fbpx

QJMotor MTX 125, Δοκιμή: Aγγίζοντας την κορυφή

To Super… Mini GT

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 15 ίπποι (11,1 kW) στις 8.750 rpm * Τελική: 109 km/h (πραγματική) * Βάρος: 138 kg (γεμάτο)* Τιμή: 2.795 ευρώ (Ιουν. ’24)

Η QJMotor μπαίνει με φόρα από τα αποδυτήρια και συνεχίζει την επέκτασή της στην αγορά, ενισχύοντας τη γκάμα των σκούτερ με το MTX 125, ένα μοντέλο που καλύπτει δυναμικά την ανταγωνιστική, δημοφιλή κατηγορία των Α1 και των Mini GT. Κείμενο: Γρηγόρης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Γιατί όμως το QJMotor MTX 125 είναι αξιόλογο στην κατηγορία του; Μα γιατί αποδίδει σχεδόν 15 ίππους, έχει υγρόψυκτο κινητήρα με σύστημα Hybrid, αλλά και Start & Stop, δικάναλο ABS και Traction Control, και παράλληλα υψηλό επίπεδο τεχνολογικού εξοπλισμού … κι όλα αυτά με μια ελκυστική σχεδίαση και την πολύ ανταγωνιστική τιμή των 2.795 €.

Δεν έχει συμπληρώσει ακόμη δεύτερο χρόνο στην Ευρώπη η QJMotor, η εταιρία της Quianjiang, και η γκάμα της αυξάνεται διαρκώς, καθώς διαθέτει πλέον στην ελληνική αγορά 18 μοντέλα, καλύπτοντας όλους τους κυβισμούς στις μοτοσυκλέτες από 125 έως 800 cc, ενώ στα σκούτερ ξεκινάμε από τα 125 cc και φτάνουμε μέχρι τα 350 cc.

Κι ενόσω αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα (που έχει μια από τις πληρέστερες γκάμες μοντέλων της εταιρίας) στην κινεζική, εγχώρια αγορά η QJMotor διαθέτει στο κοινό περισσότερα από 90 μοντέλα! Κι αυτό χωρίς να υπολογίζονται οι διαφορετικές εκδόσεις και οι κυβισμοί. Αντιλαμβάνεστε για τι μέγεθος μιλάμε…

Το QJMotor MTX 125, παρά την σχεδίασή του που παραπέμπει σχεδιαστικά σε μεγαλύτερη και διαφορετική κατηγορία (πχ. Adventure), αντιπροσωπεύει την κατηγορία των συμπαγών, compact σκούτερ, Mini GT, πολλαπλών χρήσεων που φιλοδοξούν να κάνουν πολλά, παρότι είναι σκούτερ πόλης. Θέλουν δηλαδή να μπορούν να διανύουν και μακρύτερες διαδρομές, να ταξιδεύουν λίγο και στον αυτοκινητόδρομο, σε λογικά πλαίσια πάντα.

Το “νέας κοπής” σκούτερ είναι αιχμηρό και πρωτότυπο, κι ενώ αρχικά το είχαμε δει σε λευκό και δεν μας εντυπωσίασε τόσο (καλά, γούστα είναι αυτά) πήραμε για δοκιμή το μαύρο ματ, που κάνει το σκούτερ δυο φορές πιο επιθετικό και όμορφο και τότε άρχισε να μας γοητεύει.

Είναι το καινοτόμο σχήμα του μπροστινού τμήματος της ποδιάς/φέρινγκ με τους κομψούς σφηνοειδείς και “κρυφούς” προβολείς και το μικρό ρύγχος (να το στοιχείο Adventure) ακριβώς από κάτω τους. Είναι και τα πλατιά πλαϊνά της ποδιάς που θυμίζουν μοτοσυκλέτα, όπως και η σχετικά κάθετη ζελατίνα.

Φαρδύ και ψηλό είναι το τούνελ (πιστό στην Mini GT αισθητική) που “δένει” την κολώνα του λαιμού του πιρουνιού με το μεγάλο νύχι και το πίσω τμήμα του σκούτερ, με πλαίσιο χωροδικτύωμα κι έπειτα έχουμε την επίσης “γεμάτη” αισθητικά ουρά που τελειώνει (όπως ξεκινάει το design από μπροστά) με αιχμές.

