fbpx

HONDA SH 150i, 2020, Πλήρης Δοκιμή

Nέος πρωταθλητής

* Κυβισμός: 156,9 cc * Ιπποδύναμη: 16,2 ίπποι, στις 8.500 rpm * Βάρος: 134 kg (πλήρες) * Τελική: 118 km/h (πραγματικά) * Τιμή: 4.250 ευρώ

Ανανεωμένο παντού είναι το νέο μοντέλο του 2020. Tίποτε σχεδόν δεν έχει μείνει ίδιο από το παλαιότερο παρά μόνο το όνομα, Honda SH 150i. Πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας, που συνεχίζει να κυνηγάει την τελειότητα… το οποίο συγχρόνως είναι και το ακριβότερο όλων. Ας δούμε τι έχει να μας πει στο δρόμο.

Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Επί 20 χρόνια στην Ευρώπη και ειδικότερα στη μεγάλη ιταλική αγορά βλέπουμε τα Honda SH να διαπρέπουν εμπορικά δημιουργώντας ένα φανατικό κοινό.

Η ιστορία μας λέει πως “αυτός που οδηγεί SH – θα συνεχίζει να οδηγεί SH”γιατί, γοητευμένος από την προηγούμενη εμπειρία του, θα επιλέξει και πάλι ένα SH για επόμενό του σκούτερ. Και προσέξτε μια λεπτομέρεια: το παραπάνω ισχύει ακόμη περισσότερο για αυτούς που προτιμούν τα SH 150…

Κλασικές, αρχετυπικές γραμμές SH…

Το νέο Honda SH 150i έχει ανανεωθεί ολοκληρωτικά “μέσα – έξω”, ανεβάζοντας περαιτέρω τον πήχη της κατηγορίας. Χρειαζόταν όμως μια τέτοια συνολική ανανέωση; Και ναι και όχι.

Σε απόλυτες γραμμές όχι. Λόγω του ανταγωνισμού ίσως… μιας και το Piaggio Medley 150 είχε τετραβάλβιδο κινητήρα και τώρα τέσσερις βαλβίδες φοράει κι ο κινητήρας του SH.

Ολοκαίνουργιος, ισχυρότερος, οικονομικότερος και πιο ήσυχος τετραβάλβιδος κινητήρας

Το αστείο είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που λατρεύουν το μικρό SH και άνθρωποι που το αντιπαθούν.

Οι πρώτοι επειδή το χρησιμοποιούν καθημερινά εκτιμώντας τις επιδόσεις του και τον συγκεκριμένο χαρακτήρα του. Οι δεύτεροι επειδή δεν μπορούν να αντιληφθούν γιατί στοιχίζει τόσο ακριβά και, στην προσπάθειά τους να το καταρρίψουν, βρίσκουν διάφορες δικαιολογίες.

Ιδιαίτερου σχήματος χυτές ζάντες, με επικλινή μπράτσα

Το SH δεν είναι ακριβό, είναι ιδιαίτερα ποιοτικό και συνεπώς ακριβότερο, κι εμείς στα αρνητικά της δοκιμής όταν βάζουμε στα “Κατά” την τιμή το κάνουμε επειδή είναι το ακριβότερο της κατηγορίας του.

Το 2020 και ο ερχομός των προδιαγραφών Euro5 μας έφεραν ένα νέο SH 150 και άξια συγχαρητηρίων είναι η Honda για το γεγονός ότι το ανανεώνει ανά τακτά διαστήματα και δεν επαναπαύεται στις δάφνες της, καθιστώντας το ολοένα  πιο ελκυστικό και ποτέ βαρετό.

Ο μικρός, μονός προβολέας του τιμονιού, έγινε δύο προβολείς στο ρύγχος του σκούτερ

Παρότι είναι νέο μοντέλο, αν στήσεις δίπλα-δίπλα το παλιό και το νέο SH – αν δεν έχεις γνώση των λεπτομερειών στις οποίες διαφέρουν – δύσκολα θα καταλάβεις ποιο είναι ποιο.

