ASUS ESTATE 125i CBS, Πλήρης Δοκιμή

Oικονομική κομψότητα

* Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 9.0 ίπποι, στις 7.500 rpm * Τελική: 96 km/h * Βάρος: 98 kg (γεμάτο) * Τιμή: 1.560 ευρώ

Ένα σκούτερ με κλασικές γραμμές και εξίσου… κλασική, χαμηλή τιμή που δεν ξεπερνάει τα 1.600 ευρώ, δηλώνοντας ευθύς εξαρχής τις προθέσεις του για οικονομική μετακίνηση από την αγορά του, μέχρι τον ανεφοδιασμό του το βενζινάδικο. Κείμενο: Nίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Είναι το αιώνιο δίλημμα του αγοραστή: να δώσει κάτι παραπάνω και να πάρει ένα σκούτερ που επιθυμεί κι “αξίζει” ή να προτιμήσει κάτι φθηνότερο “για να κάνει τη δουλειά” του. Ακροβατώντας ανάμεσα σε ανάγκη και επιθυμία, η ανάγκη εκφράζεται με τη φωνή της λογικής.

Από την άλλη η επιθυμία αφήνει το συναίσθημα να αρθρώσει μερικές λέξεις. Πολλές φορές υπερισχύει το συναίσθημα, αρκεί να υπάρχουν τα χρήματα, αλλά έχουμε την εντύπωση πως τις ακόμα πιο πολλές φορές είναι η λογική που υπερισχύει, ειδικά σε σκούτερ καθημερινής χρήσης πόλης.

Το Asus Estate 125i CBS είναι ένα σκούτερ κινεζικής κατασκευής από γνωστή εταιρία που “δεν είναι χθεσινή” στο χώρο και για αυτό επιλέχθηκε από την Ελληνική εταιρία Asus (δημιουργία της Καμπράνης-Motoway) ώστε να αποτελέσει μια οικονομική λύση για όσους και όσες θέλουν ένα κομψό, ρετρό γραμμών σκούτερ, απλών προδιαγραφών… για απλούς ανθρώπους και απλή μετακίνηση. Απλά πράγματα…

Η τιμή του Asus Estate 125i CBS είναι από τις χαμηλότερες της ελληνικής αγοράς και το σημαντικό είναι ότι το σκούτερ πληροί τις προδιαγραφές Euro4, που αποτελούν εχέγγυο όχι μόνο στο κομμάτι του θορύβου, εκπομπών καυσαερίων, αλλά και στην κατανάλωση και την αξιοπιστία του κινητήρα. Το Asus Estate 125i CBS διατίθεται σε 5 χρωματισμούς (Μαύρο, Μπλέ, Γκρι, Κόκκινο και Λευκό)

Στο δρόμο

Η σιλουέτα είναι οικεία, οι γραμμές γνωστές μιας και το Asus Estate 125i CBS δανείζεται στοιχεία από πετυχημένα κλασικίζοντα σκούτερ της αγοράς. Θυμίζει παλαιότερη Βέσπα ειδικά στα πλαϊνά καπάκια, ενώ την ίδια στιγμή περνάει κάποιες μοντέρνες λεπτομέρειες και είναι πιο λιγνό και ψηλό στο σύνολό του. Η συνολική ποιότητα κατασκευής είναι ικανοποιητική και πολύ καλή θα λέγαμε για τα 1.560 ευρώ που κοστίζει το 125.

Κάπως ψηλή είναι η θέση οδήγησης, με τον αναβάτη να κάθεται πάνω σε μια άνετη σέλα με μαλακό αφρώδες που θα του προσφέρει αρκετές βόλτες, χωρίς μουδιασμένα μαλακά μόρια.

Το τιμόνι είναι επίσης ψηλότερα τοποθετημένο και αρκετά κοντά στο σώμα του αναβάτη δίνοντας με ελαφρώς παράξενη, αλλά βολική κατά τ’ άλλα θέση οδήγησης.

Πολύ καλό είναι το επίπεδο δάπεδο, που όντας επίπεδο και τα πόδια φιλοξενεί με ευκολία και μπόλικες τσάντες μπορεί να φορτωθεί, αν ο/η αναβάτης έχει οικογενειακές υποχρεώσεις (βλ. ψώνια και σούπερ μάρκετ).

Αρκετά καλά κάθεται και το δεύτερο άτομο στη σέλα, με τη μόνη διαφορά ότι τα πόδια του τα πατά σε σταθερά μαρσπιέ-εσοχές πάνω στο δάπεδο και όχι σε δικά του αναδιπλούμενα (π.χ.) μαρσπιέ.

Ο κινητήρας του Asus Estate 125i CBS, προδίδεται ότι πληροί τις προδιαγραφές Euro4, αφού οι μηχανικοί θόρυβοι που εκπέμπει είναι λίγοι, ο κινητήρας είναι συνολικά ήσυχος, παρότι αερόψυκτος.

Διαθέτει έναν εκκεντροφόρο και 2 βαλβίδες, η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό της εταιρίας Delphi, η εκκίνηση γίνεται με μίζα και μανιβέλα και η ιπποδύναμη του φτάνει τους 9.0 ίππους στις 7.500 rpm.