Κάτω απ’ όλα αυτά υπάρχει και ένας κινητήρας, για τον οποίο η QJ πρέπει να είναι περήφανη, όπως θα δούμε παρακάτω, αφού βάζει τα γυαλιά στον ανταγωνισμό που εκπροσωπείται κυρίως από τα κορυφαία (και σε πωλήσεις) γιαπωνέζικα Honda PCX και Yamaha NMax.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρη Τεχνική ανάλυση του QJMotor MTX 125

Το MTX ταιριάζει και με τη συμπαγή Mini GT αισθητική, με το κεντρικό εγκάρσιο τμήμα να κρύβει το ρεζερβουάρ 8 λίτρων, τους μεσαίους τροχούς 14 και 13 ιντσών.

Η QJ μέσω του ΜΤΧ αποκαλύπτει πως δεν θέλει να φέρει απλά στη γκάμα της ένα ακόμα σκούτερ Α1, θέλει να κερδίσει το κοινό με δυνατά επιχειρήματα: με έναν κινητήρα 4 βαλβίδων που δηλώνει 10,8 kW ή 14,7 ίππων στις 8.750 rpm, σχεδόν στο όριο των 15 HP που επιτρέπονται να αποδίδουν οι κινητήρες της κατηγορίας Α1 και πολύ πάνω από όσα αποδίδουν αρκετοί αντίπαλοί του. Αυτός ο ίδιος κινητήρας περιλαμβάνει σύστημα για σβήσιμό του στο ρελαντί.

Αυτό για το οποίο ξεχωρίζει το MTX από άποψη απόδοσης – πέρα από το Start&Stop – έρχεται μέσω ενός τεχνολογικού gadget: του “μικρο-υβριδικού” συστήματος που διαθέτει.

Πρόκειται για τη μετατροπή της γεννήτριας σε ηλεκτροκινητήρα, όπως συμβαίνει ήδη στο σύστημα Start & Stop, αλλά όχι ως ηλεκτροκινητήρα εκκίνησης αλλά ως “επικουρικό” κινητήρα που βοηθά τον θερμικό κινητήρα να παρέχει περισσότερη ώθηση κατά την επιτάχυνση!

Το σύστημα σταματά να λειτουργεί όταν καλύπτεται μία από αυτές τις τρεις προϋποθέσεις: 8 δευτερόλεπτα λειτουργίας, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί σε περισσότερες από 7.500 rpm ή η τάση της μπαταρίας δεν φτάνει τα 12,1 V.

Κι έτσι για να υποστηριχθεί αυτή η μικρή ηλεκτρική υποβοήθηση στον θερμικό κινητήρα, εκεί που σε ένα σκούτερ 125 cc συνήθως βρίσκουμε μπαταρίες 7 Ah, η χρήση αυτού του συστήματος απαιτεί διπλασιασμό της χωρητικότητας της μπαταρίας στα 14 Ah.

Αυτό δίνει κι άλλα πλεονεκτήματα, πέρα από τις καλές επιταχύνσεις του κινητήρα και την επιπλέον ισχύ το σύστημα προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση και μείωση των εκπομπών καυσαερίων και θορύβου.

Το αρνητικό του παραπάνω συστήματος είναι πως η μπαταρία πρέπει να είναι μεγαλύτερου μεγέθους, γεγονός που μειώνει τη χωρητικότητα του αποθηκευτικού διαμερίσματος για κράνος κάτω από τη σέλα.

Παράλληλα, το QJMotor MTX 125 έχει κι άλλα σημεία που το κάνουν ακόμα πιο συμφέρον σαν αγορά. Αρχικά, ο πίνακας οργάνων είναι μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών με Bluetooth, με πολύ ενημερωτικό περιεχόμενο, που αλλάζει φωτεινότητα (αρνητικό-θετικό) ανάλογα με το εξωτερικό φως.

Περιλαμβάνει επίσης συνδεσιμότητα με το κινητό μέσω της δωρεάν εφαρμογής Carbit Ride, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας Mirroring, της “κλωνοποίησης” της οθόνης του κινητού σας στην TFT, συμπληρώνοντάς την με βασικές πληροφορίες οδήγησης (ταχύμετρο, στάθμη βενζίνης, θερμοκρασία κ.λπ.).

Στο οπλοστάσιό του περιλαμβάνει επίσης σύστημα Keyless με τηλεχειρισμό, αισθητήρες πίεσης/θερμοκρασίας ελαστικών, φωτιζόμενους διακόπτες, και πολλά άλλα που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω στο κεφάλαιο “Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις”.