Αν τα δεις από μπροστά, τα πράγματα είναι ευκολότερα, αφού διαφέρει το σχήμα και το μέγεθος των φωτιστικών σωμάτων-προβολέων.

Παλαιότερα ο προβολέας ήταν μικρός και τοποθετημένος πάνω στο τιμόνι. Τώρα οι προβολείς είναι δύο και χαμηλά τοποθετημένοι στο ρύγχος της ποδιάς-φέρινγκ, είναι συνολικά μεγαλύτερου μεγέθους έχουν πολύ καλή απόδοση και λύνουν ένα από τα προβλήματα που είχε το προηγούμενο μοντέλο: τη μέτρια απόδοση του προβολέα.

Μεγάλων διαστάσεων σέλα και top box με ηλεκτρονικό κλείδωμα-ξεκλείδωμα

Το συνολικό αποτέλεσμα της φρεσκαρισμένης αισθητικής του SH είναι ένας ευχάριστος συνδυασμός κομψότητας και μοντέρνας σχεδίασης.

Το φινίρισμα συνάδει με την παράδοση της Honda, είναι άψογο, με τη συνολική ποιότητα να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τώρα έχουν προστεθεί διάφορα παραπανίσια χρωμιωμένα τμήματα, που δεν είναι απαραίτητα του γούστου όλων, και τα οποία γίνονται ιδιαίτερα εμφανή στο κόκκινο-βυσσινί μεταλλικό χρώμα, όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: HONDA SH 150 E5: ΠΛΗΡΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Το σκούτερ, που κατασκευάζεται στην Ιταλία στην Atessa στην επαρχία του Abruzzo, πέρα από τα ελαφρώς διαφορετικά εξωτερικά ρούχα, τα “πλαστικά” που λέμε στη δική μας ορολογία, και τη νέα τοποθέτηση των προβολέων, διαθέτει στο τιμόνι ένα πλήρως ψηφιακό όργανο LCD.

Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα έχει αυξηθεί στα 28 λίτρα και προσφέρει μια βολική υποδοχή USB για φόρτιση smartphone. Χωράει ένα φουλφέις κράνος και πίσω από αυτό μερικά ακόμα μικροαντικείμενα.

Κάτω από τη σέλα ο μεγαλωμένος αποθηκευτικός χώρος χωράει πλέον ένα φουλφέις κράνος και αρκετά μικροαντικείμενα

Το σωληνωτό χαλύβδινο πλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί, επιτρέποντας την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ 7 λίτρων να περάσει κάτω από το επίπεδο δάπεδο, κι έτσι να αφήσει περισσότερο χώρο για το διαμέρισμα κάτω από τη σέλα, αλλά  και για να βελτιστοποιήσει την κατανομή βάρους.

Η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης είναι νέα, με στόχο τη βελτίωση της άνεσης και υπάρχει επίσης ένα νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης HSTC. Οι τροχοί των 16 ιντσών και οι δυο δίσκοι των 240 mm μπροστά και πίσω μένουν ίδιοι όπως στο προηγούμενο μοντέλο.

Νέα ρυθμιζόμενης προφόρτισης αμορτισέρ με σκληρή λειτουργία

Ο κινητήρας είναι εντελώς καινούργιος: μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος Euro5, με start & stop και απόδοση κάτι παραπάνω από 16 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. (δύο περισσότερους από το προηγούμενο μοντέλο) και ροπή 14 , 9 Nm στις 6.500 σ.α.λ. Η δηλωμένη κατανάλωση από την εταιρία είναι 44,7 km / l.

Στο Δρόμο

Ένα από τα πιο συνηθισμένα “φαινόμενα” που παρατηρείται στην περίπτωση του SH 150 είναι να το οδηγήσει κάποιος “ξένος”, που δεν έχει επαφή μαζί του, για μερικά μέτρα ή χιλιόμετρα, να κατέβει από τη σέλα του και να δηλώσει ότι δεν καταλαβαίνει γιατί γίνεται τόσος ντόρος γύρω από αυτό το σκούτερ.

