PIAGGIO MP3 300 HPE: Πρώτη Επαφή

 Από τα τρία (ΜΡ3)… το ελαφρύτερο

Κυβισμός: 278 cc * Ιπποδύναμη: 26,2 ίπποι στις 7.750 rpm * Βάρος: 225 kg * Tελική: 129,8 km/h * Τιμή: 6.650 ευρώ

Φρεσκαρισμένο αισθητικά, με ανανεωμένο σε μεγάλο βαθμό και ισχυρότερο κινητήρα και εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα, το νέο Piaggio MP3 300 HPE είναι το ελαφρύτερο ΜΡ3 της εταιρίας. Οι Ισπανοί φίλοι μας οδηγούν το καινούριο, στην έκδοση Sport, μοντέλο και μεταφέρουν τις παρατηρήσεις τους. Κείμενο, φωτογραφίες: Αntonio Cuadra, Συνεργάστηκε: Vicente Arenas, www.moto125.cc

Παρόλο που εμφανίζονται ολοένα και περισσότεροι ανταγωνιστές, η Piaggio δεν θέλει να χάσει την ηγεμονία της ως «εφευρέτης» του τρίτροχου σκούτερ, επεκτείνοντας συνεχώς την οικογένεια των MP3.

Το μοντέλο Yourban 300, αυτό που είχε τη χαμηλότερη τιμή απ’ όλα τα ΜΡ3, δίνει τη θέση του στο νέο MP3 300 HPE, το οποίο βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα, ανανεώνεται σχεδιαστικά, πλουτίζει τον εξοπλισμό του και δέχεται νέο, ισχυρότερο κινητήρα με το ακρωνύμιο HPE.

Ο ερχομός των τρίτροχων σκούτερ έχει λύσει το πρόβλημα της προσωπικής μετακίνησης ανθρώπων των πόλεων που δεν έχουν εμπιστοσύνη στους δύο τροχούς και έχουν παλαιότερο δίπλωμα αυτοκινήτου που τους επιτρέπει να τα οδηγούν.


Το Piaggio MP3 300 HPE αντικαθιστά το Yourban 300, αλλά μοιράζεται μαζί του την ίδια βάση: το ισχυρό πλαίσιο (με πανομοιότυπες διαστάσεις, μέγιστο μήκος 2.040 mm και μεταξόνιο 1.440 mm).

Οι τροχοί του είναι διαμέτρου 13 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, ενώ ίδιες έχουν μείνει οι αναρτήσεις και τα ψαλίδια του προηγούμενου μοντέλου. Από εκεί, όλα είναι καινούργια και γι ‘αυτό και δεν μοιάζει με το παλιότερο μοντέλο.

H Piaggio για κάποιο λόγο δεν επιθυμεί να ανακοινώνει τα βάρη των τρίκυκλων ΜΡ3 – πάντως, στην περίπτωση του 300 ΗΡΕ, το βάρος φτάνει τα 225 κιλά (γεμάτο).


Ο απλός σχεδιασμός και η μικρή, αναποτελεσματική ζελατίνα του
Yourban, δίνουν τη θέση τους σε μια πιο μεγάλη ζελατίνα και σε ένα ρύγχος που αναζητά τον οικογενειακό αέρα των μεγάλων MP3 (350/500 cc) με  τους δυο προβολείς αλογόνου και φωτεινή ένδειξη LED DRL.

Τα όργανα του 300 ΗΡΕ είναι δυο αναλογικά στρογγυλά και μια οθόνη LCD ανάμεσά τους, συνοδευόμενα από μια σειρά φωτεινών ενδείξεων. Διαθέτει επίσης  πάνω από τα όργανα ένα ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει, μέσα στο οποίο υπάρχει υποδοχή USB.


Οι αλλαγές από το Yourban είναι επίσης εμφανείς στο πίσω μέρος του σκούτερ και με φωτιστικά σώματα νέου σχήματος και σέλα κάτω από την οποία υπάρχει χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει – όπως στο προηγούμενο μοντέλο – φουλφέις κράνος ή δύο ανοικτά κράνη.

Ο χώρος διαθέτει φωτισμό, που είναι πολύ χρήσιμος τη νύχτα.

Περισσότερη ισχύς, περισσότερη ροπή και μικρότερη κατανάλωση για το νέο Piaggio MP3 300 HPE. Μια από τις πιο αξιόλογες τροποποιήσεις που έγιναν στον παλιό κινητήρα Quasar των 278 κυβικών (και όχι 300cc όπως γράφει η Piaggio στο ελληνικό site) ήταν ότι μετατράπηκε σε HPE, ένα αρκτικόλεξο που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στα τελευταία MP3 500 και τις Vespa  για να χαρακτηρίζει έναν κινητήρα υψηλής απόδοσης με περισσότερη ισχύ, ροπή και μειωμένη κατανάλωση από ό,τι πριν.

