BMW C400X, Πλήρης Δοκιμή

Κάθε μέρα… heavy duty

Κυβισμός: 350 cc * Ιπποδύναμη: 34,0 ίπποι, στις 7.500 rpm * Τελική: 144 km/h * Βάρος: 204 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 6.990 ευρώ

Είναι ξεχωριστό από πλευράς εμφάνισης, είναι μεσαίου κυβισμού, έχει τιμή μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού και φοράει έμβλημα κύρους. Είναι το BMW C400X και φιλοδοξεί να εισβάλλει στην κατηγορία των maxi scooter μεσαίου κυβισμού σκούτερ με αξιώσεις. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης.

Έχοντας αφήσει πίσω της το πείραμα των “κλειστών-σκούτερ” τύπου C1, με κλωβό ασφαλείας και οροφή, ήδη από το 2000-2002 η BMW κινήθηκε πιο συμβατικά αλλά και δυναμικά το 2012 παρουσιάζοντας δυο “κανονικά” σκούτερ και μάλιστα μεγάλου κυβισμού: το C650 Sport και C650 GT. Το ένα σπόρ και το άλλο τουρισμού, αμφότερα μεγάλων διαστάσεων maxi scooter με δικύλινδρους κινητήρες, που έφεραν ποιοτικά στοιχεία στην κατηγορία. Το γεγονός όμως ότι είχαν υψηλές τιμές τα έκαναν για πολύ κόσμο απρόσιτα.

Μεσαία προς μεγάλα 350-400 κυβικά – ευρύτερο κοινό – χαμηλότερη τιμή. Αυτοί ήταν οι τρεις στόχοι της BMW και έτσι ήρθε η ιδέα για το “400” που δεν είναι 400, αλλά έχει κινητήρα χωρητικότητας 350cc και για να πετύχει χαμηλότερη, πιο ανταγωνιστική τιμή κατασκευάζεται στην Κίνα, από την, επί σειρά ετών, αξιόπιστη συνεργάτη της βαυαρικής εταιρίας, την Loncin.

Όπως μας έχει συνηθίσει η BMW η μελέτη, η σχεδίαση και η κατασκευή του σκούτερ είναι προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Πρώτα απ’ όλα – όπως κάνουμε – πάντα πρέπει να μιλήσουμε για την εμφάνιση, για την πρώτη “επαφή”, την οπτική, που έχει ο παρατηρητής με το αντικείμενο.

Εντάξει λοιπόν οι γερμανοί σχεδιαστές ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό. Φανταστείτε ότι όταν πρωτοβγήκαν οι κατασκοπικές φωτογραφίες κάπου στην Ιταλία με καμουφλαρισμένα τα 400άρια όλοι μιλήσαμε αυτομάτως για σκούτερ τύπου Adventure σε στυλ Honda X-ADV.

Λογικό το πλάτος του τιμονιού, μικρή όμως η ζελατίνα, οι καθρέφτες και το πίσω στοπ

Γιατί το BMW C400X μοιάζει ελαφρώς με το X-ADV, έχει τις γωνίες και τους “πλαστικούς μυς”, ενώ τη συγκεκριμένη γραμμή του design την μαρτυρούν δυο στοιχεία: ο προβολέας που νομίζεις ότι έρχεται από εντουροειδές GS και φυσικά… το ρύγχος-φτεράκι κάτω από τον προβολέα, που αποτελεί το σήμα-κατατεθέν των μοτοσυκλέτών Adventure. Χωρίς αυτό δεν κάνεις τίποτα, δεν πας πουθενά.

Ο ασύμμετρος προβολέας των adventure GS

Τι γίνεται τώρα όμως; Επειδή οι σχεδιαστές ήθελαν να κάνουν το σκούτερ να μεταφέρει μια αίσθηση Heavy Duty, εικόνα βαρέως τύπου, σκληροτράχηλου, “εργαλείου” έχουν αφήσει πολλά μαύρα πλαστικά άβαφα, κι αυτό φτηναίνει τη συνολική εικόνα.

