Εκμοντερνισμός με νέες γραμμές
Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 10,6 ίπποι (7,8 kW) στις 8.500 rpm * Τελική: 107 km/h (πραγματική) * Βάρος: 122 kg (γεμάτο)* Τιμή: 2.795 ευρώ
Μπορεί να ονομάζεται Agility, αλλά με το γνωστό μας best seller μοντέλο Agility R+ 16 δεν μοιάζει, αφού έχει ντυθεί με τελείως διαφορετικά ‘ρούχα’ από τα “Heavy Duty” που έχουμε συνηθίσει. O ευρωπαϊκός αέρας της σχεδίασής του και οι επιδόσεις του μέσα στα χαρακτηριστικά του νέου Kymco Agility S 125i. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το Agility S είναι ένα διαφορετικών γραμμών, κομψό αδελφάκι που προστίθεται στην οικογένεια, φέρνοντας έναν μοντέρνο αέρα, μαζί με περισσότερη πολυτέλεια.
Με όπλα του την ευρωπαϊκή γοητεία (βλ. σχεδιασμένο στην Ιταλία), τον μεγάλο μπροστινό τροχό και το ιδιαίτερα πρακτικό επίπεδο πάτωμα, διευρύνει τη γκάμα της δημοφιλούς οικογένειας της Kymco, χρησιμοποιώντας τον κωδικό S.
Οι γωνίες των γνωστών μας Αgility R+ 16 έχουν στρογγυλέψει ειδικά μπροστά, έχουν γίνει πιο αεροδυναμικές, ενώ ιδιαίτερα όμορφα είναι τα φωτιστικά σώματα.
Μιας και όλα έχουν ξανασχεδιαστεί από την αρχή, ο προβολέας, τα φλάς και τα φώτα πορείας ενσωματώνονται στο φέρινγκ/πόδια, ενώ το πίσω μέρος αποκτά νέες αιχμές και εισαγωγές αέρα, με το οπίσθιο φωτιστικό να καταλήγει σε μια ιδιαίτερα σπορ σχεδίαση.
Ο γνωστός και αξιόπιστος διβάλβιδος, αερόψυκτος κινητήρας της Kymco δέχτηκε βελτιώσεις, που στόχο είχαν την ακόμα πιο ομαλή λειτουργία, τη συνολικά καλύτερη απόδοση και τη μειωμένη κατανάλωση.
Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν την κυλινδροκεφαλή (βαλβίδες, εκκεντροφόρος, αυλοί, κ.λπ.) αλλά και το σύστημα ψεκασμού, όπως επίσης και την τελική μετάδοση, η οποία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει ακόμα πιο ήσυχη λειτουργία και καλύτερες επιταχύνσεις από στάση, αλλά και εν κινήσει.
Πάμε όμως να δούμε τι κάνει το σκούτερ στην πράξη.
Στο Δρόμο
Η θέση οδήγησης είναι κλασική για ένα σκούτερ που προορίζεται να σπαταλήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μέσα στη δύσκολη κυκλοφορία της πόλης, άρα τοποθετεί τον αναβάτη πάνω στην καλοφτιαγμένη σέλα (με χαμηλό ύψος, 760mm από το έδαφος) με τον κορμό ίσιο και τα χέρια να κατεβαίνουν ελαφρά για να φτάσουν το κάπως χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, με λίγο βάρος να πέφτει στους καρπούς.
Η θέση αυτή (ελαφρώς σπορ) είναι ιδανική για κίνηση στην πόλη, γιατί δίνει μεγάλο οπτικό πεδίο στον αναβάτη και ιδιαίτερα στο τι βρίσκεται μπροστά του.
Έτσι, μπορεί να εκτελέσει χειρισμούς ακριβείας ανάμεσα στα αυτοκίνητα με το ικανοποιητικού πλάτους τιμόνι να μην δυσκολεύει στις διηθήσεις, αν και θα το προτιμούσαμε λίγο πιο μικρό για να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό. Έτσι κι αλλιώς ο μπροστινός τροχός δεν χρειάζεται μεγάλο τιμόνι, αφού κινείται αρκετά εύκολα και επίσης είναι πολύ ακριβής στις κινήσεις του.
Παρατηρώντας την εργονομική σχεδίαση του Αgility S αντιλαμβανόμαστε ότι έχει σχεδιαστεί για υψηλότερα, ευρωπαϊκά αναστήματα, τα οποία βολεύονται πολύ καλά πάνω στην αρκετά μεγάλη, καλοσχεδιασμένη και άνετη σέλα του.
Το όργανο του Kymco Agility S 125i είναι LCD με δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης, καλή πληροφόρηση, ενώ περιλαμβάνεται και ψηφιακό στροφόμετρο με μπάρες.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός, διαιρούμενος χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος (συγκεκριμένων διαστάσεων γιατί είναι “ρηχός”) και μικροαντικείμενα, ενώ το σκούτερ διαθέτει δύο θύρες παροχής ρεύματος, μια 12V και μια USB.
