Ομοιότητες μεν, πλήρης ανανέωση δε
* Κυβισμός: 108,2 cc * Ιπποδύναμη: 8,8 ίπποι, στις 7.500 rpm * Βάρος: 102kg (άδειο) * Τιμή: 2.260 ευρώ
Ο Ισπανός, έμπειρος δημοσιογράφος και φίλος μας Αντόνιο Κουάδρα από την ιστοσελίδα www.moto125.cc οδηγεί πρώτος το νέο Honda Vision 110 Euro4 του 2017 και μας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις. Κείμενα: Antonio Cuadra, Φωτογραφίες: AC, Αναβάτης: Marta de la Cuadra
Όλη η εμπειρία 33 χρόνων της Honda πάνω στα SH περνάει αυτούσια πάνω στο Vision 110, ένα ολοκαίνουργιο scooter (πλαίσιο, κινητήρας, κουστούμι) που παραμένει πιστό στην αρχική έννοια του δίτροχου αστικής χρήσης: ευέλικτο, ελαφρύ, εύκολο στη χρήση, ενώ διατηρεί χαμηλή τιμή στα 2.260 ευρώ… από τις χαμηλότερες της γκάμας σκούτερ της Honda.
Το Honda Vision 110 του 2017, είναι πλέον Euro4 και έχει μπροστινό τροχό 16 ιντσών, είναι εξελιγμένο σε όλους τους τομείς, διαθέτει ισχυρότερο κινητήρα eSP, με καλύτερη επιτάχυνση και ακόμα λιγότερη κατανάλωση.
Εμείς εδώ στο moto125.cc συχνά κάνουμε κατάχρηση του επιθέτου «νέο», με τη μόνη διαφορά ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι τόσο αλλαγμένο που θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι «εντελώς νέο».
Το Honda Vision 110 Euro4 του ’17 ξεπερνάει την απλή ανανέωση και αλλάζει μέχρι τελευταίας βίδας σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση.
Η αλήθεια είναι ότι διατηρεί όλο το γνωστό στυλ της σειράς Vision και την οικογενειακή ομοιότητα, όπως επίσης και στοιχεία από την οικογένεια των SH.
Mε την χαρακτηριστική ποδιά και τον προβολέα στο τιμόνι, με καλής ποιότητας πλαστικά και καλό φινίρισμα, αλλά και 5 επιλογές χρώματος (άσπρο, μαύρο, γκρι ματ, ασημί και κόκκινο).
Πίσω από την ποδιά υπάρχει βολική ανοικτή θήκη-ντουλαπάκι που μπορεί να μεταφέρει μικρά αντικείμενα, που όμως θα είναι εντελώς απροστάτευτα, αν ας πούμε τα ξεχάσετε μέσα όταν παρκάρετε το σκούτερ.
Δεξιά του τιμονιού υπάρχει το ίδιο σύστημα με κλειδαριά και κεντρικό διακόπτη, όπως και το άνοιγμα της σέλας που ξέραμε από τα παλαιότερα PCX και SH.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος όγκου 18 λίτρων για τον οποία δηλώνεται ότι μπορεί να φιλοξενήσει φουλφέις κράνος, αλλά συγκεκριμένου μεγέθους.
Πίσω από τον χώρο αυτόν υπάρχει το ντεπόζιτο που έχασε 0,3 λίτρα, με την αυτονομία του scooter να παραμένει ίδια, αφού αντισταθμίζεται από την χαμηλότερη κατανάλωση καύσιμου του κινητήρα.
Επίσης άλλαξε η σχεδίαση του πίνακα οργάνων, που τώρα έχει περισσότερες πληροφορίες. Ο μπροστινός τροχός του Honda Vision 110 είναι 16 ιντσών, ο πίσω 14, ενώ το προηγούμενο μοντέλο είχε δύο εκδόσεις με δυνατότητα επιλογής του μπροστινού τροχού, μεταξύ 14 και 16 ιντσών.
Ο κινητήρας του Honda Vision 110 Euro4 είναι ίσως η κυριότερη αλλαγή στο νέο Vision (σημαίνει όραμα). Υιοθετεί την τεχνολογία eSP από τα μεγαλύτερα αδέλφια του, 125 και 150cc, συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος idle stop.
Ο διβάλβιδος, αερόψυκτος κινητήρας που πριν ήταν στους 8,3 hp στις 8.000 rpm, τώρα φτάνει τους 8,7 hp στις 7.500 rpm, ενώ η ροπή από τα 8,7 Nm στις 6.500 rpm έγινε 9,0 Nm στις 5.500 rpm.