Γιατί για να επιτευχθεί το δέσιμο του heavy duty- βαρέως τύπου με το premium προϊόν το 400 έπρεπε να φοράει κορυφαίας ποιότητας μαύρα πλαστικά – κάτι που δεν ισχύει.

Τώρα όσον αφορά στη συνολική εμφάνιση δεν θα πούμε ψέματα: όπως και σε πολλούς που το έβλεπαν στο δρόμο τη μια βδομάδα της δοκιμής μας, δεν μας άρεσε ιδιαίτερα. Συνέβη όμως κάτι που δεν περιμέναμε.

Επειδή κάτω από αυτό το ξεχωριστό, αμφιλεγόμενης αισθητικής κουστούμι κρύβεται ένα πολύ καλό και συμπαθέστατο, φιλικού χαρακτήρα, σκούτερ το 400αράκι μας κέρδισε στο τέλος σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ήταν το συνολικό “πακέτο” που σου άλλαζε την άποψη για την αισθητική του και ξάφνου… άρχιζε να σου αρέσει! Έπιανες τον εαυτό σου να λέει “Χμμ, δεν είναι κι άσχημο, σιγά τι έγινε, η εμφάνιση δεν είναι το παν” και να κάνεις τέτοιου είδους σχόλια.

Σημειώστε ότι το σκούτερ που οδηγούσαμε δεν ήταν η βασική έκδοση αλλά διέθετε εξτρά καλούδια, όπως οθόνη TFT στα όργανα θερμαινόμενα γκριπ, σέλα, σύστημα keyless, κ.λπ, ενώ η BMW όπως κάνει σε όλα της τα μοντέλα προσφέρει μια σειρά με αξεσουάρ ειδικά σχεδιασμένα (από ψηλότερη ζελατίνα, κουβέρτα, σχάρα, προστατευτικά κάγκελα, προβολείς LED μέχρι top box) , γεγονός που αποτελεί και ένα από τα πλεονεκτήματα της εταιρίας.

Διαβάστε την πλήρη τεχνική ανάλυση του BMW C400X εδώ

Στο Δρόμο

Η εργονομία είναι ένας τομέας του BMW C400X που τα πηγαίνει πολύ καλά. Η σέλα απέχει 775 χιλιοστά από το έδαφος και το μπροστινό της μέρος είναι στενό για να πατάς τα πόδια σου πιο εύκολα σε στάση και έχει αυξημένη επιφάνεια στο πίσω της τμήμα για να δίνει και άνεση.

Ο χώρος που έχει περισσέψει στην περιοχή των μαρσπιέ δεξιά και αριστερά του ογκώδους κεντρικού τούνελ είναι τόσος όσος χρειάζεται για να φιλοξενήσει τα πόδια αναβάτη, ακόμα κι αν αυτός φοράει μεγάλο νούμερο παπουτσιού, αλλά όχι με γενναιοδωρία: οριακά.

Ένα κοντό “σκαλοπατάκι” υπάρχει και στο μπροστινό-κάτω τμήμα της ποδιάς για να αλλάζει ο αναβάτης θέσεις ποδιών, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει μόνο τη μισή πατούσα.

Άνετη σέλα, δύο επιπέδων με τα καλά της και τα κακά της

H θέση οδήγησης είναι καλή, δίνοντας στον αναβάτη δυνατότητα για πλήρη εποπτεία του δρόμου και διευκολύνει τους χειρισμούς. Ο αναβάτης κάθεται “πάνω” στο σκούτερ με το τιμόνι σε μεσαίο ύψος, έτσι ώστε να πέφτει λίγο βάρος στους καρπούς του.

Αυτό φέρνει έλεγχο στις υψηλότερες ταχύτητες και δίνει την αίσθηση του μπροστινού τροχού.