To traction control ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να ενεργοποιηθεί/απενεργοποιηθεί μέσα από το μενού της οθόνης.

Στο αριστερό ντουλαπάκι υπάρχει και διπλή θύρα με απολήξεις USB τύπου A και C για τη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου του αναβάτη.

Στο Δρόμο

Η θέση οδήγησης επιτρέπει στα πόδια του αναβάτη να ανοίγουν σε μεγάλες, άνετες γωνίες, με την όλη εργονομία να δίνει την αίσθηση πως πρόκειται για μεγαλύτερο σκούτερ.

Το τιμόνι είναι χαμηλά και η ορατότητα μπροστά από τον αναβάτη πολύ καλή, ενώ το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και το προσεκτικά κατανεμημένο βάρος ανάμεσα στους δυο τροχούς φτιάχνει ένα ευέλικτο και γρήγορο στις αντιδράσεις σύνολο. Ο 14άρης μπροστινός τροχός δίνει λίγη παραπάνω σταθερότητα και ο 13άρης πίσω λίγη παραπάνω ταχύτητα αντίδρασης.

Η σέλα, καλοφτιαγμένη όπως και όλη η υπόλοιπη κατασκευή, έχει δύο καλύμματα αντιολισθητικού τύπου. Το τιμόνι, λόγω του ότι στηρίζεται σε καβαλέτα μπορεί να ρυθμιστεί ελαφρώς (μπροστά-πίσω), ενώ ρυθμιζόμενες είναι και οι μανέτες των φρένων σε 4 θέσεις! Ένα πολύ χρήσιμο σύστημα που δεν συναντάμε ακόμα και σε πολύ ακριβότερα σκούτερ της αγοράς.

Όταν πάρει μπροστά ο κινητήρας του QJMotor MTX 125 αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως έχεις να κάνεις με έναν πολύ ήσυχο, τεχνολογικά εξελιγμένο και πολύ ομαλό στη λειτουργία του κινητήρα με καλή μετάδοση. Το καλαίσθητο τελικό της εξάτμισης κρατάει το θόρυβο σε χαμηλά επίπεδα.

Πέρα από τις πολύ καλές εκκινήσεις με την αρχική βοήθεια του υβριδικού συστήματος – που κάνουν το σκούτερ να μοιάζει ότι διαθέτει περισσότερα κυβικά – το 125 επιταχύνει δυναμικά μέχρι τα 80 km την ώρα, έχοντας ρεπρίζ και νεύρο που θυμίζει 150άρι.

Με επιμονή είδαμε το κοντέρ να γράφει 115 km/h, που ήταν 109 πραγματικά, με τον κινητήρα να φτάνει στον κόφτη, ενώ η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 2.7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, πράγμα που μεταφράζεται σε αυτονομία 290+ χιλιομέτρων, από το 8λιτρο ντεπόζιτο που βρίσκεται στο τούνελ του πατώματος και ανεφοδιάζεται από τάπα που βρίσκεται στην κορυφή του.

Υπάρχει δύναμη στα φρένα, ειδικά στο μπροστινό που έχει και αίσθηση συνάμα, ενώ το πίσω έχει μόνο δύναμη με το ABS (δικάναλο παρακαλώ) να παρεμβαίνει, όπως συνηθίζεται, πολύ γρήγορα. Το μπροστινό ABS έχει μικρότερη παρεμβατικότητα κι έτσι πετυχαίνει καλά φρεναρίσματα.

Οι αναρτήσεις είναι αρκετά σκληρές αλλά σωστής λειτουργίας και συμβάλλουν σε μια “συγκροτημένη και προβλέψιμη” οδική συμπεριφορά, με το σκούτερ να είναι πολύ εύκολο στην αστική οδήγηση και εξίσου διαχειρίσιμο και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο.

Τα μόλις 138 κιλά του και οι χαμηλά συγκεντρωμένες μάζες, μαζί με την ευελιξία που προέρχεται από το μεγάλο κόψιμο τιμονιού, κάνουν το ΜΤΧ διασκεδαστικό και ασφαλές στις αντιδράσεις του.

Τέλος, όπως λέμε στις περισσότερες περιπτώσεις των σκούτερ που δοκιμάζουμε, έτσι και σε αυτήν του ΜΤΧ, ένα καλύτερης ποιότητας και επιδόσεων ζευγάρι ελαστικών θα του δώσουν παραπάνω πόντους στον τομέα της ασφάλειας.

