PEUGEOT SPEEDFIGHT 125: Δοκιμή στο Παρίσι

Speedfight, είκοσι χρόνια μετά

Νεανικό, γρήγορο, απόλυτο σε αναρτήσεις και φρένα, καθαρά σπόρ, το νέο Peugeot Speedfight 125 που είναι έτοιμο για fight, για καυγά. Τώρα με ολοκαίνουργιο υγρόψυκτο κινητήρα. Κείμενο: Ν. Κ., Φωτογραφίες: Peugeot

Είκοσι χρόνια βρίσκεται στην αγορά και μέχρι σήμερα παραμένει επαναστάτης” λέει η εταιρία για το νέο Speedfight 125, ένα σκούτερ που φτάνει στα επίπεδα του urban legend, μέσω της χαρακτηριστικής, εμβληματικής του εμφάνισης.

Το ευπώλητο σκούτερ της γαλλικής εταιρίας συντροφεύει το χώρο των αστικών σκούτερ επί δύο δεκαετίες και για το 2017-18 μπαίνει στην τέταρτη γενιά του, διατηρώντας τα συστατικά που το έκαναν δημοφιλές.

Μπορεί τα χρόνια να πέρασαν, το Peugeot Speedfight 125 να ωρίμασε, αλλά η νεανική σπορτίβικη επιθετικότητα του έχει μείνει.

Το νέο Peugeot Speedfight 125 του 2018, εφοδιασμένο με τον νέο υγρόψυκτο κινητήρα Peugeot SmartMotion LC – όπως τον ονομάζει η εταιρία – και ένα συνδυασμένο σύστημα SBC στα φρένα, με πληρέστερο εξοπλισμό, υψηλότερες επιδόσεις και καθαρότερες εκπομπές καυσαερίων, κάνει το αυτονόητο: διατηρεί ανέπαφες τις γνωστές γραμμές του, το γοητευτικό σχήμα των αγριεμένων προβολέων, τους αεραγωγούς και τις γρίλλιες.

Σύμφωνα με την εταιρία ο κινητήρας Peugeot SmartMotion έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στο R&D του εργοστασίου στο Mandeure και χρησιμοποιεί δυο νέες τεχνολογίες: Low Friction Efficiency (LFE) και ACG (Alternative Current Generator) – ένα πατενταρισμένο σύστημα της Peugeot Scooters ελέγχου της γεννήτριας, που την αποσυνδέει κατά την επιτάχυνση (εφόσον η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη), και τα δύο με στόχο τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις το νέο Speedfight 125 καταφέρνει να “κάψει” 2.1 lt στα 100 km.

Η ασφάλεια έχει βελτιωθεί επίσης αφού το Speedfight 125 έχει στα φρένα – δίσκοι μπροστά και πίσω – σύστημα που ενεργοποιεί ταυτόχρονα τα φρένα (SBC -Synchro Braking Concept) στον μπροστινό και πίσω τροχό, με το πάτημα της αριστερής μανέτας του τιμονιού.

Μερικά από τα χαρακτηριστικά του νέου Peugeot Speedfight 125

  • Η πλευστή δαγκάνα μπροστά είναι 3 εμβόλων και ο δίσκος έχει διάμετρο 215 mm
  • Ο χαρακτηριστικός προβολέας του Speedfight 125 είναι πλήρης LED και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα έχει σχεδιασμό “τριπλής νυχιάς” όπως και στο Belville που παρουσιάσαμε την προηγούμενη βδομάδα.
  • Πίνακας οργάνων με νέο φωτισμό
  • Υποδοχή USB για φόρτιση και βάση smartphone στο τιμόνι
  • Υποδοχή 12V στο ντουλαπάκι
  • Αποθήκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, για ένα ενσωματωμένο κράνος
  • Αναδιπλούμενα μαρσπιέ αλουμινίου
  • Άγκιστρο τσαντών στην ποδιά

Πριν προχωρήσουμε στη μικρή δοκιμή μας ας ρίξουμε μια ματιά στην ιστορία του μοντέλου.
Το Speedfight γεννήθηκε το 1997 και χαρακτηρίστηκε σαν επαναστατικό σπορ σκούτερ που χρησιμοποιούσε μοναδικά κομψό σπορ σχεδιασμό.

