια. Όπως και στο παρελθόν είναι κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, ενώ η τιμή του είναι κάτω από 10 χιλιάδες ευρώ. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Εκτός από γνωστό όνομα, έχει εκτόπισμα και σχήμα. Είναι το πρώτο μεγάλο maxi scooter που παρουσιάστηκε το 2003, κάνοντας πολλούς κατασκευαστές να ακολουθήσουν. Αποτελεί έμβλημα και παράλληλα σημείο αναφοράς.

Suzuki Burgman 650

Η επίσημη παρουσιάση του ανανεωμένου Suzuki Burgman 650 έγινε το 2013, μια δεκαετία μετά τη γέννηση ενός εμβληματικού σκούτερ που δήλωνε ότι “το μεγαλύτερο, είναι και καλύτερο”. Η δεύτερη έκδοση του μεγάλου τουριστικού σκούτερ της Suzuki εμφανίζεται σαν βελτίωση και όχι σαν ριζική ανανέωση. Το Burgman, όπως και στο παρελθόν, συνδέεται με την κορυφαία ποιότητα, την πολυτέλεια και τον πλήρη εξοπλισμό στην κατηγορία των maxi scooter.

Gear-text_banner_540x87_Advisor_2015

Πέρα από τις “αρχοντικές” διαστάσεις και τον μεγάλο δικύλινδρο κινητήρα, το Burgman 650 είναι το μοντέλο που εισήγαγε στον κόσμο των σκούτερ την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη φυγοκεντρική μετάδοση, με τη δυνατότητα για τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει μεταξύ αυτόματης και χειροκίνητης λειτουργίας.

SuzukiBurgman650 0058

Οι διαφορές στην εμφάνιση του νέου Suzuki Burgman AN 650 γίνονται φανερές μόνο από τους γνώστες, αφού έχει λεπτύνει συνολικά η σιλουέτα του. Παρ’ όλα αυτά παραμένει μεγάλο και άνετο για δυο ανθρώπους, με πλούσιο εξοπλισμό που ξεκινάει από τα ηλεκτρικά κινούμενα ζελατίνα και καθρέφτες, τα θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, τη ρυθμιζόμενη πλάτη του αναβάτη και την σταθερή πλάτη του συνεπιβάτη… και … και διαβάστε λεπτομερέστερα παρακάτω. Κρατήστε προς το παρόν ότι το Burgman 650 είναι υπερ-εξοπλισμένο.

Suzuki Burgman 650

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Μοναδικές λύσεις που κρατούν χρόνια: τετράχρονος κινητήρας, δικύλινδρος, σε σειρά με τους κυλίνδρους να είναι επικλινείς προς τα μπροστά, έτσι ώστε να υπάρξει χωροταξία, να γίνει πιο άκαμπτο το πλαίσιο και να κατανεμηθούν σωστότερα το βάρος, ειδικά στον μπροστινό τροχό. Ο κινητήρας είναι 638cc, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, με αντικραδασμικούς άξονες, έχει βελτιωμένο ψεκασμό (Suzuki PAIR), νέα ελατήρια βαλβίδων και ελατήρια πιστονιών και διαθέτει καταλύτη.

Η μετάδοση SECVT (Suzuki Electronically-controlled Continuously Variable Transmission) έχει εξελιχθεί και βελτιωθεί – χρησιμοποιεί νέους δίσκους συμπλέκτη, που προσφέρουν καλύτερη λειτουργία – έτσι ώστε να λυθούν τα όποια προβλήματα αξιοπιστίας του παρελθόντος. Οι λειτουργίες που προσφέρει είναι τρεις, δύο αυτόματες (Normal – ήπια και Power – ισχυρότερη) και μια χειροκίνητη από κουμπάκια που βρίσκονται στο αριστερό άκρο του τιμονιού. Οι “σχέσεις” στην χειροκίνητη επιλογή είναι πλέον 5, αντί για 6 που ήταν πριν. Η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα.