Εξαιρετικά φρένα, το ίδιο καλά λάστιχα της Pirelli

Η καλοφτιαγμένη δίχρωμη (μαύρη-γκρι) σέλα δημιουργεί σκαλοπάτι στο πίσω της μέρος – αμφιλεγόμενη τεχνική με θετικά και αρνητικά – κατά πρώτον υποστηρίζοντας καλά το σώμα του αναβάτη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, αλλά αυξάνει το ύψος της θέσης για τον συνεπιβάτη.

Έτσι ο τελευταίος θα δυσκολευτεί λίγο να ανέβει πάνω στη σέλα, ενώ μετά θα κάθεται ψηλά και θα είναι εκτεθειμένος στον αέρα.

Από την άλλη βλέπει καλύτερα, αφού δεν τον εμποδίζει το κεφάλι του αναβάτη. Το υψηλά τοποθετημένο τμήμα της σέλας του συνεπιβάτη θα δυσκολέψει ελαφρά και τον αναβάτη που αν επιλέξει να ανεβοκατεβαίνει “μοτοσυκλετιστικά” στο σκούτερ πρέπει να σηκώνει τη γάμπα ψηλά, ενώ πρέπει να προσέχει μην χτυπήσει στις χειρολαβές στήριξης του συνεπιβάτη.

Ήσυχος κινητήρας, με πολύ καλές επιδόσεις και απόκριση

Τα πόδια του συνεπιβάτη τοποθετούνται και λόγω του ότι η σέλα είναι επίπεδη δεν του προσφέρεται στήριξη στα ανοίγματα του γκαζιού. Αναγκαστικά πρέπει το ένα χέρι να είναι περασμένο από το στήθος του αναβάτη και το άλλο από την χειρολαβή.

Τα μαρσπιέ του είναι κοντά μεν, αλλά – επιτέλους – διαθέτουν μπόλικο λάστιχο που απομονώνουν τους κραδασμούς. Επίσης η θέση των μαρσπιέ του συνεπιβάτη θα εμποδίσουν ελαφρά τις γάμπες του αναβάτη καθώς θα προσπαθεί να κάνει αργούς ελιγμούς με τα πόδια κάτω.

Η τάπα βρίσκεται εξωτερικά τοποθετημένη πάνω στο τούνελ και είναι χωνευτή

Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας περίεργα διαμορφωμένα χώρος για ένα ανοικτό κράνος και ένα φουλφέις κράνος. Το δεύτερο φιλοξενείται μόνο όταν το σκούτερ είναι σταματημένο, γιατί το 400 διαθέτει όπως και το μεγάλο αδελφάκι του C650 Sport το σύστημα flex case, με τμήμα από ανθεκτικό συνθετικό ύφασμα που επεκτείνεται πάνω από τον πίσω τροχό.

Αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν δεξιά και αριστερά της ποδιάς, δυο ευρύχωρα ντουλαπάκια που κλειδώνουν μάλιστα, με ένα από αυτά να έχει υποδοχή 12 volt.

Ένα φουλφέις κράνος χωράει μέσα στον αποθηκευτικό χώρο, μόνο όταν είναι σταματημένο το σκούτερ (βλ. σύστημα BMW)

Πάμε να βάλουμε μπροστά τώρα. Ο αναβάτης κάθεται με τον κορμό ίσιο, κάθετα ως προς το δρόμο, οι μηροί του βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών, όπως και τα γόνατα, σε μια ισορροπημένη και εύχρηστη – όπως είπαμε και παραπάνω – θέση οδήγησης.

Το μέγεθος του maxi scooter είναι αρκετά μεγάλο, αλλά όχι πολύ, άρα θα το ταξινομήσουμε στην κατηγορία των compact GT.

Πολύ καλή σε όλα της η οθόνη ΤFT των οργάνων, που ανήκει όμως στον εξτρά εξοπλισμό

Μπροστά σου υπάρχει μιά πολύ καλή έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών, η οποία στο σκούτερ της δοκιμής είχε αντικαταστήσει το όργανο της βασικής έκδοσης με κόστος κάμποσες εκατοντάδες ευρώ, προσφέροντας σε συνεργασία με τον περιστροφικό “πολυδιακόπτη” Multicontroller στο αριστερό άκρο του τιμονιού, πλήθος πληροφοριών.