Η αξία του SH ίσως να μην γίνεται αντιληπτή με μια γρήγορη, βιαστική, επιφανειακή βόλτα. Πρέπει να ζήσεις λίγο μαζί του για να καταλάβεις γιατί είναι τόσο ξεχωριστό.

Στην ερώτηση του “τι είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει;” η απάντηση είναι “τίποτε συγκεκριμένο και όλα μαζί”. Δώστε έμφαση στο “όλα”.

Γιατί η μεγάλη τέχνη των ανθρώπων της Honda στο SH 150 κρύβεται στο συνολικό δέσιμο, στην εκπληκτική ομοιογένεια που εμφανίζει και γίνεται – μαζί με μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης – αντιληπτή στον αναβάτη από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύει πάνω στη σέλα του.

Όμως, για να την πάρει είδηση κάποιος, πρέπει να έχει τις “κεραίες του ανοικτές” και όχι ας πούμε να πιέζει το σκούτερ σαδιστικά για να δει “αν έχει φρένα, γκάζι, αν στρίβει”, κ.λπ.

Το χρωμιωμένο πλαίσιο του οπίσθιου φωτιστικού σώματος θα μπορούσε να είναι πιο διακριτικό…

Η θέση οδήγησης είναι ψηλά πάνω στο σκούτερ,  επιτρέποντάς σου να βλέπεις και να ελέγχεις άνετα το δρόμο μπροστά σου, ενώ ταυτόχρονα κατεβάζεις τα πόδια σου στο έδαφος με ευκολία. Ο κορμός είναι όρθιος, τα πόδια λυγισμένα σε μια ανοικτή, άνετη γωνία, ενώ υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα, ακόμα και των ψηλότερων αναβατών.

Το επίπεδο δάπεδο κάνει τη μετακίνηση των ποδιών και το “ανέβα-κατέβα” στο σκούτερ παιχνίδι. Η ευελιξία του σκούτερ και η ακτίνα στροφής είναι εντυπωσιακή, το τιμόνι “κόβει” δεξιά-αριστερά πολύ για 16άρη τροχό, κάνοντας τους δύσκολους, αργούς ελιγμούς μέσα στην πόλη – σε συνδυασμό με το στενό τιμόνι που περνάει από παντού – απόλαυση. Είναι και το “ζύγισμα”, η ισορροπία του σκούτερ που εντείνει αυτή την αίσθηση.

Ευδιάκριτες ενδείξεις για το πλήρως ψηφιακό όργανο, αρκεί να μην έχει έντονο ήλιο

Η άνεση μπορεί να είναι πολύ καλή, με την φαρδιά – σχετικά σκληρή – σέλα να κάνει πολύ καλή δουλειά, αλλά η προστασία από τον αέρα είναι ελάχιστη: το σώμα στέκεται ψηλά πάνω στο σκούτερ και το τιμόνι είναι χαμηλά τοποθετημένο.

Κραδασμοί από τον πολύ ήσυχο κινητήρα δεν υπάρχουν παρά ελάχιστοι, η μετάδοση είναι από τις καλύτερες που κυκλοφορούν σήμερα και η απόκριση στο γκάζι είναι λίγο πιο δυναμική απ’ ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο.

Ίδια έχουν μείνει τα φρένα με το προηγούμενο μοντέλο. Τους λείπει η αίσθηση όμως

Η απόδοση του νέου 4βάλβιδου κινητήρα είναι τόσο προοδευτική που μπορεί να χαρακτηριστεί “βελούδινη”, με την απόκριση στο γκάζι να είναι πολύ καλή σε ταχύτητες πόλης, δηλαδή μέχρι τα 90 km/h.