H αύξηση των διαστάσεων του νέου Vision έδωσαν και νέα πιο άνετη θέση οδήγησης. Είναι αλήθεια ότι, όπως έχει ήδη αναφερθεί, το νέο Vision είναι μεγαλύτερο από κάθε άποψη και αυτό επηρεάζει, επίσης, το ύψος της σέλας που πηγαίνει από τα 755 στα 770 mm.
Η αύξηση αυτή δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στους κοντύτερους αναβάτες, αφού το 110 εξακολουθεί να είναι χαμηλό και έτσι εύκολα μπορεί να πατήσει κάποιος/κάποια και τα δύο πέλματα των ποδιών στο έδαφος.
Οι πιο αισθητές αλλαγές του νέου Vision είναι το επίπεδο δάπεδο που έχει κερδίσει σε πλάτος 15 mm και σε μήκος 20 mm. Τα πέλματα πατούν πιο άνετα στο δάπεδο και τα γόνατα προστατεύονται καλύτερα από τη μεγαλύτερη ποδιά.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και το σώμα τοποθετείται σε φυσική στάση, με το ύψος της σέλας σε σχέση με το δάπεδο να είναι λογικό, το τιμόνι να έχει βολικό πλάτος και τα χειριστήρια να βρίσκονται σε σωστή θέση.
Το Honda Vision 110 είναι ένα σκούτερ πολύ ελαφρύ και ευέλικτο. Παρά το γεγονός ότι έχει αυξήσει το μέγεθός του, διατηρεί το βάρος στα -λίγα περισσότερα από- 100 κιλά, με γεμάτο ντεπόζιτο. Μας θύμισε ένα από τα πρώτα μοντέλα των SH, το δίχρονο SH 100 του 1996.
Είναι σαφές ότι το σκούτερ δεν επιταχύνει όπως ένα 125άρι, αλλά στην απαιτητική κίνηση της πόλης είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό χωρίς συμπλέγματα, ενώ στους πιο ανοικτούς δρόμους μπορεί να πετύχει τελική ταχύτητα 95,3 km/h.
Ο μπροστινός τροχός των 16 ιντσών δίνει σταθερότητα, χαρακτηριστικό των σκούτερ με μεγάλους τροχούς, ενώ η μεγαλύτερη διάμετρος βοηθά να φιλτραριστούν οι κακοτεχνίες των δρόμων.
Αυτό το καθήκον στο πίσω μέρος έχει ανατεθεί σε έναν τροχό 14 ιντσών, ενώ και οι δύο τροχοί φορούν κινεζικά ελαστικά Cheng Shin με σπορ σχεδίαση που στο στεγνό προσφέρουν αρκετή εμπιστοσύνη.
Όσον αφορά τα φρένα, μπροστά συναντάμε με ένα δισκόφρενο 220 χιλιοστών και πίσω ένα ταμπούρο 130 χιλιοστών, που όπως και στην προηγούμενη έκδοση Euro3 συνδυάζονται μέσω ενός απλού μηχανικού συστήματος, που συνδέει δύο μοχλούς στο εσωτερικό της ποδιάς.
Μιας και εμείς στο Moto125.cc αντιπαθούμε τα ταμπούρα, πιστεύουμε ότι γενικότερα θα πρέπει να εξαφανιστούν από τα σκούτερ.
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που δοκιμάσαμε το Honda Vision 110 δεν χρειάστηκε να σφίξουμε το ταμπούρο, κι αυτό οφειλόταν μάλλον στο χαμηλό βάρους του σκούτερ.
Επίσης το ταμπούρο διέθετε καλή αίσθηση και σε συνδυασμό με τον μπροστινό δίσκο, κατάφερνε καλά φρεναρίσματα.
Όσον αφορά τον τομέα των αναρτήσεων το νέο Vision φοράει ένα πιρούνι με καλάμια 35 mm και η ρύθμισή του είναι προς την μαλακή πλευρά, φιλτράροντας καλά τα χτυπήματα που δεχόταν από τις λακκούβες του δρόμου.
Πίσω συναντάμε ένα αμορτισέρ στην αριστερή πλευρά του σκούτερ το οποίο είναι μαλακό στην αρχή της διαδρομής του και αργότερα, όσο συμπιέζεται σκληραίνει.
Με ένα άτομο ο μικρός κινητήρας των 110 κυβικών δεν υποφέρει, ενώ όταν μεταφέρεται συνεπιβάτης οι επιδόσεις του (κινητήρας, φρένα, αναρτήσεις) επηρεάζονται, ειδικά όταν ο δεύτερος είναι βαρύς.
Περισσότερα για το Honda Vision 110 Euro4, όταν το οδηγήσουμε στην Ελλάδα. Μείνετε συντονισμένοι…