Πολύ καλά είναι τα πράγματα και για τον συνεπιβάτη, με τη σέλα του να είναι αρκετά φαρδιά και να έχει στη διάθεσή του και αυτός καλό αφρώδες, να πατάει καλά τα πόδια του πάνω στα αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ και να στηρίζεται από τις χειρολαβές στην ουρά.
Ο θόρυβος που εκπέμπει το κομψό τελικό της εξάτμισης είναι χαμηλός, όπως και οι μηχανικοί θόρυβοι που ξεφεύγουν από τον κινητήρα, παρότι αερόψυκτος. Επίσης είναι διβάλβιδος και διαθέτει νέα εξελιγμένη κεφαλή που επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει εύκολα στροφές κάτι που γίνεται αμέσως αντιληπτό από την πρώτη βόλτα.
Στο άνοιγμα του γκαζιού ο 125άρης κινητήρας των 10,6 ίππων εμφανίζει μία διασκεδαστική ζωντάνια (για 125 προδιαγραφών Euro 5) και αυτό το χαρακτηριστικό διατηρείται για μεγάλο εύρος ταχυτήτων.
Εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα και μετά τα 70 χιλιόμετρα την ώρα, στο άνοιγμα του γκαζιού το Agility S δείχνει να έχει αποθέματα δύναμης που θα τραβήξουν το σύνολο μέχρι τα 115 km/h στο κοντέρ (στις 9.000 rpm), που είναι 107 km/h πραγματικά τελικής ταχύτητας.
Η κατανάλωση φτάνει τα 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και το γεγονός ότι το σκούτερ διαθέτει 7λιτρο ντεπόζιτο σημαίνει πως έχει αυτονομία κοντά στα 230 χιλιόμετρα.
Ο ανεφοδιασμός του ρεζερβουάρ γίνεται από μπροστά, στο κάτω τμήμα της ποδιάς, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει η σέλα.
Πέρα από το πολύ βολικό επίπεδο πάτωμα που κάνει το “ανέβα-κατέβα” παιχνιδάκι και βάζει τα γόνατα του αναβάτη να κάθονται χαλαρά και άνετα κατά την οδήγηση στις 90 μοίρες, στο Agility S συναντάμε μια αρκετά φαρδιά ποδιά στο κάτω τμήμα της που προστατεύει τα πόδια από τον αέρα.
Αντίθετα, στο πάνω μέρος (λόγω design) δεν ισχύει το ίδιο, κι έτσι o αέρας περνάει στα γόνατα του αναβάτη.
Το πιρούνι του 125 είναι συμβατικό, διαθέτει καλάμια αρκετά μεγάλης διατομής (37 mm) και φοράει αρκετά σκληρά ελατήρια έτσι ώστε να δημιουργείται ένα ασφαλές μπροστινό σύστημα.
Αυτό σημαίνει πως μπορεί μεταφέρονται κάποια τραντάγματα στις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά σαν ανταπόδοση ο αναβάτης απολαμβάνει ένα ασφαλές σύνολο με πολύ καλό κράτημα, όπως θα δούμε παρακάτω. Τα αμορτισέρ στον πίσω τροχό είναι λίγο πιο μαλακά στις αντιδράσεις τους, με καλύτερες αποσβέσεις.
Το Kymco Agility S 125i E5 δεν έχει ABS στην υπηρεσία του, αλλά σύστημα συνδυαζόμενης πέδησης CBS… το οποίο δουλεύει περίφημα!
Είναι εντυπωσιακά καλές οι επιδόσεις στο φρενάρισμα με το πάτημα μόνο της αριστερής μανέτας (ενεργοποιείται ταυτόχρονα μπροστινο και πίσω δισκόφρενο) και αν επιμείνεις ο πίσω τροχός φτάνει μέχρι λίγο πριν από το μπλοκάρισμα. Καλή αίσθηση και δύναμη προσφέρει το μπροστινό φρένο όταν χρησιμοποιείται μόνο του.
Εδώ συναντάμε και πάλι το χαρακτηριστικό δούλεμα του πιρουνιού, σε περιπτώσεις που το μπροστινό φρένο δουλευόταν βίαια, το πιρούνι εμφάνιζε καλή συμπεριφορά κατά τη βύθισή του, προσφέροντας καλή πληροφόρηση στον αναβάτη.
Τώρα όσον αφορά το κράτημα, γρήγορο στις αντιδράσεις του το Kymco Agility S 125i επιδεικνύει μια ζηλευτή σταθερότητα για σκούτερ της κατηγορίας του και προσφέρει σταθερότητα παντού.