Οι δυο παραπάνω ίπποι από το προηγούμενο 2βάλβιδο μοτέρ, δεν μπορούμε να πούμε ότι γίνονται αντιληπτοί σε μεγάλο βαθμό, παρά μόνο στις εκκινήσεις και στα λίγα παραπάνω χιλιόμετρα (έξι για την ακρίβεια) τελικής ταχύτητας.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στον νέο κινητήρα η κατανάλωση έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο! Είχαμε πριν έναν κινητήρα που κατανάλωνε 2,8 – 2,9 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα, έχουμε τώρα έναν νέο και ισχυρότερο που καταναλώνει 2,5 με 2,6 λίτρα βενζίνης… μετρημένα παρακαλώ!

Keyless σύστημα και διακόπτης για άνοιγμα της τάπας βενζίνης και σέλας

Η ύπαρξη του Traction Control πρέπει να ομολογήσουμε ότι είναι μάλλον υπερβολή για μια ιπποδύναμη που δεν ξεπερνάει τους 11-12 ίππους στον τροχό και άντε… να πούμε ότι μπορεί να σας χρειαστεί σε καμιά απότομη εκκίνηση-επιτόπου στροφή σε βρεγμένη, γλιστερή άσφαλτο.

Επίσης, το traction απενεργοποιείται οπότε… σε όποιον δεν αρέσει μπορεί να το βγάζει από το πρόγραμμά του, όπως επίσης μπορεί να κάνει και με το start & stop (που σβήνει το μοτέρ μετά από λίγα δευτερόλεπτα στάσης), για να μην του “τρώει” τη μπαταρία…

Η νέα τοποθέτηση του 7λιτρου ντεπόζιτου έφερε και νέα τοποθέτηση στην τάπα ανεφοδιασμού

Το νέο – κομψό – πλήρως ψηφιακό κοντέρ (που περιέχει λίγες περισσότερες πληροφορίες από το προηγούμενο, που ήταν αναλογικό-ψηφιακό) θα δείξει με τον αναβάτη σκυμμένο σε μεγάλη ευθεία κοντά στα 130 χιλιόμετρα τελικής, ενώ τα πραγματικά είναι τα 118 km/h.

Οι πιο σκληρές πλέον αναρτήσεις – που τραντάζουν χέρια και μέση – στις “κακές” λακκούβες της πόλης έχουν προσδώσει μια πιο σφιχτή αίσθηση σε όλο το σύνολο, αφού τώρα το SH φρενάρει χωρίς το “αίσθημα πλεύσης” του παρελθόντος, που ερχόταν στη βίαιη βύθιση του πιρουνιού, όταν πατούσες απότομα το μπροστινό φρένο.

Επίσης έχει καλύτερη συμπεριφορά στην αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο της στροφής και βελτιωμένο κράτημα (με ένα ή δύο άτομα).

Δυο παραπάνω διακόπτες για έλεγχο των πληροφοριών του οργάνου, αλλά οι διακόπτες κόρνας-φλας παρέμειναν δυστυχώς ανάποδα

Η άνεση για αναβάτη και συνεπιβάτη είναι δεδομένη όπως και πριν, αλλά αυτό για την περίπτωση του αναβάτη προέρχεται από τη σχεδίαση και το – ικανοποιητικό – μέγεθος της σέλας και όχι από το αφρώδες υλικό, το οποίο είναι λίγο.

Όσον αφορά το φρενάρισμα, μπροστινό και πίσω φρένο χρησιμοποιούν τους ίδιους ρότορες, τρόμπες και δαγκάνες με πριν, με τη μόνη διαφορά ότι, αν και  προσφέρουν καλό φρενάρισμα, θέλουν δύναμη στη μανέτα και δεν έχουν την απαιτούμενη-αναμενόμενη αίσθηση που θα τα έκαναν άριστα.