Προσπάθεια έχει γίνει για να μειωθεί η κατανάλωση και η εταιρία αναφέρει ότι αυτό έχει επιτευχθεί κατά 15%. Νέος είναι και ο σιγαστήρας της εξάτμισης (τελικό τμήμα) με τριγωνική διατομή. Tο νέο Burgman διαθέτει ένδειξη στα όργανα, Eco Drive, που υποδεικνύει την οδήγηση με οικονομία. Η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται είναι 56hp, στις 7.000rpm και η ροπή στα “μπόλικα” 6,32kgm στις 5.000rpm.

Suzuki Burgman 650

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η εμφάνιση έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Παραδοσιακή για Burgman είναι η εμφάνιση που τόσα χρόνια παραμένει χαρακτηριστική. Οι μεγάλες πλαστικές επιφάνειες στο νέο 650 διακόπτονται από τομές και γωνίες, εκσυγχρονίζοντας τις γραμμές και δίνοντας ένα σπορ φρεσκάρισμα.Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, οι λεπτομέρειες πολύ προσεγμένες όπως και το γιαπωνέζικο, κορυφαίο φινίρισμα. Το Suzuki Burgman 650 ΑΒS Executive είναι κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, είναι “Made in Japan”, μια ετικέτα που έχει καταστεί σπάνια πλέον στα δίτροχα και όχι μόνον, αποτελώντας σαφώς παράσημο για οποιοδήποτε προϊόν.

Οι πολυεδρικοί προβολείς είναι πιο αιχμηροί, όπως και τα οπίσθια φωτιστικά σώματα, που χρησιμοποιούν και λάμπες τύπου LED. Το δάπεδο-μαρσπιέ έχει περιορίσει το πλάτος του για να πατούν τα πόδια του αναβάτη πιο εύκολα. Είναι θετικό – από αισθητικής άποψης – ότι το μεγάλο τελικό της εξάτμισης είναι ξανασχεδιασμένο και τοποθετήθηκε υπο κλίση, ακολουθώντας τις γραμμές του σκούτερ πλέον. Τα χρώματα του Suzuki Burgman 650 ΑΒS Executive είναι τρία: Άσπρο (White Metallic), Γκρί ματ (Mat Fibroin Gray) και Μαύρο (Sparkle Black).

Suzuki Burgman 650

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Το Suzuki Burgman 650 ΑΒS Executive είναι μεγάλο και βαρύ. Με εκτόπισμα που συνάδει με το όνομά του. Ένα Burgman δεν μπορεί να είναι μικρό και ευέλικτο απευθύνεται σε άλλο κοινό, που δεν έχει σαν πρώτη του προτεραιότητα την κίνηση στην πόλη. Δάπεδο δεν υπάρχει αφού έχει καταληφθεί από ένα ογκώδες τούνελ που φιλοξενεί ένα άκαμπτο και γεροδεμένο πλαίσιο, τύπου χωροδικτυώματος. Όπως γνωρίζουμε όσο πιο ενισχυμένη είναι η περιοχή “γέφυρα” ανάμεσα στο μπροστινό σύστημα και το οπίσθιο τμήμα τόσο καλύτερη είναι και η οδική συμπεριφορά.

Το πλαίσιο είναι κλειστό σωληνωτό με δύο ραχοκοκαλιές με τον κινητήρα να αποτελεί δομικό τμήμα του και την περιοχή του λαιμού του πιρουνιού να είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη. Το ψαλίδι είναι αλουμινένιο και το μεταξόνιο φτάνει τα πολλά 1595mm. Το βάρος έχει ανέβει στα 277 κιλά (κενό) και το ρεζερβουάρ χωράει 15 λίτρα.

Suzuki Burgman 650

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Ένα πλήρες, μοτοσυκλετιστικό πιρούνι χρησιμοποιείται μπροστά. Αυτό σημαίνει ότι τα καλάμια στηρίζονται με δύο πλάκες και όχι με μία όπως κάνει η πλειοψηφία των σκούτερ (για λόγους ελάτωσης της ακτίνας στροφής). Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 41mm και προσφέρει 110mm διαδρομής, ενώ πίσω τα δύο αμορτισέρ πίσω προσφέρουν διαδρομή τροχού 100mm.