Η οθόνη είναι ευανάγνωστη, με πολλαπλές λειτουργίες και εύκολη πλοήγηση. Επίσης μπορεί να συνδεθεί μέσω του App της BMW με smartphone και να φορτώνει εκτός των άλλων χάρτες, λειτουργώντας σαν ένα πανεύκολο εργαλείο πλοήγησης.

Μιας και ο τετραβάλβιδος κινητήρας του BMW C400X έχει διάμετρο 80 mm και διαδρομή 69,6 mm, η χωρητικότητα του φτάνει τα είναι 350cc. Δεν αντιστάθηκε όμως το μάρκετινγκ της εταιρίας και το ονόμασε 400, όπως συνηθίζουν δηλαδή να κάνουν όλες οι εταιρίες. Μια άλλη δικαιολογία είναι ότι το 350άρι μοτέρ αποδίδει σαν 400, με 34 ίππους (25 kW) στις 7.500 rpm και 35 Nm ροπής στις 6.000.

Αν συγκρίνουμε τις επιδόσεις αυτές με τον ανταγωνισμό βλέπουμε το Kymco Xciting S 400i με 35.35 ίππους και 37,7 Nm και το Yamaha XΜΑΧ 400 με 33,3 ίππους και 36 Nm. Διαθέτει περισσότερους ίππους από το Beverly 350 που αποδίδει 30 ίππους και μεγάλη είναι η απόσταση από τα 300άρια, πιο συγκεκριμένα από το Yamaha XΜΑΧ 300 (28 ίππων, 29 Nm), SYM Citycom S 300i (27,5 ίππων, 28 Nm) ή Honda Forza 300 (25,2 ίππων, 27,2 Nm).

Δυο ντουλαπάκια που κλειδώνουν στην ποδιά με παροχή ρεύματος το ένα

Πως μεταφράζονται όλα τα παραπάνω στο δρόμο; Το BMW C400X είναι γρήγορο παντού. Έχοντας κοντή μετάδοση ξεκινάει πολύ γρήγορα στα φανάρια, δεν χάνει καθόλου χρόνο, και φεύγει μπροστά με έναν εξαιρετικής τροφοδοσίας κινητήρα, που σε κάνει να τον νιώθεις κάτω από τα πόδια σου λόγω των κραδασμών του, που δεν έχουν ραφιναριστεί και γίνονται αισθητοί στο τιμόνι κυρίως.

Λόγω του μπάσου – ωραίου – ήχου του που ξεφεύγει από το φάλτσα κομμένο κοντό τελικό εξάτμισης, των κραδασμών και των σκασιμάτων στο άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού σου μεταφέρεται η αίσθηση ενός “τσαμπουκαλεμένου” -σε λαϊκή γλώσσα- κινητήρα. Συνολική απόδοση που σε διασκεδάζει παράλληλα λοιπόν.

Η μετάδοση συνεργάζεται πολύ καλά στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ για τα απότομα ανοίγματα του σε γλιστερούς δρόμους υπάρχει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού, το οποίο δεν ενεργοποιείται συχνά, πράγμα που αποδεικνύει τη άριστη συνεργασία κινητήρα/μετάδοσης.

Ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος έτσι ώστε να επιτυγχάνει καλές εκκινήσεις, να έχει καλή απόκριση στο γκάζι, ροπή στις μεσαίες και παράλληλα να διατηρεί τη ζωντάνια του μέχρι τα 110-120 χιλιόμετρα την ώρα.

Η BMW ανακοινώνει τελική ταχύτητα 139 km/h, ενώ εμείς είδαμε 150+ στο κοντέρ που ήταν 144 πραγματικά.