Τελικά

Το QJMotor ΜΤΧ 125 εύκολα χαρακτηρίζεται μια από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς, και καθιερώνεται με το “καλημέρα σας”στην κατηγορία Α1.

Άνετο για δύο επιβαίνοντες, γρήγορο, πλήρες εξοπλισμού, καλοφτιαγμένο και ποιοτικό (διατίθεται σε μαύρο, γκρι και λευκό) αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, ακόμα περισσότερο λόγω της καλής τιμής του στα 2.795€, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός του παίζει σε πολύ υψηλότερα επίπεδα, δηλαδή στα 3.490 € του Honda PCX 125 και τα 3.700 € του NMAX 125.

Aν βάλεις από τη μια πλευρά της ζυγαριάς τι προσφέρει το ΜΤΧ και από την άλλη τα χρήματα που κοστίζει, στο στόμα σου έρχεται αβίαστα η ατάκα: “Τι άλλο να ζητήσει κανείς σε αυτά τα λεφτά;”

Περισσότερες πληροφορίες: qjmotor.gr

Θετικά σημεία

  • Τιμή
  • Μεγάλο κόψιμο τιμονιού
  • Εξοπλισμός – Φώτα
  • Κινητήρας – Επιδόσεις
  • Μπροστινό φρένο

Χρειάζεται βελτίωση

  • Περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα
  • Κόρνα
  • Κεντρικό σταντ που βρίσκει στα πεζοδρόμια
  • Αίσθηση πίσω φρένου

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Το σύστημα Keyless είναι κεντρικά τοποθετημένο, με δυο κουμπιά από κάτω του
  • Το ΜΤΧ διαθέτει έξυπνο κλειδί εγγύτητας που ενσωματώνει και μηχανικό κλειδί για πρόσβαση στη μπαταρία εάν έχει αποφορτιστεί, μέσω κρυφής κλειδαριάς
  • Υψηλή είναι η ποιότητα των πλαστικών και του φινιρίσματος
  • Τα λάδια του κινητήρα (0,9 λίτρα) αλλάζονται βάσει προγράμματος κάθε 5.000 χλμ στην αρχή και κάθε 10.000 μετά!
  • Λειτουργικοί είναι οι διακόπτες, οι οποίοι είναι και φωτιζόμενοι
  • Αδύναμη είναι κόρνα

  • Αδιανόητα καλά είναι τα Full LED φώτα (με DRL) που θυμίζουν αυτοκινήτου!
  • Ποιοτική πινελιά το γυμνό χρωμιωμένο (αλά PCX) τιμόνι
  • Το ηλεκτρονικό κλειδί ενσωματώνει και μηχανικό, μεταλλικό κλειδί που μπορεί να ανοίξει τη σέλα (από ειδική υποδοχή-κλειδαριά κάτω από το αριστερό καπάκι!
  • Μεγάλο είναι το τούνελ, αλλά δυστυχώς απουσιάζει ο χρησιμότατος γάντζος ανάρτησης τσαντών

  • Το ΜΤΧ είναι εφοδιασμένο με ένα πανέξυπνο χειρόφρενο
  • Το κεντρικό σταντ είναι χαμηλά τοποθετημένο, βρίσκει εύκολα όταν ανεβαίνετε σε πεζοδρόμια και θέλει αρκετή προσοχή
  • Υπάρχει και ηχητική προειδοποίηση για το κλείδωμαξεκλείδωμα του σκούτερ
  • Ο αποθηκευτικός χώρος χωράει ένα κράνος τύπου jet και μικροαντικείμενα
  • Πολύ χρήσιμοι είναι οι δυο ακόμα (μικρότεροι) αποθηκευτικοί χώροι-ντουλαπάκια στην ποδιά, με αρκετό βάθος, ενώ το αριστερό φιλοξενεί και τις θύρες USB
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.795 €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, υγρόψυκτος, Start & Stop, Hybrid, 124 cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:15 ίπποι στις 8.750rpm (ροπή 12Nm /8.250rpm)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 240 mm / Δισκόφρενο 225 mm, με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 110/80-14 μπροστά και 130/70-13 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1335 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8 lt
ΒΑΡΟΣ:138 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880, Υπόλοιπη Ελλάδα : τηλ. 24310 56101

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X