O μπροστινός τροχός του Burgman είναι 15 ιντσών, ο οπίσθιος 14″ και τα ελαστικά είναι 120/70 και 160/60 αντίστοιχα. Τα δύο μπροστινά δισκόφρενα είναι 260mm με πλευστούς δίσκους και ο πίσω δίσκος είναι 250mm. Και οι τρεις δαγκάνες είναι δύο εμβόλων. To σύστημα ABS που χρησιμοποιούν διαθέτει μονάδα ελέγχου ελαφρύτερη κατά 55% από το προηγούμενο μοντέλο. Παράλληλα για ασφαλές παρκάρισμα του σκούτερ υπάρχει χειρόφρενο που έχει μεταφερθεί από την ποδιά στο αριστερό πλαϊνό καπάκι. Τα λάστιχα είναι Bridgestone Battlax TH01.

Suzuki Burgman 650

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Αν και θα περίμενε κάποιος για ένα σκούτερ σαν το Burgman 650 ο αναβάτης να “βυθίζεται” μέσα σε μια “πολυθρόνα”, οι σχεδιαστές της Suzuki διατήρησαν την θέση οδήγησης “πάνω στο σκούτερ” για να διατηρεί ο αναβάτης καλύτερο έλεγχο. Παράλληλα όμως η άνεση παραμένει υψηλή, αφού η σέλα είναι πλατιά και απολαυστική. Ο κορμός στέκει όρθιος τα χέρια ανεβαίνουν ψηλά για να φτάσουν το τιμόνι. Τα πόδια πατούν πάνω στα μαρσπιέ-δάπεδο που έχουν αρκετά μεγάλο πλάτος και ανοίγουν τα πόδια για να πατήσουν στο έδαφος.

Στο πίσω τμήμα των μαρσπιέ υπάρχει “εγκοπή” που βολεύει περισσότερο στις στάσεις. Το ανηφορικό τμήμα των μαρσπιέ βολεύει πολύ στο άπλωμα των ποδιών στα ταξίδια και στις δυνατές επιβραδύνσεις, αφού στηρίζουν (κοντράρουν) το σώμα για να μη γλιστρήσει μπροστά. Το οπτικό πεδίο είναι καλό, παρότι παρεμβάλεται η ζελατίνα, αφού είναι καλής ποιότητας και δεν παραμορφώνει τα είδωλα.

Suzuki Burgman 650

ΤΙΜΟΝΙ: Μεγάλο τιμόνι που δημιουργεί μεγάλους μοχλούς, οι οποίοι βοηθούν στο στρίψιμο του μπροστινού τροχού στους επιτόπου ελιγμούς. Το τιμόνι “κόβει” πολύ και για το μέγεθος του σκούτερ και για το μέγεθος του τροχού (15”). Τα γκριπ είναι θερμαινόμενα σε τρεις θέσεις μάλιστα, ζεσταίνοντας τις παλάμες του αναβάτη τον χειμώνα. Στα άκρα του υπάρχουν μεγάλα αντίβαρα για την μείωση των κραδασμών και επίσης υπάρχουν και μπόλικοι διακόπτες ειδικά στο αριστερό τμήμα του τιμονιού, που θέλουν φροντιστήριο για να μάθεις “τι κάνει-τι” και πώς να τους χρησιμοποιείς γρήγορα σε ώρα ανάγκης. Όπως για παράδειγμα αυτόν της κόρνας. Οι μανέτες είναι εργονομικής σχεδίασης και το κυριότερο ρυθμιζόμενες.

Suzuki Burgman 650

ΣΕΛΑ: Μεγαλειώδεις οι διαστάσεις της σέλας. Διαθέτει μεγάλο μήκος και πλάτος και πολύ αφρώδες υλικό. Η μεγάλη πλάτη-μαξιλαράκι του αναβάτη ρυθμίζεται μπροστά-πίσω κατά 50mm, έτσι ώστε να ταιριάζει στον εκάστοτε σωματότυπο, χωρίς τη χρήση εργαλείων και παράλληλα ο αναβάτης να μπορεί να κοντράρει το σώμα του προς τα πίσω στηρίζοντάς το. Το ύψος της σέλας δεν είναι μεγάλο στα 750mm και θα βολέψει πλήθος αναστημάτων. Ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη με το γύρισμα του κλειδιού. Όταν ανοίγει στέκει όρθια βολεύοντας τη φόρτωση του αποθηκευτικού χώρου.

