KYMCO PEOPLE ONE 125i CBS, E4: Πλήρης δοκιμή

Οικονομικό και εύκολο

* Κυβισμός: 124.6 cc * Ιπποδύναμη: 9,5 ίπποι, στις 7.500 rpm * Βάρος: 115 Kg (άδειο)         * Τιμή: 2.445 ευρώ, (2.295 ευρώ μετρητοίς)

Είναι μικρό, είναι βολικό, έχει μεγάλους-μεσαίους τροχούς, επίπεδο δάπεδο, δισκόφρενα μπροστά και πίσω και κινητήρα 125. Το Kymco People One 125i CBS Euro4 είναι ένα καθαρόαιμο σκούτερ πόλης ευρωπαϊκής σχολής. Κείμενο: Bασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Είναι η τρίτη γενιά των Kymco People One 125i που έρχεται στην αγορά, η πρώτη με ταμπούρο στον πίσω τροχό, η δεύτερη με δισκόφρενο και η τρίτη με προδιαγραφές Euro4 και γεφυρωμένα φρένα.

H οικογένεια των People της Kymco ξεκίνησε πριν από 18 χρόνια και διατηρεί ένα ευρωπαϊκό ύφος όχι μόνο στις προδιαγραφές των μελών της (επίπεδο δάπεδο-τροχοί μεγάλης διαμέτρου) αλλά και στη σχεδίαση.

Το People One όπως έχουμε ξαναπεί και είναι γνωστό, θέλει θυμίζει Liberty, αλλά και Honda SH πρώτης γενιάς, κι αυτό δεν συμβαίνει κατά λάθος.

Αποπνέει με αυτό τον τρόπο έναν αέρα οικειότητας προς τον αναβάτη, ή την αναβάτιδα αφού το People One στοχεύει και στο γυναικείο φύλο.

Ο τετράχρονος κινητήρας του People One, είναι αερόψυκτος με 1EEK, 2 βαλβίδες και προέρχεται από το Movie 125 S και έχει μειωμένους μηχανικούς θορύβους και εσωτερικές τριβές, κάτι που αντιλαμβάνεται ο αναβάτης αμέσως μόλις τον εκκινήσει.

Η μέγιστη ιπποδύναμη ανακοινώνεται στα 9.5 hp στις 7.500 rpm, με τη ροπή να βρίσκεται στα 0,9 kgm, στις 6.000 rpm.

Δισκόφρενο στον πίσω τροχό και όμορφο κάλυμμα εξάτμισης

Στόχος των μηχανικών της εταιρίας (μέσω των διαστάσεων του κυλίνδρου που είναι υποτετράγωνες 52.4 mm x 57.8 mm) ήταν να πετύχουν καταναλώσεις εξελιγμένου υγρόψυκτου κινητήρα, από έναν αερόψυκτο. Κάτι που κατάφεραν όπως θα δούμε παρακάτω.

Στο Δρόμο

Η θέση οδήγησης είναι αυτό που λένε “απλωτή”, άνετη. Η σχετικά σκληρή σέλα είναι επίπεδη και πρέπει να τραβηχτείς τέρμα πίσω για να συναντήσεις υποστήριξη.

Η θέση οδήγησης βάζει τον κορμό του αναβάτη όρθιο και τα χέρια σε ουδέτερη – παράλληλη θέση με το έδαφος – με το τιμόνι να είναι στενό, παρότι φοράει και μικρά αντίβαρα στα άκρα του.

Στενό τιμόνι, μεγάλο όργανο, με ευανάγνωστα νούμερα

Η σέλα έχει αντιολισθητικό κάλυμμα και ποιοτικό αφρώδες με ύψος της που φτάνει τα 760 χιλιοστά και ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη με το γύρισμα του κλειδιού. Το επίπεδο δάπεδο είναι μεγαλύτερο από του αντίστοιχου Agility 16+

Η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι ικανοποιητική για σκούτερ με 16άρη μπροστινό τροχό.

Περιορισμένες είναι οι διαστάσεις του People One και ώς προς το μήκος και ως προς το πλάτος, με το τιμόνι να είναι ψηλά για να μην εμποδίζει τα γόνατα ακόμα και των ψηλότερων.

Η ποιότητα κατασκευής και η εφαρμογή των πλαστικών είναι πολύ καλή, και ελάχιστες βίδες είναι ορατές. Το βάρος είναι 115 κιλά με κενό το σκούτερ, ενώ φτάνει τα 123 γεμάτο.

Το μεταξόνιο στα μέτρα της κατηγορίας στα 1.345 mm, γι’ αυτό και επιτυγχάνονται γρήγορες αντιδράσεις από πλευράς πλαισίου.

Δεκαεξάρης μπροστινός τροχός με πολύ καλό μπροστινό φρένο

Ο μπροστινός τροχός είναι 16 ιντσών, ενώ ο πίσω έχει διάμετρό 14 ίντσών, ώστε να επιτρέπει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα.

Στο άνοιγμα του γκαζιού, το 125αράκι με την “ήπια” μακριά μετάδοσή του ξεκινάει αργά και πολύ προοδευτικά, έτσι ώστε το σκούτερ να χαρακτηρίζεται φιλικό προς τους αρχάριους (ο καθένας μπορεί να το οδηγήσει από την πρώτη στιγμή) με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν αργά.

Μεγάλη, διπλή σέλα με λίγο αφρώδες όμως

Με αυτή τη λύση της “μακριάς μετάδοσης” επιτυγχάνεται σημαντική οικονομία στην κατανάλωση του κινητήρα, κι αν θέλαμε περισσότερη ζωντάνια, τότε θα αλλάζαμε σίγουρα μπίλιες του φυγοκεντρικού για καλύτερη εκκίνηση από στάση.