Το ίδιο ισχύει και στην είσοδο των στροφών, ακόμα κι αν κινείται κάποιος σε υψηλές (για 125άρι) ταχύτητες, ακόμα και στα 80-90, οπότε μένει ακλόνητο και σίγουρο στην είσοδο της στροφής και στις αλλαγές κατεύθυνσης… εκεί δηλαδή που πάσχουν οι ελαφρές κατασκευές, μικρών κυβισμών.
Λόγω του ότι το σκούτερ είναι γενικά “σφιχτό” από αναρτήσεις και συνεργάζεται με ένα καλό, άκαμπτο πλαίσιο, το κράτημα χαρακτηρίζεται ως πάνω από τον μέσο όρο, προσφέροντας στον αναβάτη ένα αίσθημα ασφάλειας με ό,τι κι αν βρεθεί στο δρόμο του Agility S.
Όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις των σκούτερ της αγοράς, ένα ζευγάρι λάστιχα υψηλής ποιότητας θα το κάνουν ακόμα καλύτερο και ιδιαίτερα στη βρεγμένη (άθλιας πρόσφυσης, ελληνική) άσφαλτο.
Τελικά…
Όπως είπαμε και στον πρόλογο, έχουμε να κάνουμε με ένα σκούτερ πόλης της ευρωπαϊκής σχολής (βλ. Honda SH) των συγκεκριμένων γραμμών, του επίπεδου πατώματος και του μεγάλου μπροστινού τροχού.
Εδώ η Kymco διαφοροποιεί το S από τα υπόλοιπα Agility αφού δίνει μια αύρα εμφάνισης και ποιότητας κατασκευής ενός premium μοντέλου.
Κάτω όμως από τα καλοφινιρισμένα πλαστικά του χρησιμοποιεί έναν απλής τεχνολογίας κινητήρα, κι αυτό για να κρατήσει το κόστος χαμηλά. Στο Agility S δεν υπάρχει υδρόψυξη, τέσσερις βαλβίδες, start & stop, traction control ή ABS.
Το ενδιαφέρον όμως είναι πως – λόγω και του μικρότερου βάρους – στον τομέα των επιδόσεων ο κινητήρας αποδίδει σχεδόν τόσο καλά όσο οι πιο γρήγοροι της κατηγορίας του.
Ευχάριστο στην καθημερινή χρήση και άνετο από πλευράς χώρων και εργονομίας, το Kymco Agility S 125i έχει τιμή στα 2.795 ευρώ, δηλαδή κατά 200-300 ευρώ περίπου παραπάνω των οικονομικότερων 125 της αγοράς και τουλάχιστον 500 ευρώ λιγότερα από τον ακριβότερο ανταγωνισμό.
Άξιος λοιπόν ο απόγονος, ο οποίος προσθέτει κι άλλη λάμψη και εξεζητημένο design στην οικογένεια των Αgility και κάνει την οδήγηση στην πόλη διασκεδαστική.
Περισσότερες πληροφορίες: 210-2585991 και στην ιστοσελίδα kymco.gr
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Υπάρχει γάντζος αποσκευών στην ποδιά, αυτό το πολύτιμο εξάρτημα που αποδεικνύεται χρυσάφι για τα σκούτερ (όποιοι το χρησιμοποιούν καταλαβαίνουν…)
- Ο γάντζος αναγράφει πάνω του όριο κιλών (3kg). Όχι τρία, αλλά πενήντα τρία μπορείτε να φορτώσετε, αρκεί το μεγάλο βάρος να πέφτει στο πάτωμα και ο γάντζος να ασφαλίζει το άνοιγμα της τσάντας
- Υπάρχει μία βολική, ανοιχτή αποθηκευτική θήκη στη δεξιά πλευρά της ποδιάς
- Τα φώτα είναι πολύ καλά το βράδυ, ειδικά για το μέγεθος του προβολέα
- Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι μεγάλα και αναδιπλώνονται με την πίεση στρογγυλών μπουτόν, με τη μόνη διαφορά ότι τα κουμπιά προεξέχουν και καμιά φορά οι γάμπες του αναβάτη τα πιέζουν κατά λάθος και τα ανοίγουν.
- Η τάπα ανεφοδιασμού μπροστά αριστερά στην ποδιά είναι αφαιρούμενη και χρειάζεται λίγη συνήθεια για να μάθεις πώς ανοίγει και πώς κλείνει
- Υπάρχει παροχή ρεύματος μπροστά στην ποδιά σε πολύ βολικό σημείο, πάνω από την τάπα ανεφοδιασμού
- Υπάρχει κεντρικό και πλάγιο στάντ, ενώ η κόρνα έχει καλή ένταση
Θετικά στοιχεία
- Κινητήρας – Επιδόσεις
- Φρένα
- Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Χρειάζονται βελτίωση
- Ελαστικά στο βρεγμένο
- Καθρέφτες (οπτικό πεδίο)
- Ρηχός αποθηκευτικός χώρος
Κράνος: STR Bullet
Μπουφάν: Furygan Mistral Evo 3
Περισσότερες πληροφορίες: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 8599, www.kymco.gr