Καλή ήταν η απόδοση των ελαστικών Michelin City Grip που φορούσε το SH σε διαστάσεις 100/80 και 120/80, μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

Τελικά

Το νέο Honda SH 150i του 2020, με προδιαγραφές Euro5, διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: τη βασική χωρίς βαλιτσάκι top box στις 3.950 ευρώ, την μεσαία Smart Top Box που ανοίγει με το ηλεκτρονικό χειριστήριο-πομπό της κεντρικής κλειδαριάς, με τιμή 4.250 ευρώ και την ακριβή έκδοση Accessories Pack, με smart top box, ζελατίνα/παρμπρίζ και προστατευτικά (χούφτες) στο τιμόνι με τιμή 4.590 ευρώ. Διατίθεται σε τέσσερα χρώματα: Μαύρο, Λευκό, Κόκκινο-Βυσσινί και Ασημί.

Αποδεδειγμένη αξία το Honda SH 150i στο πέρασμα των χρόνων φροντίζει να ανανεώνεται διαρκώς, αφού ασπάζεται απόλυτα την ιαπωνική φιλοσοφία που λέει ότι: τίποτα δεν είναι τέλειο και κατά συνέπεια όλα μπορούν να βελτιωθούν!

Γι’ αυτό το λόγο το SH 150 προσδιορίζει το ύψος του πήχη και θεωρείται το κορυφαίο της κατηγορίας του. Ειδικά στην Ιταλία – χώρα που οι άνθρωποι ξέρουν και παραξέρουν από σκούτερ – έχει διατηρήσει τον τίτλο του σκούτερ με τις καλύτερες πωλήσεις για περίπου 20 χρόνια. Είκοσι χρόνια, κάτι κάνει σωστά η Honda. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς…

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Μέσα στον μεγαλωμένο κατά 10 λίτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα (που ανοίγει με κουμπί δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη) υπάρχει παροχή USB.
  • Τα αμορτισέρ – διαφορετικής σκληρότητας από το προηγούμενο μοντέλο – είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση των διαφορετικής πυκνότητας ελατηρίων σε 5 θέσεις.
  • Κάτω από τον ήλιο η αναγνωσιμότητα των ψηφίων του κοντέρ δεν είναι η καλύτερη.
  • Ισχυρή είναι η κόρνα, όπως και τα πολύ καλά πλέον φώτα.
  • Οι καθρέφτες είναι απλά ικανοποιητικοί από πλευράς οπτικού πεδίου.
  • Πολύ καλά – ανοίγουν σε συγκεκριμένες γωνίες για να προσφέρουν στήριξη – τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη.
  • Καλό είναι το ηλεκτρονικά ανοιγόμενο βαλιτσάκι, αλλά ανεβάζει την τιμή του σκούτερ ψηλά. Είναι αλήθεια ότι θα θέλαμε και μια φθηνότερη έκδοση όπως το παλαιότερο μοντέλο, με βαλιτσάκι συμβατικής κλειδαριάς και τιμή κάτω από τις 4.000 ευρώ.
  • Αν μας ρωτούσαν οι σχεδιαστές της Honda θα αφαιρούσαμε κάμποσα χρωμιωμένα καπάκια από μπροστά στην ποδιά και σίγουρα αυτό που βρίσκεται γύρω από το οπίσθιο φωτιστικό σώμα. Αν μας ρωτούσαν λέμε…

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας, επιδόσεις
  • Ποιότητα κατασκευής – Φινίρισμα
  • Χώρος σέλας
  • Φώτα

ΚΑΤΑ

  • Τιμή
  • Αίσθηση φρένων
  • Σκληρές αναρτήσεις
  • Προστασία από τον αέρα
  • Ανάποδα διακόπτες φλας-κόρνας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.950 (απλό), 4.250 (Smart Top Box), 4.590 ευρώ (Accessories Pack)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, 157cc, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδων με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:16,2 ίπποι στις 8.500rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 240mm/ Δισκόφρενο 240mm, με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/16 ιντσών (ελαστικά 100/80-16 μπροστά, 120/80-16 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.350mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:799mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,0 lt.
ΒΑΡΟΣ:134.1kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Σαρακάκης ΑΕΜΒΕ, Λ. Αθηνών 71, τηλ.: 210 3467329
X