Τα μυστικά της πόλης
* Κυβισμός: 276 cc * Ιπποδύναμη: 23,2 ίπποι, στις 8.750 rpm * Βάρος: 177kg * Τελική: 133 km/h * Τιμή: 3.995 ευρώ (μετρητοίς)
Τελικά αυτό το “με περηφάνια” που είπαν οι άνθρωποι της Kymco στην επίσημη παρουσίαση του Agility 300 στο σαλόνι του Μιλάνου EICMA 2019, είχε μεγάλη σημασία. Πρόδιδαν έτσι πόσο μεγάλες προσδοκίες είχαν από το νέο τους μοντέλο. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης
“Βαριά κουβέντα” ήταν αυτή που ειπώθηκε για το νέο 300άρι πόλης με μεγάλης διαμέτρου τροχούς από την Kymco, η οποία καλύπτει την εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία των 300 cc με πολλά μοντέλα.
Να φανταστείτε, μόνο στην δική μας αγορά υπάρχουν επτά διαφορετικά 300άρια!
Αυτό φυσικά αποκαλύπτει το πόσο πολύ πιστεύει η εταιρία στο νέο Kymco Agility 300i ABS, το οποίο προσφέρεται σε τιμή κάτω από τις 4.0 χιλιάδες ευρώ, αλλά και σε μια ακόμα “πιο πλούσια” έκδοση, που διαθέτει τη χρήσιμη πλατφόρμα συνδεσιμότητας Noodoe με τιμή υψηλότερη κατά 475 ευρώ.
Σημειωτέον ότι στις παραπάνω τιμές περιλαμβάνεται δωρεάν και η καλής ποιότητας ζελατίνα, όπως και οι διαφανείς προστατευτικές χούφτες που βρίσκονται στα άκρα του τιμονιού.
Με όνομα βαρύ
Με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τις 500.000 στην Ευρώπη και τις 25.000 στην ελληνική αγορά, η σειρά Agility της Kymco (με κυβισμούς 50, 125, 150 και 200) είναι μια από τις πιο επιτυχημένες στο χώρο των σκούτερ.
Έτσι το Agility 300 γίνεται τώρα δικαιωματικά ο “πατριάρχης” της οικογένειας, αφού έχει τον μεγαλύτερο κυβισμό (276 cc) και ιπποδύναμη 23,2 ίππων, ενώ παράλληλα κατατάσσεται στην κατηγορία των premium σκούτερ, χάρη στην υψηλή συνολική ποιότητα κατασκευής και την προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια.
Πρέπει να δείτε, για παράδειγμα, πόση δουλειά έχει γίνει στο πορτάκι του αποθηκευτικού χώρου που βρίσκεται στην ποδιά. Κλείνει με “υδραυλική” κίνηση και είναι “διπλό”, κι όχι ένα απλό κομμάτι πλαστικού.
Το Kymco Agility 300i ABS είναι μεγάλων διαστάσεων, ενώ τον τομέα της εμφάνισης ανέλαβαν και πάλι Ιταλοί βιομηχανικοί σχεδιαστές, οι οποίοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, αφού κατάφεραν να τονίσουν τη δυναμικότητα του συνόλου χωρίς να πλήττεται η σοβαρότητα, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό και μοντέρνο αποτέλεσμα.
Το Kymco Agility 300i ABS έχει μεγάλο τροχό μπροστά 16 ιντσών, ενώ πίσω έχει υιοθετηθεί η λύση του μικρότερης διαμέτρου τροχού των 14 ιντσών, έτσι ώστε να αυξάνεται ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα (και να χωράει δυο κράνη συγκεκριμένων διαστάσεων).
Ο κινητήρας του Agility 300 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 2 βαλβίδων με 1ΕΕΚ (γνωστός και αξιόπιστος κινητήρας καλών επιδόσεων συνολικά) κυβισμού 276 cc, με ψεκασμό που αποδίδει 23,2 ίππους (17 kW) στις 8.000 rpm και 2,3 kg-m στις 6.500 rpm.