Suzuki Burgman 650

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Υπάρχει υψομετρική διαφορά για τη θέση του συνεπιβάτη. Για να ανέβει στη θέση του πρέπει να πατήσει με το ένα πόδι στο μαρσπιέ και να περάσει το άλλο πόδι πάνω από την πλάτη-μαξιλάρι που βρίσκεται στην ουρά του σκούτερ. Η θέση του είναι μεγάλη, είναι από τις μεγαλύτερες σέλες που κυκλοφορούν στην αγορά, υπάρχουν μεγάλες χειρολαβές, τα μαρσπιέ του είναι μεγάλα και σταθερά, αν και θα προτιμούσαμε αναδιπλούμενα για τα πόδια του. Λόγω του ότι κάθεται ψηλότερα από τον αναβάτη, ο αέρας τον χτυπάει στο κράνος στις υψηλότερες ταχύτητες.

Suzuki Burgman 650

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Η ψηλή ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε διάφορες θέσεις από διακόπτη στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Η ζελατίνα όμως είναι στενή και δεν καλύπτει χέρια και ώμους. Στην ψηλότερη θέση, παρότι υπάρχουν νέες εγκοπές για μείωση των στροβιλισμών και πάλι κάνει θόρυβο, αλλά λιγότερο από πριν. Οι καθρέφτες, όταν είναι ανοικτοί, λειτουργούν σαν χούφτες κόβοντας τον αέρα από τα χέρια που κρατούν το τιμόνι. Τα κάτω άκρα προστατεύονται κανονικά από την πλατιά ποδιά-φέρινγκ.

Suzuki Burgman 650

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Άλλαξε η χωροταξία του αποθηκευτικού χώρου (με επένδυση και φωτισμό για τη νύχτα), κάτω από τη σέλα, που έγινε πλέον 50 λίτρων (μειώθηκε κατά 6 λίτρα), αλλά συνεχίζει να χωράει δυο κράνη φουλφέις. Παράλληλα υπάρχουν κι άλλα τρία ντουλαπάκια κάτω και δίπλα από το τιμόνι, ένα εκ των οποίων έχει και παροχή ρεύματος.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Επιβλητικός είναι ο βρυχηθμός που εκπέμπει ο δικύλινδρος κινητήρας του Burgman, δεν τον ξεχνάς ποτέ. Μοιάζει να προέρχεται όχι από 640, αλλά από περισσότερα κυβικά και θυμίζει μικρό αυτοκίνητο. Οι μηχανικοί θόρυβοι είναι απόντες και το συνοδευτικό σφύριγμα που ακούγεται συνήθως διακόπτεται μόνο από το ρούφηγμα αέρα από το φιλτρόκουτο της εισαγωγής όταν ανοίγεις το γκάζι. Διασκεδαστικότατο…

Suzuki Burgman 650

Η ροπή και η δύναμη του κινητήρα είναι σοφά μοιρασμένη σε όλη την κλίμακα των στροφών. Σε όποια ταχύτητα κι αν ανοίξεις το γκάζι, το θηρίο τινάζεται μπροστά, είτε στην χειροκίνητη ή στην αυτόματη απλή ή στην σπορ επιλογή της αυτόματης μετάδοσης. Μικρή είναι η διαφορά στις επιδόσεις της επιλογής Power και είναι περισσότερο για να βελτιώνεις τις ρεπρίζ και τις προσπεράσεις, τη στιγμή που τα κουμπιά στο αριστερό άκρο του τιμονιού θα μπορούσαν – αν όχι πιο μεγάλα – να απέχουν περισσότερο μεταξύ τους.