Η δύναμή του 125 φαίνεται ήδη από το άνοιγμα του γκαζιού, η μετάδοση είναι κοντή και ευνοεί τις εκκινήσεις και τις ρεπρίζ, κι έτσι φτιάχνει ένα ζωντανό σκουτεράκι με καλή απόκριση. Μπορεί η “γκαζιέρα” όπως λέγεται – η διαδρομή του γκαζιού δηλαδή – να είναι μεγάλη, αλλά συνηθίζεται.

Η τελική του Asus Estate φτάνει λίγο παραπάνω από τα 95 χιλιόμετρα την ώρα και η κατανάλωσή του είναι λογική, κοντά στα 3,0 λίτρα στα 100 km. Μιας και το ντεπόζιτο χωράει 6,8 λίτρα καυσίμου, αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία ξεπερνάει τα 200 χιλιόμετρα.

Είχαμε γράψει στην παρουσίαση πριν το οδηγήσουμε στο δρόμο ότι το σκούτερ είναι “Άσος στη μάχη του μποτιλιαρίσματος” παίζοντας περισσότερο με το όνομά του… Asus. Έλα όμως που ισχύει και στην πραγματικότητα.

Με βολικές διαστάσεις, μεταξόνιο στα 1.305 χιλιοστά, βάρος πολύ χαμηλό στα 98 κιλά το Asus Estate 125 CBS κάνει την μετακίνηση κίνηση στην πόλη παιχνίδι, κινούμενο γρήγορα στα τετράτροχα μεταλλικά εμπόδια. Παν-γρήγορο στις αντιδράσεις του, κάνει “αυτομάτως” αυτό που του ορίζει ο αναβάτης με προθυμία.

Τα φρένα είναι δισκόφρενα και στους δυο τροχούς, παρακαλώ, ενώ με το πάτημα της αριστερής μανέτας/πίσω φρένου, πατιέται ταυτόχρονα και το ένα έμβολο της δαγκάνας του μπροστινού φρένου.

Το τελευταίο έχει μια εντυπωσιακή δαγκάνα 3 εμβόλων και η λειτουργία του είναι δυνατή και αποτελεσματική, ενώ διαθέτει και αίσθηση στη μανέτα προσφέροντας καλές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό με ανάποδο νύχι (δηλαδή ο άξονας του τροχού στηρίζεται στο πίσω μέρος της “μπότας” του πιρουνιού). Πίσω υπάρχει ένα αμορτισέρ.

Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς την σκληρή πλευρά, στα “δύσκολα” των δρόμων χτυπούν, αλλά με κάποιο τρόπο δίνουν αρκετή άνεση στον αναβάτη, που τελικά δεν θα δηλώσει διαμαρτυρόμενος. Οι τροχοί είναι μέσης διαμέτρου 12 ιντσών και προσφέρουν καλή σταθερότητα στο σύνολο.

Τελικά…

Το κομψό σκουτεράκι έχει ρετρό διάθεση μόνο στο κομμάτι της εμφάνισης. Κατά τ’ άλλα είναι ένα απολύτως μοντέρνο δίτροχο.

Απλό στην κατασκευή, ζωντανό στο άνοιγμα του γκαζιού, ιδιαίτερα ευέλικτο και εύχρηστο μέσα στην κίνηση. Ένα κλασικό σκούτερ πόλης για όλους, κυρίως τους αρχαρίους που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο μεγάλο κόσμο των σκούτερ. Κι όλα αυτά με μια πολύ καλή τιμή.

Το Asus Estate 125i CBS τα πηγαίνει καλά και από πλευράς επιδόσεων, κατανάλωσης και φρένων άρα παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πακέτο που με μια λέξη θα το χαρακτηρίζαμε τίμιο.

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Απλό και ευανάγνωστο είναι το όργανο στην κορυφή του τιμονιού
  • Υπάρχει και ντουλαπάκι στην ποδιά που κλειδώνει μάλιστα

  • Η σέλα ξεκλειδώνει από το κεντρικό κλειδί, κάτι πολύ βολικό
  • Βρε που είναι το γαντζάκι για να κρεμάς τις σακούλες στην ποδιά; Μα ενσωματωμένο διακριτικά, για να βγει-προεξέχει όποτε το χρειάζεσαι
  • Τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης της Duro δεν είναι καθόλου άσχημα για αναβάτες που δεν έχουν απαιτήσεις τύπου σπορ από το σκούτερ τους
  • Η κόρνα έχει μάλλον χαμηλή στάθμη… θορύβου

  • Οι διακόπτες είναι ελαφρώς σκληροί στη χρήση και οι καθρέφτες κάπως μικροί αλλά δίνουν καλό οπτικό πεδίο
  • Καλά είναι και τα φώτα του 125 καθώς και ο φωτισμός του οργάνου τη νύχτα
  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ανοικτό κράνος συγκεκριμένου μεγέθους. Μετρήστε το πριν το αγοράσετε (το κράνος)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:1.560 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 1ΕΕΚ, 2βάλβιδος, 4 βαλβίδες, 125cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9 ίπποι, στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 220mm/ Δίσκος 200mm, με CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών / 12 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά, 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.305 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6,8 lt
ΒΑΡΟΣ:92 kg (άδειο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Motoway, Γιαννιτσών 59, Θεσσαλονίκη, 2310 515557, 2310 517815, [email protected] gr και στο δίκτυο συνεργατών της