Στο Δρόμο
Επιτέλους ένα έξυπνο… keyless σύστημα! Που δεν σε πιάνει χαζό κάθε φορά και είναι εύκολο στη χρήση. Τσακ, τσακ, μπαμ, μπάμ. Όλα στο χέρι. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, με ψηλά το τιμόνι, χαμηλά τη σέλα και αρκετό βάρος στη σπονδυλικη. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα υψηλό “στήθος-ποδιά” που καλύπτει περίφημα τον αναβάτη, σε συνεργασία με την πολύ καλή και ικανού πάχους ζελατίνα.
Λίγο πιο κάτω όμως… λίγο πιο κάτω, για λόγους εμφάνισης και design, η ποδιά στενεύει στην κατώτερη περιοχή της, με αποτέλεσμα και αέρας να περνάει και νερά στα πόδια (όταν βρέχει) … δυστυχώς.
Παρηγοριά η αποτελεσματική ζελατίνα, καθώς και οι διαφανείς προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι. Εννοείται ότι αμφότερα αφαιρούνται το καλοκαίρι για να παίρνει ο αναβάτης περισσότερο αέρα, ενώ είναι ιδανικά για τον χειμώνα.
Το δάπεδο του Kymco Agility 300 δεν είναι επίπεδο, όπως στα μικρότερα αδέλφια του, αλλά έχει “νεύρο”, τούνελ κάτω από το οποίο περνούν οι σωλήνες του ενισχυμένου πλαισίου χωροδικτυώματος.
Ένας αθόρυβος κινητήρας μας υποδέχεται και στην περίπτωση του Kymco Agility 300i ABS, με προοδευτική λειτουργία και εξαιρετική μετάδοση. Η εμπλοκή του φυγοκεντρικού είναι άμεση και ο κινητήρας αποδεικνύεται “γεμάτος” (βλ. δύναμη και καλή απόκριση στο γκάζι) σε όλες τις στροφές και τις ταχύτητες μέσα στην πόλη.
Κάποιοι κραδασμοί εμφανίζονται στην περιοχή της σέλας όταν το γκάζι είναι ανοικτό, με τον κινητήρα να δουλεύει πάνω από τις μεσαίες σ.α.λ.
To ηλεκτρονικό κοντέρ θα δείξει κοντά στα 145 km/h, με την πραγματική τελική ταχύτητα να είναι 134, ενώ είδαμε και 138 στο κοντέρ σε ανηφόρα της Εθνικής με δύο άτομα. Η κατανάλωση φτάνει τα 3,4 lt με λογική (μικτή) οδήγηση στα 100 km.
Μέσα στην πόλη το 300 επιφυλάσσει καλή ευελιξία κι αρκετά μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, το οποίο γενικά είναι κάπως βαρύτερο μεν ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης, αλλά προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στο μακρύ σκούτερ.
Ο 14άρης πίσω τροχός στρίβει πιο γρήγορα από τον μπροστινό, όταν σπρώξεις δυναμικά το σκούτερ στην είσοδο της στροφής.
Η διάμετρός του έχει επιλεχθεί έτσι ώστε να αυξάνει τον χώρο κάτω από σέλα που είναι μεγάλος, αλλά σχετικά ρηχός.
Τα λάστιχα γλίστρησαν σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά περιέργως δεν ήταν κακά στη βροχή.
Άνετες σε γενικές γραμμές και βελτιωμένες είναι οι αναρτήσεις σε σχέση με άλλα 300άρια. Μαλακό είναι το πιρούνι, διαδρομής 110 mm, που παράλληλα εμφανίζει αρκετή στιβαρότητα στο φρενάρισμα (μικρή στρέψη των καλαμιών μόνο σε πολύ έντονη επιβράδυνση και μόνο στο τέλος του φρεναρίσματος).
Πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ – τοποθετημένα σε σχεδόν κάθετη θέση – που διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης των ελατηρίων τα οποία είναι μεταβλητής πυκνότητας για προοδευτική απόσβεση και προσφέρουν καλή λειτουργία.
Ένα μεγάλης διαμέτρου (300 mm) κυματιστό δισκόφρενο υπάρχει στον μπροστινό τροχό, που χρησιμοποιεί δαγκάνα δύο εμβόλων. Το φρένο δεν μπλοκάρει εύκολα, ενώ τη δύναμή του την εμφανίζει από τη μέση της διαδρομής της μανέτας και μετά.
Πίσω συναντάμε ένα επίσης κυματιστό δισκόφρενο 240 mm, τη στιγμή που και στα δυο φρένα υπάρχει ABS.
Το πίσω δισκόφρενο έχει αρκετά καλή αίσθηση και δύναμη, και όχι ιδιαίτερα ευαίσθητο ABS, ενώ κάποιοι θα προβληματιστούν με τις λεπτές μανέτες που φοραει το Agility και που δεν τους επιτρέπει να τις πατήσουν με δύναμη χωρίς γάντια.
Τελικά
“Ιταλικού αέρα” είναι το Kymco Agility 300i ABS και μάλιστα τα πηγαίνει αρκετά καλά σε πωλήσεις στη γειτονική χώρα. Πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο, “χαλαρό” σκούτερ, χαλαρό με όρους cool, χωρίς ιδιοτροπίες και με καλή συνολική απόδοση.
Πολυχρηστικό, θα καλοδεχθεί ένα ή δύο άτομα στη σέλα που θα διανύσουν με άνεση μικρές και μεγαλύτερες διαδρομές εντός και εκτός των τειχών της πόλης.
Πέρα από την εμφάνιση και την ποιότητα κατασκευής, είναι η τιμή του (ειδικά με πληρωμή τοις μετρητοίς) που έχει οριστεί στα 3.995 ευρώ και είναι η χαμηλότερη στην Ευρώπη, αυτή που καθιστά το μεγάλο Agility μια πολύ καλή αγορά.
Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις
- Τα φωτιστικά σώματα είναι Full LED και καλής απόδοσης. Σε αντίθεση με την κόρνα που είναι μέτρια
- Οι ζάντες είναι κομψές χυτές αλουμινένιες με πολλά μπράτσα, βαμμένες μαύρες.
- Σχεδιαστικό ενδιαφέρον έχει ότι το μαύρο της “γραβάτας” στην ποδιά, κατεβαίνει και πάνω στο μπροστινό φτερό.
- Σε πολύ καλής ποιότητας αναδιπλούμενα μαρσπιέ με λάστιχο πατάει τα πόδια του ο συνεπιβάτης που κάθεται πιο ψηλά σε μια μεγάλη, άνετη σέλα, που προσφέρει στήριξη στα μαλακά του μόρια και απολαμβάνει “σούπερ-βόλτα”.
- Στον εξοπλισμό συναντάμε πλάγιο και διπλό στάντ, παροχή ρεύματος μέσω USB, για τη φόρτιση μικροσυσκευών, καθώς σύστημα εκκίνησης και πολλαπλών λειτουργιών χωρίς κλειδί (keyless).
- Εκτός από ντουλαπάκι (που δεν κλειδώνει) στην ποδιά υπάρχει και ο περίφημος, χρήσιμος γάντζος
- Μερικές ενδείξεις (πχ στροφές κινητήρα) στον πίνακα οργάνων είναι δυσδιάκριτες
ΥΠΕΡ
- Τιμή
- Ποιότητα κατασκευής
- Εμφάνιση – φινίρισμα
- Εξοπλισμός: ζελατίνα, χούφτες
ΚΑΤΑ
- Κόρνα
- Μανέτες
- Βαρύ τιμόνι
- Λάστιχα