Με την απόκριση στο γκάζι να είναι γλυκιά και άμεση και το φρενάρισμα όμοια προοδευτικό στο κλείσιμο του γκαζιού η κίνηση στην πόλη γίνεται απολαυστική σε όποια ταχύτητα κι αν κινείσαι. Αρχοντιά και στην κίνηση της πόλης.

Τα πολλά κιλά που βρίσκονται κοντά στα 280 (!) δεν φαίνονται παρά μόνο όταν χρειαστεί να σπρώξεις το Burgman με τα χέρια στο ξεπαρκάρισμα. Είναι τόσο καλή η ποιότητα κύλισης του maxi scooter που τα κιλά του εξαφανίζονται πάνω από τα 20 km/h, τη στιγμή που η μικρή ακτίνα στροφής στα 4.870 mm– σε σχέση με την κατηγορία και το μεταξόνιο – του τιμονιού είναι ευπρόσδεκτη.

Suzuki Burgman 650

Είναι όμως οι καθρέφτες αυτοί που ενοχλούν μέσα στην πόλη, κι ας διαθέτουν ηλεκτρικό κλείσιμο-άνοιγμα με το πάτημα ενός κουμπιού. Δεν υπάρχει κανένας λόγος, παρά μόνον για την παράδοση, να βρίσκονται τόσο χαμηλά τοποθετημένοι και να εμποδίζουν την διήθηση. Σε κάποιες άλλες χώρες που τα δίτροχα δεν κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα ίσως να μην τους πειράζει αυτή η θέση. Κάτω από τα 20 km/h ταχύτητας το μαλακό πιρούνι δίνει έναν ελαφρώς ασαφή μπροστινό τροχό.

Η αυτόματη μετάδοση και το χειροκίνητο “κιβώτιο ταχυτήτων” είναι βελτιωμένο συνολικά, με την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού να είναι καλύτερη από πριν. Η απόδοση παραμένει ίδια (όπως και η ιπποδύναμη) από το προηγούμενο μοντέλο, με βελτιωμένη την απόκριση στις μεσαίες στροφές. Η επιλογή Power στη αυτόματη μετάδοση χρησιμοποιείται περισσότερο σε περιπτώσεις που θες να πας γρήγορα ή σε περίπτωση προσπέρασης, που θέλεις περισσότερη δύναμη, αλλά πρέπει να συνηθίσεις και το έντονο φρενάρισμα (και το βύθισμα του πιρουνιού) κάθε φορά που κλείνεις το γκάζι. Τώρα, όπως είπαμε και παραπάνω υπάρχουν 5 σχέσεις στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη φυγοκεντρική μετάδοση, παρά 6 που ήταν πριν.

Suzuki Burgman 650

Έχοντας οδηγήσει τα αυτόματα-ημιαυτόματα συστήματα της Suzuki και της Honda (DTC) πρέπει να πούμε ότι το σύστημα της Suzuki είναι προτιμότερο και πιο αποτελεσματικό, πιο γρήγορο στις αλλαγές και ομαλότερο στις αλλαγές του είτε αυτό είναι ανέβασμα, είτε είναι κατέβασμα.

Χρήσιμη είναι η λυχνία ένδειξης οικονομικής λειτουργίας του κινητήρα που είναι πράσινη και ειδοποιεί τον αναβάτη για τη βέλτιστη και οικονομικότερη λειτουργία του, ειδικά όταν πέφτει η βελόνα που μετράει τη βενζίνη στο ντεπόζιτο και δεν βλέπεις βενζινάδικο στη διαδρομή σου. Καλή είναι η απόδοση των ελαστικών της Bridgestone, με τον 15 ιντσών τροχό μπροστά να συνεργάζεται αρμονικά με τον 14άρη τροχό πίσω.