Η επιτάχυνση είναι πιο αργή μετά τα 80 km/h, και ακόμα πιο αργή μέχρι την τελική, που είναι λίγο παραπάνω από τα 110 km/h (στο κοντέρ).

Όταν οι στροφές ανέβουν και διαδρομή δεν έχει πολλές ανηφόρες το Kymco People One 125i μπορεί να κρατήσει ταχύτητα 80-90 km/h.

Πάνω από αυτή την ταχύτητα και μέχρι να δείξει η βελόνα του κοντέρ την τελική των 115 km/h, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές αργά. Η πραγματική τελική του 125 είναι στα 104 km/h.

Με ήπια οδήγηση η κατανάλωση φτάνει κατά μέσο όρο τα 2,6 λίτρα στα 100 km/h.

Με τέρμα γκάζι διαρκώς – αυτό είναι το εντυπωσιακό – η κατανάλωση φτάνει τα 2,8-2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Δεν υπάρχει ρολόι και οι ενδείξεις των φλας είναι πολύ μεγάλες

Το Kymco People One 125i CBS είναι σταθερό, αλλά και ευέλικτο και προσφέρει ελαφριά αίσθηση όταν γυρίζει το τιμόνι. Το γρήγορο τιμόνι είναι και προβλέψιμο και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, με το στιβαρό σύνολο (πλαίσιο-αναρτήσεις) “ακούει” ακαριαία, με σιγουριά.

Τα αμορτισέρ είναι σφιχτά, αλλά προσφέρουν πολύ καλό κράτημα

Το κράτημά του Kymco People One 125i CBS είναι παραπάνω από τις δυνατότητες του κινητήρα, προσφέροντας ένα ασφαλές σύνολο, με σφιχτές αναρτήσεις που διατηρούν το σύνολο στην πορεία του, ακόμα κι όταν δυσανασχετεί ο αναβάτης σε πέρασμα πάνω από λακκούβες.

Το πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 33 mm και στον πίσω τροχό υπάρχουν δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους. Στις “δύσκολες” ανωμαλίες του δρόμου το πιρούνι χτυπάει περισσότερο και λιγότερο τα αμορτισέρ.

Δεν χωράει φουλφέις κράνος, αλλά μισό-ανοικτό

Το Kymco People One 125i CBS έχει μπροστά έναν δίσκο διαμέτρου 226 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω έναν ακόμα των 200 mm με συνδυασμένη πέδηση.

Η λειτουργία των φρένων κρίνεται ως εξαιρετική, με ένα σύστημα CBS που βάζει τα γυαλιά ακόμα και σε πιο εξελιγμένα συστήματα (ABS).

Τελικά…

Το Kymco People One 125i CBS είναι καλοφτιαγμένο με φινίρισμα και εφαρμογές που δεν αφήνουν παράπονο και φοράει μια συγκρατημένη εμφάνιση. Είναι εύκολο στη χρήση και απευθύνεται σε καινούργιους αναβάτες που θέλουν ένα χρήσιμο μέσον για την κίνηση της πόλης. Ο άμεσος ανταγωνισμός του People One έρχεται κυρίως από την ίδια την Kymco και το πιο μοντέρνο Agility 16+ 125.

 

H οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνει το Kymco People One 125i CBS είναι σημαντική, μιας και ένας απλός ψεκαστός διβάλβιδος αερόψυκτος κινητήρας πετυχαίνει επιδόσεις εξελιγμένων υγρόψυκτων κινητήρων με Start & Stop.

Όμορφο κι από αυτή τη γωνία

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Kαλό το μέγεθος της σέλας και για τον συνεπιβάτη που διαθέτει και χειρολαβές για τη στήριξη του συνεπιβάτη, αλλά και αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ με λάστιχο.
  • Τα όργανα είναι παλαιάς σχεδίασης μεγάλα και απλά, με μεγάλες ενδείξεις όμως. Λείπει το ρολόι, που είναι πλέον απαραίτητο στους ανθρώπους-σκουτερίστες της πόλης.
  • Τα φώτα είναι δυνατά, με μικρές σκοτεινές περιοχές. Δυνατή είναι η κόρνα.

Μοντέρνες και κλασικές γραμμές μαζί, με λίγο χρώμιο

  • Ο ανεφοδιασμός της βενζίνης γίνεται από την τάπα που είναι τοποθετημένη στο αριστερό τμήμα της ποδιάς. Το πορτάκι ανοίγει γυρίζοντας το κεντρικό κλειδί. Το στόμιο όμως είναι μικρό και το γέμισμα του 5,6 λιτρου ντεπόζιτου γίνεται αργά.
  • Οι καθρέφτες θα μπορούσαν να είναι λίγο μεγαλύτεροι, αλλά είναι κομψοί.

Χρηστικός πολυ-διακόπτης με φραγή ασφαλείας

  • Μεγάλος είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα αλλά ρηχός και χωράει ειδικού μεγέθους μισό κράνος
  • Υπάρχει πλάγιο σταντ, αλλά και διπλό που είναι εύκολο στη χρήση.
  • Η πλαστική σχάρα που είναι παράλληλα και βάση μπαγκαζιέρας διαθέτει και χειρολαβές
  • Στην ποδιά συναντάμε και άγκιστρο για μεταφορά μικροαποσκευών.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ KYMCO PEOPLE ONE 125i CBS, E4 ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.445 ευρώ, (2.295 ευρώ μετρητοίς)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 124cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9,5 ίπποι, στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 226mm, 2έμβολη δαγκάνα/Δισκόφρενο 200mm, 1έμβολη δαγκάνα, με CΒS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 90/70 μπροστά, 100/90 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.345 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:115 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2