Το 2015 η μάρκα ανανέωσε το μοντέλο της ναυαρχίδας και έφερε στην αγορά την τέταρτη γενιά της οικογένειας με ένα Speedfight 50cc.

Μέχρι σήμερα, η Peugeot Scooters έχει πουλήσει 600.000 Speedfight, απ’ όλες τις εκδόσεις, από τότε που κυκλοφόρησε το μοντέλο. Ένα καθόλου ευκαταφρόνητο νούμερο.

Μέρος της δημοτικότητας του Speedfight βασίζεται επίσης στο ότι για την προώθησή του χρησιμοποιήθηκαν διάσημοι οδηγοί-πρωταθλητές, όπως ο Marcus Grönholm, ο Gilles Panizzi, ο Sebastien Loeb, αλλά και αναβάτες του Παγκοσμίου ταχύτητας, όπως οι Alexis Masbou, Jakub Kornfeil, John McPhee και άλλοι.

Ο τελευταίος μάλιστα, σκωτσέζος αναβάτης, ήταν αυτός που έφερε νίκη για την Peugeot, σε αγώνα Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ταχύτητας, στην κατηγορία των Moto3 το 2016.

O νέος διβάλβιδος κινητήρας που κατασκευάζεται από την ταϊβανέζικη SYM χρησιμοποιείται στο Speedfight 125, αλλά και στο Belville 125, το οποίο οδηγήσαμε και αυτό στο Παρίσι (πατήστε εδώ).

Έχει το ψυγείο τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά του, στην άκρη του στροφάλου, διάταξη που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν Honda, Yamaha και Piaggio και αποδίδει 11 ίππους.

Σε σύγκριση με τον ίδιο κινητήρα που χρησιμοποιούσε Belville, αυτός του Speedfight φαινόταν έχει πιο καλές επιταχύνσεις και απόκριση, και ελαφρώς πιο μπάσο ήχο εξάτμισης.

Αν και οδηγήσαμε λίγο το Speedfight 125, η δοκιμή μας ήταν αρκετή για να αναδείξει τη βελτιωμένη εργονομία και θέση οδήγησης, ενώ τα φρένα του Speedfight που δεν είναι ABS όπως του Belville αλλά Synchro CBS, δούλευαν περίφημα, θυμίζοντας επιδόσεις μοτοσυκλέτας supersport. Απλά εξαιρετικά!


Πολύ γρήγορο και ελαφρύ στις αντιδράσεις του είναι το Peugeot Speedfight 125 του 2018, με σφιχτές αναρτήσεις και εμφάνιζε μεγάλη
διαφορά από το Belville στην αίσθηση οδήγησης.

Λόγω γεωμετρικών χαρακτηριστικών “στρίβει με την σκέψη” και επί τόπου, με ελάχιστη προσπάθεια από πλευράς αναβάτη.

Δεν είναι μόνο η εμφάνιση, το όνομα και η εμφάνιση είναι και τα περιφερειακά εξαρτήματα που ολοκληρώνουν το image του σπορ σκούτερ: από τη δαγκάνα τριών εμβόλων μπροστά, τη μονοέμβολη-πλευστή πίσω.

Τις δισκόπλακες-μαργαρίτα μπροστά και πίσω. Σωληνάκια υψηλής πίεσης παντού. Το πιρούνι με νύχι. Το ένα αμορτισέρ αερίου-λαδιού με ξεχωριστό δοχείο (piggyback) και προοδευτικό ελατήριο.

Οι “κακοί” διπλοί προβολείς (LED πλέον), το ψηφιακό όργανο, τις ωραίες αλουμινένιες βάσεις (και μαρσπιέ) συνεπιβάτη.

Περισσότερα, όταν έρθει το σκούτερ στην Ελλάδα και το οδηγήσουμε στους δικούς μας δρόμους. Τιμή και ημερομηνία άφιξης δεν έχουν γίνει γνωστά ακόμα.