PIAGGIO MP3 300 HPE, 2019: Ανανεωμένος κινητήρας και αλλαγές

Στις δοκιμές μοτοσυκλετών και σκούτερ συνήθως ξεκινάμε από το ύψος της σέλας και τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει ένας/μια αναβάτης για να πατήσει στο έδαφος και με τα δύο πέλματα των ποδιών.

Λοιπόν, τα 800 χιλιοστά που χωρίζουν τη σέλα αυτού του MP3 από το έδαφος δεν θα δυσκολέψουν σχεδόν κανένα, αφού όπως κάθε MP3 έτσι κι αυτό διαθέτει το σύστημα “Roll Lock”, που του επιτρέπει να μπλοκάρει τις αναρτήσεις του σε όρθια θέση (όπως και το σκούτερ) κι έτσι όταν σταματάτε στα φανάρια να μη χρειάζεται να κατεβάσετε τα πόδια από τα μαρσπιέ.

Τώρα, αν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία από το σύστημα του MP3,  θα πρέπει να κρατάτε τα πόδια ανοικτά στο φανάρι και να νιώσετε το ικανό βάρος του σκούτερ που θέλει γερούς τετρακέφαλους για να το στηρίξετε όρθιο σε στάση.

Κινούμενο το Piaggio ΜΡ3 300 ΗΡΕ ανάμεσα στα αυτοκίνητα θα περιοριστεί μόνο από το πλάτος του μπροστινού του κομματιού που αντιστοιχεί στο πλάτος της ποδιάς.

Στην πράξη το σκούτερ είναι ελαφρώς πλατύτερο από ένα συμβατικό δίκυκλο maxi scooter. Είναι γενικά ευκίνητο στην πόλη, αλλά ποτέ βεβαίως δεν μπορεί να πιάσει την ευελιξία ενός δίτροχου σκούτερ.


Ο κινητήρας είναι πολύ καλός. Η τηλεμετρία μας επιβεβαιώνει την αύξηση ισχύος και ροπής που δηλώνει η Piaggio για να τον χαρακτηρίσει HPE.

Αρχικά, η μέγιστη πραγματική ταχύτητά του είναι κοντά στα 130 km/h (129,8 km/h για να είμαστε ακριβείς) που αντιστοιχούν στα αισιόδοξα 138 του ταχύμετρου.

Ένα μεγάλο άλμα σε σύγκριση με αυτά που καταγράψαμε στην περίπτωση του Yourban: τελική 121,0 km/h.


Πάντως στις επιταχύνσεις αντιλαμβάνεσαι ότι το βάρος έχει αυξηθεί κατά 20 κιλά (!), ενώ η κατανάλωσή του έφτασε στα 4.49 l / 100 km, μια μικρή βελτίωση από τα 4.71 του
Yourban.

To MP3 300 HPE διαθέτει τρικάναλο ABS, ένα για κάθε τροχό, που κατασκευάζεται από την Continental και ενσωματώνει επίσης το ιδιαίτερο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR.

Σε σύγκριση με την έκδοση 1.0 που συναντήσαμε όταν το MP3 500 έκανε την παρουσίασή του, αυτό το ABS τα πηγαίνει πολύ καλά, χωρίς καθυστερήσεις στη λειτουργία του. Αντιδρά άμεσα, πράγμα που το καθιστά άξιο αντίπαλο για τη γερμανική Bosch.

Ικανοποιημένοι θα δηλώσουν όσοι χρήστες προέρχονται από το αυτοκίνητο – αφού είναι υποχρεωτικό για να πάρει έγκριση – για την ύπαρξη του  πεντάλ φρένων, που συνδυάζει τη λειτουργία και των τριών δισκόφρενων (258 mm εμπρός και 240 πίσω).

Οι αναρτήσεις εκπληρώνουν επίσης απόλυτα την αποστολή τους. Παρότι τα αμορτισέρ ήταν ρυθμισμένα στην πιο μαλακή θέση, είναι σκληρά, αλλά τελικά αποδεικνύονται κατάλληλα για όλες τις χρήσεις.


Τέλος, τα λάστιχα είναι τα Michelin Citygrip σε μια ειδική έκδοση για το MP3. Ήδη οι 3 τροχοί του MP3 παρέχουν 50% περισσότερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο και σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε την εξαιρετική πρόσφυση των ελαστικών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:6.650 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 278cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:26,2 ίπποι στις 7.750 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Παραλληλόγραμμα με αρθρώσεις/Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δυο δίσκοι 258 mm / Δίσκος 240 mm με ΑΒS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών - 14 ιντσών
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.440 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:11 lt.
ΒΑΡΟΣ:225 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100
X