Στη μέτρηση επιτάχυνσης 0-400 μέτρα το “Χ” σημείωσε χρόνο 15,89 δευτερολέπτων, που είναι πολύ καλός (πχ Yamaha XMAX 400 16,3″).

Μετρήσαμε κατανάλωση από 3,9 μέχρι και 5.1 λίτρα για 100 χιλιόμετρα και η / 100 Η BMW ανακοινώνει μια μέση τυποποιημένη – κατανάλωση 3,5 l/100. Άρα η αυτονομία μπορεί να κυμανθεί μεταξύ των 250 – 320 χιλιομέτρων ανάλογα την οδήγηση, με το ντεπόζιτο να χωράει 12,8 λίτρα.

Όπως είναι γνωστό η πλειοψηφία των σκούτερ δυσκολεύεται στις πίσω αναρτήσεις και το C400X δεν αποτελεί εξαίρεση. Έχει δυο αμορτισέρ τοποθετημένα σχεδόν κάθετα, με τον συνεπιβάτη να ταλαιπωρείται αρκετά – λειτουργεί υπέρ του η καλή σέλα – και τον αναβάτη πολύ λιγότερο, λόγω διαφορετικού σημείου μεταφοράς των κραδασμών μακριά από τη μέση του.

Τα αμορτισέρ του C400X είναι σκληρά στη λειτουργία τους, αλλά σωστά σε αποσβέσεις κατά τα άλλα, όντας από τα κορυφαία στην κατηγορία τους.

Καλοφινιρισμένα τα βαμμένα πλαστικά, ικανοποιητικής ποιότητας τα άβαφα μαύρα

Αντίστοιχα το συμβατικό πιρούνι κάνει καλή δουλειά και έχει προοδευτική λειτουργία. Το πιρούνι αυτό έχει ένα πολύ περίεργο και ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: είναι συμβατικό, είναι “σκουτερίσιο” δηλαδή με μονή πλάκα που πιάνει την κορυφή των καλαμιών και τα καλάμια του έχουν διάμετρο μόλις 35 χιλιοστών. Εντάξει μέχρι εδώ;

Η αίσθηση τώρα που μεταφέρει, η ακρίβεια των κινήσεών του και η λειτουργία του θυμίζει πιρούνι με δυο πλάκες (μοτοσυκλετιστικό) που έχει καλάμια 40 χιλιοστών! Δεν ξέρουμε πως το έχουν κάνει αυτό οι τεχνικοί της BMW…

Aσφάλεια και πολύ καλή αίσθηση εισπράττει ο αναβάτης, με το πιρούνι να “διαβάζει” το δρόμο πετραδάκι-πετραδάκι και τον τροχό να στρίβει απίθανα, αλλάζοντας κατεύθυνση σβέλτα αλλά όχι νευρικά με σταθερότητα, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων.

Με βάρος 204 κιλών με το σκούτερ γεμάτο, τροχούς διάμετρου 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω και μακρύ μεταξόνιο ο αναβάτης απολαμβάνει σταθερότητα, ένα όχι βαρύ στις αλλαγές κατεύθυνσης τιμόνι και ένα κράτημα που…

Ένα από τα πιο θετικά στοιχεία του C400X είναι το πολύ καλό του κράτημα. Αν όχι το καλύτερο, ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν σήμερα στο χώρο των σκούτερ! Το νέο BMW είναι σταθερό παντού, προσφέρει αίσθηση εμπιστοσύνης που ξεκινάει από τον μπροστινό τροχό και τελειώνει με μια κίνηση και στον πίσω, ενώ φοράει τα πολύ καλά λάστιχα Pirelli Angel Scooter.

Η καλή ποιότητα κύλισης και η σπορ λειτουργία των αναρτήσεων σου δίνει πολύ καλό feedback, γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή ακριβώς σε πως πατούν οι τροχοί πάνω στην άσφαλτο.