Τα φρένα δεν έχουν αίσθηση, ιδιαίτερα το πίσω, με πολύ ευαίσθητο ABS (ενεργοποιείται γρήγορα – κάτι όχι καλό), ενώ το μπροστινό φρένο είναι σαφώς καλύτερο και ισχυρότερο. Στην αρχή του έντονου φρεναρίσματος το μπροστινό σύστημα θα δείξει μια νευρικότητα, που όμως παύει αμέσως μετά την αρχική βύθισή του. Άνεση προσφέρει το Burgman 650 στον αναβάτη, με το στιβαρό πιρούνι να είναι μαλακό και να περνάει χωρίς να μεταφέρει ισχυρούς κραδασμούς από τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου. Το ίδιο ισχύει και για τα αμορτισέρ που σου δίνουν την εντύπωση ότι εδράζονται κάπου αλλού και όχι στο υποπλαίσιο (όπως τα περισσότερα σκούτερ).

Suzuki Burgman 650

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι πολύ προσεγμένη, προσφέροντας πολλή άνεση στο ταξίδι. Η προστασία από τον αέρα δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο στο προηγούμενο μοντέλο, ειδικά στα χέρια. Σε αλλεπάλληλες επαρχιακές στροφές το Burgman 650 είναι διασκεδαστικό, παρ’ όλο τον όγκο και το βάρος του, και σε προτρέπει να χρησιμοποιείς το χειροκίνητο σύστημα της μετάδοσης για να έχεις περισσότερο έλεγχο. Η χρήση του πάντως θέλει εξοικείωση, αφού ο αριστερός αντίχειρας πρέπει να είναι ακριβής, με τα δύο κουμπιά που πρέπει να πιέζει.

Όσο δύσκολο είναι το σκούτερ σε κάποιες περιπτώσεις μέσα στην πόλη, τόσο μεγαλειώδες είναι στον αυτοκινητόδρομο, που είναι απολαυστικό. Δεν θέλεις να κατέβεις από πάνω του και μόνο πάνω από τα 150 km/h θα δείξει μικρή ασάφεια στον μπροστινό του τροχό, κάτω από πίεση.

Το κράτημα είναι βελτιωμένο και το Burgman μπαίνει ενιαία, σαν ένα σώμα στην στροφή, ακόμα και με δυο άτομα. Η κατανάλωσή του στο ταξίδι καταγράφηκε στα 4,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα με ήρεμες περιστροφές του γκαζιού και ταχύτητες στα 120-140 km/h, κάτι που σημαίνει ότι το 15λιτρο ντεπόζιτο θα διαρκέσει για 320 περίπου χιλιόμετρα.

Suzuki Burgman 650

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Όταν ανοίγεις όλο το γκάζι, η αυτόματη καταγραφή κατανάλωσης γράφει μέχρι και 8,0 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα, όταν κινείσαι αργά μπορείς να δείς και 4,5 λίτρα. Η μέση κατανάλωση μέσα στην πόλη είναι 5,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Η τελική ταχύτητα που δείχνει το κοντέρ είναι τα 180 ενώ η πραγματική ταχύτητα είναι 169 km/h. H επιτάχυνση με την επιλογή Drive είναι 15,3 δευτ. στα 0-400μέτρα και με την επιλογή Drive Power είναι 14,9 δευτερόλεπτα. Παρόλο που ο κινητήρας του Burgman αποδίδει 40 ίππους στο δυναμόμετρο και αυτός του BMW 650 GT αποδίδει 47 ίππους στις επιταχύνσεις 0-400m και τα δυο σκούτερ σημειώνουν τον ίδιο χρόνο. 

ΤΕΛΙΚΑ…

Είναι κρίμα που το Suzuki Burgman 650 δεν γράφει πουθενά οτί είναι 650! Αυτό όμως το καταλαβαίνεις από το μέγεθός του, δεν χρειάζεται να το φωνάζει κιόλας. Σε μια ιδανική κατάσταση θα θέλαμε να έχουμε κι ένα Burgman στην κατοχή μας και να κάνουμε τα καλύτερα και πιο άνετα ταξίδια πάνω σε δυο τροχούς. Με θερμαινόμενες σέλες και γκρίπς, με την άνεση ψηλά και τη ζελατίνα ρυθμιζόμενη. Με τον κινητήρα να σπρώχνει με δύναμη μπροστά το θηριώδες σκούτερ κάθε φορά που γυρίζεις το γκάζι. Πολιτισμένα, με συγκρατημένο πάθος. Και σε αυτό τον χώρο του ταξιδιού κάτω από όλες τις καταστάσεις (ακόμα και φορτωμένο, με δυο άτομα) το Burgman είναι αχτύπητο και απολαυστικό.

Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα σκούτερ του πλανήτη. Αυτό είναι γνωστό. Απευθύνεται σε ένα κοινό υψηλής οικονομικής επιφάνειας, αφού κοστίζει 10 χιλιάδες ευρώ, μια τιμή που δεν είναι καθόλου άσχημη πάντως σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Το Burgman είναι ένα σκούτερ που θέλει να κάνει μεγάλες διαδρομές και να προσφέρει πλουσιοπάροχα, χωρίς τσιγκουνιές αξίες όπως άνεση, ευχαρίστηση στην οδήγηση, διάνυση μεγάλων διαδρομών. Με τον ανοιχτό δρόμο απλά να σε περιμένει.

Suzuki Burgman 650

ΟΡΓΑΝΑ: Αυτοκινητιστικής εμφάνισης πλέον, με αναλογικές ενδείξεις κυρίως και λίγες ψηφιακές. Ανακούφιση έφερε το γεγονός ότι τα όργανα είναι πλέον αναλογικά και ευανάγνωστα, (μοιάζουν με του Burgman 400 σαν φιλοσοφία σχεδίασης) και όχι ψηφιακά όπως πριν, μεταφέροντας άμεσα την πληροφορία στον αναβάτη, χωρίς να χρειάζονται αποκωδικοποίηση. Η πληρότητά τους είναι δεδομένη με ρολόι, οδόμετρα, ενδείξεις σχέσης στη θέση manual, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ενδείξεις κατανάλωσης, ένδειξη Eco, κ.λπ. Τα μπροστινά φλας βρίσκονται πάνω στους καθρέφτες.

Suzuki Burgman 650

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Οι δύο μεγαλύτερης επιφάνειας προβολείς ανάβουν ταυτόχρονα και είναι τόσο ισχυροί που θυμίζουν αυτοκίνητο. Το ίδιο και η ένταση της κόρνας. Ο κεντρικός διακόπτης εκτός από το Advanced Immobilizer System (SAIS) ηλεκτρονική ταυτότητα στο κλειδί, προστατεύεται από μαγνητική φραγή, που ανοίγει μόνο με το δικό της κλειδί. Οι διακόπτες στο αριστερό άκρο του τιμονιού παραμένουν δύσχρηστοι και όχι αρκούντως εργονομικοί.

Suzuki Burgman 650

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Το πλάγιο σταντ πρέπει να ανοίγει πρώτα και μετά να κατεβαίνεις από τη σέλα. Το κεντρικό στάντ θέλει δύναμη για να ανεβάσει πάνω του το σκούτερ. Οι καθρέφτες δίνουν πολύ καλό οπτικό πεδίο, αλλά περίεργη οπτική γωνία (χαμηλά) που πρέπει να συνηθίσεις. Σχάρα δεν υπάρχει, αλλά μεγάλες χειρολαβές.

Suzuki Burgman 650

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλήθος gadget, αξεσουάρ και λύσετων: χειρόφρενο, παροχή ρεύματος, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, γκριπ θερμαινόμενα, σέλες θερμαινόμενες, φωτάκι αποθηκευτικού χώρου, φωτα parking, χειροκίνητο-αυτόματο κιβώτιο, ρυθμιζόμενη πλάτη σέλας αναβάτη, ενδειξη οικονομικής οδήγησης στα όργανα, πλάτη συνεπιβάτη, ηλεκτρικοί καθρέφτες, κ.λπ.

Suzuki Burgman 650

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:9.995 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Δικύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, με 2ΕΕΚ, κυβισμού 638cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:55 ίπποι / 7.000 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 110 χλστ./Ένα αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 100 χλστ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι/ Ένας δίσκος
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών/14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά, 160/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.590 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:750 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:15.0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 277 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Σφακιανάκης AEBE, Σιδηροκάστρου 5-7 & Πύδνας, Αθήνα, 210 3499000