Θετικό είναι επίσης ότι υπάρχει ικανή απόσταση από το έδαφος, κι έτσι το σκούτερ μπορεί να πάρει μεγάλες κλίσεις, χωρίς ούτε στάντ ούτε κάσες να κινδυνεύουν να αρχίσουν να σέρνονται στην άσφαλτο.

Πέρα από το στεγνό, όπου το 400 ζωγράφιζε κυριολεκτικά βάζοντας σε να κάνεις πράγματα που δεν φανταζόσουν, και στο βρεγμένο καταφέραμε να πάμε ταχύτερα και ασφαλέστερα από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ. Τι άλλο να πούμε πέρα από ένα μεγάλο μπράβο σε μια εταιρία που παρότι δεν ασχολείται εκτενώς με σκούτερ καταφέρνει να παρουσιάζει τέτοιες επιδόσεις;

Τα φρένα αποτελούνται από τρεις δίσκους διαμέτρου 265 χιλιοστών (δυο μπροστά και ένας πίσω) μπροστά φορούν τετραπίστονες δαγκάνες και πίσω μονοπίστονη δαγκάνα.

Οι τρεις δίσκοι παίζουν μαζί στο κομμάτι της επιβράδυνσης, κατασκευής της θυγατρικής της Brembo, που ονομάζεται Bybre. Το C400X έχει πολύ καλή δύναμη πέδησης ειδικά από τους δυο μπροστινούς δίσκους που έχουν παράλληλα και πολύ καλή αίσθηση στη μανέτα. Έστω και με ελάχιστο πάτημά της νιώθεις την επιβράδυνση – στοιχείο που δυστυχώς σπάνια συναντάμε στα σκούτερ – με τη μονάδα ελέγχου ABS να διαχειρίζεται τα πάντα χωρίς να ενεργοποιείται απροσδόκητα.

Άριστα παίρνει και στο συγκεκριμένο θέμα η BMW με τις μετρήσεις φρεναρίσματος να μας δίνουν 33 μέτρα ακινητοποίησης από ταχύτητα 90 km/h και 10,8 μέτρα από τα 50 km/h.

Κοντό τελικό εξάτμισης με φάλτσο κόψιμο που βγάζει μπάσο ήχο

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο του BMW C400X είναι ότι μέσα στην πόλη – σε αντίθεση με πολλά σκούτερ της κατηγορίας του – δεν αισθάνεται καθόλου “έξω από τα νερά του”. Το τιμόνι ικανοποιητικά δεξιά-αριστερά πετυχαίνοντας καλή ακτίνα στροφής και το πλάτος του (αν και τα άκρα του κατεβαίνουν ελαφρώς) είναι τέτοιο ώστε και να δίνει καλό μοχλισμό στα χέρια του αναβάτη όταν στρέφει τον τροχό, αλλά και να περνάει σχετικά εύκολα ανάμεσα στα αυτοκίνητα κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Στο ταξίδι το 400 θα τα πάει καλά από πλευράς εργονομίας και με το “πως καθίζει”, φιλοξενεί τους δυο ανθρώπους πάνω του, αλλά η πολύ καλής ποιότητας ζελατίνα είναι κοντή και στενή, ανεπαρκής για χρήση ταξιδιού. Καλή μέσα στην πόλη γιατί προσφέρει το οπτικό πεδίο ελεύθερο, “λίγη” στο ταξίδι όμως.

Σε ταχύτητες 100+ χιλιομέτρων αφήνει αναπόφευκτα στροβιλισμούς να περνούν από τα πλάγιά της πετυχαίνοντας τον αναβάτη και κάνοντας αρκετό θόρυβο.

Τελικά…

Η πρώτη κίνηση της BMW στην κατηγορία των μεσαίων maxi scooter που λέγεται BMW C400X κατάφερε να δημιουργήσει έναν πολύ ενδιαφέροντα συνδυασμό: πρόκετιαι για ένα σκούτερ που ελίσσεται σαν 300άρι και πηγαίνει σαν 400άρι.

Άριστο στα πλαίσια της αστικής καθημερινής χρήσης και ευκαιριακά σε τουριστική χρήση, το 400 θα λέγαμε ότι είναι 70% πόλη και 30% ταξίδι, γιατί είναι ζωντανό, ψυχωμένο από πλευράς επιδόσεων μέσα στην πόλη, γρήγορο στα φανάρια και ευχάριστο σαν μεγάλη μοτοσυκλέτα σε διαδρομές έξω από πόλεις και μεγαλουπόλεις. Με πολύ καλό κράτημα και φρένα.

Όσο δε για το αναζωογονητικό του ντηζάιν, το BMW C400X θα κάνει και ένα ακόμα καλό στην κοινότητα των σκουτεριστών: έχουμε βαρεθεί να ακούμε και διαβάζουμε για το πόσο ίδια είναι τα μοντέρνα σκούτερ μεταξύ τους. Όποιο σκούτερ και να βγει, σχεδόν πάντα εμφανίζονται διάφοροι “παντογνώστες” που σχολιάζουν μονίμως τα ίδια “Α, ίδιο με το τάδε σκούτερ,το αγαπημένο μου είναι, που όλοι το αντιγράφουν”. Ε, τώρα με το C400X μάλλον θα πάψουν, γιατί το νέο σκούτερ της βαυαρικής εταιρίας δεν αντιγράφει κανέναν.

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος Arai QV Pro, Mπουφάν Dainese Tempest-2 D-Dry, Mποτάκια Dainese Biker D-WP Περισσότερες πληροφορίες: ΜC Motor Import, Mιχαλακοπούλου 44, Αθήνα 115 28, τηλ 210 7212986, Dainese D-Store Athens, Mιχαλακοπούλου 36, Αθήνα 115 28, τηλ 210 7222740

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Ψηλό τούνελ, έλλειψη γάντζου αποσκευών και… σίγουρη δυσκολία στη μεταφορά πραγμάτων ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Ευτυχώς το τούνελ έχει αρκετή επιφάνεια για να μεταφερθούν κάποια αντικείμενα ή ένα σακίδιο.

Περιστροφικός πολυδιακόπτης στον εξτρά εξοπλισμό

  • Πολύ μικρό, λες και προέρχεται από καθαρόαιμο εντούρο, είναι το οπίσθιο φωτιστικό σώμα LED του σκούτερ
  • Τεράστια είναι τα μπροστινά φλας με πολλές λυχνίες LED. Μας φαίνεται ότι το παράκαναν, αφού και τρεις-τέσσερις λιγότερες λυχνίες από κάθε πλευρά να είχαν και πάλι θα έκαναν δουλειά

Keyless σύστημα BMW. Εύκολο και βολικό

    • Πολύ καλή – πλήρως μοτοσυκλετιστική – η κόρνα, καταπληκτικά τα φώτα του 400, ιδανικά για νυχτερινές βόλτες
    • Σε τρία χρώματα διατίθεται το BMW C400X: Λευκό, Μπλε, Μαύρο. Στον λευκό συνδυασμό το μεσαίο τμήμα της σέλας είναι κόκκινο, ενώ για τον μπλε και τον μαύρο είναι γκρι
  • Οι μανέτες των φρένων για ένα σκούτερ σαν το 400 έπρεπε να είναι ρυθμιζόμενες. Δεν είναι

Μίζα και kill switch μαζί

  • Χώρος κάτω από τη σέλα δύσκολα χωράει σακίδιο, είναι περίεργης διαρρύθμισης
  • Οι καθρέφτες είναι ιδιαίτερα μικροί και προσφέρουν περιορισμένο οπτικό πεδίο

ΥΠΕΡ

  • Επιδόσεις και ήχος κινητήρα
  • Κίνηση στην πόλη
  • Οδική συμπεριφορά – κράτημα
  • Φρένα

ΚΑΤΑ

  • Κραδασμοί
  • Προστασία από τον αέρα
  • Υψηλή τιμή για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση
  • Χώρος κάτω από τη σέλα